Dit wordt mijn jaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Re: Dit wordt mijn jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:09

Ik werk 4 dagen in de thuiszorg. Ik heb 3 maanden thuingezeten maar daar werd ik indd niet echt vrolijker van.. En in februari ga ik hopelijk naar het buitenland!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:28

Ik had voor vandaag twee doelen:
- een afspraak maken bij de haptonoom
- een afspraak maken met de mensen van de paardenranch in Spanje

Nou tegen zulke dingen zie ik dus al op, ookal weet ik dat het niks voorstelt. Ik toch maar gelijk bellen vanochtend en heb voor woensdag een afspraak met de mensen van Spanje. De haptonoom zou me terugbellen want haar praktijk liep opeens heel erg storm dus ze kon nog niet gelijk een afspraak maken. Heeft iemand met dit laatste trouwens ervaring??

Als beloning mag ik vandaag gaan shoppen van mezelf :D

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:20

Zijn er inmiddels al meer mensen die aan zoiets begonnen zijn??
Vind het wel lastig om het positieve vol te houden..

Vriendin en ik hebben afgesproken om in december voor 4 dagen naar Milaan te gaan! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:32

bevalt je tussenjaar nog wel :D ?

Je kunt jezelf niet forceren altijd positief/ gelukkig zijn. Ik denk dat onderkennen dat je je soms ook gewoon een keertje k.t voelt juist wel belangrijk is.... Wil je gelukkiger worden. Je moet er alleen niet in blijven hangen.

Verder gaat hij hier wel goed, moet ik zeggen. Al kom ik nu wel weer in de sleur van dagelijkse saaie dingen (Werken, en de dagen dat ik vrij heb, zoveel mogelijk autorijles :') ) Maar ach, het vooruitzicht: Australië 8-) maakt 't wel waard :D :D

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 21:43

Ja het bevalt zeker!! :D
Maar dat wat jij zegt is indd wel een probleem.. Ik denk nogal snel poedersuiker ik ben niet gelukkig en dat moet want nu heb ik een tussenjaar en moet ik het wel goed besteden en niet door een beetje ongelukkig zitten te zijn :P

Wat ga jij in Australie doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:59

backpacken :D ...
Ga Zaterdag mijn ticket boeken :j

Dat is echt zonde, geen enkel mens is 24/7 gelukkig, en als je jezelf wijsmaakt dat het wel zo is dan stel je jezelf tevreden met een situatie waarin je niet gelukkig bent maar dat alleen maar denkt (volg je het nog :)) ) Je moet het meer over een algemene lijn zien. Ik weet wel dat ik heel ongelukkig was toen ik naar school ging door alle stress :)) En nu zit ik veel beter in mijn vel omdat ik dat niet meer heb! Soms heb ik nog wel een dipjes, maar dat heeft iedereen. En doet er niet aan af dat ik me gewoon veel beter voel :Y) .
Het werkt niet echt om er druk op te zetten...

Weet je al of je naar die ranch in Spanje kunt :D ?

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:07

Ja ik voelde me ook echt niet gelukkig toen ik naar school ging..
Toen ik mijn diploma had dacht ik van nou dan zal ik me gelijk wel helemaal gelukkig voelen maar dat viel een beetje tegen. De constante stress is wel weg maar ik ben natuurlijk nog steeds dezelfde persoon.

Nou, ik heb een van die mensen ontmoet in NL en voor mijn gevoel klikte het wel dus zouden we nog een afspraak maken om te komen rijden maar heb nog niks gehoord en al een paar keer gemaild en gebeld.. Maar ze zullen het natuurlijk wel heel erg druk hebben! Ik hoop het in ieder geval wel :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 23:50

Menino; Staat je vertrekdatum al vast? :)

Zo schop dit topic weer even omhoog..
Alles gaat vrij goed, kom net terug van 4 dagen Florence :D
Ook had ik geregeld dat ik voor 4 maanden naar die ranch in Spanje kon om daar te werken, maar helaas.. ze hebben problemen met de vergunning en opeens lijkt dit plan niet meer zo zeker.. In het slechtste geval duurt het nog een jaar dat ze er kunnen beginnen en dan ben ik dus al lang weer aan het studeren. Ik wacht nog even af tot ze meer weten maar in de tussentijd ben ik wel al aan het kijken voor andere dingen, want iets wil ik dus wel.

Weet iemand dus nog leuk, niet te duur, vrijwilligerswerk in het buitenland???? Ik heb februari tot en met mei hiervoor vrij gehouden! :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:26

Ik heb je even een PB gedaan!

Ik vind dit overigens een leuk topic :) Zo leer je blij te zijn met de kleine dingen :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 21:38

Tjaa, bijna een jaar later...
en wát een jaar!

Van het schrift is niet heel veel terecht gekomen, maar eigenlijk ging het daar natuurlijk ook niet om. Als ik zo mijn eerdere posts terug lees kan ik wel zeggen dat ik zeker in positieve zin veranderd ben. :)
Ik sta veel, echt veel sterker in mijn schoenen, weet beter wat ik wil en voel me zekerder.
Ik heb veel dingen ondernomen, ben de uitdagingen aangegaan en 'enge' dingen niet uit de weg gegaan. (in de meeste gevallen :o )

De grootste uitdaging was denk ik wel mijn 5 weken vrijwilligerswerk in Ghana. Wat heb ik daar een bijzondere, mooie maar ook zware tijd gehad. Echt back to basic wat inhoud dat je met één emmer koud water douched, je kleding wast in een tijl slootwater, en je regelmatig zonder stroom zit. Ook heb ik het ondervonden wat een cultuurshock is en heb ik malarie gehad. 5 weken écht zelfstandig zijn en op jezelf aangewezen zijn, je grenzen aangeven en je toch open stellen voor een andere cultuur.

Verder heb ik me voor ik naar Ghana ging aangemeld voor de opleiding psychomotorische therapie in Nijmegen en heb daar een toelating voor moeten doen waar ik doorheen gekomen ben. Zo start ik dus over twee weken aan deze opleiding. En ik heb er zin in!

Tuurlijk zijn er nog dingen waar ik tegenaan loop maar het belangrijkste wat ik heb geleerd is denk ik toch dat alles uiteindelijk wel goed komt en dat ik daarop en op mezelf kan vertrouwen..

Geen idee of iemand dit leest maar ik vond het toch wel leuk om na een jaar nog een stukje te schrijven. :)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:01

Ik vind het leuk om te lezen hoe het nu met je gaat, 1 jaar verder! Echt heel fijn voor je!!

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:16

Wat leuk om te lezen hoe het nu met je gaat! Tof dat je je angsten hebt weten te overwinnen. Heel veel succes komende jaren met je opleiding, keep up the good work (: