Kinderen krijgen....het hoort erbij?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:50

Magrathea schreef:
Haha ik kan me niet vinden in jouw mening ;) . Maar dat jij het niet wil is niks ergs aan hoor, we zijn toch al met heel veel mensen.
Misschien kan je wel ooit nog eens iemand van dienst zijn die wel kinderen wil maar ze niet kan krijgen..

Hoe moet ik dat zien? >;)

Ik heb hetzelfde TS. Huisje, boompje, beestje, en dan vragen ze wanneer de kinderen komen. Eh, niet :+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:51

Pfft! Praat me er niet van.

Ik ben nu 18 en heb gewoon totaal geen kinderwens. Nog nooit gedacht: Ja dat zou ik ooit wel eens willen! En ik denk ook niet meer dat dat nog komt. Maar eigenlijk al mijn vrienden (van tussen de 18 en 28) zijn er allemaal al vrij serieus mee bezig met plannen van wanneer ze kinderen willen krijgen etc. En als ik dan zeg dat ik geen kinderen wil is het: Dat komt nog wel! Of ze verklaren me voor gek dat ik geen kinderen wil want dat hoort er toch bij? Om vervolgens op te sommen hoeveel kinderen ze wel niet willen.. Brr! Ik krijg er de rillingen van.

Ik ben er eigenlijk voor mezelf al uit dat als ik rond mijn 23e nog steeds niks in mij zegt: KINDEREN! Ik me wil laten steriliseren. Mocht een kinderwens dan ooit nog komen dan wil ik adopteren. Ik denk dat er veel te weinig mensen zijn die die keuze maken. In plaats daarvan zijn we met zijn allen aan het fokken. Persoonlijk vind ik het ook asociaal als mensen meer als 2 kinderen nemen. Alsof de wereld nog niet vol genoeg is! Neem dan in plaats van een eigen 3e kind een adoptiekind in huis wat anders geen toekomst zou hebben. Samen moet je de wereld een stukje mooier maken toch? Natuurlijk komen mensen dan direct aan met verhalen van jaa! Maar een adoptiekind is zoveel zwaarder. Daar kies je toch voor? Je neemt toch niet alleen kinderen zodat jou genen blijven doorlopen. Ja vroeger, maar ik dacht dat we onszelf inmiddels hadden onderscheden van de dieren en dat we niet meer zo primitief waren? Ik vind dat je een kind moet nemen omdat je iemand een mooi leven in een betrouwbare omgeving wil geven. En dat kun je net zo goed aan een "wildvreemde" geven als aan je eigen kind.

(Persoonlijk vind ik ook dat ze moeten stoppen met mensen helpen met zwanger worden op niet natuurlijke manieren. Als het niet wil is daar vast een reden voor. Waarom onszelf zwakker maken? Maar dat roep ik maar niet te hard voor ik de halve mensheid op mijn dak heb :'))

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:51

Hier nog iemand hoor.....ik heb nooit kinderen gewild, ben nu bijna 37 en nog steeds wil ik geen kinderen. Mensen vinden het raar omdat ik ook nog eens juf ben....dat ik ze niet zelf wil, wil nog niet zeggen dat ik kinderen stom vind...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:53

Magrathea schreef:
Misschien kan je wel ooit nog eens iemand van dienst zijn die wel kinderen wil maar ze niet kan krijgen..

Kun je deze even uitleggen? Ik vind dit een héél rare opmerking...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:07

ik denk draagmoederschap
maar of iemand daar zin in heeft is ook maar de vraag

ik roep altijd
"neem ajb geen kinderen als je ze niet wil, al genoeg mensen op de wereld!"
en dan hoeven diegene die wel graag kinderen willen zich niet schuldig te voelen voor de overbevolking :+

kinderen zijn geen wegwerp artikel wat je weer dumpt als je er genoeg van hebt
je zit er levenslang aan vast dus bezint eer je begint of je dat wel zo leuk vind

laten we blij zijn dat we tegenwoordig de keus hebben :j

oja, ik heb er 3 en ben er nog steeds erg blij mee al plak ik ze nu graag achter het behang, stelletje pubers af en toe
Laatst bijgewerkt door spatter op 28-10-11 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:09

dems75 schreef:
Hier nog iemand hoor.....ik heb nooit kinderen gewild, ben nu bijna 37 en nog steeds wil ik geen kinderen. Mensen vinden het raar omdat ik ook nog eens juf ben....dat ik ze niet zelf wil, wil nog niet zeggen dat ik kinderen stom vind...

