Wat een dag gisteren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:25

Wat een bizarre dag moet jij gehad hebben zeg!

Je kunt je er schuldig over voelen, en dat snap ik ook wel ergens. Maar ik vind dat je goed gehandeld hebt, je hebt hulp geboden en wie weet heb je daarmee wel het verschil gemaakt. Ik vind je in ieder geval een held!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:29

pff dat is wel heftig zeg, erg dapper!

hopelijk voe jij jezelf snel weer wat fijner, probeer er over te praten

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:31

Meid. Jij bent echt een Topper!!!! _/-\o_

Zoals al eerder gezegd, goed praten met de slachtofferhulp.
Dit is namelijk niet niks. Phoe.
Petje af.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:38

_/-\o_ HEEL HEEL VEEL RESPECT _/-\o_

Wat heb jij ongelooflijk goed gehandeld! Twijfel daar nooit aan. Je bent met de juiste opleiding bezig, want je bent super geschikt als verpleegkundige.
En dat je nog trilt, is niet raar, jouw lijf zit vol met adrenaline voor de rest van de week.

Wees lief voor jezelf en geef jezelf tijd om hier mee om te leren gaan. En neem de hulp aan van slachtofferhulp, zij kunnen je helpen dit een plekje te geven.
Laatst bijgewerkt door janouk op 04-10-11 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:38

verhaal 1, is gewoon pech daar kun je niks aan doen.
je hebt het juist heel goed gedaan door zo te handelen.

verhaal 2,
is erg dubbel, je hebt haar geholpen maar ook weer niet.
de grote vraag blijft hoe ver was ze heen.
is er nog hulp mogelijk.
je hebt goed gehandelt.
vele hadden een hoop verdriet gekend.
en ook waren hier een hoop trauma's waren hier door begonnen.
de macinist en de passaiergs hadden hier echt een trauma van kunnen krijgen.
en de verdriet en onbegrip die bij famillie was komen kijken is onbeschrijvelijk.
dus ja je hebt het heel goed gedaan.

heel veel sterkte en maak gebruik van slachtoffer hulp.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:48

Sjimmy schreef:
Wat ben jij een HELD!!! En ik zou zéker gaan praten met slachtofferhulp. Een van deze 2 meemaken is al niet niks, maar dit is echt bizar.

Nou inderdaad!

Ik ben geen jankerd maar ik zit echt met tranen in mijn ogen jouw verhaal te lezen. Voel je nou niet schuldig meis, jij hebt het SUPER gedaan. Op 1 dag twee levens gered. Je mag TROTS zijn op jezelf!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:49

Jeetje wat heftig allemaal.
Hoe gaat het nu met je?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:53

Woow inderdaad heel bizar dat je dit achter elkaar mee maakt.

Maar je hebt goed gehandeld hoor! Top!

Ik verbaas me er nog steeds over dat je in de eerste situatie alles alleen moest doen, niemand die je hielp?! Jij was dat meisje aan het helpen en dat er niemand even kan seinen naar de ambulance. Te gek voor woorden gewoon.

Wat betreft de tweede situatie: jij vraagt je af of je er wel goed aan hebt gedaan, maar dat weet ik zeker! Hoe moet je je wel niet gevoeld hebben als je later had gehoord dat ze was gesprongen.

Heel veel sterkte!

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:54

Zo wat kan jij ontzettend trots zijn op jezelf. En ik zou ook gaan praten met Slachtofferhulp

Iris82

Re: Wat een dag gisteren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:57

Wat een verhaal zeg... Pff... Diep respect voor hoe je gehandeld hebt.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:46

Roosch schreef:
Sjimmy schreef:
Wat ben jij een HELD!!! En ik zou zéker gaan praten met slachtofferhulp. Een van deze 2 meemaken is al niet niks, maar dit is echt bizar.

Jeetje, inderdaad, HELD!! +:)+

Wat ben jij dapper geweest gisteren. Daar kun je je hele leven trots op zijn.
Ik zit hier met kippenvel puur omdat ik zoveel respect heb voor je. _/-\o_ _/-\o_

Precies! Ik ook!

Wow meid, onwijs knap van je!!

Snap wel, en het is ook heel normaal dat dit een grote impact op je heeft!
Geef het tijd om erover te denken, het een plaats te geven, maar er vooral ook met andere over te praten.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:49

tjonge.. wat een verhaal...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:52

Roosch schreef:
Sjimmy schreef:

Jeetje, inderdaad, HELD!! +:)+

Wat ben jij dapper geweest gisteren. Daar kun je je hele leven trots op zijn.
Ik zit hier met kippenvel puur omdat ik zoveel respect heb voor je. _/-\o_ _/-\o_

Idem.. Ben er stil van, er heeft iemand van boven jou even op pad gestuurd vandaag zeg, tjonge, veel sterkte met verwerken!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:54

Jeetje wat een verhaal.
Ga jezelf niet schuldig voelen, maar wees trots dat jij wel kon handelen.
Mooi gezegd hierboven trouwens, probeer het maar zo te zien. Je was niet op het verkeerde moment op de verkeerde plek, maar op het juiste moment op de juiste plek, zodat je die mensen hebt kunnen redden.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:00

Wow meid, wat ben jij een held!
Je verhaal raakt me enorm, diep respect!
Veel sterkte met het verwerken hiervan. Neem vooral rustig je tijd daarvoor!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:16

