Kosten rijklaar maken????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:41

Toen ik op zoek was naar een nieuwe auto, had ik een leuke gevonden 3 maanden oud met 5km op de teller alleen de kosten rijklaar maken was 1500 euro. Ben toen toch maar snel verder gaan zoeken, omdat die zo niet meer in het budget viel.

Mootje

Re: Kosten rijklaar maken????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:00

Goof, Dat had ik ook al in mijn eerste post geopperd :=
Ach, mensen willen nou eenmaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten zonder verder te kijken dan hun neus lang is....

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:07

EllaBellaah schreef:
Nieuwe auto's hebben vaak lagere rijklaar maken kosten. Het houdt in dat de olie wordt bijgevuld, alles wordt nagecheckt of het goed werkt. Bij wat oudere auto's moet er vaak toch wat meer vervangen worden/schoongemaakt/bijgevuld etc, je kan deze kosten zeker met onderhandelen omlaag krijgen, maar dat zou wel betekenen dat je bijvoorbeeld zélf de juiste olie moet kopen en zelf de olie moet bijvullen..

Helaas bij mij niet dan,...
Wij kregen toch echt € 1.250,00 afleveringskosten berekend en daar viel niet aan te tornen.
In dit geval "hoe duurder de auto(merk), hoe hoger de afleveringskosten". ;)
Omdat we dat van tevoren al wisten, ga je voordat je de koop sluit afdingen van de cataloguswaarde/inruilwaarde.
Het is inderdaad zo, wat degene die als 2e (Aslo dacht ik) heeft gepost in dit topic: het zijn voornamelijk kosten die de dealer ook van de importeur doorberekend krijgt.
Maar dat de bedragen exhorbitant hoog zijn ben ik wel met je eens ja,.. :j

Edit: ik mag niet overdrijven. Heb het even teruggezocht, maar het was € 1.162,00 i.p.v. € 1.250,00.
En dat is dan nog wel incl. BTW !!! :D Toch weer een meevallertje, hihihi :')