Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:10

Ik had ook eens een paard te koop staan.
Mailden er mensen, was precies wat ze zochten.
Later weer een mail, dat ze wel erg geïnteresseerd waren, maar nog even geen tijd hadden om te komen.
Of ik misschien het beestje in de trailer wou doen, naar hun toe rijden, konden zij kijken en proberen.
Was het wat ze zochten, kon ze blijven, was het niks kon ik weer terug met paard, maar had ik een leuke middag gehad lekker onderweg..
Was ook zo'n 200 km rijden :roll:
En idd de vele mensen die wel je paard willen maar geen geld hebben en de vele "zorgboerderijen".

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:12

haha ben ik toch wel benieuwt wat jullie geboden hebben shannonjuul!?

Milobeer omg voor zoon klein bedrag ook nog zeuren pff.. goed dat je die mail heb verzonden

Dakotah omg ja dat had ik dus ook die mensen mailden dat ze een zorgboerderij hadden blabla en of ik hem voor 100 euro wou geven maar liefst gratis

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:22

Ik had eens stoere boots te koop staan op marktplaats. Kreeg ik een e-mail van een man die vroeg of ik met die schoenen op hem wilde staan..... _O- Gelukkig heb ik de boots wel verkocht aan iemand anders die er erg blij mee was.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:24

Ben er 1 keer wel ingetuind met een veulen.
Binnen 2 maand stond ie er voor het driedubbele weer op.
Destijds met mijn fjord ook allemaal zorgboerderijen.
Was een beginnende of ik haar voor 500 weg wou doen.
Nou nee dus.
Ik wou een ander paard kopen en ik krijg hem tenslotte ook niet voor niks.
Nou ja mail teruggestuurd, okee klein beetje pissig mailtje (tja het was zorgboerderij zoveel al).
Kreeg ik even pissig mailtje terug dat ik niet zo kwaad hoefde reageren en dat het toch kon dat wij mensen wilden helpen blabla.
Dus wij teruggestuurd of ze, als ze een auto wilden kopen van 5000, ze dan ook gingen kijken naar auto's van 10000 of meer.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:44

xJolien schreef:
Rare verhalen inderdaad! :')

Ik heb 1x iets gehad, waarbij ik echt niet wist wat ik ermee aan moest...
We hadden 2 kaartjes voor de Apenheul (?) op Marktplaats staan. Heb ik serieus 3!! mailtjes gehad van mensen uit de 'bijstand', die graag een dagje uit wilden met hun kinderen maar het geld er niet voor hadden etc... Toen waren de kaartjes al verkocht, maar anders weet ik echt niet wat ik had gemoeten hoor... :+
Wij hadden zoiets met de bench van onze overleden hond. :j Niet echt een heel raar voorval of zo, het was een stichting die belde en vroeg of ze hem gratis over mochten nemen voor honden die ze opvingen in Zuid-Europa. Daar zijn mijn ouders toen mee akkoord gegaan, de bench was toch al 10 jaar oud en mensen van die stichting zijn hem netjes op komen halen.

xJolien

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:46

_Summerly_, fijn dat je op zo'n manier mensen blij kunt maken :j

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:27

Ir111 schreef:
Ik heb een tijdje geleden iets te koop aangeboden voor 5 euro. Geen enkele reactie. Ik wilde toch van het ding af dus een paar weken later het nogmaals aangeboden, echter nu gratis. Krijg ik ineens allemaal biedingen en heb ik het uiteindelijk voor 7,50 verkocht! _O-

hihi die is +:)+

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:28

Ik heb ooit eens een vreemde reactie gehad op mijn rijlaarzen advertentie.

Was een meisje van een toneelvereniging en die had oude sokken nodig voor een voorstelling,
of ik nog oude sokken had en die toevallig aan haar wilde verkopen.

Gadverdamme!

Dirk is trouwens echt geniaal!

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:29

die van die man bij de kast , geniaal , zoeits verzin je toch niet ?

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:30

Wij hebben een keer een 1 persoons houten bed op MP gezet. We hadden gezegt dat er op geboden mocht worden. Iemand bood 30 euro dus die kwam 'm halen. Nou helemaal prima want dat ding stond in de weg. 2 uur later was deze meneer er al met het hele gezin en een aanhanger. Hij kijkt naar het bed en zegt: "Oh die bed is wit?" Dus ik zeg: "Uhm ja, dat heeft u goed gezien. Er stond toch ook een foto op MP?" Meneer; "Oh nou ik dan bied 15 euro." Ik weer: "Prima neemt u hem maar mee!" Zegt de meneer: " Jij wacht, ik even praten met vrouw." Ik: "Uhm oke.." Na druk overleg kwamen ze naar mij toe na 5 minuten en zei de meneer: " Bed is wit, die hoef wij niet." Ik zeg:"Nou meneer u bent helemaal uit Rotterdam komen rijden, u mag hem ook gratis meenemen." Toen zijn ze weer helemaal dik een uur terug gereden naar Rotterdam, zonder bed... Heeel vaag :?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:34

Het gekste dat ik heb gehad was toen ik mijn auto op MP had gezet.

