Voor de zoveelste keer gezakt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Voor de zoveelste keer gezakt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:42

En als je ooit aangehouden wordt, komt er een doormelding naar het CBR.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:44

Ik begrijp jullie reacties volkomen, mijn ouders wonen helaas aan de andere kant van Nederland en woon hier op mezelf dus moet ook zelf alles regelen.

Sinds dat mijn lesgever heeft gezegt dat ik er klaar voor ben heb ik mijn auto gekregen en heb ik er nu ( 4 a 5 keer ) zelf in gereden naar mijn paarden. Het is een risico mocht ik toch perongeluk iemand rammen.. dat weet ik. Dan ben ik de pineut.

Op examen raak ik gewoon totaal de kluts kwijt en lukt het mij gewoon niet.. ik reed ook een aantal keren naar rechts wanneer hij links zei en naar links wanneer hij rechts zei.. dat heb ik echt nooit!?

Maar ik zal het nog is aangaan.. de lessen en examen. Ohja.. en tot die tijd mijn auto voor de deur laten staan ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:46

Zipporah schreef:
Ik begrijp jullie reacties volkomen, mijn ouders wonen helaas aan de andere kant van Nederland en woon hier op mezelf dus moet ook zelf alles regelen.

Sinds dat mijn lesgever heeft gezegt dat ik er klaar voor ben heb ik mijn auto gekregen en heb ik er nu ( 4 a 5 keer ) zelf in gereden naar mijn paarden. Het is een risico mocht ik toch perongeluk iemand rammen.. dat weet ik. Dan ben ik de pineut.

Op examen raak ik gewoon totaal de kluts kwijt en lukt het mij gewoon niet.. ik reed ook een aantal keren naar rechts wanneer hij links zei en naar links wanneer hij rechts zei.. dat heb ik echt nooit!?

Maar ik zal het nog is aangaan.. de lessen en examen. Ohja.. en tot die tijd mijn auto voor de deur laten staan ;)

Jij bent niet de Pineut maar diegene die je ramt. Daar de vezekering niet betaalt......... Draai jij voor d kosten op en als diegene wat heeft dan ben je voor de rest van je leven gebonden aan grote schulden.
Snap eigenlijk niet eens dat het in je op komt. :x

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:48

Over het rijden zonder rijbewijs is denk ik wel genoeg gezegt, daar ga ik niet nog een keer over beginnen.

Maar als je 2x zakken al veel noemt.. ik verwachte een keer of tien te lezen na je titel :=

Zelf ben ik pas de vierde keer geslaagd. Lessen gingen prima, stuurde lekker en veilig rond maar tijdens het examen.. Nooit last gehad van faalangst maar ik sloeg letterlijk op hol. Wist echt niet meer waar ik mee bezig was. Toen heb ik van de HA een zogenaamde betablokker gekregen. Deze veranderd niets aan je rijvaardigheid of 'scherp zijn' maar houdt je hartslag kunstmatig laag. Mijn hartslag ging zo hard over de kop dat ik niet meer normaal na kon denken. Dat de vierde keer geprobeerd, een lieve examinatrice die zei 'jij gaat dit keer gewoon slagen, daar gaan we samen voor zorgen' en hoppa, ik had m'n rijbewijs.

Als je zo zenuwachtig bent is een faalangstexamen geen idee? Dan krijg je net wat meer tijd en een rustige examinator.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:49

heel veel succes met weer lessen en examen doen, ik snap het wel hoor.
als je toet toet voor de deur staat is het wel heel aantrekkelijk zeker bij regen e.d
maar zelfs al gebeurd er niets,maar je komt wel een verkeerscontrole tegen, en je hebt geen rijbewijs,dan kan het zomaar zijn dat je de eerste 5 jaar geen toestemming krijgt om af te rijden.
Beetje jammer toch?

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:50

Sowieso zou ik lekker je auto laten staan zolang je nog geen rijbewijs hebt.
Ik ben ook pas tijdens de vierde keer geslaagd. Met lessen had ik nergens last van en ging alles goed. Tijdens examens vergat ik te kijken, en werd ik super zenuwachtig. De vierde keer ben ik met een gelukje geslaagd. Ik zou zeggen geef niet op en plan lekker een nieuw examen in!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:52

Heb je al kalmeringstabletjes geprobeerd voor je examen? Ik heb deze wel gepakt (homeopatisch) en ik weet niet of het hielp, maar ik leek rustiger dan dat ik zou zijn zonder. ;)

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:53

Zelf heb ik trouwens met examen zo rust gevende spray gebruikt. En ik weet niet wanneer je examens had? In de ochtend of middag? Het schijnt dat in de middag meer mensen zakken dan in de ochtend.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:54

esperance schreef:
Ben je wel goed in je hoofd??? rijden zonder rijbewijs??? En dan ook nog zeggen dat je dan goed rijd. Nou hopen is dat zulke mensen er nooit een krijgen.. Bah bah. Denk ff normaal na! Je zakt niet voor niks 2 keer.

Amen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:55

Jah sorry :o dat was omdat ik boos was. Bedoelde het niet zo bod :(:)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:58

Zo herkenbaar dit verhaal (niet het rijden zonder rijbewijs ;-)) Ik ben drie keer gezakt en 4e keer geslaagd. Was er ook zo klaar mee. Ik ging er zelfs over dromen. Uiteindelijk bij de 4e keer dacht ik, dit is de laatste keer, of ik nou slaag of niet, ik ga nooit meer examen doen en dan maar zonder rijbewijs door het leven. Ik was toen zo relaxed bij die gedachte dat ik toen wel mijn rijbewijs haalde. En wat ben ik daar blij om zeg! Dus even volhouden en tot die tijd niet meer in je eigen auto stappen....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:00

Wat balen TS, dat je zo vaak zakt, maar verlies de moed niet hoor! Ik ben de eerste keer opgeweest, toen begaf mijn leswagen het, de tweede keer zat ik er helemaal klaar voor, als laatste groep van de dag.. Maar helaas lag er plots zo veel sneeuw dat de laatste groep niet meer op mocht, en ik dus ook niet... De derde keer ben ik gelukkig geslaagd. :D

Over dat rijden zonder rijbewijs, ik ben daar ooit voor gepakt. Op een parkeerplaats wilde ik een rondje rijden in de auto van mijn ex. In the middle of nowhere, toch werd ik gepakt...
Resultaat: Bekeuring ala €190,- (die nu inmiddels wel hoger zal liggen, ik praat nu over 4 jaar terug ofzo) en eigenlijk 3 tot 5 jaar je rijbewijs niet halen. Gelukkig heeft de agent mij daar toen mee gespaard.. _/-\o_ En bovendien ben je niet verzekerd als je een ongeluk maakt.
Dus denk de volgende keer 3 keer na voordat je instapt zonder rijbewijs.

Edit: ik heb trouwens rustgevende druppels gebruikt, werkt prima :j Je kan best veel doen hoor. Als je echt wanhopig wordt, kan je zelf onder hypnose geholpen worden enzo.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:04

Sowieso kan ik je als tip meegeven nooit te denken dat je geslaagd ben := . Het zijn omstandigheden die je doen slagen. Want soms ligt het ook echt aan de examinator (chago e.d.)

Ik had gewoon mazzel en had imo moeten zakken. 1 keer twijfelen of ik door een oranje ligt moest rijden en uiteindelijk toch gestopt (wel netjes) maar net over de lijn en toen we de tunnel ingingen zat ik te dicht op de caravan voor me.

De examinator vroeg gewoon of het niet beter was om afstand te houden en toen heb ik hem gewoon eerlijk gezegd dat de instructrice altijd hamert op het feit dat je er met 100 in moet en ook uit maar dat kan niet met de caravan en dat ik ook niet in kon halen en wat nu... := . Toen vroeg hij me wat ik zou doen als ik al een rijbewijs had, dus ik: "Nou gewoon zachter rijden, kan mij niet schelen hoe hard ik een tunnel in of uit ga, zolang ik maar met het verkeer mee ga := ". En toen was ik geslaagd.

Zo raar kan het dus lopen... Suc6 in ieder geval!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:11

Ach joh, jeugdzondes :D Ik ben ook in mijn vroegere jaren gepakt op rijden zonder rijbewijs, maar hier zitten natuurlijk alleen heel brave mensen.

Gewoon door blijven gaan, er komt vanzelf een moment dat het wél lukt :j

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:15

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:18

Ach ik heb 5x over mijn rijbewijs gedaan, had hetzelfde als jou. Je begint vol vertrouwen met je 1e examen en hoe meer je zakt, hoe meer je zelfvertrouwen achteruit gaat. Tot ik de 5e keer zoiets had van 'Ach ik zal toch wel weer zakken'' en ging 'ruwer' rijden, niet meer zo voorzichtig om het zo maar te zeggen (dus meer op mijn manier, wat sneller optrekken, iets meer risico's durven nemen etc) en toen zei de examinator na de rit 'Ik snap niet dat jij 4x bent gezakt''. Inmiddels heb ik mijn rijbewijs nu alweer 4 jaar. :D

En vooral niet rijden zonder rijbewijs, dan ben je echt onverantwoord bezig. (Snap überhaupt niet dat je dat zo trots hier neer kunt zetten).

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:19

Ach... dat gemekker dat je niet zonder rijbewijs moet rijden... Menigeen met rijbewijs is een gevaar op de weg... De enige die je ermee hebt als er wat gebeurd is jezelf aangezien je niet verzekerd bent. Menig oudje rijd nog op de weg en is echt een gevaar op de weg en heeft wel een rijbewijs. Een rijbewijs zegt helemaal niet dat je kunt rijden, het zegt alleen dat je mag rijden.