Hihi, ja bij mij kunnen ze ook niet rijmen dat ik zelf op een BSO heb gewerkt maar dan geen kinderen wil...
Ghehehe wellicht daarom wil ik geen kinderen }>

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:10

spatter schreef:
ik denk draagmoederschap

Dus als je geen kinderen wilt moet je je maar aanbieden voor draagmoederschap?!? Begrijp ik niet. Ik hoop dat ze het nog even uit wil leggen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:11

Horsii_mine schreef:
Ik ben er eigenlijk voor mezelf al uit dat als ik rond mijn 23e nog steeds niks in mij zegt: KINDEREN! Ik me wil laten steriliseren. Mocht een kinderwens dan ooit nog komen dan wil ik adopteren.

Maar hoe weet je dan dat je daar geen spijt van krijgt? Want 23 is jong hoor! Ik ben zelf 24 en heb op dit moment absoluut geen kinderwens, maar zou me daarom niet laten steriliseren. Ik vind dat nogal radicaal.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:13

nouja, dan hoef je ze zelf niet te verzorgen /op te voeden maar je kunt iemand met wel een kinderwens een grote dienst bewijzen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:13

Ik word 35 maar mensen vragen het bijna nooit aan mij waarschijnlijk al omdat ik vanaf mijn 16e riep dat ik ze niet moest en dat altijd zei.

Ik stoor me er echter niet aan als iemand aan mij vraag of ik ze zou willen, waarom moet ik moe worden van die vraag?
Die beantwoord ik graag.....discussie voeren of serieus gesprek want natuurlijk vraag ik me wel af hoe zou het eruit zien en hoe zou dat leven zijn.

Ik zit meer met dillema dat ik graag eens 1 of 2 vriendinnen zou willen hebben die ook geen kinderen hebben.
Dat zou nu aanvulling zijn op mijn leven.
Met iemand iets leuks doen..zomaar...met of zonder planning.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:14

EvaC schreef:
Horsii_mine schreef:
Ik ben er eigenlijk voor mezelf al uit dat als ik rond mijn 23e nog steeds niks in mij zegt: KINDEREN! Ik me wil laten steriliseren. Mocht een kinderwens dan ooit nog komen dan wil ik adopteren.

Maar hoe weet je dan dat je daar geen spijt van krijgt? Want 23 is jong hoor! Ik ben zelf 24 en heb op dit moment absoluut geen kinderwens, maar zou me daarom niet laten steriliseren. Ik vind dat nogal radicaal.

doen ze ook niet op die leeftijd, geen arts die daar aan begint als er geen medische reden is

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:15

Ik kan het begrijpen als mensen geen kids willen.. ieder zijn keuze!
Bij ons is het zo zuslief heeft al 2 kids en schoonzus ook 2 dus ja vragen ze ons goh word het niet eens tijd voor kids? In het begin vond ik het niet zo erg.. maar word er nu wel een beetje moe van. we kunnen het zelf wel bepalen wanneer we aan kinderen willen beginnen heb ik andere hulp echt niet voor nodig!
En wat ik nog erger vind is dat sommige mensen zeggen we willen eerst dit en dat en dan nemen we kinderen nou tegenwoordig is dat echt niet vanzelf sprekend! en je neemt ze niet je mag blij zijn als je ze kan krijgen!
Vat het niet persoonlijk op hoor heb het over mensen hier in mijn omgeving!
Maar idd vind dat ieder stel zelf moeten bepalen wat ze willen betreft kids de een wil ze wel en de andere niet! Ik heb respect voor allebei..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:16

Ik vind dat het juist de andere kant verkeerd op gaat. Och, we nemen "even" kinderen. En nee hoor, blijf gewoon leven zoals ik leef, maar dan met een kind erbij. NEE, zo gaat die vlieger niet op. Zodra je een kind hebt veranderd je leven dusdanig drastisch, dat het nooit meer het leven zal worden wat je ervoor had.
Ik denk dus dat veel mensen beter na moeten denken, en niet het enkel als een hele mooie grote roze wolk moeten zien, of iets "wat erbij hoort".

Geef je dus groot gelijk in jouw keuze, als je gelukkig bent zonder, en de drang niet hebt, mooi zo houden! En laat die mensen maar kletsen..

