Burenprobleem, wie kan me helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:15

Filmen met geluid, elke keer dat er overlast is, vooral die honden. Dat aan de woningbouw en de politie laten zien/horen. Korte metten maken met zulke aso's.

Paardenmeis1

Re: Burenprobleem, wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:35

Inderdaad bewijzen verzamelen tot in den treuren blijven bellen. Stuur iedere keer een kopie (houd het origineel zelf!) naar de woningbouwvereniging én de politie. Gewoon wekelijks een dikke envelop: ruzie ...[adres]...

En blijven bellen bellen bellen!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 09:45

Melding doen bij het AMK?
Getuige zijn van ruzie is ook een vorm van mishandeling en ik maak em dan ook zorgen om te kinderen

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 12:55

Je hoorde iets zwaars vallen en een kind huilen en haar roepen NEEEE!!!
Euh...zou je niet eens melding maken bij kinderbescherming ofzo.
Ik ben daar zelf ook geen fan van,maar dit klinkt mij schrijdend in de oren.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:05

Ik zou de politie bij elk incident bellen..! Ik heb zelf last gehad van te harde muziek. De politie kende mij inmiddels als ik belde. En toen ze daar wel wat zat van werden hebben ze zijn spul in beslag genomen. Dat is in jouw geval natuurlijk wel even anders, maar maak de politie flink gek met bellen en dan bedenken ze vast wel een oplossing.

Succes! En beterschap voor je hond en zus!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:22

EngeltjeS schreef:
Romytjuuh schreef:
Misschien kan je mailen naar het programma bonje met de buren. Denk dat dat programma nog het meest effectief is ook.. Verder zijn de mogelijke oplossingen al hierboven aan gegeven. Heel veel sterkte ermee, ontzettend vervelend!

Bonje met de buren, is meer als de buren samen enorme ruzie hebben toch?

Ik ben gewoon enorm bang voor de jonge kinderen en de honden.

Het is een 'leuk' programma, maar ik denk niet dat dit de oplossing is voor deze situatie.
(te bekend zeg maar)

Geluid opnemen is een goeie!

Net belde de woningbouw ons terug, en zij kunnen ook niks doen voor ons.
"Blijven melding maken bij de politie" is het advies.
Na 3x politie aan de deur, moet het toch genoeg wezen? ;(

Jij hebt er toch last van? ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:27

Ik denk ook niet dat die mensen op de tv willen komen, ze hebebn al genoeg sores.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:42

EngeltjeS schreef:
Net belde de woningbouw ons terug, en zij kunnen ook niks doen voor ons.
"Blijven melding maken bij de politie" is het advies.
Na 3x politie aan de deur, moet het toch genoeg wezen? ;(

Nee. 300x misschien.
Maak ook melding bij HA/amk ivm mogelijk kindermishandeling en AID? ivm mishandeling van de huisdieren. Pas als het dossier tot het plafond reikt gebeurt er misschien wat en dan moet het ook van andere buren komen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:50

We hadden hier het zelfde. Waren niet direkt buren maar overburen zeg maar. De hele buurt had er last van zo erg zelf dat mensen hun huizen al te koop zetten maar niet verkochten ivm met die mensen.

Nu zijn ze eindelijk vorig jaar het huis uitgezet. Nou ja uitgezet. Ze hebben een andere woning toegewezen gekregen en als ze die niet aanzouden nemen konden ze bij de volgende klacht het huis uitgezet worden.
Woningbouw kon er ook weinig mee aangezien elke maand netjes hun huur betaalden, maar blijkbaar als je maar lang genoeg blijft bellen e.d. doen ze er wel wat aan.

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:56

Feit is gewoon dat je als woningstichting heel weinig kunt. Je moet echt dossiers gaan vormen, maar er moet altijd ook een dossier bij de politie zijn. Wat wij als woningstichting doen is de 'klager' uit nodigen voor een gesprek om duidelijk te krijgen wat er aan de hand is. Daarna wordt de 'veroorzaker' uitgenodigd om zijn kant van het verhaal te doen. Tijdens dat gesprek worden ook afspraken gemaakt om erger te voorkomen. Door ons wordt dan ook gelijk de wijkagent ingelicht. Mocht het zich blijven voordoen dan worden de partijen samen met de wijkagent bij ons op kantoor uitgenodigd en wordt er een gesprek aan gegaan.
Voordat je een huurder zijn woning uit kunt zetten door burengerucht/overlast ben je echt een geruime tijd verder.
Als ik jou was bleef ik aandringen bij de politie, de woningstichting maar ook bij de andere buren om ook melding te gaan doen, wanneer er genoeg dossier vorming is kan er geprobeerd worden een zaak aan te spannen en de mensen eruit te zetten. Let wel een sociale woningbouw is er juist ook voor deze doelgroep. Het uitzetten is dus echt wel een laatste 'redmiddel'.