Wat kost een fotoboek, wat voor één, en hebben jullie tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:54

UHm jawel.. Ik kreeg ze wel gewoon zichtbaar.. Ik heb ook een zwarte achtergrond met witte sierletters.
Waar je even op moet letten is dat de voorbeeldfunctie een andere uitsnede geeft dan het beeld waarin je werkt. Ik had ze gebeld en het snedes aangehouden waarin ik had gewerkt, en dat is helemaal goed gekomen. Geen lettertjes eraf, hoekjes eraf oid.

Overigens was de prijs voor het grootste album, mét harde fotokaft en het max. aantal pagina's, inclusief verzendkosten voor mijn album 150 euro. Dus niet echt goedkoop, maar wel dubbel en dwars waard.

Ik heb net foto's gemaakt, PBtje komt eraan. Ik wil het PBtje ook naar meerdere mensen sturen, maar wel via PB, omdat ik het toch niet zo fijn vind om vakantiekiekjes van mezelf overal op het web tegen te komen :D. Ik ga er dus wel vanuit dat het bij de PBers bij kijken blijft :D.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 01-11-11 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Re: Wat kost een fotoboek, wat voor één, en hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:14

hmm zou 20x30 goed zijn. staand..
denk dat ik die ga doen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:02

Beetje stomme opmerking misschien, maar heb je de letter wel wit gemaakt? Ik heb dat namelijk ook een keer gehad :o

20 x 30 is een mooi formaatje. Als je het echt speciaal wilt maken, zou ik iets groter doen, 30 x 30.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:44

ik doe nu 30x30 naar de site van Yv

hier een print screen van 1 pagina..
Afbeelding

moet bina op bed.. maar ben hellemaal happy de peppie

JisJil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:50

Ik zou voor top-fotoalbum gaan. Geweldige kwaliteit, dik fotopapier. Ik weet of je verstand van photoshop of een dergelijk programma hebt. Maar het wordt het mooist als je de resolutie van je foto's op 300 dpi zet, standaard is een foto 72 dpi. Wel de kleuren op RGB laten staan en als jpg opslaan.
Dan wordt het veel strakker en zie je het korrelige wat sommige foto's kunnen hebben niet meer. Het wordt dan net een soort glossy magazine.
Ben er zelf helemaal weg van, heb ons fotoboek van de vakantie er gemaakt en zelfs nog een kookboekje, dus met tekst.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 00:03

Voor zo'n reisboek zou ik er ook niet op beknibbelen. Leuk om te maken ook.
Ik heb er net eentje af van ons reisje naar Disneyland Parijs. En ik kon ook in het programma nog wat rommelen met de kleuren. Soms worden ze net even wat fletser door op het uploaden.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:34

Kruidvat was ik de laatste keer niet echt tevreden over de kwaliteit.

Heb een tijdje terug een boek van Albelli vast gehad, echt mooie kwaliteit, volgende keer ga ik deze zeker eens proberen!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:43

De eerste keer dat ik een fotoboek heb laten maken was bij Albelli, was wel niet op fotopapier. Ik was er helemaal niet blij mee.

Ik heb er daarna een laten maken bij Pixum, wel op fotopapier, en dat vind ik wel heel goed.

Beide albums was met dezelfde foto's dus ik kon goed vergelijken en er was een groot kwaliteitsverschil. Het Albelli-album is meegegaan met het oud papier.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:59

Apart. Misschien heb je het slecht getroffen. Ik heb al verschillende boeken bij Albelli besteld en altijd goed. Wat was er mis mee dan?

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:02

Afdrukkwaliteit, kleuren, enz.
Bijv een foto met op de achtergrond in de verte aan de overkant van een rivier allemaal huisjes, in het ene album kon je niet eens zien dat het huisjes waren en in het andere waren die mooi scherp afgedrukt.
Ik vond dat het eruit zag alsof ik het zelf had afgedrukt.
Maar het ligt misschien aan het feit dat ik bij Albelli niet op fotopapier had laten drukken hoor.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:10

Zo'n ervaring heb ik helemaal niet met Albelli en ik gebruik nooit fotopapier. Misschien had je gewoon echte een mislukte versie. In dat geval had ik een klacht bij ze ingediend.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:20

Ik heb zelf een fotoboek op fotopapier bij Pixum laten maken (omdat ik daar werk) en ben er erg tevreden over. Mijn fotoboek bestond ook niet uit foto's maar uit tekeningen en die zijn allemaal heel mooi afgedrukt. De kwaliteit van de pagina's zijn ook gewoon, niet te dun en niet te dik. Ik vind het echt fijn.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:40

Er stond laatste een test in de Zoom, waarin top-foto als beste uit de bus kwam geloof ik.
Ik heb nu 3 keer kruidvat gehad en 1 x pixum, maar zijn beide dezelfde dus daar was weinig verschil.
Ik vind het wel jammer dat de prijzen relatief hoog liggen, we zijn steeds tussen de 60-70 euro kwijt, voor 30 pagina's ofzo?
Bij kruidvat was de kleur soms afwijkend.
Bij pixum hadden we fotopapier, dat was erg mooi!