Krijg een reactie van een man met een bod, dus ik mail terug wanneer hij kan komen kijken en hij zou 's zaterdags komen. Heeft hij me opgezocht op hyves en ik kreeg een mailtje: "Je ziet er wel lekker uit, zullen we zaterdag lekker gaan schuiven?" :=

Toen ik nee zei wilde hij ook niet meer naar de auto komen kijken :')

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:34

Ik had het laatst met mijn Wii, een vrouw had gemaild dat ze hem voor een lager bedrag wilde overnemen, dus ik terug gemaild dat hij alleen voor de vraagprijs wegging. Geen reactie meer op gehad. Volgende dag kreeg ik een telefoontje van iemand die hem direct wou komen ophalen, prima, kom maar. Een week later mailt die vrouw weer dat ze de wii voor de vraagprijs zou komen halen, ik gemaild dat de wii verkocht was, kreeg ik me toch heel het scheldwoordenboek over me heen, hahaha.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:36

Ik had twee cavia beertjes en een castraat cavia te koop. Krijg ik een mailtje van een vrouw die hem voor haar werk alle drie wel wilde overnemen. Was voor een verstandelijk gehandicapte jongen. En vroeg wat ik ervoor wilde hebben. Ik had zelf voor de castraat 25 euro betaald. En de andere twee beertjes waren/zijn mooi getekend en met stamboom. Dus vond ik het coulant om 10 euro per beertje te vragen. Dus bij elkaar vroeg ik 45 euro. Zo kon ik voor mezelf ook een beertje weer laten castreren.

Dat vond ze niet normaal, dat ik zoveel voor een beertje vroeg. Want "normaal" konden mensen niet van de beertjes af komen. Dus ze dacht dat ik die twee beertjes wel gratis weg wilde doen. Terwijl ik voor jonkie's uit het zelfde nest tussen de 15 en de 20 euro vroeg. Vond dus dat ik best wel netjes was geweest. Jullie snappen wel dat dit niet door is gegaan!

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:37

_Summerly_ schreef:
xJolien schreef:
Rare verhalen inderdaad! :')

Ik heb 1x iets gehad, waarbij ik echt niet wist wat ik ermee aan moest...
We hadden 2 kaartjes voor de Apenheul (?) op Marktplaats staan. Heb ik serieus 3!! mailtjes gehad van mensen uit de 'bijstand', die graag een dagje uit wilden met hun kinderen maar het geld er niet voor hadden etc... Toen waren de kaartjes al verkocht, maar anders weet ik echt niet wat ik had gemoeten hoor... :+
Wij hadden zoiets met de bench van onze overleden hond. :j Niet echt een heel raar voorval of zo, het was een stichting die belde en vroeg of ze hem gratis over mochten nemen voor honden die ze opvingen in Zuid-Europa. Daar zijn mijn ouders toen mee akkoord gegaan, de bench was toch al 10 jaar oud en mensen van die stichting zijn hem netjes op komen halen.

Dit heb ik ook een paar keer gehad. Had ik een rij-jasje geplaatst, je krijgt dan meteen reacties van mensen die op je symphatie en gevoel inspelen. Ja ik kan echt geen 75 euro betalen ik ben maar een alleenstaande bijstandsmoeder met een handicap en een kind met downsyndroom etc etc dus ik bied 30 euro. Ergens denk je dan nog, aahhh wat zielig maar eigenlijk doen die mensen het er gewoon om en zien ze het als een soort sport... Dat is wel echt zielig!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:41

LEUK bericht:
-Ik had een oproep op marktplaats staan waarin ik opzoek was/ben naar mobiele telefoons voor het goede doel.
+ Krijg ik een reactie van een man dat hij er wel 1 heeft of ik de verzend kosten wil overmaken.
- Aangegeven dat ik dit niet kan doen omdat ik 2a3 euro per toestel ontvang voor het goede doel en het mij 3 euro zou kosten aan verzendkosten. Dus niet rendabel.
+ Krijg ik een reactie dat hij het begreep dat hij de kosten voor zijn rekening nam en in zijn omgeving nog even ging vragen of iemand nog een mobiel had.
-Heb er uiteindelijk 2 ontvangen!!! SUPER natuurlijk!

