Help: Ik kan er niet tegen als mijn vriend dronken is!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:01

Oke. :) Ik bedoelde het inderdaad niet als vervelend hoor, maar ik vroeg me af of je in je emotie misschien alleen grenzen had gesteld en hem geen ruimte had gegeven voor eigen inbreng. Maar zo te lezen heb je dat wel!

Ik zou met hem mee gaan stappen. Misschien kom je er dan achter dat het niet erg is als je vriendje dronken is en kun je lekker met hem en zijn vrienden lachen. Ik lach me namelijk altijd rot als ik de BOB ben en mijn vrienden dronken/aangeschoten, heb een hoop leuke filmpjes op mijn telefoon staan, gnagna....

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:03

Misschien is het het beste om zelf een keertje dronken te worden. Dat merk je dat het echt niks engs is.

En dan bedoel ik dus niet straalbezopen, maar gewoon lekker aangeschoten. Wees niet bang dat je dan gelijk verlaafd bent ofzo. Dat is niet zo.

Ik was er vroeger ook bang voor omdat ik dronken mensen onberekenbaar vond en ik niet wist wat ik ermee moest. Ik kom uit een familie waar alcoholgebruik niet voorkomt en ook redelijk taboe is en ben er dus ook nooit mee in aanraking gekomen.

Nu ik zelf beter weet wat het is ben ik er niet meer bang voor. En nee, ik ben geen alcoholist en ben zelden dronken. :D

Odysseus

Re: Help: Ik kan er niet tegen als mijn vriend dronken is!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 00:08

Ik ben speciaal voor hem een keer dronken geworden, omdat hij idd zei: Dan zul je zien, er is niks ergs aan.

Ik vond het 3 keer niks overigens. Werd er sloom en vervelend van, terwijl ik nuchter juist heel gek en ongeremd ben (vaak genoeg vragen mensen op een feest of ik strontlazarus ben).

Mowoah: Dat wil ik dus idd ook een keer doen. Gewoon mee gaan en zien dat er niks ergs aan is. Moet ik alleen nog wat vinden wat ik leuk vind :') Vaak gaan ze met z'n allen bij vrienden ofzo drinken en gamen, en dat is nou niet helemaal wat voor mij :+ (Zeker niet tot 5 uur 's ochtends daar ik rond 2en het meestal voor gezien houd :+ )

En ik probeer hem ook geen quotum op te leggen, ik vind het verschrikkelijk om hem zo te begrenzen. Maar voor mij is het ook een hele vervelende situatie, ik ken mezelf bijna niet als hij drinkt :n

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:16

Nou, ik vind in ieder geval dat je er goed mee omgaat. +:)+

Kom je wel eens in aanraking met dronken mensen? Die zijn namelijk wel vroeger te vinden dan 5 uur.:)

Ben je al eens versierd door een dronken jongen? Dat vind ik zelf het grappigste wat er is :D. Het is goed voor je ego en je gaat 'dronken jongens' als iets positiefs zien.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 00:20

Bedankt! Dat vind ik wel fijn om te horen!

Ja ik kom als ik uit ga behoorlijk wat dronken jongens tegen. Mijn vriendinnen worden ook wel eens dronken/aangeschoten als ik met ze uitga. Dat vind ik niet eens echt vervelend, het valt me niet eens meer op haha.

Overigens vind ik die dronken versierders wel echt heel irritant :') Misschien komt het omdat ik uitga op plekken waar best veel Marokkanen komen. En die zijn dronken echt vervelend (en het zijn veel lelijkerds die dan op je af komen voor een knuffel :r _O- ) .
Jongens met wie ik mee uit ga zijn bijv. dronken juist idd best wel grappig en gezellig.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:39

Ik heb daar nu ook echt een hekel aan. Dronken mensen. Is echt zo'n afknapper. Mijn ex heeft op het feest van mijn ouders zich een coma gezopen. Toen was de relatie heel snel uit. Tips heb ik niet. Wat ik wel deed was gewoon niet meer met hem mee uit gaan. Dan zag ik het ook niet en viel hij me ook niet lastig (maar ik hou van jou *pluk pluk*, bah!). Maar dan ontloop het alleen maar. Heb je het er wel eens met hem over? Over hoe jij je voelt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:50

Focussed schreef:
En ik probeer hem ook geen quotum op te leggen, ik vind het verschrikkelijk om hem zo te begrenzen. Maar voor mij is het ook een hele vervelende situatie, ik ken mezelf bijna niet als hij drinkt :n

Een quotum opleggen werkt averechts inderdaad, maar je kunt er toch wel samen een goed gesprek over hebben?

