Dit kan toch niet goed zijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:23

ik hou hier ook niet van..
mijn kind zal dit noooooooit hoeven doen..
ik zal het dan ook nooit kunnen accepteren |o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:23

mijn hemel..ik heb m maar uitgezet. het is te triest voor woorden. bah!

Anoniem

Re: Dit kan toch niet goed zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:25

Nou geloof me, ik zat een lekker appeltje te eten, mijn mond viel open, de helft viel eruit en de rest heb ik uitgespuugt met een hoop snotterige brij erbij. Ik ging dus bijna over m'n nek van dat filmpje.
Moet je nagaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:31

Tja zo is de cultuur daar. Kijk jullie naar de olympische spelen? Daar worden deze kinderen voor getraind als ik 't me goed herinner. Ga je dan ook over je nek van wat je daar ziet? :P

Even voor de duidelijkheid, ik keur dit dus zeker niet goed. Maar hoe wil je dit veranderen dan? Wat wil je er verder aan doen? Dit is de cultuur van die mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:36

_Tara_ schreef:
Tja zo is de cultuur daar. Kijk jullie naar de olympische spelen? Daar worden deze kinderen voor getraind als ik 't me goed herinner. Ga je dan ook over je nek van wat je daar ziet? :P

Even voor de duidelijkheid, ik keur dit dus zeker niet goed. Maar hoe wil je dit veranderen dan? Wat wil je er verder aan doen? Dit is de cultuur van die mensen.

Nee, want 1. ik kijk dat niet, en 2. dan staan er geen zieke kerels bij die dus die kinderen ondersteboven binnenstebuiten hangen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:43

Tsja, dat gebeurd in Nederland net zo goed hoor. Alleen dan wat vriendelijker.
Bij mij hebben ze dat ook allemaal gedaan, maar ik ben er echt niet minder van geworden hoor. Ik was dan wel wat ouder. Maarja op het laatst is je lichaam zo opgerekt dat je het eigenlijk bijna niet meer voelt. Dan ga je je lenigheid gebruiken bij de oefeningen.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:44

Het meest verbazingwekkend, vind ik, dat deze kinderen dus ouders hebben die dit blijkbaar goed keuren ....
met natuurlijk de hoop dat hun kind ooit nr 1 wordt en zo extra centen kan gaan verdienen waar hun dan fijn van mee kunnen profiteren. Echt een schande

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:45

Gadverdamme!! := :r :oo

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:38

Ik ken dit filmpje al..
Maar het blijft echt afschuwelijk... :\

Niet alleen de trainers, maar ook de ouders zouden gestraft moeten worden omdat zij dit allemaal toelaten.
Dit is pure kindermishandeling.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:43

Citaat:
Tja zo is de cultuur daar. Kijk jullie naar de olympische spelen? Daar worden deze kinderen voor getraind als ik 't me goed herinner. Ga je dan ook over je nek van wat je daar ziet?

geloof dat acrobaten in rusland ook zo opgeleerd worden. Leuk zon staats circus ;). Ouders vinden dat vaak goed omdat ze een beter leven voor hun kind willen dan zou hebben. Olympische spelen of circus betekent bekendheid en inkomen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:52

_Pretty schreef:
_Tara_ schreef:

Nee, want 1. ik kijk dat niet, en 2. dan staan er geen zieke kerels bij die dus die kinderen ondersteboven binnenstebuiten hangen.

Nee die 'zieke kerels', die hebben ze alleen thuis, waar ze al die truukjes leren...

Dit is cultuur verschil. Daar vinden ze het raar dat we hier zo beschermend knuffelig met onze kinderen omgaan. En ja, dit zijn dingen waar je jouw kind waarschijnlijk niet aan bloot wilt stellen, maar hee, zij hebben andersom waarschijnlijk hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 14:54

Tja, voor ons niet normaal.
In Azië en het Oostblok/Rusland wel.