En op je 23ste laten steriliseren gaat je inderdaad echt niet lukken. Neem dan een spiraal ;-)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:16

Heb wel gehad op verjaardag bij mensen die net binnen zijn en hellemaal niet kent eerste wat ze vraagt hoeveel kinderen hebben jullie :? |o

Of kinderen krijgen het belangrijkste is van het leven >;)

Zelf hebben we geen kinderen en blijven graag kinderloos is onze keuze

Wat me wel opvalt dat meeste mensen later met kinderen beginnen dan 10 jaar geleden

Vaak is ook zo heb je er 1 wordt meteen gevraagd wanneer komt nr 2

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:18

Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet. Ik heb gewoon geen kinderwens of rammelende eierstokken. Ik kan me ook wel eens ergeren aan bepaalde opmerkingen, maar boor ze toch redelijk hard de grond in en dan houden mensen wel op te zeuren :+
Ik vind kinderen van anderen wel heel leuk en kan er ook heel goed mee overweg, maar vind het heel fijn als ze uiteindelijk weer met hun ouders meegaan ;)
En trouwens: waar ik me vreselijk aan kan ergeren is dat ouders met kinderen vrijwel alleen maar over (de) kinderen praten, alsof er niks anders op de wereld is.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:19

GamblersCup schreef:
spatter schreef:
ik denk draagmoederschap

Dus als je geen kinderen wilt moet je je maar aanbieden voor draagmoederschap?!? Begrijp ik niet. Ik hoop dat ze het nog even uit wil leggen.

spatter schreef:
nouja, dan hoef je ze zelf niet te verzorgen /op te voeden maar je kunt iemand met wel een kinderwens een grote dienst bewijzen

Ik begrijp hem ook nog niet. Het zou wel een enorm grote dienst zijn. Gezien het een enorme aanslag op je lichaam is, en ik geloof dat ook iemand zonder kinderwens zich gaat hechten aan het kindje wat in haar groeit.

Eigenlijk vind ik het een hele aparte opmerking :o Het is me nogal niet wat. Omdat jij geen kinderen wil, iemand anders je lichaam laten gebruiken voor hun kinderwens. Jeetje....
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 28-10-11 11:20, in het totaal 2 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:19

spatter schreef:

Maar je denkt toch niet dat iemand die geen kinderen wil gezondheidsrisico's wil lopen, 9 maanden lang haar lijf wil vernaggelen, ziek wil zijn, voor een ander? Natuurlijk zijn er mensen die dit willen, voor bekenden, of gewoon zo, maar dat zijn uitzonderingen. Ik vind het een hele rare opmerking, alsof iedereen die geen kinderen wil zich voor zoiets aan moet bieden. Zijn we eigenlijk weer terug bij wat TS bedoeld. Wil je geen kinderen, vinden mensen dat je je maar voor zoiets heftigs aan moet bieden. Ben blij dat men er nog steeds zelf over mag beslissen.

Ik wil absoluut géén kinderen, heb er niks mee, zal ook zeker mijn lijf niet zoiets aandoen en ga absoluut het vermeerderen niet stimuleren.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:21

Jij zegt het precies zoals ik bedoel GamblersCup

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:22

Mijn vriend wil ook geen kinderen, tenminste nu niet en hij is al 37!

Maar hij zegt ook dat hij er nog goed over na wil denken omdat ik graag een kindje wil!

Ik ben een stuk jonger dan hem, dus dat is het probleem niet hij heeft nog wel een jaartje of 2 om te denken ;)

Wil hij het echt niet zal ik dat toch moeten accepteren, ik heb een gezonde zoon uit mijn eerdere relatie!

En ik wil niet dat hij later 'spijt' krijgt van zijn keuze!

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:29

Ik vindt het belangrijk dat mensen bewuster voor kinderen zouden kiezen, stuur ze maar op een cursus voordat je er aan begint. Want zo'n roze wolk, wordt al snel een donderwolk als je niet weet wat je in huis haalt. Als mensen geen kinderen willen en daar bewust voor kiezen kan ik daar alleen maar respect voor hebben. Hun huis en leven en hun keuze.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:30

Ik krijg die vragen eigenlijk nooit en als ik ze al eens krijg dan is mijn standaard antwoord eigenlijk: Dat we dat zelf wel uitmaken en dat we daar op dit moment gewoon nog niet aan toe zijn.
ik heb wel een kinderwens hoor, maar ik ben nog jong en mijn vriend ook. We zijn heel happy met de manier waarop we nu leven :j
ik denk dat de mensen om ons heen dat ook wel zien en daarom ook die vraag niet stellen ;)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:31

Pff weet wat je bedoeld, heb er ook jaren last van gehad.
Elke week maar weer, ben je nog niet zwanger, want ja je bent nu getrouwd en je word er ook niet jonger op.
En dat terwijl ik altijd geroepen heb wil geen kinderen.
Op een gegeven moment heb ik gezegd weet je wat neem een kind omdat jij het zo graag wilt.
Nou toen werd het vragen erna wel een stuk minder, die hint kwam aan.

