Ben ik nu een zeur of kan dit echt niet? (Jagers)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:41

Ja, als ze toestemming hebben mogen ze ook daar jagen. Want juist in natuur gebieden helpen jagers met de balans.
De natuurorganisatie kan je wel meer vertellen over aangewezen gebieden.

Het is jammer dat er inderdaad geen bordjes staan aan de ingang van een park om je erop te attenderen dat er een bepaald jachtseizoen is geopend.

Anoniem

Re: Ben ik nu een zeur of kan dit echt niet? (Jagers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:51

Iedere jager krijg een deel grond aangewezen waarin hij mag jagen.
Ook zijn er bepaalde tijden waarin op bepaalde dieren gejaagd mag worden.
De jager die de jacht bij ons in de buurt heeft komt altijd even langs van te voren en zal altijd wachten tot ik klaar ben met rijden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:59

_danieke_ schreef:
als het echt jouw land is mogen ze er niet eens op spuren dacht ik ? iedere jager heeft namelijk zn eigen grond gebied

Idd is zo,op ons land jaagden ze eerst ook,maar daar hebben mijn ouders gauw een stokje voor gestoken.
En zoiets kan je serieus aangeven bij de politie als ze het blijven doen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:02

Wij hebben ook al eens een geweer op ons gericht gehad, we moesten langs een pad waar jagers bezig waren, en passeerden op een paar meter van een van de jagers. Vervolgens komt er een haast (opgejaagd door de honden) aangerend, nog niet ziekgeschoten, die vlak langs het paard rent. Van het schieten was paardlief niet echt onder de indruk, maar... Jager volgt het beest doodleuk en kruist daarbij ons zegmaar. Konden we niet mee lachen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:05

Bij ons wordt er wel eens gestroopt op het land. Ik vind het verschrikkelijk! Mijn paard staat in natuurgebied en ik zou het niet echt kunnen waarderen als daar overdag gejaagd werd. Of het nou wel of niet illegaal is..... Ik loop daar met de paarden rond, mijn dochtertje ook. Levensgevaarlijk dus. Laat staan die illegale lui, die zo nodig beestjes willen doden voor zichzelf. :(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:06

ik zag ook een keer jagers.. toen ik buiten reed.. toen hoorde ik ineens bam.. onze paarden draaiden zo om de klinker weg op en gingen er vandoor.. ik lag dus midden op de weg.. had gelukkig een cap op... (die ik weg oon gooien) had daardoor niet echt wat, ben maar de 2 paarden achterna gelopen..

tot er een jeep aankwam rijden.. was een van de jagers.. die heeft me een heel stuk terug na einde van de weg gebracht waar de paarden zijn opgevangen door toevallige wandelaars de overburen van de pensionstal.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:06

Hier was het vanmorgen ook bingo. Iedere donderdag en zondag's mag er nu gejaagd worden.
Weliswaar in dit gebied alleen door mensen die hier ook écht wonen. Dit om te voorkomen dat er lui uit b.v. Lissabon even komen knallen...
Maar toch is het niet leuk. Er zitten patrijzen, wilde zwijnen, hazen en nog veel meer. Ook hier lopen ze gewoon over ons land met hun geweren, incl. diverse honden. En ook wij hebben 2 paarden buiten lopen die zich iedere keer weer rot schrikken van dat geknal. Helaas is er weinig of niets tegen te doen!

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:41

De straat waar ik woon was vroeger omringd door een bos. Op een keer, toen ik als kind met mijn buurmeisje in haar tuin was aan het spelen, viel er plots een vogel uit de lucht vlak voor onze voeten. Die was helemaal doorzeeft van de hagel. Gezien de plaats in haar tuin waar die vogel gevallen is, betekent het dat de jagers boven een woonwijk hebben geschoten. Zelf stonden ze weliswaar nog in het bos, maar ze schoten echt boven ons hoofd een vogel af.

Toen ben ik toch ook even in shock geweest. Ik snap nu nog altijd niet hoe ze zoiets uberhaupt onbestraft kunnen doen, aangezien ze zo toch een gevaarlijke situatie creeëren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:02

Vrijdag waren er nog jagers op ons land, daar hebben ze ook toestemming voor. We krijgen van tevoren niet te horen dat ze gaan jagen. Ze blijven netjes uit de buurt van de koeien en paarden. Geen enkel probleem dus.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:03

Poeky schreef:
De straat waar ik woon was vroeger omringd door een bos. Op een keer, toen ik als kind met mijn buurmeisje in haar tuin was aan het spelen, viel er plots een vogel uit de lucht vlak voor onze voeten. Die was helemaal doorzeeft van de hagel. Gezien de plaats in haar tuin waar die vogel gevallen is, betekent het dat de jagers boven een woonwijk hebben geschoten. Zelf stonden ze weliswaar nog in het bos, maar ze schoten echt boven ons hoofd een vogel af.

Toen ben ik toch ook even in shock geweest. Ik snap nu nog altijd niet hoe ze zoiets uberhaupt onbestraft kunnen doen, aangezien ze zo toch een gevaarlijke situatie creeëren.

Een aangeschoten vogel valt niet gelijk recht na beneden. Door de kracht dat hij vliegt, zal hij ook verder na die richting 'vallen' na het schot.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:11

paardenfreak schreef:
ik zag ook een keer jagers.. toen ik buiten reed.. toen hoorde ik ineens bam.. onze paarden draaiden zo om de klinker weg op en gingen er vandoor.. ik lag dus midden op de weg.. had gelukkig een cap op... (die ik weg oon gooien) had daardoor niet echt wat, ben maar de 2 paarden achterna gelopen..

tot er een jeep aankwam rijden.. was een van de jagers.. die heeft me een heel stuk terug na einde van de weg gebracht waar de paarden zijn opgevangen door toevallige wandelaars de overburen van de pensionstal.

Tja zo'n situatie vind ik toch echt je eigen schuld. Als jij je paard niet onder controle hebt kun je moeilijk andere mensen het kwalijk nemen. :7

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:31

Bij ons van de week toevallig ook weer.. Bij ons lopen ze in de wei bij onze paarden! De weides zijn van Brabants bosbeheer dus we hebben er weinig over te zeggen. Ik vind het ook doodeng en ben bang dat ze ineens een paard omver schieten. (Maar lijkt me wel heel stug dat dat gebeurt) De paarden gaan dan trouwens wel enorm te keer....

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:37

maar als zij er gelijk vandoor gaan zodra ze jou zien aankomen geeft denk ik wel aan dat ze zelf ook wel weten dat ze iets aan het doen zijn wat niet mag.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:42

knuffeldier schreef:
maar als zij er gelijk vandoor gaan zodra ze jou zien aankomen geeft denk ik wel aan dat ze zelf ook wel weten dat ze iets aan het doen zijn wat niet mag.

Ach er zijn zoveel mensen die schreeuwen en schelden tegen jagers of voorbij rijdende auto's met de middelvinger eruit en luid toeteren. Dat mag allemaal, iedereen vrije meningsuiting maar het is wel jammer dat er vaak niet geluisterd word naar de jagers. De ene jager zal je graag de situatie uitleggen, maar je hebt ook gewoon jagers die de situatie niet uitleggen. Ze zijn het niemand verplicht.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:41

Mijn moeder is vorige week tijdens het hardlopen zelfs geraakt door hagel := Gelukkig maar op haar been, maar toch!