Seizoenswerk in het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: Seizoenswerk in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:39

Super dat er meer mensen zijn die hetzelfde gedaan hebben of gaan doen! :D
@Muurp
Ik krijg alles vergoed (maaltijden, kamer met 1 persoon gedeeld, internet, gebruik van de wellness faciliteiten) en een prima salaris. Uitgaan doe ik wel, maar hoeft van mij echt niet iedere avond, of zelfs niet eens wekelijks.
@BSensation
Als skilerares wil ik misschien een komend jaar gaan doen, eerst wat meer ervaring op de ski's op doen! Op het moment ben ik nog een kneus op planken :')
@Cynthy
Werken ga ik in Wagrain (deel van het Ski Amadé gebied), dit hotel op de piste: http://mein-edelweiss.at/de/
@Moonwencke
Wat leuk, waar kom jij te zitten? :D

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:55

Niet zo ver van Saalbach-Hinterglemm vandaan :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 21:57

Oja, daar dacht ik eerst te zitten. Tot ik erachter kwam dat ik de verkeerde Edelweiss voor me had :')

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:56

Ik kom even binnenvallen..
Hoe bevalt het in Oostenrijk, en bovenal het werk?
Lijkt mij ook erg leuk om voor een paar maanden in Oostenrijk te werken als ik mijn opleiding klaar heb!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:27

Het bevalt erg goed!
Ik wil wel met klem zeggen dat je je er niet in moet vergissen, het is hárd werken. Ik maak dagen van gemiddeld 10 uur, maar ik heb ook al een keer 14 uur op een dag gewerkt. Pauzes zijn er niet, behalve een keer om even te eten. Een vrije dag heb ik ook al weken niet meer gehad ivm de drukke kerst/nieuwjaar periode. Nu was dit wel even het 'ergste' van het hele seizoen en ga ik nu waarschijnlijk richting 9 uur per dag en 1 dag vrij in de week. Verder geef ik als tip dat je moet doorzetten als het aan het begin niet meezit, ik heb nooit last van heimwee, maar had aan het begin toch wel even een dip. Zodra je aan het werk gewend bent en je plekje gevonden hebt zit het helemaal goed!
Als je het werk als bijzaak/ iets om geld mee te verdienen ziet, moet je het niet doen. Je moet het werk wat je doet leuk vinden, anders hou je het niet vol. Naast dat zit ik gewoon in een práchtig gebied, met leuke collega's en de skipiste op 100 meter afstand. Dus ik vind het super :D Kan ook voor mij bijna niet anders als ik dit zie...

2e/3e dag, ik kwam aan in een woestijnlandschap en werd wakker met dit:
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... G_0985.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... G_1021.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... G_1083.jpg
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... G_1116.jpg
Ik ben ineens ook een wandelaar geworden, heerlijk ingepakt door de bergen.
http://i104.photobucket.com/albums/m165 ... G_1052.jpg

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:47

Wauw, zo te zien zit je daar ook prachtig!

Bij mij zit er ook alweer een maand op en hier gaat het ook super. Gemiddeld zou ik 40 uur per week werken, maar ik ben zo wat de hele dag hier en hou mijn uren niet echt bij (is alles zo gecombineerd), dus dat is ook wel wat meer. Maar ik vind het leuk om te doen, dus dan is het inderdaad goed vol te houden. Leuke collega's, aardige huisgenoten, goede baas en mooie omgeving.

Toen ik hier kwam, was het nog groen, maar na een paar dagen begon het te sneeuwen:
http://img535.imageshack.us/img535/74/dsc0352av.jpg

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:15

Wauw mooie foto MoonWencke, leuk dat jij ook goed terecht bent gekomen! :D

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:39

Wauw, het ziet er echt prachtig uit allemaal! :)

Leuk om zulke positieve ervaringen te lezen hier.
Mij lijkt het ook enorm leuk om in het buitenland te werken, maar mijn duits & engels zijn helaas niet zo denderend! :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:17

Ik schop even het topic omhoog!

Ik zal waarschijnlijk (als alles doorgaat) iets langer in Oostenrijk zijn dan gepland.. :D O:)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:03

Je zou dus eigenlijk als het goed is nog zo'n 2 weken er zijn, maar waarom blijf je dan toch iets langer? Daar ben ik wel benieuwd naar :P Zou bijna denken dat je er een vriendje hebt gevonden, maar dan staat er niet "als alles doorgaat". Vertel!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:32

Helaas was het inmiddels weer verkort, omdat er amper werk is/was... :\
Dit was van tevoren afgesproken. Dat als er niet genoeg werk was dat ik niet hoefde te werken. Dit is nu al de hele week zo, en het geld begint redelijk op te raken.

Maar ik heb gisteren gevraagd bij de skischool of ik op het oefenweitje iemand les mocht geven.
Toen ik daar bezig was vroegen ze of ik al een anwärter had (lesbevoegdheid), dan zou ik me namelijk per direct bij hun kunnen aansluiten. :oo :=

De eerste cursus begint aankomende vrijdag, maar dat is denk ik te kort dag.
Dus waarschijnlijk ga ik de 17e beginnen met de cursus, om daarna in ieder geval van half Februari tot begin Maart nog les te geven.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:43

Ik zou ook graag gaan werken in het buitenland, nu wil ik graag weten hoe zijn jullie aan de adressen gekomen?
Zelf op zoek gegaan of via een organisatie?
Wat word vooral geadviseerd, ik ben op zoek naar werk, maakt niet zo veel uit wat voor werk, maar moet wel leuk zijn natuurlijk! Au-pair oid zie ik niet zitten, op een stal/ranch lijkt me geweldig.
Wel zou ik het fijn vinden om naast kost en inwoning ook een salaris hiernaast te verdienen, ik weet niet wat hier de mogelijkheden in zijn?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:43

Ik heb gewoon zelf gesolliciteerd, organisaties nemen je toch alleen geld af en ik zie niet in waar ik er een voor nodig zou hebben. Stal/ ranch moet je rekening houden met veeeel zwaaar werk voor alleen kost en inwoning, maar kan wel super leuk zijn natuurlijk. Wat mijn werk en bijbehorend salaris betreft zal ik je even een pb'tje sturen :)

Mascha1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:06

Ik weet nog een leuke job in Italie, per direct beginnen.
Leuke kleinschalige springstal en heerlijke werktijden, incl een appartement in de stad.
Voor meer info pb me maar

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:55

Ik zit ook nog steeds te zoeken.. Ik wil in de winter op een paardenranch gaan werken. Helaas is dat onmogelijk gebleken omdat zowat alle ranches in de winter op non-actief staan. Maar de zomer is gewoon geen optie voor me, omdat ik dit jaar dan nog met examens zit, en volgend jaar m'n studie moet voorbereiden. Ik zoek echt iets voor mijn tussenjaar.. Dus zo'n wintersport plaats zou dan wel weer ideaal zijn. Maarja in de horeca heb ik 0,0 ervaring en skiles is denk ik ook niks voor mij :')

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 12:16

En de post boven je? :+ Ik weet niet in hoeverre je echt een ranch zoekt natuurlijk.. Maar de website yard and groom zul je ongetwijfeld al kennen?