dit geloof je niet ( didi)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:58

Siets schreef:
Jeetje, wat maak je er een 'zaak' van! In mijn ogen is oplichting ook het verkeerde woord, je bent niet gedwongen
om de jas te kopen. Mijn schoonzusje werkt bij Didi, en heb het haar nog eens nagevraagd, en zij bevestigd
dat dit de normale gang van zaken is. Heeft dus niets met oplichting te maken, maar kleding die al even hangt
krijgt vaak een ander prijskaartje als er weer een nieuwe(re) collectie komt. Het is hun goed recht om bij 50%
korting, het orginele bedrag door de helft te doen.

Sowieso is een kortingsactie in de basis altijd van de orginele prijs. Alleen als er een actie is met 'korting stapelen' wordt daar vanaf geweken :j .

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:03

Barvrouwke schreef:
ogh, dat doen ze overal. Til de aanbiedingsbordjes maar eens op in de drogisterij...

Regelmatig worden ook de schapkaartjes aangepast naar de aanbiedingsprijs :) Dus je wordt niet overal genakt hoor gelukkig!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:11

Nou ja kan me wel voorstellen dat je het raar vind om letterlijk het zelfde product van een landelijke keten met verschillende prijzen in verschillende filialen aan te treffen. Dat zul je bij bijv Miss Etam niet aantreffen want daar worden alle kassa's centraal met prijzen vanuit hoofdkantoor bijgewerkt. Dus daar heb je in elke vestiging de zelfde prijs voor een bepaald product.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:14

Siets schreef:
Jeetje, wat maak je er een 'zaak' van! In mijn ogen is oplichting ook het verkeerde woord, je bent niet gedwongen
om de jas te kopen. Mijn schoonzusje werkt bij Didi, en heb het haar nog eens nagevraagd, en zij bevestigd
dat dit de normale gang van zaken is. Heeft dus niets met oplichting te maken, maar kleding die al even hangt
krijgt vaak een ander prijskaartje als er weer een nieuwe(re) collectie komt. Het is hun goed recht om bij 50%
korting, het orginele bedrag door de helft te doen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Wat een drukte... Consumenten vragen er gewoon om "belazerd" te worden.
Neem nu bijvoorbeeld de keukenbranche. Als jij je keukenkastjes, bladen en apparatuur direct voor de prijs aanbiedt dat het gewoon moet kosten en je biedt de consument dan bijv. een keuken van 10.000 euro aan.
Je concurrent biedt een keuken aan met dezelfde dingen van vergelijkbare kwaliteit voor 15.000 euro en "laat zich door de klant ompraten" om korting te geven en komt uiteindelijk op 12.500 uit.
Welke keuken denk je dan dat de gemiddelde consument zal kiezen? Juist....de laatste...want daar heeft hij korting gehad! En ondertussen heeft ie niet door dat hij eigenlijk meer betaald dan nodig is. (dit blijkt dus uit grondig onderzoek dat er naar verricht is)
De consument helemaal blij, want hij heeft korting bedongen....hij heeft die verkoper mooi genaaid....
Terwijl hij zelf genaaid is...

Kortom....wij als consumenten houden met ons gedrag dit soort dingen zelf in stand.

En daarom zeg ik altijd maar: het gaat er niet om hoeveel korting je krijgt...het gaat er niet om hoe duur het product dat je kocht was....het gaat er om wat het nu kost en of het jou dat waard is. Is het antwoord "ja" .....dan moet je er verder niet over zeuren!

marenmar85

Re: dit geloof je niet ( didi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 16:14

ik heb er ook bij gezet dat ik blij ben met me jas
maar ik wou ff kijken tot in hoeverre dit mocht en dat is nog steeds me goed recht in in nederland

drama drama is ook nou wel erg overdreven !!!

het geeft gewoon een heel vertekend beeld waar didi iets mee zou moeten
de medewerkster vond dat ik gelijk had en zou er iets mee doen

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:16

Als ik dat uit de mond van 1 van mijn mw hoorde, zou ze direct een gesprek hebben (ik was FM). Je hoort áltijd achter je bedrijf te staan, ook al ben je het er niet mee eens.. dan nog uit je dat niet naar klanten!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:18

Nou je nogal boze post van vannacht vind ik anders wel drama, zo komt het in ieder geval over. Natuurlijk is het je
goed recht om er navraag over te doen, maar wij reageren op jouw post, en die is in mijn ogen wel wat overdreven.

Enne, ook al zou mijn schoonzusje het eens zijn met een klant, dan nóg blijft ze achter Didi staan ;).

