Garage weigert steekproef (herkeuring)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:57

Abiola schreef:
Als ie zo keurig wordt onderhouden, was ie ook niet afgekeurd :+

Wat een onzin zeg! Mijn auto wordt prima onderhouden, maar kan best afgekeurd worden. Er kan altijd iets zijn wat je niet wist.

suuzepuus

Re: Garage weigert steekproef (herkeuring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:00

Auto's slijten...... dat heeft weinig met onderhoud te maken.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:01

Abiola schreef:

Jij mist duidelijk de essentie van dit topic...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:08

kamsel schreef:
Abiola schreef:

Jij mist duidelijk de essentie van dit topic...

:D

O, laat me raden. We moeten allemaal de TS gelijk geven, want die garagehouder is zo'n stoute meneer? Kom nou toch. Zij vindt het haar eigen verantwoording om met een afgekeurde auto te rijden, ik vind dat gewoon gevaarlijk, en heb geen behoefte aan dat soort weggebruikers. Dat ze zelf lekker aan haar autootje prutst moet ze zelf weten, maar als hij niet door de APK komt, heeft ze niet goed genoeg geprutst, of juist wel :+

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:13

Zo is mijn vader jaren naar een bedrijf gegaan die alleen maar keuringen deden. Deze deden geen reparaties waardoor het voor hun dus geen geld opleverde bij afkeuring. Dus alles wat goedgekeurd kon worden werd dat ook.

Nu ben ik weer ontzettend blij dat mijn schoonbroer auto-monteur is. Ik geef onze auto dus altijd aan hem mee om bij zijn werk te laten keuren, ze weten dat hij de auto mee heeft genomen en dan worden dus ook echt geen spatjes ermee gedaan.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:16

Huh Abiola???? wat een vreemde reactie geef jij!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:17

Vind je?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:20

Ja. jij vindt dus dat je niet met een auto mag rijden die niet door de apk komt???

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:24

Ja, dat is toch niet zo vreemd? Dat vind ik ook niet alleen, je mag er alleen mee naar de garage rijden om hem te laten repareren. Niet meer normaal gebruiken dus.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:30

Lastige situatie..

Mijne gaat morgen ook voor de APK.. en ik wéét dat hij afgekeurd wordt op de banden(Dit is me gisteren tijdens het kijken verteld)...nieuwe banden besteld, duurt tijdje.... en tsja, de auto zal toch echt weer mee naar huis moeten ;)

Dus ben benieuwd hoe ze dit gaan regelen....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:49

Alleen een dag vóór hij apk gekeurd werd, mocht je er nog wel mee rijden zonder strafbaar te zijn, want er zit nog een geldige apk op. Dus dan maakt het niet uit?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:38

Abiola schreef:
:D

O, laat me raden. We moeten allemaal de TS gelijk geven, want die garagehouder is zo'n stoute meneer? Kom nou toch. Zij vindt het haar eigen verantwoording om met een afgekeurde auto te rijden, ik vind dat gewoon gevaarlijk, en heb geen behoefte aan dat soort weggebruikers. Dat ze zelf lekker aan haar autootje prutst moet ze zelf weten, maar als hij niet door de APK komt, heeft ze niet goed genoeg geprutst, of juist wel :+

Als het echt een wrak is, heb je helemaal gelijk.
Maar als degene die hem gerepareerd heeft voor de APK ook een keurmeester is, dan is het heel vreemd dat de auto afgekeurd wordt, ja dan is de garagehouder wel de stoute meneer en heeft het niets met extra gevaar te maken.
Er zijn gewoon genoeg garagehouders die de boel belazeren, dat is duidelijk te merken aan de reacties in dit topic.
Sinds ik verhuisd ben, zijn de kosten van het onderhoud aan mijn auto gehalveerd en mijn auto is er niet jonger op geworden :+
Ergens ben ik toch behoorlijk genaaid en heb er niet van genoten...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:19

Abiola schreef:
Ja, dat is toch niet zo vreemd? Dat vind ik ook niet alleen, je mag er alleen mee naar de garage rijden om hem te laten repareren. Niet meer normaal gebruiken dus.

Dat vind ik wel vreemd. Een auto wordt ook afgekeurd met een barst in je koplamp of een sterretje in de ruit. Mistlicht wat het niet doet, ruitenwissers die vervangen moeten worden en noem maar op. Allemaal dingen waar we allemaal weleens mee te maken krijgen en die niks met het goed of slecht onderhouden van je auto te maken heeft. Vaak kun je er prima mee rijden maar komt pas met de apk naar voren.
Je maakt mij niet wijs dat jij nog nooit een kapot lampje gehad hebt en dat jouw auto altijd goedgekeurd is bij de eerste keuring.

Een auto die afgekeurd wordt hangt niet meteen met plakband aan elkaar hoor....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:25

Die auto van TS is afgekeurd op zijn remmen, dat vind ik iets heel anders dan een lampje. En natuurlijk kun je daar ook prima mee rijden, tot het een keer fout gaat, en dan ben ik liever niet degene die net oversteekt, of voor je bij het stoplicht staat.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:33

Citaat:
Kom nou toch. Zij vindt het haar eigen verantwoording om met een afgekeurde auto te rijden, ik vind dat gewoon gevaarlijk, en heb geen behoefte aan dat soort weggebruikers

Hier zeg je wat anders namelijk.....
Remmen en banden enz vind ik ook wat anders dan ' afgekeurd' !!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:38

Die auto van TS is toch ook afgekeurd op de remmen????

En dat ze je ook afkeuren op een sterretje in je raam, of een lampje dat stuk is zal wel, maar dat is ook een hele kleine moeite op ter plekke te laten repareren, en is niet duur. Dus waarom je dat niet gewoon doet, en dan in een goedgekeurde auto rijdt is mij eerlijk gezegd ook een raadsel.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 22:53

Ik heb geen zin om me te gaan verdedigen. Gelukkig weet ik dat ik me veilig op de weg bevind.
Ik laat enkel en alleen aan mijn auto sleutelen door een monteur met verstand van zaken en ga er dus niet zelf aan zitten ''prutsen''.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:16

Volgens mij gaat het de TS er meer om dat het raar is dat een auto afgekeurd wordt op iets wat net vervangen is. Dat dit tevens vervangen is door een APK keurmeester die dus verstand van zaken heeft in deze.
Met andere woorden dat het niet zou mogen kunnen dat ergens een APK-keuring gedaan wordt, dat ze iets vinden (wat dus eigenlijk niet gevonden had kunnen worden) om daar weer aan te kunnen verdienen. Als een APK keurmeester deze auto heeft nagelopen en aan geeft dat alles goed is dan mag TS er in elk geval vanuit gaan dat deze auto zo door de keuring mag komen.