Maar goed ik moet zeggen aan de andere kant zijn jullie beide jong en wonen niet direct bij elkaar in de buurt.

T is lastig, ik weet het... Maar gewoon alles eerlijk op tafel gooien toch? Misschien komt hij zelf wel met een voorstel.

Dronken mensen vind ik niets, je kan geen kant met ze op, wildvreemden houden spontaan van je en ik vind het vreselijk om de politie een enkele keer te vragen om een ritje naar de cel. Of de ambu...

Wel komisch is het om voor een dronken puber de ouders te moeten bellen en dat ie onder toeziend oog van alle vrienden wordt afgevoerd. Niet cool, wel een wijze les :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:58

Je kan ook dronken worden zonder in de cel of ambu terecht te komen... :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:03

Ja dat weet ik, ik loop ook al wat langer mee haha :D staat ook bij een enkele keer :D ik krijg meer bewonderaars gelukkig :')
Maar als je een paar hebt laten afvoeren is dat geen leuke ervaring natuurlijk. Maar goed, zolang ze mij maar niet afvoeren haha :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 01:18

Ik heb dat ook lang gehad (vooral met blowen maar soms zelfs met drinken) het is bij mij een soort van verlatingsangst/ controlefreak gebeuren.
Ik verlies de controle over de andere persoon en heb het idee dat hij mij niet meer leuk vindt en dus drinkt. (blowt)
Zoiets.
Het is heel lastig, maar het zit echt in jezelf. Het kán door negatieve ervaringen komen maar dan nog.

Het ligt er ook heel erg aan hoe hij ermee omgaat (zo te horen goed) als je hem elke keer dronken ergens uit de kroeg moet plukken midden in de nacht en de volgende dag is hij weer ontslagen omdat hij zijn bed niet uitkomt (zoals mijn ex), helpt dat niet echt mee, maar zo te horen is dat niet het geval.

Wat denk ik wel helpt is zélf nog leukere dingen gaan doen en erachter komen dat hij als hij gedronken heeft niet kwijt raakt maar gewoon ook naar huis komt en een kopje thee met je kan drinken zonder de boel onder te pissen en kotsen. En de volgende dag is hij ook nog steeds gewoon hij.
En niet ineens heel raar, vreemdgegaan of ontslagen of zijn auto in de prak gereden.

Wat het ook kan zijn is dat je bevestiging zoekt. Kijken hoe ver je bij hem kan gaan. Nu is het drinken. Straks is het een weekendje weg. En dat vind je eng.
En als hij dan op een dag zegt: "bekijk het maar met je gecontroleer" dan zegt jouw onderbewustzijn:
"zie je wel dat ik stom ben, nu is hij ook al weg"

Ik denk dat je het beste kan uitvissen wat de onderliggende oorzaak is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 08:46

ik zou ook niet blij worden als mijn vriend bij elk feestje mij gaat smsen dat hij dronken is terwijl ik verweg thuis bij mijn ouders op de bank zit :n dan zou ik zoiets hebben van leuk voor je en succes er mee, maar val mij er niet mee lastig :+ Waarom zou je dat elke keer moeten melden? Ik zou als vriendin ook alleen maar bezorgd/ongerust/gestresst raken als ik dat zou weten. Puur om het feit, drinkt hij zich zelf niet bewusteloos, zal er niet iets ergs gebeuren (vechtpartijen, etc) ik zou niet rustig meer kunnen gaan slapen op zo'n moment hoor :)

Gelukkig drinkt mijn vriend nauwelijks en heb ik hier geen last van, maar ts ik zou gewoon eens met je vriend gaan praten, als hij niet wil stoppen met dronken worden (waarom moet je eigenlijk dronken worden?) laat hem dan iig jou er niet meer mee lastig vallen savonds.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:23

Sorry, als ik eerlijk ben vind ik dit een uitermate overdreven reactie van jou kant, en dus ook jou probleem.

Ik vind eigenlijk niet dat die jongen zich moet gaan lopen inhouden en aanpassen, zodat hij niet dronken word op een feestje waar jij niet eens bij bent! Je zegt het zelf al, hij is 20 en student, laat dat jong lekker genieten van zijn studententijd!

