Auto ongeluk had fataal kunnen worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ManonWL

Re: Auto ongeluk had fataal kunnen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:22

Ja de Mercedes is een stevige auto ben ik nu van overtuigd. We hebben die zelfde avond nog met ze alle bij mij thuis gezeten wat gedronken wat nagepraat maar wat waren we geschokken. Allemaal witte koppies en stil dat we waren. Onze ouders hebben met elkaar zitten praten en wij waren allemaal groot en deels stil.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:27

Je kunt idd blijven denken goh ik was er bijna niet meer geweest, daardoor blijf je ook in die cirkel rond dolen. Je kunt ook denken goh ik ben blij dat we er allemaal zo goed vanaf zijn gekomen en er lering uit halen. Probeer vooruit te kijken en niet terug, veranderen doe je het niet meer, het is gebeurt.
Praat er een keer goed over met zijn allen en probeer het af te sluiten.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 14:10

Goed dat je dit topic hebt geopend, zo kun je er met andere over praten en het 'van je af schrijven'.
Jullie hebben echt een engeltje op jullie schouders gehad, ik schrok echt toen ik de foto op je twitter zag! Vind ook echt bizar.. Maar gelukkig zijn jullie er allemaal nog! Veel sterkte en misschien een idee om slachtofferhulp in te schakelen..

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 15:11

Ja slachtofferhulp is al ten sprake geweest bij ons maar omdat het nog zo ´vers´ is willen we het eerst nog even aankijken. Wel weet ik dat het bij mij en de bestuurder het het lastigst gaat worden met verwerken. Bij de bestuurder omdat die een mega schuldgevoel heeft en bij mij omdat ik de 1gste ben die alles heeft meegemaakt in de zin van wat er is gebeurt. Ik ben de 1gste die het van a tot z kan vertellen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:15

Jullie mogen blij zijn dat het een oud type mercedes betreft, die zijn nog echt stevig, een nieuwer type is gemaakt van bordkarton en dan had het er echt veel slechter uitgezien. Sorry maar wat een idioot van een chauffeur dat hij zo hard reed met jullie erbij. Stoer hoor.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:27

Zo'n waarschuwing krijg je maar 1 keer in je leven. Ik hoop dat jullie er allemaal veel van geleerd hebben. Jullie hebben inderdaad heel veel geluk gehad.
Wat zullen jullie ouders ook geschrokken zijn :(:) dit zijn de telefoontjes die je in je ergste nachtmerrie toch niet durft te krijgen.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 15:30

We hebben er inderdaad allemaal van geleerd. 1 vriend is bezig met zijn rijbewijs en hij zegt ook het heeft me wel wakker geschud. De bestuurder zegt zelf ook niet meer zo snel te hard te rijden en iedergeval nooit meer zulke hoge snelheden te halen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:31

Gelukkig zijn jullie er nog en in goede gezondheid.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 15:32

Gelukkig zijn jullie redelijk ongeschonden en zijn er geen medeweggebruikers gewond geraakt.

Ik weet niet of de chauffeur van de auto een puntenrijbewijs heeft en of er consequenties aan vastzitten.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:30

Jeetje Manon! :oo
Ik schrok echt van de fotó's! Jullie hebben echt heel veel geluk gehad en allemaal een beschermengeltje.
Discusseren over de snelheid doet er nu niet meer toe de bestuurder zal ook wel een (trauma) hebben en voorlopig wel 3x nadenken op de snelweg.
Vooral vervelend dat de rest er grapjes over maken als jij er nog erg mee zit.
Heel erg veel sterkte het nog even laten bezinken en dan langs slachtoffer hulp wellicht helpt het..?