Voor ons zijn het onorthodoxe trainingsmethoden, daar is het dé manier om Olympisch kampioenen klaar te stomen.
En ook met een hele simpele reden, wil je daar nog een fijn inkomen hebben als je niet gezegend bent met een IQ > 130 (of ouders met veel geld) dan ga je sporten. Maakt niet uit wat, je zorgt maar dat je ergens in uitblinkt.
Dus ja, de ouders met de arbeidersloontjes (of minder) die geen dure studie voor hun kinderen kunnen betalen, sturen hun kind al op jonge leeftijd naar deze internaten (turnen, kunstschaatsen, atletiek, tafeltennis, badminton etc.), zien hun kinderen over het algemeen 1 week per jaar, omdat de internaten ver van het dorp zijn en de ouders geen geld hebben voor vervoer.
Er wordt zo makkelijk geoordeeld, maar ook voor Chinese/Russiche ouders is dat geen makkelijke keus. Het is vaak de enige 'normale' uitweg om je kind een financieel goede toekomst te geven. (anders gaan ze de prostitutie of mensenhandel in, of illegale adoptie).
De kinderen hebben kleding, onderdak, onderwijs, 3x per dag een goede maaltijd...iets wat ze thuis dan niet hadden gekregen.
En qua trainingsmethoden is het communisme er nog duidelijk in terug te zien ja, iets wat wij niet kennen, maar daar nog steeds als een rode draad door het leven loopt.
En dat het niet binnen onze maatschappelijke normen en waarden past, wil niet per definitie zeggen dat het fout is (of goed), het is anders.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:09

~~}> Zweep erover!

Nee serieus, dit is echt niet normaal. Hoe die trainers met die kinderen omgaan. Schoppen, hard bij
het armpje pakken. Vind het wel heel ver gaan. Ook echt ziek dat je het goed vindt als ouder dat ze zo met je
kind omgaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:11

Muurp schreef:
Ik ken dit filmpje al..
Maar het blijft echt afschuwelijk... :\

Niet alleen de trainers, maar ook de ouders zouden gestraft moeten worden omdat zij dit allemaal toelaten.
Dit is pure kindermishandeling.

Zij vinden waarschijnlijk dat onze ouders gestraft moeten worden voor hoe "laks" ze met hun kinderen omgaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:16

gatver....ik heb het nieteens afgekeken....geflipt zooitje :(
maken ze zich druk over kinderarbeid daar,volgens mij is dit erger.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:18

Jeetje, wat naar om te zien...
Die kindjes hebben op hun 30ste waarschijnlijk het lichaam van een 80 jarige, dergelijke training is een zware aanslag op het lichaam.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:25

:oo
gadver verschrikkelijk dit....bahhh!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:27

Dus iedereen die hier getver en bah roept, vindt dat de kindertjes dan maar thuis moeten verhongeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:27

Vjestagirl schreef:
Dus iedereen die hier getver en bah roept, vindt dat de kindertjes dan maar thuis moeten verhongeren?

Als dat minder pijn doet...

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:29

Rody01 schreef:
Tsja, dat gebeurd in Nederland net zo goed hoor. Alleen dan wat vriendelijker.
Bij mij hebben ze dat ook allemaal gedaan, maar ik ben er echt niet minder van geworden hoor. Ik was dan wel wat ouder. Maarja op het laatst is je lichaam zo opgerekt dat je het eigenlijk bijna niet meer voelt. Dan ga je je lenigheid gebruiken bij de oefeningen.

Nou sorry je kan me veel vertellen, maar dit word echt niet allemaal in Nederland ook gedaan hoor.
Ik heb op hoog niveau geturnt en bij ons werd en nooit geduwd, getrokken of gepushed om je op te rekken.
Je werd geestelijk gemotiveerd om het meeste uit jezelf te halen ja, maar wat er met dat jongetje met die vent op z'n rug
gebeurd gaat veel verder dan dat. Daar gaat je lichaam gewoon echt stuk van.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:32

Is dit nou een turnschool? Lijkt me meer een strafkamp... Arme koters, die horen lekker buiten te spelen

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:34

En hoe hadden jullie dan gedacht dat alle roemeentjes en chineesjes iedere vier jaar weer met alle gouden medailles naar huis gingen op de OS?
Omdat er nu een docu over is moet er wél wat over gezegd worden?
In dergelijke landen gaan ze tot het uiterste, dat is niet iets van de laatste tijd. Of heeft bijna iedereen hier altijd gedacht dat China en Roemenië alleen maar bestaat uit gymnastische natuurtalenten?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:34

LynnDenise schreef:
Is dit nou een turnschool? Lijkt me meer een strafkamp... Arme koters, die horen lekker buiten te spelen

ik denk dat ze moeten van hun ouders....

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:35

Dat jongetje met die vent op zn rug. Precies het zelfde werd elke training bij mij gedaan.
Daarom zeg ik ook, ze zijn in Nederland vriendelijker. Maar het oprekken en de kracht word ook zo gedaan. Alleen, zoals ik al zei, wordt je in Nederland met respect behandeld. En daar als oud vuil.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:35

Verschrikkelijk dit! :oo
maar in china betekend als jij heel goed ben in een sport en de olympiche spelen haalt krijg jij subsidie veel subsidie (geloof ik) en buiten dat willen ouders graag dat ze er 'goed' ergens in worden

Nou van mij hoeft dit niet hoor verschrikkelijk