Ja, dat is altijd wel fijn als je met elkaar wil communiceren, Ethelate.
In het eigen dorp is het inderdaad altijd het fijnst, maar een kijkje nemen in andere durpen is ook prima te doen!
Lotje02
Geplaatst: 01-11-11 12:40
Pff, ik moet er nu nog echt niet aan denken. 11e van de 11e vier ik dan ook niet (meer) Eerst maar eens Sinterklaas en kerst. En daarna ga ik me helemaal verheugen op carnaval en als het eenmaal zover is dan gaan we ook 6 dagen! Ik vier carnaval gewoon in Limburg, waar ik vandaan kom!
Kan je geen ongelijk geven, Lotje02. Heb zelf 2,5 jaar in Tilburg gewoond en met de carnaval wist ik niet hoe gauw ik moest maken dat ik weg kwam. Heb zelden zo'n ordinaire bedoening meegemaakt. Pakjes die bestonden uit 2 repen stof en zo bloot mogelijk natuurlijk, totaal geen sfeer.. (mijn mening, dus mensen met lange tenen, sorry)
Ethelate
Geplaatst: 01-11-11 12:46
Ja en dat is dus zo jammer, dat dat het beeld is wat mensen (die geen carnaval vieren) van carnaval hebben. In de echte Oeteldonkse kroegen, waar allemaal muziek van de kwekfestijnen gedraaid wordt, iedereen in Oeteldonkse kleuren, heb je die ordinaire taferelen niet. Is ook veelste koud met de intocht en optocht enzo
Hoewel ik ook wel eens niet oeteldonkse dingen aanheb hoor Werk in de horeca dus wij hebben als 16jarige kroeg meestal een thema, zo was het afgelopen jaari khou van holland.. DUs iedereen in rood wit blauw, was ook super leuk..
Maaaaaar de oeteldonksesjaal blijft
Ethelate
Geplaatst: 01-11-11 12:50
In welke kroeg werk jij?
Ik ben in de aanloop Oeteldonks gekleed (slipjas met alle emblemen & Oeteldress) en dan wel 3 dagen verkleed, met Oeteldonkse accenten
listiglistje
Geplaatst: 01-11-11 12:51
meld mij ik heb er zin in!!!
2012:
Zaterdag: Eindhoven Zondag: Son en Breugel en Den Bosch Maandag: Soerendonk @ de Bout Dinsdag: als ik nog puf/energie en geen lege portemonee heb, Son en Breugel of Eindhoven
haha oh ik vermaak me altijd wel, leuk 16 jarige mensen uitlachen
Spirit
Geplaatst: 01-11-11 14:01
Ik ga als het goed is weer met vriendinnen naar Maastricht (en misschien een dagje Breda). We hebben de traditie om als mannen verkleed te gaan. Vorige keer waren we bouwvakkers. Nu zijn we nog aan het brainstormen voor volgend jaar, iemand ideeën? Tot nu toe hebben we alleen brandweermannen kunnen bedenken.
ik heb over een week of drie personeelsfeest met als thema: carnaval,, ik heb echt nog geen kleren hoor!
vaaleriee
Geplaatst: 01-11-11 14:41
Ik heb er zin in Ga dit jaar voor het eerst mijn vriend meenemen, die uit de randstand komt. Ben benieuwd wat hij ervan vindt!
sjouks
Geplaatst: 01-11-11 14:51
Ai.. Geloof dat ik me hier ook moet melden. Meestal heb ik tegen het einde van de carnaval, al weer zin in volgend jaar, dus eigenlijk altijd zin in carnaval. Lekker hier in Weert vieren. Helaas moet ik de 11 van de 11 zelf werken, anders was ik naar Maastricht geweest!
MyLittleLove
Geplaatst: 01-11-11 15:21
Wij maakten eerst ieder jaar een wagen of liepen iig mee met de optocht maar sinds vorig jaar niet meer. Wij deden samen met de buren, was altijd gezellig! Vorig jaar hadden we een grote wagen als een soort muizenhol die je moest voortrekken, en er was dan 1 kat maar helaas hadden de mannen niet goed nagedacht over de wieltjes en er braken er 2 af onderweg waardoor we 3de werden en toch een paar bonnen voor het café kregen.
Dit jaar wil ik ook meedoen maar de rest niet, is kijken hoe ik dat ga doen
raket
Geplaatst: 01-11-11 15:35
trek in een overal alleen een bijna lege oplegger door de optocht met een bord: t was toch te veul in mun jintje.....
Evt gedecoreerd met wat verfblikken en ander klusmateriaal.
Ja carnaval! Heb er nu al zoveel zin in. Vorig jaar moest ik het missen en daar baal ik nu nog van haha
AlexandraM
Geplaatst: 01-11-11 23:14
uiteraard ga ik ook! weet nog niet precies als wat maar komen we wel uit, wel erg rot dat er maar zo kort is om een pakje te naaien na kerst... Ivm kosten stof enzo, tijd etc mja..
Wij gaan zat/zon naar heerlen, indien pakjes optijd klaar ook vrijdag al, maandag maastricht en dinsdag in heerlen tratitioneel carnaval uitschreeuwen en er het beste van maken met zn alle bij pelt...
PS: ik raad mensen die niet in de carnavalsplekjes wonen om eens naar maastricht te gaan!!!
ikkemetwikke
Geplaatst: 02-11-11 14:41
Roosch schreef:
Maar dames.. de echte carnaval vier je dan ook in Limburg!
dat vind ik altijd zo'n flauwe opmerking. hier in Zeeland zijn ook meerdere dorpen die carnaval vieren. het heeft meer met het geloof te maken dan met een provincie oid.