'Help! Z'n teen is eraf!'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffer

Re: 'Help! Z'n teen is eraf!'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:24

Wat een naar verhaal :( Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor je broertje!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:28

Ik heb het met ingehouden adem gelezen :(:) Sterkte ermee

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:31

aller eerst wil ik je gerust stellen dat lopen zonder grote teen geen probleem hoeft te zijn en hij ook niet persee gek hoeft te gaan lopen..
en vriend van ons is op 21 jarige leeftijd zijn grote teen kwijt geraakt en deze loopt ( en rent ) werkt etc als voorheen zolang hij zijn schoenen aanhoudt zie je helemaal niks geks :)

strax op de basis school wordt er ( mits je dit met school overlegd ) rekening gehouden met zijn "handicap" en mag hij bijvoorbeeld op zn schoentjes blijven lopen en het stilletjes wisselen, of wordt hij appart genomen zodat niemand hem hoeft te pesten :)

in zo goed als alle zwembaden zijn zwem schoenen toegestaan,, dus ook daar hoeft het niet op te vallen dat zijn teentje er af is..

ik denk dat jullie verschrikkelijk gelukkig mogen zijn dat het niet zijn voetje betrof die er af ligt maar gewoon een teentje die niet gemist hoeft te worden :)

wel wil ik jullie VEEL sterkte wensen met het herstel. probeer te genieten van je broertje en je wat minder druk te maken,, hij merkt dat allemaal.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 15:53

Tat_jana schreef:
aller eerst wil ik je gerust stellen dat lopen zonder grote teen geen probleem hoeft te zijn en hij ook niet persee gek hoeft te gaan lopen..
en vriend van ons is op 21 jarige leeftijd zijn grote teen kwijt geraakt en deze loopt ( en rent ) werkt etc als voorheen zolang hij zijn schoenen aanhoudt zie je helemaal niks geks :)

strax op de basis school wordt er ( mits je dit met school overlegd ) rekening gehouden met zijn "handicap" en mag hij bijvoorbeeld op zn schoentjes blijven lopen en het stilletjes wisselen, of wordt hij appart genomen zodat niemand hem hoeft te pesten :)

in zo goed als alle zwembaden zijn zwem schoenen toegestaan,, dus ook daar hoeft het niet op te vallen dat zijn teentje er af is..

ik denk dat jullie verschrikkelijk gelukkig mogen zijn dat het niet zijn voetje betrof die er af ligt maar gewoon een teentje die niet gemist hoeft te worden :)

wel wil ik jullie VEEL sterkte wensen met het herstel. probeer te genieten van je broertje en je wat minder druk te maken,, hij merkt dat allemaal.

Hij moet juist niet verbergen dat er iets is met zijn teen, dan gaan ze er gelijk vanuit dat het iets is om je ervoor te schamen en dat is het niet. Hij mist een teen en dat is heel zielig (nu) en straks heeft hij het nooit anders gekend en hoort het bij hem. Hoeft hij er zich echt niet voor te schamen (en dus te verbergen)!!! Als hij doet alsof het normaal is, zal hij waarschijnlijk niet ermee gepest worden omdat het normaal is...

Je zei iets over mogelijk breuk in zijn voet. Breuken in de voet worden praktisch nooit gezet (aan elkaar gezet), meestal wordt de voet in het gips gezet (maar dat heeft hij al) en groeit het gewoon aan elkaar, zonder problemen! Dus dat is niks raars of andere behandeling over jullie ;)

@TS: heel veel sterkte en beterschap!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:01

Dankjewel nogmaals iedereen!

Hij gaat inderdaad nooit meer op de quad of crossmoter enz. als hij geen goede schoenen enz. aan heeft. (het was ook echt maar 1x, maar god straft meteen..) Verder zat hij gewoon voorop tussen mijn stiefvaders benen in zoals het hoort. Maar op de een of andere manier deed hij zijn voetje ergens tussen. Hij gaat ook wel eens mee met de scooter en dan moet hij zijn voetjes juist naar binnen doen, dus waarschijnlijk deed hij dat..

@ Tat_jana: Wat fijn voor jullie vriend zeg dat hij gewoon weer alles kan doen. Hopelijk komt dat bij mijn broertje ook goed. Het zou fijn als de school dat inderdaad doet, ookal denk ik toch dat hij er ook aan moet gaan wennen dat kinderen er nou eenmaal raar naar kijken ofzo. Heel erg bedankt!