Ik denk dat jij op zoek moet gaan waarom je je zo voelt, en dat jij er iets aan moet doen om dat niet meer te voelen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:41

Shiloh schreef:
Sorry, als ik eerlijk ben vind ik dit een uitermate overdreven reactie van jou kant, en dus ook jou probleem.

Ik vind eigenlijk niet dat die jongen zich moet gaan lopen inhouden en aanpassen, zodat hij niet dronken word op een feestje waar jij niet eens bij bent! Je zegt het zelf al, hij is 20 en student, laat dat jong lekker genieten van zijn studententijd!

Ik denk dat jij op zoek moet gaan waarom je je zo voelt, en dat jij er iets aan moet doen om dat niet meer te voelen.

Hier ben ik het mee eens :o

Maar niet alleen bij studenten trouwens hoor, mijn vriend is 34 en als die een weekend met de mannen weggaat, maar ik me er echt niet druk over of hij misschien te veel bier naar binnen giet :n Ten eerste: dat gebeurt toch wel :') En ten tweede: is meneer volwassen en als hij de volgende morgen met een kater rond wil lopen moet hij dat lekker zelf weten, maar niet bij mij komen zeuren dat je je niet lekker voelt :+

En ik vraag me dan ook af waar je dan precies bang voor bent? Dat hij vreemd gaat, of domme dingen doet? een ongeluk krijgt?
Of vertrouw je hem gewoon niet?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:43

Je bent 19, je vriend 20 en is student en je maakt je druk als hij eens dronken is? Vind het nogal overdreven. Je bent nog zo jong, laat hem ook lekker genieten van zijn studentenleven. Je hebt toch wel vertrouwen in hem dat hij geen rare dingen doet? Ik zou me er niet druk over maken en 'm (qua drank) lekker z'n gang laten gaan. Je kan je overal wel druk over gaan maken ;)

En waar ben je bang voor? Dat hij vreemd gaat? In het ziekenhuis komt of wat precies? Ik zou me er niet druk over maken, verspilde energie voor jou.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:45

Focussed schreef:
Ik ben speciaal voor hem een keer dronken geworden, omdat hij idd zei: Dan zul je zien, er is niks ergs aan.

Wel apart dat hij dit van je vraagt. Je moet toch altijd zelf nog weten of jij wel of niet drinkt. En je gaat toch niet de avond in met de instelling om eens lekker bezopen te worden. Heel vreemd.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:46

Eens met bovenstaande reacties. Leef en laten leven toch?

Las ook dat iemand hier had afgesproken dat haar vriend niet meer dan 3 drankjes op een avond mag drinken. WTF? :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:49

Kattenbak schreef:
Las ook dat iemand hier had afgesproken dat haar vriend niet meer dan 3 drankjes op een avond mag drinken. WTF? :D

Heb ik ook gelezen en als mijn vriend dat tegen mij zou zeggen, zou ik hem echt uitlachen :o
Zoals mijn vriend ook elke maandagavond, als ik wegga naar de muziekrepetitie, dat ik niet te laat thuis moet komen. Mijn standaardantwoord is altijd: Ooooohhhhh dat zie ik nog wel even hoor.
Kortom hij heeft daar gewoon niks over te zeggen :n Ik zit de volgende dag weer braaf op het werk en mij zul je niet horen klagen hoor, heb het er zelf naar gemaakt :j

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:50

Ja jeetje, jullie zijn jong... en dit verhaal klinkt nu niet echt alsof hij ieder weekend zo straalbezopen is dat hij niet meer weet wie/ wat/ waar hij is....
Kijk, die kids die zichzelf in een coma zuipen ieder weekend vind ik zorgwekkend.... Maar als je jong bent wil je JUIST dingen doen die misschien niet altijd even verantwoord zijn, maar wel leuk!
Als volwassene moet je je nog lang genoeg in een keurslijf persen als je de pech hebt dat je in een starre omgeving zit.

Ik zeg dus: loslaten, leer erom lachen, gun hem lol... hij is jong, geen oude man. Ik denk dat je bang bent voor gripverlies, hij is dan buiten jouw bereik, bezig met iets waar je geen vat op hebt.
Het is voor jou denk ik een uitstekend leermoment om in liefde en vertrouwen iemand iets te gunnen waar jij zelf niet direct warm voor loopt.
Als je hier te lang, te moeilijk over doet kan zoiets wel degelijk een relatie-breker worden...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:00

Ja, zo denk ik er ook over Ninx..
Het is haar eigen onzekerheid.
Tuurlijk kan en moet je vriend rekening houden met jou.. maar als hij met zijn vrienden is zou ik hem laten. :j

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:28

Ninx schreef:
Ja jeetje, jullie zijn jong... en dit verhaal klinkt nu niet echt alsof hij ieder weekend zo straalbezopen is dat hij niet meer weet wie/ wat/ waar hij is....
Kijk, die kids die zichzelf in een coma zuipen ieder weekend vind ik zorgwekkend.... Maar als je jong bent wil je JUIST dingen doen die misschien niet altijd even verantwoord zijn, maar wel leuk!
Als volwassene moet je je nog lang genoeg in een keurslijf persen als je de pech hebt dat je in een starre omgeving zit.