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:43

shilady schreef:
haha ben ik toch wel benieuwt wat jullie geboden hebben shannonjuul!?

haha dat is al ruim 2 jaar geleden maar ik geloof iets van 1800 euro! (daar kun je vast een lekker chocolade paardje van kopen :+ )

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:48

Moderatoropmerking:
Er zijn een paar berichten verwijderd, het is niet de bedoeling om advertenties van bijv. Marktplaats te bespreken. Zouden jullie daar aan willen denken?? Alvast bedankt!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:54

Zo heb ik ooit iets gratis aangeboden.... en die beste mevrouw bood 50 euro _/-\o_

En ze is het ook op komen halen voor 50 euro, terwijl ik toch heb gemeld dat ze misschien nog eens goed naar de advertentie moest kijken....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:57

nou leuk toch pascal ! :D

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:05

Geniaal sommige berichten :')

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:15

Vjestagirl schreef:
mensen die bieden en niets van zich laten horen, verkopers die niets van zich laten horen als je mailt, slechte foto’s etc.

Klinkt héél bekend.. verder wel veel goede ervaringen hoor (als ik zelf iets te koop zet).

Vorig jaar wel een paar trouwschoenen te koop gezet (120 euri's nieuw, 1 dag gedragen :D ). Zet ik ze te koop voor 65,-- (waren gereinigd e.d.), net bedrag vond ik zelf.. en dan nog van die figuren die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en 20 euro bieden :roll:

Ik heb toen gezegd dat ik de schoenen dan nog liever zelf inlijst en aan de muur hang dan ze voor die prijs te verkopen. Trouwen is nu eenmaal niet goedkoop.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:22

Hahaha, ik had van de week een leuke.
Halster op MP gezet, maar gewoon een foto van een leverancier.
Kreeg een e-mail of ik die pony op de foto niet wou verkopen :D

En kom er toch elke week weer achter dat mensen niet meer dan 2 regels lezen op MP.
Werd gebeld over een nieuw zadeltje wat voor 100 euro op MP staat omdat er een kleine beschadiging aan zit.
Dit staat netje bij de advertentie vermeld, wordt ik gebeld, wat wil je voor het zadel hebben?
Ik zeg 100 euro voor minder gaat die niet weg.
Krijg ik te horen dat dat wel heel veel geld is voor een 2de hands zadel... :z

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:23

petrea schreef:
Ir111 schreef:
Ik heb een tijdje geleden iets te koop aangeboden voor 5 euro. Geen enkele reactie. Ik wilde toch van het ding af dus een paar weken later het nogmaals aangeboden, echter nu gratis. Krijg ik ineens allemaal biedingen en heb ik het uiteindelijk voor 7,50 verkocht! _O-

hihi die is +:)+

wat een grap :Y)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:25

ElineS schreef:
Niet geschoten is altijd mis toch.. Maar ehh, als het goed is krijgen mensen in de bijstand een x bedrag om uit te besteden aan uitjes zoals dat.

Tenminste ik kan me herinneren dat zowel mijn vader als moeder iets van 200,- had per jaar.. Dan moest je de kaartjes van het dierenpark, zwembad, paardrijles of wutever opsturen en dan kreeg je dat terug. Geen idee of dat nog zo is :P

Nee is niet meer, alleen voor kinderen een zwem/voetbal abonnement ;-)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:26

Silly1972 schreef:
ik heb ooit een bank te koop gehad, met de kans om te bieden.
Waren mensen die erop hadden geboden, ik ga akkoord, nooit meer iets gehoord, en dat tot 8x aan toe, 8 verschillende mensen ook.

Als je iets niet wilt hebben bied dan niet of reageer gewoon dat je niet meer geinteresseerd bent.

Dat heb ik regelmatig gehad met spullen die ik te koop heb/had staan.

Of mensen die gewoonweg niet op komen dagen.

Heb het zelfs een keer gehad met een duurder item, waar ze vroegen om hem vast te houden tot ze hun salaris hadden gehad, dat vond ik prima, maar wilde wel eeen aanbetaling, zodat ik zeker wist dat ze hem op kwamen halen, want dat ding stond nogal in de weg.
Heb de aanbetaling gehad, maar niemand is hem ooit op komen halen.
Snapt iemand dat??

ach.. dan heb je toch nog iets verdient :P zonder dat je het product zelf hebt verkocht.. mooi makkelijk :P