Doel verloren in het leven. Ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:33

Caira schreef:
Een koe een koe? Noem jij mijn edele irish cob hengst een koe?

Nee joh die bruin bonte koe natuurlijk die ene die dit jaar nog 'op wintersport naar de vriezer gaat' }:0

Van die vent die altijd gaat hooien als het gaat regenen :+

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 04:04

Ik herken je verhaal ook erg goed.....helaas kan ik wel zeggen, want jeetje wat mis
ik mijn vorige tinker merrie ;( het is nu bijna een jaar geleden en ik geef haar foto nog
elke dag een zoen.....
Vorig jaar november moest ik haar in laten slapen, nadat ze net 9mnd van mij was....Ik ben
een maand niet op stal geweest, ik wilde niet zien waar zij als laatste had gelegen...
In januari deed de staleigenaresse mij een aanbod, ik mocht een veulen van 7mnd van
haar overnemen....pfff dat voelde eerst als verraad (raar misschien) Maar
ik ben nu wel erg blij dat ik het aanbod heb aangenomen, want ik ben nu zo blij met mijn
kanjer! Er gaat nog steeds geen dag voorbij dat ik niet naar haar kijk, aan haar denk...
Ik heb allebei hun haren nu laten verwerken in een sieraad.....mede omdat ze het saampjes
vorig jaar zo goed konden vinden en nu kan ik ze allebei bij me dragen.....

Meid je moet doen, wat jij denkt wat goed voor je is en probeer niks te overhaasten en
huil als je wilt huilen, want je moet je emoties niet verstoppen....veel sterkte :(:)

Jytte

Re: Doel verloren in het leven. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:11

jeej wat een herkenbaar verhaal.. en het verhaal van hoe jij zo kort van jou paardje hebt mogen genieten ook, ik heb bijna hetzefde meegemaakt... En nu... Doelloos opstaan, moe, hoofdpijn, nergens zin in..
Ik zonder paard bestaat niet, dat kan gewoon niet...
Maar het meest vervelene is, ik zie leuke potentiele vriendjes voor het leven op internet staan, maar reageren lukt me niet...Het voelt als verraad ofzoiets... Wat het is weet ik eigelijk niet, maar het geeft een dubbel gevoel..

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 13:51

Ik had binnen drie weken een nieuw paard op stal staan, eerste paar dagen riep ik dat er geen ander meer kwam, maar na een week wist ik al dat het zonder paard niet ging lukken, ik had zoveel tijd over en wist echt niet wat ik er mee moest, ook ik had een leuk aanbod van de fokker van mijn overleden paardje en dat heb ik met beide handen aangegrepen. Natuurlijk moet het overlijden van je paard een plek krijgen en dat gaat langzaamaan vanzelf, mijn nieuwe paard heeft is niet de plaatsvervanger geweest van mijn overleden paard, maar heeft mij wel door die moeilijke tijd heen gesleept en de band is daardoor alleen maar beter geworden.
Sterkte en wat je ook beslist het is jouw keuze!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 16:01

Schoenveter schreef:
Ik had binnen drie weken een nieuw paard op stal staan, eerste paar dagen riep ik dat er geen ander meer kwam, maar na een week wist ik al dat het zonder paard niet ging lukken, ik had zoveel tijd over en wist echt niet wat ik er mee moest, ook ik had een leuk aanbod van de fokker van mijn overleden paardje en dat heb ik met beide handen aangegrepen. Natuurlijk moet het overlijden van je paard een plek krijgen en dat gaat langzaamaan vanzelf, mijn nieuwe paard heeft is niet de plaatsvervanger geweest van mijn overleden paard, maar heeft mij wel door die moeilijke tijd heen gesleept en de band is daardoor alleen maar beter geworden.
Sterkte en wat je ook beslist het is jouw keuze!

Precies het gevoel wat ik nu heb...
Zaterdag ga ik daarom ook bij een paardje kijken...

Schoenveter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:59

Ik ben nog steeds blij met de keuze die ik toen gemaakt heb, in het begin wilde ik nou wel eens vergelijken, maar nieuwe paard is zo anders, dat was snel over.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 17:14

Ik heb nu wel bewust gekozen voor een 2,5 jarige. Dit komt op een mooie stal te staan 24/7 buiten in een kudde en dan hoef ik er niet elke dag heen, maar kan heen wanneer ik wil. Zo MOET ik niet elke dag heen en houd ik wel een beetje tijd over in mn koppie om Staf te verwerken, maar ook om het gemis van een paarde wel op te vullen als ik wil (kan dus heen wanneer ik wil dan)...

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 00:27

ik ben ook wer an het spieken.. t kriebelt, ik zonder paard bestaat niet.. nneemt niet weg dat het dubbel blijft.. maar misschien is het juist wel goed voor me.. nu blijft het me zo bezig houden..
ik ga zondag naar een paardje kijken..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:43

Ik denk dat dit een mooie kans is om een proces van zelfreflectie in te gaan. Wat was de reden dat jij je altijd zo op je paard geworpen hebt? Waarom heb je het geluk niet in jezelf kunnen vinden (en kan je dat nu nog niet)? Waarom probeer je nu zo snel vervanging te vinden, in plaats van jezelf de tijd te gunnen om ergens anders dat geluk te vinden?

Stel die vragen eens aan jezelf, kan tot interessante inzichten leiden. :)

Veel sterkte ermee, het is lastig als je, je altijd ergens aan vastgehouden hebt en het is er ineens niet meer.. :(:)