Hypotheeks vorm, welke heb jij gekozen en waarom juist die?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 17:06

essie79 schreef:
Het is nu al veel overzichtelijker dan voorheen, met zogenaamd onafhankelijke hypotheekadviseurs, geen inzicht in de commissie die ze krijgen etc.
Ik weet wel dat ik best schrok toen ik mijn 1e jaaroverzicht kreeg waar wel die kosten zichtbaar werden..

Een paar dingen die ik zou doen, boekje lezen of op de site kijken van Erica Verdegaal http://www.ericaverdegaal.nl
Daar werd ik een stuk wijzer van over hoe het werkt in de hypotheekwereld! Je kijkt gewoon even met andere ogen tegen zo'n adviseur aan en bent in staat kritischer te kijken.

Ik zou nu zelf in ieder geval dingen anders doen, bijvoorbeeld een overlijdensrisicoverzekering altijd bij een andere partij afsluiten.

Echt doen hoor, even een boekje lezen, als je er al midden inzit en je zit ook met tijdsdruk, dan komt het er niet van om je te verdiepen. Het is allemaal zo ingewikkeld dat je op een gegeven moment allang blij dat het klaar is.

Super dankjewel :) ga gelijk lezen!

_Kimmm

Re: Hypotheeks vorm, welke heb jij gekozen en waarom juist die?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 10:42

Misschien ook wel handig om te weten welke verzekeringen je echt moet afsluiten en welke bijzaak zijn :) ? Iemand tips?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:55

Levensverzekering is in veel gevallen verplicht, kosten varieren daarvoor van 10 tot 30 euro afhankelijk van je eigen gezondheid en of je roker bent en/of erfelijke ziektes of aanleg in de familie hebt. Arbeidsongeschiktheidsverzekering heeft mijn vriend wel genomen vanwege zijn werk.

Met mijn ex heb ik een spaarhypotheek, en mijn huidige vriend heeft ook een spaarhypotheek. Juist omdat je hiermee volledig aflost en zo dus nooit met een restschuld zit te kijken. Het is iets duurder in de maand, maar biedt veel meer zekerheid voor jezelf en en hypotheekverstrekker.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:12

wij hebben juist niet gekozen voor al die verzekeringen, mocht er echt iets heftigs gebeurden, dan hoef ik niet in het betrekkelijke dure bewerkelijke huis waar we nu voor gaan te blijven zitten met hoge lasten.

dan wil ik iets kleiners, goedkoper en onderhoudvriendelijkers

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:15

Hoebedoel je dat je niet gekozen heb voor verzekeringen Fokfanaat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:16

nou heb geen levensverzekering, arbeidsongeschikheids verzekeringen afgesloten, neem dat risico en mocht er wat gebeuren wordt het huis verkocht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:48

wij hebben een overlijdensrisicoverzekering. Zodat mocht een van ons overlijden het hele huis afgelost wordt zodat de overblijvende er kan blijven wonen zonder zorgen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 15:25

fokfanaat schreef:
nou heb geen levensverzekering, arbeidsongeschikheids verzekeringen afgesloten, neem dat risico en mocht er wat gebeuren wordt het huis verkocht.

Okee op die manier ik begrijp het! Overlijdensrisicoverzekering willen we wel nemen,

Maar neem aan dat je wel een inboedelverzekering heb!

Ik vond nog even een stukje,

Citaat:
Welke niet-verplichte verzekeringen kan ik beter wel afsluiten?
Bijna iedereen verzekert de inboedel van het huis. Ook hebben de meeste mensen een algemene WA-polis. Verder sluiten velen een aanvullende zorgverzekering af. Automobilisten met een auto tot vier jaar oud nemen meestal ook een volledige casco-verzekering (all-risk), zodat bij een ongeval door eigen schuld ook de schade aan de eigen auto vergoed wordt. Huiseigenaren sluiten vaak bij het opmaken van een hypotheek een overlijdensrisicoverzekering af. Deze maakt het huis (deels) hypotheekvrij als een van de verzekerden overlijdt. Veel mensen gebruiken een dergelijke polis ook als een levensverzekering. Reisverzekeringen zijn tegenwoordig heel algemeen, net als rechtsbijstandverzekeringen, al zijn deze voor leden van een vakbond meestal overbodig.

Citaat:
Hoe kan ik de prijzen van verzekeringen vergelijken?
Dat kan het best en het snelst met vergelijkingssites op internet. Kijk onder meer op:
www.independer.nl. Dit bedrijf vergelijkt bijna alle verzekeringen die in Nederland afgesloten kunnen worden. In de overzichten wordt rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden van de klant. Independer geeft met cijfers een oordeel over de kwaliteit van de dienstverlening.
Goed om te weten: Independer verdient aan het afsluiten van financiële producten, maar publiceert ook de gegevens van bedrijven waarmee het geen zakelijke band heeft.
www.verzekeringssite.nl. Hier kunt u premies vergelijken en vrijblijvend (en gratis) offertes opvragen. Ook kunt u via de Verzekeringssite diverse verzekeringen online afsluiten. Verzekeringssite krijgt haar inkomsten uit het doorsturen van de offerte-aanvragen en het sluiten van verzekeringen.
www.geencentteveel.nl. Ook hier kunt u premies vergelijken en offertes opvragen. Net als de verzekeringssite en Independer verdient Geencentteveel.nl het geld met het afsluiten van polissen.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:48