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 16:26

zo was het niet bedoeld over te komen ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 23:52

Nou als ik TS was zou ik het ook proberen, je weet nooit waar het eindigt.
Ik heb een keer een deken gekocht waar 20% korting op zat.

OP het prijskaartje stond 100 euro.
Ik had 100 euro betaald en had het prijskaartje pas thuis gezien (het was de laatste deken en de medewerkster haalde hem voor mij van het rek, ik heb alleen gevraagt hoe duur hij was)

Thuis zag ik 100 euro staan en 20% korting.
Ik dacht, ja is die 100 euro dan met de korting er al af of moet hij er dan nog af.
Ff een belletje en 100 euro bleek de oorspronkelijke prijs te zijn, ik kreeg netjes 20 euro terug gestort.

Dit was een foutje.
Bij TS is het geen foutje, maar ik kan mij voorstellen dat je als klant wel een beetje raar kijkt.
En dan vindt ik ook dat je best mag proberen om de goedkopere prijs te krijgen.
Lukt het is het mooi meegenomen, niet? dan heb je pech!

Maar iig geen spijt dat je het niet geprobeert hebt.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:16

Haha ik moest echt lachen met het ééncent-korting verhaal op pagina 1 :')
Dat vind ik dan te belachelijk voor woorden. En het ergste: mensen zijn ook nog eens zo dom dat ze erin trappen, natuurlijk passen ze deze trucjes dan toe :+
Oplichting vind ik het ook niet, je hebt er zelf voor gekozen de jas te kopen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:21

Ja hoor, dat kan gewoon in Nederland :-)

Grappige is dat in Engeland dit dus echt niet mag. Daar is de uitverkoop nog echt gebonden aan bepaalde periodes, korting is daar ook echt korting en als winkelier ben je strafbaar als je je daar niet aan houdt.
(dat leverde in het begin nog weleens bijzondere situaties op in conversatie met Engelsen totdat we snapten hoe de systemen werkten in Nld en Engeland).

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:25

Haha.. bij de intertoys de ipad 2 in de 'aanbieding'.. aanbiedingsprijs is precies de apple-prijs! :+

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:47

Sommige consumenten vragen ook om ´opgelicht´te worden..
Bij mijn vorige werkgever hadden wij huismerk en een bekend merk..
Sommige klanten wouden persé het bekende merk omdat vele male beter
was dan het huis merk terwijl het gewoon het dezelfde product was.

Een andere doos erom heen en een merk sticker erop en hoppa 2a 3x zo veel betalen..

Ik hoorde laast dat Belgie ook bepaalde regels hebben met uitverkoop.
Daar mogen wij geen uitverkoopborden naar toe sturen als er geen uitverkoop is want
die krijgen wij retour :')

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:02

marenmar85 schreef:
zo was het niet bedoeld over te komen ;)

Ik vind het geen drama hoor, vind dat je groot gelijk hebt. ;)
Zou er zelf ook niet tegen kunnen, tuurlijk heb je korting op je jas gekregen, maar 50% van 180 is 90 en geen 110.

Goed van je dat je er toch achteraan gegaan bent, heb je inmiddels al wat van consuwijzer gehoord?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:03

Er is toch ook niemand die gezegd heeft dat de korting 50% van 180 zou zijn :?

De korting is 50% van de originele prijs , 220 euro , niks vreemds aan :P

Als jij iets wilt verkopen voor 100 euro en je vindt er geen koper voor waardoor je op een gegeven moment besluit om de prijs te laten zakken tot 75 euro , zeg je toch ook : nu 25% goedkoper !!

En als je vervolgens dan nog steeds geen koper vindt zet je het te koop voor 50 euro , en zet je er bij : nu 50% korting !!

Je verkoopt het met die 50% korting aan iemand voor 50 euro , diegene is blij met de korting , maar begint een dag later te zeuren dat je haar opgelicht hebt , want je hebt gezegd dat ze 50% korting zou krijgen en ze zag ineens in een oude advertentie dat de oude prijs 75 euro was , dus eigenlijk had de prijs 50% van 75 euro moeten zijn , ofwel 37,50 euro , dus je hebt haar voor 12,50 opgelicht ! Schandalig !!

Wat denk je dan zelf als iemand zo reageert ? :)

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 12:08

Dat doen ze overal, voordat de kortingskaartjes worden opgehangen verhogen ze het eerst. bijvoorbeeld een fles shampoo heeft 10% korting dan hebben ze voordat ze dat kaartje hebben opgehangen, bij de reguliere prijs al 10% bij op hebben geteld of iets meer, want zo krijgen ze winst... want dan denkt iedereen dat het goedkoop is terwijl het voor die tijd evenduur was, maar dan let je niet zo op de prijs als je standaard merk haalt.