Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shilady schreef:De toekomst is onvoorspelbaar
Het kan goed gaan maar het kan ook wat slechter gaan ...
Ojajoh schreef:ik ben dus iemand die eerst jarenlang paarden had en nu het huisje boompje beestje erbij is gekomen
we hebben sinds 4 maanden een dochter
het is zwaar, het geld gaat toch sneller de beurs uit dan normaal met een kindje erbij, en ik kan niet meer fulltime werken
en ook het combineren kwa tijd vind ik niet altijd even makkelijk
daarom ben ik ook op zoek naar een bijrijder ,om meer rust te creeeren
paard weg doen wil ik niet, en hoeft gelukkig ook nog niet
maar als alle prijzen weer duurder worden (aangezien ik deze maand al 55 euro meer ben gaan betalen) dan moet ik toch een keuze gaan maken, of een goedkope (waardeloze) stalling (waarbij ik dan s'winters toch niet rijd) of verkopen....
feit is ook dat als mijn man zijn baan verliest wij alle luxe weg moeten doen (paard, auto's ect.)
en als ik straks mijn inkomen zou verliezen dan moet ook het paard wel de deur uit
het gezin gaat gewoon voorop
justkid schreef:Ik vind het wel goed om vooruit te kijken en in te schatten hoe het in de toekomst zou kunnen gaan.
Als je zoals de ts al een paard hebt en die dan niet weg wil doen,
vind ik wat anders dan je nu een paard aanschaffen terwijl je weet dat je in de nabije toekomst nogal wat onzekere factoren tegen komt.
Je paard weer wegdoen is vaak lang zo makkelijk niet, kijk maar eens hoe lang paarden te koop staan.
Ik heb mijn eerste paard pas gekocht na mijn 40 e
Geen tijd, daarna, geen geld, daarna weer geen tijden nu past alles goed.
Had ik het eerder gewild; jaal sinds ik kon lopen wilde ik al een paard
![]()
Heb ik achteraf spijt; soms, maar dingen gaan zoals ze gaan en ik geniet er nu dubbel en dwars van.
Toch gaat ze weg als het financieel niet meer gaat, ik wil niet onder de brug slapenen mijn vent en kinders ook niet
![]()
Zoals ik het nu inschat gaat dat voorlopig gelukkig niet gebeuren.
dide schreef:wat vervelend ojajoh... dat is precies waar ik bang voor ben.
angst is dus (helaas) niet ongegrond..
dide schreef:wat vervelend ojajoh... dat is precies waar ik bang voor ben.
angst is dus (helaas) niet ongegrond..
Quellian schreef:Je kunt altijd nog je paard -tijdelijk- op een plek stallen van 75 euro per maand. Het is inderdaad hoe ver je zelf bereid bent te gaan.
kimberley82 schreef:Je betaald toch steeds meer en ze pakken je ook steeds meer af.
Je kan nu niet meer zo makkelijk en, en, en hebben.