Zin om binnekort weer wat een keer te doen een beetje afleiding? :)

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 16:41

Ja we beseffen het elke dag weer een beetje meer hoeveel geluk we hebben gehad. De bestuurder weer inderdaad dat hij fout is en heeft ook zeker zijn lesje geleerd.
Lijkt me gezellig een keer wat te gaan doen :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:48

Durf je nog wel in de auto?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:04

ManonWL schreef:
De bestuurder zegt zelf ook niet meer zo snel te hard te rijden en iedergeval nooit meer zulke hoge snelheden te halen.

Dit begrijp ik dus echt niet hè... Als er iets is dat hij hiervan zou moeten leren is het: houd je aan de adviessnelheid.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:06

Ja alleen rij liever niet langs het punt waar het allemaal is gebeurt. We reden er laatst langs en zag alles weer voor me. Zit niet op me gemak in de auto. Let ineens op de snelheid hoe hard ze rijden en ga op veel punten op de weg bedenken wat er allemaal kan gebeuren.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:08

Heino schreef:
ManonWL schreef:
De bestuurder zegt zelf ook niet meer zo snel te hard te rijden en iedergeval nooit meer zulke hoge snelheden te halen.

Dit begrijp ik dus echt niet hè... Als er iets is dat hij hiervan zou moeten leren is het: houd je aan de adviessnelheid.

We rijden allemaal wel te hard. De wegen waar je 30 mag (woonwijken e.d.) rijden 9 van de 10 te snel. Op de snelweg waar je 100 mag rijden er heel veel 120. Hij zou echt geen 150 o.i.d. gaan rijden.

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:10

veel sterkte !

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:14

Pff heel veel sterkte erg heftig allemaal...
Mag ik een vraag stellen, zat je toevallig met Sander Naber in de auto?
Hij heeft pas ook zo'n ongeluk gehad en weet niet of dat met ogf zonder vrienden was...

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:16

Nee die zaten niet in de auto bij ons. Was het ook op de A20 gebeurd??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:16

ManonWL schreef:
We rijden allemaal wel te hard. De wegen waar je 30 mag (woonwijken e.d.) rijden 9 van de 10 te snel. Op de snelweg waar je 100 mag rijden er heel veel 120. Hij zou echt geen 150 o.i.d. gaan rijden.

Wat ik al helemaal niet begrijp is dat je het goed praat :?
Die snelheidsgrenzen zijn er niet voor niets. Zeker niet in woonwijken waar kinderen spelen en ieder moment tussen geparkeerde auto's door kunnen glippen. Nu was het zijn eigen leven (en dat van degenen in zijn auto) dat op het spel stond, volgende keer is het een onschuldige fietser oid.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:18

Nee ik praat het niet goed. Ik geef voorbeelden dat we allemaal wel eens te hard rijden. Dan is onze snelheid over de top en daar valt niks over goed te praten.

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:24

jeetje aan de auto te zien hebben jullie een enorme smak gemaakt, jullie mogen van geluk spreken!
gelukkig is dit goed afgelopen, sterkte met het verwerken, heftig hoor!
en erg goed van je dat je wel gewoon de auto in stapt, knap van je!

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:26

ManonWL schreef:
Nee die zaten niet in de auto bij ons. Was het ook op de A20 gebeurd??

Geen idee kan wel even kijken...
MaAr sowieso sterktee

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 17:35

Dankjewel

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:47

Ik voeg mij er even bij, omdat ik zelf al aardig wat mensen ken die zo'n soort gelijk ongeluk hebben gehad. Ik vind het al heel eerlijk dat Manon toegeeft dat de bestuurder te hard heeft gereden, weet hijzelf vast ook wel aangezien hij achter het stuur zat. Nu vind ik het voor Manon heel rot dat er mensen gaan beginnen over de snelheid en goedpraten, komop! er zit hier een meisje die door de oog van de naald gekropen is en haar verhaal wilt doen en zit niet op zulke dingen te wachten.. :o

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:13

En ik zit er niet op te wachten dat mensen na zo'n ongeluk het doodnormaal lijken te vinden dat mensen te hard rijden. Ga dat maar eens uitleggen aan al die onschuldige verkeersslachtoffers.