En toen stond je auto in de tuin van de buren verderop.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GroteVogel

Re: En toen stond je auto in de tuin van de buren verderop.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 17:14

Hallo,

Bedankt voor de reactie's!

Nou het scheen dus toch een lompe actie van mij te zijn geweest.

Zoontje ( 15 jaar) zou de auto wel even terug over dat muurtje rijden.
Ik ben echt niet zo een held, vind alles snel eng en het is niet mijn auto maar van mijn vriend.

De auto stond dus op de parking en is het bergje schuin afgerold de tuin in, gelukkig was er een klein muurtje van zo een 30 cm hoog wat de auto tegen heeft gehouden ( met 1 kant erover gewipt, band geploft en toen stil)
De auto stond dus met 1 wiel over dat muurtje en de rest er nog achter.
( waarom heb ik nooit een camera bij me, zoonlief zei nu net nog aaaa had ik ook met de gsm vast kunnen leggen)

Maar goed, zoontje gaat erin, ik zeg kunnen we beter duwen, maar hij wist het wel beter.
In zijn achteruit en zo met kapotte band weer terug over dat muurtje gewipt hahahahahaa wat een lef heeft hij!!

Krik eronder ( huh hoe werkt dat ding, en zoontje pakt hem over en zegt mam, ga jij nu maar naar binnen een sigaretje draaien en oproken, dan ben ik allaaaaannngg klaar.
Eerlijk waar, binnen 7 minuten had hij de auto omhoog, band eraf, reserve erop, auto weer omlaag en konden we mijn vriend alsnog op een station ophalen waar hij ook was gestrand.

Toen we de auto openmaakten ( slot van deur) toen zagen we dus....de versnelling stond er niet meer in.
hihihihi hij is dus echt vanzelf eraf gerold.
( gelukkig nergens verder tegenaan want er stonden meer auto's geparkeerd.)

Al met al beel geluk gehad dat er verder geen schade aan anderen is gekomen, behalve dat muurtje, die moeten we wel opnieuw metselen, waren 2 stenen los uit gekomen.
( haha morgen naar de bouwmarkt, stenen kopen en cement en vragen hoe dat moet hihi word nog grappig, wij en metselen)

Maar wat ben ik trots op mijn zoontje dat hij dat wel even gefikst heeft!
( hij woont bij zijn vader en die is auto handelaar, en helpt daar vaak mee en rijd ook auto hoor ik nu) Naja heb ik verder niks over te zeggen helaas.

Vriendlief kwam natuurlijk met een heeeeeele preek, maar ik mag hem van HEM niet in de handrem ( inderdaad, voor de winter dan vriest het vast) haha maar het is nog geen winter!
Nu ook gezegd, of ik rij er niet meer in ( heb zelf een automaatje, zet je in parking stand en klaar) of ik gebruik gewoon de handrem tot het gaat vriezen.

eind goed al goed, en ach die krasjes, ik kras met alle auto's wel eens ergens langs of tegen dus die vallen er niet meer bij op ;-)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 17:22

Jolliegirl schreef:
Char_elle schreef:
Waarom in versnelling ipv handrem eigenlijk? Ik zet 'm altijd in z'n vrij en dan op de handrem.

o.a in de winter kan je handrem vastvriezen..

+ mensen rukken die handrem altijd keihard krakend omhoog.. dit is zó slecht voor je bekabeling...(dus doe het gewoon zo : knopje indrukken, omhoog doen, knopje los op de handrem, tadaaa!)
Je handrem komt steeds hoger te staan.. en gaat op den duur slijten en slechter worden...

En ach, soms staat ie hier in zn 3 of 4.. ligt er net aan hoe ik aan kom rijden ;)

Haha ik ruk dus ook altijd dat ding omhoog, vriendlief bijna altijd bijna in tranen...zijn auto....
Zelf heb ik geen rijbewijs voor schakel te rijden ( doe ik toch wel af en toe) en doe maar wat op gevoel, Ik kom vooruit, en kan remmen dat is het belangrijkste hahaha, ach dat ik in zijn 3 probeer op te trekken omdat ik weer eens verkeerd zit moet toch kunnen?
Of dat ie me afslaat bij een stoplicht, de mensen wachten maar even....
Maar vanaf nu als ik al in zijn auto kom dan lekker de handrem omhoog!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:48

Je rijdt dus zonder rijbewijs .......

Lekker slim hoor...
Vooral erg onverzekerd.
En erg gevaarlijk voor de medeweggebruiker!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:53

Wat een verhaal. :')
Nu weet je wel waar het aan lag!