Net weer zoiets..
Hij wilde lopen dus ik zei: nee sam dat mag niet he dat weet je. Toen begon hij weer te vertellen dat zijn teen eraf ging (precies hetzelfde verhaal) en ging zeggen stoute trike! en ging er ook best wel om lachen.
Daarna vroeg hij of ik zijn tenen wilde tellen.. (zielig he) Dus ik tellen vanaf zijn kleine teentje.. Toen telde ik gewoon tot 5 en toen keek hij raar naar me en toen zei ik op een bepaalde grappige toon, hem plagend en kietelend: maar eigelijk speel je vals want die laatste is maar een halve! En toen moest ie keihard lachen. Hij pakt het echt enorm goed op, volgensmij vindt hij het nog stoer ook.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:04

Dat is wel een leuke manier om er mee om te gaan :D

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:19

Arm jochie.
Hoe is t nu met de pijn?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:22

Apple schreef:
Dat is wel een leuke manier om er mee om te gaan :D

Ik weet niet zo goed hoe ik er zelf mee om moet gaan. Gewoon eerlijk vertellen en erover praten, of doen alsof hij gewoon al zijn tenen nog heeft? Volgensmij geeft hij zelf de voorkeur aan het eerste, omdat hij het 'leuk' vind om mensen erover te vertellen, maar hoe je dan zelf moet reageren?

Hij heeft nu geen pijn, al zegt hij soms wel dat hij 'auw aan zijn soet' heeft. Maar hij mag 1400 gr (?) pijnstilling per dag en dat krijgt hij ook maximaal.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:27

Doen alsof hij al zn tenen nog heeft lijkt me niet, want dat heeft hij niet. Het is nu eenmaal gebeurd dus nu heeft hij aan 1 voet 4,5 teen. Als jullie daar zo normaal mogelijk over doen dan is er niets aan de hand :-)

1400gr pijnstilling lijkt me niet :)) dat is bijna 1,5 kilo :))

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:36

Dat moet wel even flink schrikken zijn geweest, hopelijk herstelt je broertje gauw.
Met het pesten zou het wel mee vallen, ik mis een deel van mijn middelvinger door een ongeluk met een paard.
Maar ik ben nooit gepest op de basisschool of middelbaar, tuurlijk vraagt iedereen wel van ieuwwwl wat is er met je vinger? maar vertel je het begrijpen ze het gauw en ben ik dus nog nooit mee gepest geweest.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 16:49

Jeetje meis, wat een verhaal :oo
Arm jochie, wat naar dat het juist nu zo moest gebeuren.. Sterkte voor jullie allemaal :(:)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:53

Ohh wat schrikken zeg.
Ook ik een opbeurend verhaal.
Ik ken iemand die door ongeluk al dr tenen kwijt is en die loopt ook gewoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:58

Wat onzettend vervelend!
Veel sterkte :(:)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:03

Je bedoelt vast 1400mg paracetamol, dan weegt hij 15,5kg dus.
Sterkte met het herstel!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:09

Anthea schreef:
Wat onverantwoordelijk ook, een 3 jarige met crocs op de quad. Die snap ik niet echt.. Vervelend voor je broertje.

Ben het hier mee eens. Schrok me rot toen ik dit verhaal las!

Maar ik denk dat deze les wel geleerd is nu!

Jeumig, wat een verhaal... wat heftig...
Arm kind... Hopelijk wordt er volgende keer beter op zo'n jonkie gelet.. Al zal hij zelf ook wel een hele les geleerd hebben nu..

hopelijk geneest alles spoedig!
En hopelijk is hij snel weer de oude en kan hij weer zijn ding doen!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:11

Ik vind het wel heftig hoor, en wel sneu voor je broertje..
Maar hoe jij het omschrijft lijkt het alsof er een wereldramp is, dat zijn hele voet eraf is..

Het is 'maar' een teen, en je kan zonder grote teen gewoon lopen!

Heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:13

Oh gabjj, er zijn altijd ergere dingen op de wereld, maar ik zou het ook een wereldramp vinden als mijn teen er af is. Is toch een verminking.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:14

Anthea schreef:
Oh gabjj, er zijn altijd ergere dingen op de wereld, maar ik zou het ook een wereldramp vinden als mijn teen er af is. Is toch een verminking.