Bedenk jezelf dat iedereen een rijbewijs kan halen, het is niet gerelateerd aan intelligentie, IQ, afkomst of wat dan ook. Iedereen kan het halen en jij ook. Let gewoon goed op, ga niet lopen babbelen met je examinator maar ga bijvoorbeeld "hardop" in je hoofd na wat je moet doen. Dus registreer alles wat je ziet, bijvoorbeeld: "ik zit nu op een voorangsweg, verkeer wat van rechts komt heeft geen voorrang, ik nader een druk kruispunt met een fietspad een dubbele rijstrook en daarachter weer een fietspad, tot hoever kan ik oprijden, overzie ik alles, er komt iemand aan die rechtdoor gaat en ik moet links dus die heeft voorrang.... Etc...

Je hoeft het niet echt hardop te doen, want dan denken ze ook dat je spoort. Maar soms helpt het wel om in een onoverzichtelijke situatie het even "hardop" te herhalen.

Kop op en het komt echt goed :j (ik heb het in één keer gehaald en deed niet anders dan zonder rijbewijs rijden en ik heb nog geen ongeluk veroorzaakt of een deukje in een auto gereden!)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:26

Voorrangsregels zijn toch wel redelijk basaal... Misschien nog maar even oefenen totdat je die beheerst? ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:02

staatsexamen aanvragen!

Heb al meer dan 100 lessen gekregen en ben nu voor de 3e keer gezakt hhahaha
kga nu voor de 4e keer en deze keer wil in in roermond limburg :P
vorige keren heb ik in rotterdam afgereden maar het was zo druk allemaal en de weglijnen zijn vreemd gemaakt dus kan het daar gewoon niet aan.. Nu hoop ik dat ik het in een minder drukke omgeving wat sneller haal :D en anders ga ik staats examen doen dan krijg je wat meer tijd en word er rekening gehouden met zenuwen ect

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:20

Volgens mij bestaat het staatsexamen niet meer. Dat is toch een paar jaar geleden al afgeschaft?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:27

Klopt is ongeveer in 2006 afgeschaft.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 15:55

Fred_Kroket schreef:
Ach... dat gemekker dat je niet zonder rijbewijs moet rijden... Menigeen met rijbewijs is een gevaar op de weg... De enige die je ermee hebt als er wat gebeurd is jezelf aangezien je niet verzekerd bent. Menig oudje rijd nog op de weg en is echt een gevaar op de weg en heeft wel een rijbewijs. Een rijbewijs zegt helemaal niet dat je kunt rijden, het zegt alleen dat je mag rijden.

Bedenk jezelf dat iedereen een rijbewijs kan halen, het is niet gerelateerd aan intelligentie, IQ, afkomst of wat dan ook. Iedereen kan het halen en jij ook. Let gewoon goed op, ga niet lopen babbelen met je examinator maar ga bijvoorbeeld "hardop" in je hoofd na wat je moet doen. Dus registreer alles wat je ziet, bijvoorbeeld: "ik zit nu op een voorangsweg, verkeer wat van rechts komt heeft geen voorrang, ik nader een druk kruispunt met een fietspad een dubbele rijstrook en daarachter weer een fietspad, tot hoever kan ik oprijden, overzie ik alles, er komt iemand aan die rechtdoor gaat en ik moet links dus die heeft voorrang.... Etc...

Je hoeft het niet echt hardop te doen, want dan denken ze ook dat je spoort. Maar soms helpt het wel om in een onoverzichtelijke situatie het even "hardop" te herhalen.

Kop op en het komt echt goed :j (ik heb het in één keer gehaald en deed niet anders dan zonder rijbewijs rijden en ik heb nog geen ongeluk veroorzaakt of een deukje in een auto gereden!)

Het gaat niet erom of je kan rijden of niet maar stel ze rijdt jou van de sokken en je komt in een rolstoel en je wilt daar een schadevergoeding voor en TS is niet verzekerd. Wie betaalt dat dan? Dan moet TS wel heel veel spaarcentjes hebben..................... Daar gaat het me om.

Mij maakt het niet uit of iemand zichzelf in gevaar brengt maar het gaat om je medeweggebruikers.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:00

Nee hoor, staatsexamen bestaat nog steeds :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:02

Waarom koop je dan al vast een auto, de verlijding om te gaan rijden is dan wel erg groot.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:03

Ach joh, gewoon doorzetten. Ik was zo vreselijk zenuwachtig dat ik na de 2e keer al een staatsexamen mocht. Uiteindelijk ben ik mn 2e staatsexamen (die ik bijna in tranen uitgereden heb :') ) geslaagd. Inmiddels al een half jaar mn rijbewijs :D

Begrijp trouwens niet hoe je het in je hoofd haalt om zonder rijbewijs te gaan rijden.