Ik zeg dus: loslaten, leer erom lachen, gun hem lol... hij is jong, geen oude man. Ik denk dat je bang bent voor gripverlies, hij is dan buiten jouw bereik, bezig met iets waar je geen vat op hebt.
Het is voor jou denk ik een uitstekend leermoment om in liefde en vertrouwen iemand iets te gunnen waar jij zelf niet direct warm voor loopt.
Als je hier te lang, te moeilijk over doet kan zoiets wel degelijk een relatie-breker worden...

Ben ik het helemaal mee eens. Overigens denk ik dat een opmerking als "hooguit 3 biertjes" ook een potentiele relatiebreker kan zijn. ;) Niet omdat je perse meer zou moeten drinken, maar het feit dat je zoiets verbiedt... Het is je vriend, niet je bezit neem ik aan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:33

Mjah, kijk, als je er achter bent dat een persoon echt extreem vervelend word als die dronken is. (Aggressief, onredelijk, gewoon echt vervelend) waardoor er consequent vervelend situaties ontstaan, kan ik me voorstellen dat je zoiets afspreekt (vooral als je er bij bent!), maar als dat niet het geval is dan vind ik niet dat je zoiets kunt maken en al helemaal als je er niet bij bent.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:36

LEKKERGEK schreef:
Wij hebben de afspraak: even smssen als je veilig thuis bent, en de rest horen we de volgende dag wel..

Ik zou zeggen, maak je niet zo druk en probeer het los te laten. Hij is nog jong, laat hem even z'n 'wilde haren' verliezen ;)

Hier hetzelfde, mijn vriend (19) is de laatste tijd dan niet meer zo van het bier, maar als hij wil drinken doet ie dat toch lekker :j .. Vind het juist vaak wel grappig als ik erbij ben en anders moet ik wel lachen om de verhalen die ik later hoor. Laat hem lekker, ik vind hem maar raar als je je vriend gaat opleggen niet meer dan 3 te drinken.., Je bent zijn moeder toch niet?

Pff ik zou echt boos op mijn vriend worden als ik (ook 19) lekker op stap en het gezellig heb en hij dan vervolgens mij verbied nog meer te drinken als ik er net twee gehad heb .. Pff hij laat me altijd lekker en lacht er om als ik weer domme dronkenactie uithaal, zo is het andersom ook. Ga eens leven hoe oud ben je?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:41

vuurneon schreef:
Focussed schreef:

Een quotum opleggen werkt averechts inderdaad

Maar jij zegt ook dat je man max 3 drankjes mag drinken, dat is toch ook een quotum?

Het lijkt me heel lastig als je zo een last hebt van het drinkgedrag van je vriend, terwijl hij geen alcoholist is (alhoewel hij is 20 en studeert dan ben je er tijdelijk 1) Ik vraag me af waarom je er zo onrustig van wordt. Het komt een beetje paniekerig over, niet gemeen bedoeld!, ben je bang voor wat hij kan gaan doen in een dronken bui?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:46

Jij bent gewoon bang dat er iets gebeurt waar jij geen controle op hebt. Je vertrouwt hem wel als hij nuchter is, maar dronken mensen gaan net iets verder..

Ik vind het verbazingwekkend om te lezen dat er mensen zijn die de partner een maximum opleggen. Ik heb inderdaad de afspraak met mijn vriend dat wij elkaar smsen als we thuis zijn zodat we weten dat de ander veilig in bed ligt. En inderdaad, de volgende dag hoor ik de hilarische verhalen wel.

Dit is echt jouw probleem. Dus ik vind ook niet dat jij dit op hem moet afreageren.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:55

vuurneon schreef:
Focussed schreef:

Een quotum opleggen werkt averechts inderdaad

vuurneon schreef:
wanneer ik bob. max 3 drankjes

Laat me niet lachen :')