Schrijven met iemand uit het buitenland?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21855
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 19:05

ik heb me net ook aangemeld bij postcrossing :)

xAmigo

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-06-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:38

Ik heb me gisteravond ook aangemeld bij postcrossing, en ga nu een kaartje sturen naar een meid in China! Gaaf :))

happyhorse

Berichten: 4388
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:43

Heb me vandaag ook aangemeld op Postcrossing,
Zag het de hele tijd voorbij komen in me twitter lijst.
Er is kaart onderweg naar: Nederland, Finland, Singapore, en slovenia
Ben nu al benieuwd van welk werelddeel ik kaart ga krijgen haha.

MarrieLeen

Berichten: 11408
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:18

Hmm, dat writeaprisoner lijkt me ook niet echt wat.. := Alhoewel je diegene er waarschijnlijk een hoop plezier mee doet.

En dat postcrossing? Gaat dat echt nog via de luchtpost, of via internet? Ik neem aan luchtpost?
En daar moet een buitenlandse postzegel op?

DaisNBenj
Berichten: 2034
Geregistreerd: 17-01-11
Woonplaats: Bilzen - Belgiƫ

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:37

Oh ik wil ook! :):)

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:06

Ik vind dat writeaprisoner juist wel erg interessant.. maar een beetje griezelig.. Is het echt wel te vertrouwen?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:09

Staan er geen verjaardagen bij writeaprisoner? Kan je verjaardagskaartjes gaan sturen :D

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:10

Ja writeaprisoner is te vertrouwen, er is een topic vol meiden die via die site iemand gevonden hebben.

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:21

Ik ga er even over na denken. Het lijkt me wel erg leuk! Maar het feit dat je natuurlijk je adres moet geven is voor mij toch wel even iets waar ik even over na moet denken..

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:25

Je kunt ook over de email doen geloof ik...

Krips

Berichten: 2951
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Randstad

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 00:28

Dat las ik ook maar dat is alleen verzenden. De gevangen hebben geen internet dus moeten over de post terug sturen. Dat stond erbij. Ik had meteen op email geklikt ;)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:11

Ach, wat iemand eerder al zei.. T kost een hoop geld om naar Nederland te vliegen, en ik denk niet dat die gevangenen dat hebben. En als ze al zoveel geld hebben, moet je je afvragen of ze dat aan zo'n tripje uit willen geven. Doen ze liever andere dingen mee als ze vrij komen denk ik zo.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 19:20

Ik ben toch even op writeaprisoner gaan kijken, was toch wel nieuwsgierig. En heb twee vrouwen gevonden die ik misschien wil gaan schrijven :) Er zijn wel echt veel mensen die alleen liefde zoeken ofzo..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:21

Woehoe, ik heb me ook aangemeld op postcrossing :D een verslaving is geboren geloof ik, haha O:)

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:34

Ik heb me ook aangemeld op Postcrossing (nadat ik mijn schoonmoeder er telkens over hoorde :') ). Er gaan nu kaartjes onderweg naar Maleisie, Rusland, Wit-Rusland, USA en Duitsland! :)

Dus dat is volgens mij wel schrijven met iemand in het buitenland. :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:55

Woeoe, mijn eerste kaartje is gearriveerd in Duitsland! Heb er nog onderweg naar Rusland, Polen, Amerika en Finland, en ga er zo eentje sturen naar China :D Vind het zo leuk!

eenitraM
Berichten: 10952
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:59

Als ik straks thuis ben ga ik ook eens rondkijken.

Lijkt me zo leuk!

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:00

Postcrossing doe ik al een poosje, maar ben der mee gestopt, omdat ik er even geen zin meer in heb!

Write a prisoner heb ik ook een hele lange poos gedaan, maar de gene waarmee ik altijd schreef is vrijgekomen en heeft me nu alleen nog op facebook, verder geen contact meer dat is best jammer!

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:01

Laten jullie de kaartjes van mensen uit de gevangenis op je huisadres arriveren? En hoe begin je zo'n brief? Het lijkt mij namelijk ook wel interessant. Vooral om mijn engels te verbeteren en gewoon die mensen een plezier te doen.

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:02

_Kellyy schreef:
Laten jullie de kaartjes van mensen uit de gevangenis op je huisadres arriveren? En hoe begin je zo'n brief? Het lijkt mij namelijk ook wel interessant. Vooral om mijn engels te verbeteren en gewoon die mensen een plezier te doen.

je stuurt eerst een mail, en dan stuurt hij een eerste brief terug en dan kun je brieven terug gaan schrijven :j
Ja gewoon met eigen huisadres, kan bijna niet anders

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:04

Vind je dat dan niet een beetje eng?

Wat moet je dan in die mail zetten? Wil het al een tijdje doen, maar iets houd me tegen, denk omdat ik dan mijn huisadres moet geven..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:08

_Kellyy schreef:
Vind je dat dan niet een beetje eng?

Wat moet je dan in die mail zetten? Wil het al een tijdje doen, maar iets houd me tegen, denk omdat ik dan mijn huisadres moet geven..


Ik heb een brief gestuurd (nog niks terug overigens, is een week geleden). Ik ben daar zelf niet zo moeilijk in hoor, ik denk niet dat die vrouw eer ze vrijkomt de moeite gaat nemen om hierheen te komen en mij in elkaar te trimmen omdat ik toen en toen dat en dat heb gezegd. Ze moet 25 jaar, en zit er al 3 geloof ik. Dus ja, dan heb je wel andere prioriteiten denk ik, als je uit de gevangenis komt :P die mensen bulken nou ook niet echt van het geld namelijk.

Ik heb gewoon het een en ander geschreven over mezelf, over gemeenschappelijke interesses, dingen waarvan ik dacht dat ze het wel leuk zou vinden om te lezen. En de vraag of ze zin had om verder te schrijven, maar als ze dat niet wilde ik het ook niet erg vond :) Dus ik zie wel of ze terug wil schrijven.

Even tussendoor: er zit me hier iemand op de verwarmingsbuizen te timmeren ofzo! Echt super irritant, het duurt nou al een uur bijna.. [/offtopic]

SteffiiY

Berichten: 22551
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:09

Nee in eerste instantie vond ik het eng, maar je creeert een bepaalde band met die gevangene dat ik zeker weet dat hij me nooit kwaad zou willen doen.
Ook komt daarbij kijken, dat de meeste nog zeker 20 jaar vast zitten en met nog 10 andere schrijven, en als men vrij komt hebben ze toch geen geld voor een ticket naar nederland en zullen ze zeker niet de moeite daarvoor nemen!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:11

Inderdaad ;) Oh en trouwens, tegen de tijd dat ze vrijkomt woon ik hier al niet meer (studentenflat) en heb ik drie super enge waakhonden in de tuin liggen.. dus ja :D

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Schrijven met iemand uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:14

Haha, oke. Heeft iemand toevallig een link voor me? Ik zat namelijk een keertje te kijken en toen had je zo'n mooi overzichtje wat ze hadden gedaan enzo.