Hoe werk, studie, eigen huis, en (verzorg) paard combineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Re: Hoe werk, studie, eigen huis, en (verzorg) paard combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:16

Ik doe niet heel mijn huishouden ineens en stop verdeeld dingen. ZOasl was in de nacht net voor ik naar bed ga aanzetten en in ochtend voor het werk even ophangen. Boodschappen doe ik vast op maandag voor heel de week. Keuken maak ik afentoe een plank of kastje schoon en dat doe ik steeds ruilen welke aan de beurt is. Badkamer probeer ik al bij te houden als ik er ben. Tandengepoetst doekje met schoonmaak middel in badkamer erbij en poets het even snel. Stofzuigen ene keer boven goed doen en beneden franse slag of niet en dan ruilen.

Paard staat nu aan huis daar sta ik dan in de avond wat later bij en te poetsen en voeren enz. Werken doe ik tussendoor en regel heel afentoe dan zaken voor thuis want neit alles kan buiten werktijden.

Winkelen doe ik online tegenwoordig en sturu gewoon terug wat niet past. Als je zelfde winkel houd weet je vaak wat gaat en niet. En het is echt niet veel duurder dan winkelen in winkel. Als ik boodschappen nodig heb ga ik meteen na mijn werk de supermarkt in op maandag. Een vaste planning.

Kindje wissel ik met man afentoe wie hem in de avond doet en dat de ander handen vrij heeft voor leuke dingen. Klussen doen we met de kleine er naast;) Tenzij eht stoffig is;)

Het lukt maar na mijn bevalling en terug aan het werk gaan was ik die balans ook even kwijt. Nu weg ik gewoon af wat ik belangerijk vind en kan niet alles tegelijk. Soms zeg ik gewoon dan nu maar even niet en geniet ik van onze tv enz.

Voro de kleine hadden vriend lief en ik 1 a 2 vaste avonden per week waar we beiden neits afspraken om te gaan doen met andere of sporten en dan deden we iets samen naar bios enz.

Maar al met al als ik het al eens teveel begin te vinden wat ik dan ook moet doen laat ik vallen en ga lekker onder de douche en stap op de bank. Kan niet alles doen en bij houden. DUs maak keuzes wat ik fijn vind en aan kan op dat moment en vaak in overleg met manlief.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:23

Het kan wel, maar dan moet je inderdaad strak plannen & los leren laten.
Ik heb een eigen huisje, fulltime baan & een eigen paard. Ik ga 6 dagen in de week naar stal & 1 dag gaat mijn bijrijdster, anders trek ik het echt niet. In het weekend doe ik alle wasjes & race is even mn huisje door om schoon te maken, geen vriendje die dat van me overneemt :P doordeweeks als ik thuis kom is het; eten maken, opeten, de afwas doen, naar stal & als ik thuis kom meteen mn bed in. En verder heb ik ook nog vriendinnetjes die aandacht willen :)
Als je die sportschool is uit je hoofd zet, je vriendje het huishouden grootendeels opzich neemt totdat jij je studie af hebt, dan kun jij je richten op school & echt nog wel 1 of 2x naar je verzorgpaard. Ook de leuke dingen in het weekend met vrienden zul je moeten beperken. Het is passen & meten, maar echt niet onmogelijk. Als je studie voorbij is kom je weer in rustiger vaarwater & heb je weer meer tijd voor al die andere dingen die je er even voor moest laten :)

ZappaSupreme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:41

Iedereen vraagt zich bij mij ook altijd af hoe ik dat toch doe, maar als ik jullie verhalen hier lees vind ik het bij mij nog wel mee vallen!

Werk 40 uur per week, huishouden (klein huisje) helaas gezegend met een manlief die niets tot nauwelijks iets in het huishouden doet, twee paarden, opleiding. En dan natuurlijk nog de sociale contacten en familie bezoekjes en het wedstrijd rijden!

Plannen is voor mij toch echt wel HET woord!

Ik werk van 9 tot half 5 en heb ongeveer een half uur reistijd (woon-werk). Voor en na me werk zet ik me paardjes binnen en buiten. Als ik tijd genoeg heb mest ik om 5 uur mijn stallen alvast uit, zodat ik 's avonds alleen nog hoef te rijden. Naar huis, eten koken, beetje huishouden en dan naar stal. twee paarden rijden en half 11 gaat stal dicht dus moet ik klaar zijn. Kwart voor elf thuis, douche en me bed in! 1 dag in de week heb ik les om 5 uur en geef ik mijn andere paard een dagje vrij, zodat ik de avond thuis ben. In het weekend help ik bij vriendinnen op stal, ga ik mee op wedstrijd of rijd ik zelf wedstrijd (de zaterdag). Op zondag ga ik 's ochtends naar stal, ga ik rond de middag om de grote boodschappen met manlief en smidd de grote schoonmaak in het huis. Zondag avond lekker thuis voor de buis. School kan ik gelukkig grotendeels onder werktijd doen.

Ik moet wel zeggen dat ik geen uitslaper ben. Heb me slaap wel nodig, maar slaap niet langer dan tot 9 uur. Op vrijdag avond en zaterdag avond probeer ik vaak wat leuks af te spreken met vrienden.

Mijn paarden zijn voor mij ook mijn ontspanning! Lekker rijden en tutten geeft mij ook rust, anders dan op de bank voor de tv wat ik ook erg prettig vind. Denk dat het vooral belangrijk is dat je naar je lijf luistert en je rust ook echt pakt als je dat nodig hebt!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 14:50

Hahaha herkenbaar! Pfoe jij hebt het wel heel druk zeg. Maar ik wil ook altijd zoveel.

Ik doe ook een HBO studie waarvoor ik momenteel 45 uur in de week moet stagelopen, heb daarbij een eigen paard en ook nog een vriendje. Om deze reden ben ik nu weer even niet meer op kamers want ik zou echt geen tijd hebben om zelf te koken, tenzij ik dit op zondag zou doen alvast voor de hele week. Mijn vriend woont ook nog eens in Meppel, ik in amersfoort en een van mijn grootste hobbys is ook nog piano spelen. Dat heb ik tijdelijk maar even aan de kant geschoven. Hoe ik het doe: op woensdag en vrijdag heb ik mijn paardje uitbesteed aan mijn instructrice die ik daarvoor betaal zodat hij nog wel echt goed getraind wordt aangezien ik het qua energie niet zo kan opbrengen. Moet trouwens ook ngo een half uur naar hem fietsen. Als ik thuiskom kleed ik me meteen om, eet ik snel en ga ik meteen naar mijn paardje toe. Vervolgens ben ik 10 uur thuis ga ik douchen, ontbijtje vast maken en bel ik mijn vriendje voor het slapen gaan. Op woensdag hoef ik dan niet naar mijn paard dus dan komt mijn vriend (gelukkig heeft hij een auto) naar mij toe en hebben we woensdagavond en kunnen we in ieder geval samen slapen. Op vrijdag ga ik naar hem toe en op zaterdag gaan we samen naar mij en gaat hij mee naar mijn paard. Voor andere vrienden of iets heb ik gewoon echt geen tijd, ik kan het hoogstens combineren op een zaterdagavond samen met mijn vriend. Het is een heel geplan een druk leven maar toch zou ik ook niet zonder kunnen! Succes!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 16:17

Je kunt ook voordat je 's morgens weggaat de kamer/de keuken/de gang stofzuigen en evt. dweilen? Doet mijn moeder ook als ze het erg druk heeft en scheelt alweer.

Drukke planning heb je hoor! En ik snap best dat je je verzorgpaard houden wilt, het is tenslotte ontspanning :)