Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zipporah schreef:Ik begrijp jullie reacties volkomen, mijn ouders wonen helaas aan de andere kant van Nederland en woon hier op mezelf dus moet ook zelf alles regelen.
Sinds dat mijn lesgever heeft gezegt dat ik er klaar voor ben heb ik mijn auto gekregen en heb ik er nu ( 4 a 5 keer ) zelf in gereden naar mijn paarden. Het is een risico mocht ik toch perongeluk iemand rammen.. dat weet ik. Dan ben ik de pineut.
Op examen raak ik gewoon totaal de kluts kwijt en lukt het mij gewoon niet.. ik reed ook een aantal keren naar rechts wanneer hij links zei en naar links wanneer hij rechts zei.. dat heb ik echt nooit!?
Maar ik zal het nog is aangaan.. de lessen en examen. Ohja.. en tot die tijd mijn auto voor de deur laten staan
Fred_Kroket schreef:Ach... dat gemekker dat je niet zonder rijbewijs moet rijden... Menigeen met rijbewijs is een gevaar op de weg... De enige die je ermee hebt als er wat gebeurd is jezelf aangezien je niet verzekerd bent. Menig oudje rijd nog op de weg en is echt een gevaar op de weg en heeft wel een rijbewijs. Een rijbewijs zegt helemaal niet dat je kunt rijden, het zegt alleen dat je mag rijden.
Bedenk jezelf dat iedereen een rijbewijs kan halen, het is niet gerelateerd aan intelligentie, IQ, afkomst of wat dan ook. Iedereen kan het halen en jij ook. Let gewoon goed op, ga niet lopen babbelen met je examinator maar ga bijvoorbeeld "hardop" in je hoofd na wat je moet doen. Dus registreer alles wat je ziet, bijvoorbeeld: "ik zit nu op een voorangsweg, verkeer wat van rechts komt heeft geen voorrang, ik nader een druk kruispunt met een fietspad een dubbele rijstrook en daarachter weer een fietspad, tot hoever kan ik oprijden, overzie ik alles, er komt iemand aan die rechtdoor gaat en ik moet links dus die heeft voorrang.... Etc...
Je hoeft het niet echt hardop te doen, want dan denken ze ook dat je spoort. Maar soms helpt het wel om in een onoverzichtelijke situatie het even "hardop" te herhalen.
Kop op en het komt echt goed(ik heb het in één keer gehaald en deed niet anders dan zonder rijbewijs rijden en ik heb nog geen ongeluk veroorzaakt of een deukje in een auto gereden!)