fokfanaat schreef:nou heb geen levensverzekering, arbeidsongeschikheids verzekeringen afgesloten, neem dat risico en mocht er wat gebeuren wordt het huis verkocht.
Okee op die manier ik begrijp het! Overlijdensrisicoverzekering willen we wel nemen,
Maar neem aan dat je wel een inboedelverzekering heb!
Ik vond nog even een stukje,
Citaat:
Welke niet-verplichte verzekeringen kan ik beter wel afsluiten?
Bijna iedereen verzekert de inboedel van het huis. Ook hebben de meeste mensen een algemene WA-polis. Verder sluiten velen een aanvullende zorgverzekering af. Automobilisten met een auto tot vier jaar oud nemen meestal ook een volledige casco-verzekering (all-risk), zodat bij een ongeval door eigen schuld ook de schade aan de eigen auto vergoed wordt. Huiseigenaren sluiten vaak bij het opmaken van een hypotheek een overlijdensrisicoverzekering af. Deze maakt het huis (deels) hypotheekvrij als een van de verzekerden overlijdt. Veel mensen gebruiken een dergelijke polis ook als een levensverzekering. Reisverzekeringen zijn tegenwoordig heel algemeen, net als rechtsbijstandverzekeringen, al zijn deze voor leden van een vakbond meestal overbodig.
Citaat:
Hoe kan ik de prijzen van verzekeringen vergelijken?Dat kan het best en het snelst met vergelijkingssites op internet. Kijk onder meer op:
•
www.independer.nl. Dit bedrijf vergelijkt bijna alle verzekeringen die in Nederland afgesloten kunnen worden. In de overzichten wordt rekening gehouden met de persoonlijke omstandigheden van de klant. Independer geeft met cijfers een oordeel over de kwaliteit van de dienstverlening.
Goed om te weten: Independer verdient aan het afsluiten van financiële producten, maar publiceert ook de gegevens van bedrijven waarmee het geen zakelijke band heeft.
•
www.verzekeringssite.nl. Hier kunt u premies vergelijken en vrijblijvend (en gratis) offertes opvragen. Ook kunt u via de Verzekeringssite diverse verzekeringen online afsluiten. Verzekeringssite krijgt haar inkomsten uit het doorsturen van de offerte-aanvragen en het sluiten van verzekeringen.
•
www.geencentteveel.nl. Ook hier kunt u premies vergelijken en offertes opvragen. Net als de verzekeringssite en Independer verdient Geencentteveel.nl het geld met het afsluiten van polissen.