Jeetje wat erg zeg.. ik lees dit gewoon met tranen in mijn ogen.. dat je dit mee hebt gemaakt.. maar ook wat je hebt gedaan, echt een dikke RESPECT! echt menig mens die zich zo'n situatie de rug had toegekeerd denk ik.. en dat allemaal op 1 dag zeg pfoee echt onwijs veel sterkte met het verwerken, ontzettend heftig en zal wel een behoorlijke impact op je hebben gemaakt, maar vergeet niet dat je een held bent! je hebt levens gered!
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 04-10-11 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:25

Van Jou moeten er meer zijn meid, je hebt het goede vak gekozen! Respect dat je niet genageld aan de grond stond maar dat je gehandeld hebt! Je schuldig voelen? Echt niet hoor je hebt deze meiden geholpen wat binnen Jou macht lag en zeker voor de 2de veel verdriet bespaard, ze heeft je 2x bedankt!

Veel mensen die zichzelf van het leven willen beroven worden niet serieus genomen bij hulp instanties, dit meisje is erg wanhopig geweest maar dankbaar dat ze 'gered' is. Nu de politie erbij is zal ze de hulp krijgen die ze nodig heeft. Wanneer ze nog een keer doet dan is de wanhoop echt te veel geworden, daar kan niemand dan meer wat aan redden, maar ts jij hebt er voor gezorgd dat ze in ieder geval nog een kans heeft om de juiste koers te gaan varen! Top!

Wat betreft het niet helpen door omstanders, dat is 9 van de 10x zo, die mensen staan vaak leterlijk aan de grond genageld en kunnen op zo'n moment niks, ( Oke ook uitzonderingen die gewoon te beroerd zijn) aan de ene kant is het lastig om wel een persoon te zijn die handelde aan de andere kant jij hebt gedaan wat je kon en kan daar trots op zijn, de andere slaan zich zelf voor hun hoofd dat ze niks gedaan hebben!

Ik zou proberen contact op te nemen met de meiden, hun hebben de echte wond, maar jij hebt hier ook een flinke tik van opgelopen die je zal moeten verwerken , neem ook contact op met slachtoffer hulp en praat er over, laat je niet beïnvloeden door mensen die zeggen je móet niet zeuren.. jij hebt ook een 'trauma' opgelopen en die móet een plekje krijgen.

Nogmaals respect en sterkte!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:43

Voel je alsjeblieft niet schuldig. :(:)
Dat is helemaal nergens voor nodig!

Weinig mensen krijgen de kans een leven te redden en jij hebt dat gewoon 2x op een dag gedaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:58

Wat jij hebt gedaan is alleen maar goed! :j

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:41

Echt heel dapper van je!
Ik hoop dat de twee meisjes het goed hebben.
En je hebt zeker niks fout´s gedaan. Ik weet zeker dat ze nu denken dat er toch nog iemand voor hun is. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :(:) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:59

Heel knap dat je zo gehandeld hebt. Maar meid, zoek wel hulp. Dit is niet gemakkelijk om zelf te verwerken en als je dat in het begin niet doet kan je er je hele leven last van blijven houden.

Veel sterkte, je bent een kanjer :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:09

Jij hebt 2 trauma's opgelopen zeg. Wat een ongelovelijke ellende en wat een ontzettende mazzel voor die mensen dat jij hun engeltje was die dag.

Ik denk dat het je goed doet als je in je opleiding met hulpverleners, bv ambulancepersoneel gaat praten. Ga praten met mensen die ernstige ongevallen moeten behandelen, zodat je je gevoelens op een rijtje kan krijgen met ervaringsdeskundigen.
Veel sterkte er mee, dit zal je nog maanden op je netvlies hebben.

Wat een kanjer ben je dat je meteen hebt gehandeld en dat ook nog eens een 2e keer nadat je al vol zat. Chapeau!!!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:17

Jeetje wat een goed mens ben jij! :D Ga helemaal met de rest mee dat een schuld gevoel nergens voor nodig is! Je hebt gedaan wat je kon en ongelukken zoals bij het eerste zitten in een klein hoekje..

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:27

Wat hebben die mensen geluk gehad dat ze jou tegen zijn gekomen!

Ik heb echt respect voor jou dat jij dit gewoon gedaan hebt!

En inderdaad gelijk proffesionele hulp zoeken. Ga anders naar je huisarts, die kunnen je ook verder helpen :)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:43

Zo zeg, jij hebt ineens in twee levens (nog niet eens denkend aan alle familie en vrienden) een enorm verschil gemaakt! Heel veel mensen kunnen niet eens handelen als er iets gebeurt (dat heb jij bij het ongeval wel gemerkt). Jij bent die ene persoon die niet alleen maar verlamt bij schokkende gebeurtenissen maar die ook kan DOEN. En dat heb je gedaan. Bij beide gevallen.

Het meisje dat het niet meer zag zitten is je nu al dankbaar (anders had ze dat niet gezegd) maar ik weet helaas uit heel persoonlijke ervaring dat de familie en vrienden je ook heel dankbaar zijn. Je hebt geen idee wat zo'n beslissing allemaal te weeg brengt. Als ik nu twee jaar terug ga wens ik zooo hard dat iemand zoals jij op het juiste moment op de juiste plaats was.

Ik hoop alleen maar dat je zo snel mogelijk begeleiding voor jezelf inschakelt zodat je in de toekomst weer sterk en weerbaar bent. Zodat je WEER het verschil kunt maken. Heel veel respect en sterkte!