Maar ondanks dat ik altijd riep neem NOOIT kinderen, is er toch een kindje gekomen, omdat ik ineens toch gevoelens (die ver in mijn tenen verstopt zat en toch omhoog waren gekomen) kreeg, was 35 toen en toen ik 37 was hebben we een zoontje gekregen, waar we heel blij mee zijn.
En degene die toen elke keer dat hij me zag vroeg van ben je nog niet zwanger, keek ons mannetje niet eens aan als we hem tegenkwamen (ons contact was daarvoor al verbroken hoor) vond ik echt raar, maar goed jammer dan.
En daarna kwamen er weer mensen wanneer komt de 2de, nou niet he, ben nu 44 en zeker niet van plan om nog een keer zwanger te zijn, want juist daarom wilde ik geen kids, en nu weet ik wat het is en ga dit niet nog een keer meemaken hoor, terwijl ik verder een makkelijke zwangerschap en bevalling had.
Maar snap volledig hoe je je voelt zo irritant dat gezeur van andere respecteer gewoon wat de ander wil of niet wil.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:32

Ook ik en mijn vriend hebben geen kinderwens, wij hoeven ze niet. Zelfs niet bij het zien van een baby of dikke buiken, wij zijn juist blij dat wij de keuze hebben ze niet te hoeven.

Wat een flauwekul zeg "het hoort erbij" om een ander een plezier te doen of omdat anderen het ook doen???? als een ander de keuze maakt om zelfmoord te plegen ga jij dat toch ook niet doen om erbij te horen?

En ik zou ook niet eens draagmoeder willen zijn voor een ander of wat dan ook, mensen zat op de wereld, en ik ga niet de medische mallemolen in om eitjes af te staan en of risicos nemen wat een zwangerschap soms meebrengt om iemand anders een plezier te doen, dat heb ik er gewoon niet voor over, ga maar liever een kindje adopteren, arme kinderen zat zonder ouders in verre landen (dit ivm dat hier iemand op bokt zegt wordt dan draagmoeder, vind ik ook een hele rare vraag, het is helemaal geen noodzaak)

Dat er steeds meer mensen moeilijk en of geen kinderen krijgen kan, is volgens mij een teken aan de wand van moeder natuur, dat er teveel mensen zijn en dus op deze manier al die mensenstroom in de perken te houden.

Soms vragen ze weleens aan mij of ik geen kinderen wil? ik zeg gewoon ik vind er niets aan en ik hoef ze niet. Klaar ik ga niet mij verantwoorden, kom nou zeg, ik heb gewoon geen kinderwens en dan hoef ik ze ook niet, mensen moeten juist zich verantwoorden als ze meer als 2 kinderen krijgen, mensen teveel op de wereld dus waarom in hemelsnaam doorfokken doorfokken??? zeker in Afrika als ze niet eens behoorlijk voor de kids kan zorgen en ze doodgaan van de hongersnood.

Iedereen moet zelf weten wel of geen kind en dan moeten de mensen niet ermee bemoeien van "och zielig 1 kindje maar, of opschieten he" enz. enz.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 28-10-11 11:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:34

Niets van aantrekken het is toch nooit goed...

Ik heb een zoontje (3) uit een eerdere relatie, mijn man voed het op als eigen... En voor hem is het goed zo, hij hoeft niet zo nodig samen een baby. Ik zou het zelf wel graag willen, maargoed so be it... Ik ben ook heel gelukkig met zoonlief, maar had het gewoon heel leuk gevonden om ook nog een kindje samen te krijgen.
We zijn sinds september getrouwd en inmiddels zeurt iedereen de oren van ons kop: 'Ben je al in verwachting?' en 'Wordt je al vader?' Tsja...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:35

geerke schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind dat mensen beter zouden moeten nadenken voor ze kinderen nemen, dat ten eerste. Verder kan ik me heel erg vinden in wat jij zegt, TS. Ik heb zelf ook absoluut geen kinderwens omdat ik mijn leven gewoonweg niet wil inrichten om (een) kind(eren).

Ik ben van mening dat kinderen er absoluut niet bij horen en dat het een luxe is als je ze neemt.

Het nemen van kinderen een luxe?
Nee hoor....dan begint het afzien en de armoede pas :D

Daarom moet je ook geen kinderen nemen als je ze niet kan betalen +:)+ .