2nd best friend problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

souL1991

Re: 2nd best friend problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:42

ohh nee ik praat super makkelijk hoor! tis meer alleen qua gevoelens/problemen in n relatie die ik achterhoud...de rest enzo ben ik juist super open over

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:15

souL1991 schreef:
ohh nee ik praat super makkelijk hoor! tis meer alleen qua gevoelens/problemen in n relatie die ik achterhoud...de rest enzo ben ik juist super open over

Dat is echt iets wat je zelf moet veranderen, maar het gaat ook vooruit anders zou je nooit dit topic hebben geopend.
Ooit een psycholoog geraadpleegd?

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:50

Aub geen psycholoog, IK vind, daar kom je nooit meer vanaf.
+ dat ze vaak zeggen dat ze weten wat ze doen terwijl ze zelf nog problemen hebben. Zo kun je iemand niet helpen.
Omdat je zo'n papiertje heb mag je. Nou nee hoor niks voor mij.
Dát je een goede treft is 1/1000.
Laatst bijgewerkt door Desty op 18-10-11 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:53

Desty dat vind ik dus echt bullsh*t wat je nu zegt.. Psychologen zijn hiervoor opgeleid en je kan er wel degelijk veel aan hebben.

@TS: Ik denk aan je reacties te zien dat je geen psycholoog nodig hebt.. :n probeer te kijken naar oplossingen, ben je er zelf wel altijd bij haar? zoek haar vaker op.. en anders miss groeien jullie wel gewoon uit elkaar? Zoek haar gewoon misschien vaker op. Doe leuke dingen en dan zou ze je ook vaker opzoeken..
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 18-10-11 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:54

Post veranderd. Tegen aanvallende reacties.
Oftewel, míjn mening.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:55

Je moet ook niet alle psychologen over 1 kam scheren.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:00

Ja en je verzekering betaalt maar 10 keer, dus dat valt wel mee, het er niet af komen. :D

Soul wat ik nog wil aanvullen is dat jij nooit verantwoordelijk bent voor het gedrag van een ander. Als jij een grens stelt, dan doet zij ermee wat ze wilt. Als ze zichzelf wat aandoet is dat haar keus, haar verantwoordelijkheid.
Als je klaar wilt staan voor haar, prima, maar niet omdat ze anders...:n Alleen omdat je het wilt en op kunt brengen lijkt mij een goed argument.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:11

Ik vind zelf dat een psycholoog hiervoor ook niet nodig is, niet op relatiegebied.
Maar heb het gevraagd of er ooit 1 geraadpleegd is, omdat ik het gevoel heb dat er veel meer achter zit.
Dit omdat TS als ik de reacties bekijk, wel een antwoord op je vragen geeft maar het er niet uitgebreid over heeft en er wel emotionele emoticons bij plaatst.
Als het een diepgaand rotgevoel geeft in deze situatie en TS moeite heeft om emoties uit te drukken etc. kan het voor TS zelf handig zijn om eens op gesprek te gaan.
Eraan vast zitten doe je nooit, en kwaad kan het ook niet.
Misschien moet TS leren beter emoties te uiten oid, en ook daar kan een psycholoog bij helpen.

Ik bedoel het alles dus goed, en zo heb ik er even naar gekeken.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 16:33

bleh ik voel me gelijk een emotioneel wrak als dat woordje komt opdagen...haha...
dat zou wel kunnen dat ik moeite heb met mijn emoties tonen...maar het gaat vind ik sinds mn breakup wel stukken beter :) en ik heb al een hele leuke persoonlijke psycholoog dus dat komt wel goed :)

maarja die grens duidelijker maken is miss wel een goed idee ja! zeggen van ik wil dr zijn maar dan ''eis'' ik wel dat je niet ALLEEN voor de slechte dingen bij me komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:43

Klinkt voor mij erg herkenbaar, maar dan vanuit een ander standpunt.. ik was ook een hele lange tijd geneigd telkens op mijn oude beste vriend (tevens ook ex-vriend) terug te vallen als het wat minder ging of als ik gewoon iemand miste. En ook hij vond dit niet leuk.

Hoe hij dit heeft aangepakt: mij gewoon heel duidelijk gemaakt dat we nu beiden een ander leven leiden, en dat wat vroeger was voorbij is. Dit heeft hij niet letterlijk gezegd, maar merkte ik aan zijn manier van reageren. Heel afstandelijk, terwijl we vroeger enorm close waren. En ik weet dat dat voor hem ook niet makkelijk was, maar hij deed gewoon wat het beste was.