Ja, ik snap ook echt dat het niet leuk is en dat het voor hem echt wel een ramp is!
Maar hoe het verhaal geschreven is lijkt het net of zijn hoofd er minimaal af was.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:17

Anthea schreef:

Tuurlijk, maar 5 jarige horen ook niet op een quad.. misschien ben ik de enige die er zo over denkt maar die dingen zijn levensgevaarlijk het had veel erger kunnen aflopen, gelukkig is het "maar" een teentje :) beterschap voor die kleine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:37

Ben ik met je eens hoor :j Zei dat al op pagina 1 idd.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 18:42

Ik bedoelde inderdaad 1400 mg ipv gr.

@ vevina: rot van het ongeluk met je paard.. gelukkig word je er niet mee gepest.
@ carinaR: bedankt voor het verhaal, stelt me gerust

Ik omschrijf het best als een wereldramp ja, want dat is het ook in mijn ogen. Een teen missen is niet zo erg, maar de pijn die hij heeft gehad (wat ik zelf heb gemerkt, gehoord en gezien) en de beelden die ik eraan heb overgehouden vind ik gewoon nog erger dan een wereldramp.

Wij zijn hier allemaal opgegroeit rijdend op quads, crossmoters, van die kleine scootertjes en motertjes enz. (eerst met volwassenen natuurlijk maar toen we oud werden gewoon zelf) Allemaal gewoon met helmen en goede kleding. Gewoon verantwoord. Mijn broertje heeft dat ook altijd en gaat natuurlijk nooit alleen op zo'n ding. Mijn stiefvader bestuurde het en hij zat er gewoon bij omdat hij dat zo leuk vind. En zoals ik ook al zei was dit echt de enige keer dat hij crocs aan had. Het heeft alleen net op dit moment moeten gebeuren.. Het is gewoon een domme fout geweest maar ik zou het fijn vinden als jullie mij geen schuldgevoel aan willen praten. Ik heb het er al moeilijk genoeg mee.

Mijn stiefvader voelt zich ontzettend schuldig. Hij is altijd degene die nog extra benadrukt dat er helmen enz. gedragen moet worden. Als ik zonder cap of laarzen ofzo op mijn paard stapt wordt ie al helemaal gek. En nu heeft ie zijn eigen kind ZELF zonder helm enz. meegenomen op de quad. Hij heeft zelfs gezegt dat hij hier niet mee kan leven.. Hij zou namelijk het bad in gaan met Sam (broertje) maar wilde toch eventjes snel de vuilnisbak weg rijden en daarna bad in.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 29-09-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:57

Waarom zullen wij JOU een schuldgevoel aanpraten, het is toch niet jou fout dat je broertje op een quad ging?

Ik vind in dit geval wel dat je stiefvader wat beter na had moeten denken, maar daar is het nu al telaat voor.

Een ongeluk zit in een klein hoekje, en dit is een 'mooie' leerfout van beide kanten!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 19:00

Nou omdat ik niet heb gezegt dat hij wel goede schoenen aan moest. Het is nog nooit verkeerd gegaan in al die jaren dat wij het hebben, dan denk je er niet aan dat het verkeerd zou kunnen gaan om 1 minuut eventjes langzaam iets naar voren rijden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:00

Het voelt natuurlijk nu ook alsof het een wereldramp is omdat het zo recent gebeurt is. Wanneer er een tijdje overheen is zul je inzien dat het geen ramp is om een teen te missen.
Wel erg naar dat je de pijn van je broertje hebt meegemaakt. Dat lijkt mij verschrikkelijk om te zien.

Verder neem een voorbeeld aan je broertje hoe hij er mee om gaat. Hoe moeilijker de omgeving er over doet, hoe moeilijker hij er mee om zal gaan. Praat er gewoon over zodat je er voor zorgt dat hij er geen schaamte voor krijgt.
Wanneer hij naar school gaat zullen klasgenootjes ook zien dat hij een teen mist. Niets aan de hand als hij er gewoon over kan vertellen. Als hij juist een voorkeursbehandeling krijgt (wat scholen over het algemeen toch niet in dit geval zullen doen) wordt hij juist als 'anders' bestempelt en 'anders' zijn kan een reden zijn om gepest te worden.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:07

Agoss arm kereltje! Hopelijk leert hij er snel mee omgaan en wat fijn dat alles toch nog redelijk goed is afgelopen.
Maar vind het jammer voor het jongetje dat er zoveel paniek ontstaat. Ik heb vroeger een gat in mn hoofd gehad, het bloed gutste over mn gezicht, rug, handen, ik was totaal in paniek maar mn ouders en de buren waren rustig, handelden en probeerden nog een grapje te maken. daardoor heb ik het totaal niet als eng ervaren... Zoals jij het omschrijft moeten de volwassenen meer gerustgesteld worden dan het kereltje zelf..