Je hoeft het dus niet te pikken dat ze telkens naar je terugkomt. Anderzijds, als je blij bent dat ze blijft terugkomen, tja dan kan je niet veel anders doen dan er gewoon zijn. Zorg gewoon dat er opnieuw zo'n leuke klik komt tussen jullie dat ze vanzelf vaker terugkomt (niet enkel voor de slechte dingen). Want zoiets kan je ook niet afdwingen natuurlijk.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:03

klinkt voor mij ook wel herkenbaar!

maar als diegene mij niets geflikt heeft en we gewoon uit elkaar gegroeid zijn (en soms gaat dat nou eenmaal op een banketstaaf manier, mensen kwetsen elkaar nou eenmaal), zal ik er denk ik altijd voor diegene zijn.. bedoel als je er heel close mee bent geweest zul je er altijd wel een beetje om diegene blijven geven toch..
tenminste dat gevoel gaat bij mij niet snel weg!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:05

Mooi advies gowlan, emoties tonen is soms moeilijk..
Maar fijn als je ze kwijt kan. het feit dat je dit topic opent en met je vriendin wil gaan praten zegt dat je het wel kan, als het erop aankomt.
Ik ben erg benieuwd hoe zij reageerd! :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 11:37

Ik heb sinds 2dagen het idee dat ze me weer leuk is gaan vinden |( ze wilt face 2 face met me praten en ze zei dat ze er heel slecht in is...pfff hoop t niet! Dan zal ik haar toch echt moeten afwijzen :/

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:53

Zeg wat je denkt en vind, dat is het enige wat je kunt doen!
Zorg dat je altijd eerlijk blijft, naar jezelf én haar.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 12:17

Tja dat is een risico wat ze loopt als ze het zegt. :) Gewoon eerlijk zeggen, komt wel goed.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:38

Ben benieuwd, het zou wel een mooie ommekeer zijn! Maar goed, dan kan je er wel over praten!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:49

Ben benieuwd, maar hoezo moet je haar dan afwijzen?
Ik snap het niet helemaal meer omdat ik de indruk had dat je juist wel voor haar zou willen gaan..?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 07:29

Nee vroeger hadddn we wat, nu niet meer en heb ik al een leuker meisje leren kennen waar ik nog niks mee heb maar wel zou willen, dat ga ik niet verpesten voor n meisje dat vol problemen zit en waarschijnlijk niet eens 100% zeker weet dat ze me wel echt leuk vind :x

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:57

souL1991 schreef:
Nee vroeger hadddn we wat, nu niet meer en heb ik al een leuker meisje leren kennen waar ik nog niks mee heb maar wel zou willen, dat ga ik niet verpesten voor n meisje dat vol problemen zit en waarschijnlijk niet eens 100% zeker weet dat ze me wel echt leuk vind :x

Aah zo op die manier!
Vind inderdaad wel dat je eerlijk tegen haar moet zeggen wat je wilt, en kun je het ook aan om met je 'ex' als goede vrienden om te gaan?
En zou zij dat wel kunnen?
Hoe gaat het nu overigens?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 12:57

nou tis duidelijk dat ik het wel kan haha,maar het is dus idd de vraag hoe zij er mee om gaat...daar zit ook het hele prboleem en heb ik dit topic geopend :P

kheb er gister op school ff gezien, geholpen met wat grafisch werk waar ze slecht in is maar nergens over gepraat :o

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:41

Sorry maar wat voor een 'vriend ben jij dan als jij een vriendin wat je noemt als ''vol met problemen'' zit.. niet echt heel aardig als je het mij vraagt.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:28

beetje harsch.. Kan me voorstellen dat TS zich in sde steek gelaten voelt, aangezien zijn vriendin hem alleen nog benadert als ze over haar problemen wilt praten.
Tegelijkertijd vind ik dat een echte vriend altijd luisterd, maar ook het recht heeft om er iets van te zeggen

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:47

ik denk dat er maar 1 oplossing hiervoor is
en dat is gewoon praten,
want waarom komt ze elke keer naar jou toe met haar problemen?
ze kan je dus niet missen.
zoek gewoon een rustig moment op en praat;)

ik snap dat jij je rot voelt dat ze alleen maar met problemen naar jou toekomt
maar weet zij dat jij dit vervelend vindt?

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:52

Astaloca schreef:
Sorry maar wat voor een 'vriend ben jij dan als jij een vriendin wat je noemt als ''vol met problemen'' zit.. niet echt heel aardig als je het mij vraagt.

duidelijk dat jij
1.of niet snapt wat er aan de hand is
2.een totaal andere pov op vrienden hebt

vrienden gebruiken elkaar niet vind ik

en ja ze weet dat ik het vervelend vind

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:30

Astaloca schreef:

Ik wou net zeggen. ik kan hier zo boos om worden omdat ik zo iets ook heb. Ik heb me huidige vriend ook ontmoet net na iets ergs.. voor we de relatie aan gingen wist hij dat ik ''vol problemen '' zat. En hij heeft voor me gekozen. ik wil me zelf wat beter verwoorden maar dat lukt me nu ff niet.. ;(

PS, als je vrienden bent, vind je het niet vervelend om naar elkaar te luisteren. Vrienden ben je in rot tijden en in goede..