Ik startte net toevallig Hyves op en las je verhaal in je WWW. Ik dacht.. 'he, dat heb ik toch net op Bokt gelezen..'
Weet nu pas wie je bent. :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:56

Briljant verhaal. :') Succes met het muurtje metselen. :=

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:57

Jolliegirl schreef:

Lekker slim hoor...
Vooral erg onverzekerd.

inderdaad, vooral dat laatste!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:58

Jolliegirl schreef:

Lekker slim hoor...
Vooral erg onverzekerd.

Mee eens. Heel stom wat je doet en een ontzettend slecht voorbeeld voor je kind. Gelukkig is dit zonder veel schade afgelopen! Moet er trouwens wel heel stom hebben uitgezien :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:59

mistery schreef:
Waar heeft ze dit gezegd? kan het in ieder geval niet vinden.

Alsjeblieft :

GroteVogel schreef:
Zelf heb ik geen rijbewijs voor schakel te rijden ( doe ik toch wel af en toe) en doe maar wat op gevoel, Ik kom vooruit, en kan remmen dat is het belangrijkste hahaha, ach dat ik in zijn 3 probeer op te trekken omdat ik weer eens verkeerd zit moet toch kunnen?
Of dat ie me afslaat bij een stoplicht, de mensen wachten maar even....
Maar vanaf nu als ik al in zijn auto kom dan lekker de handrem omhoog!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 18:20

Ik heb toch echt een keer gehad dat mijn handrem compleet vast zat en ik niet meer weg kon. Dit was gewoon in de zomer.

Advies van de garagemeneer, nooit op de handrem zetten, maar altijd in de versnelling.
Ik doe alleen dubbel (versnelling+handrem) als ik langs een gracht parkeer waar geen hekje voor zit.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:02

Even voor de duidelijkheid, er moest staan -> Zelf heb ik geen rijbewijs voor schakel te rijden gehaald destijds

Ik heb wel een rijbewijs maar heb hem nog niet om laten schrijven.( Of hoe dat ook moet geen idee, de een zegt omschrijven de ander zegt is al gebeurd, is nog steeds een discussie hier in huis, ik zie het wel in April want dan moet ie verlengd worden)
1 jaar na het halen van je automaat mocht je TOEN nog overstappen op schakel,er staat ook gewoon be in mijn rijbewijs ( vorige rijbewijs stond alleen automaat, na vernieuwen werd het gewoon BE, zonder aantekening of code.)

De politie heeft me eens aangehouden en die zei ook dat ik gewoon schakel mag rijden dus dan ga ik ervan uit dat dat mag...( Ik viel nog in een oude wet)

Maar heel eerlijk gezegd, moet ik dan wel wat lessen nemen hoor om goed schakel te kunnen rijden, nu doe ik dus maar iets op gevoel. Maar ach ik mag het wettelijk gezien dus wel, ben verzekerd!

Handrem compleet vast hebben we dus vaker meegemaakt vandaar dat hij het niet wil hebben in zijn auto, maar zolang het niet vriest gaat hij nu erop haha, anders is er toch iets met de handrem die zit er toch niet voor niks?

Hoe gaat dat tegenwoordig met lessen dan, hoe word het nu aangeleerd om een handrem te gebruiken?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:14

je bent verplicht te lessen- examen doen, dán pas krijg je een schakel rijbewijs notitie erbij.

je bent nu gewoon een gevaar op de weg.
En je geef zelfs zelf aan dat het helemaal niet makkelijk gaat... doe het dan ook niet.. t gaat n keer mis!

Ga eens informeren bij een rijschool in je buurt :)

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:29

We zijn nog steeds in discussie hier in huis!

Morgen vroeg ga ik meteen naar de wijk agent hier en vragen of ik wel mag rijden ( volgens een andere agent mocht het)
Vervolgens loop ik het gemeente huis binnen en als ik dan nog niet genoeg weet dan de rijschool ;-)

Nu wil ik het wel weten natuurlijk!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:36

Dat maakt het al iets minder erg :D
dappere zoon heb je trouwens, ik ben 22 maar moet er niet aan denken om achter het stuur te kruipen. Veel te eng!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:47

Nouja ik vind het vreselijk als blijkt dat ik helemaal niet mocht rijden in een schakel met mijn rijbewijs.

Er kan natuurlijk vanalles gebeuren he.

Maar ik heb mijn eigen automaat auto voor de deur staan en rijd daar voornamelijk mee ( heeft trekhaak dus is handiger voor aanhanger) en ik vind het gewoon relaxter rijden ;-)

Heel soms stap ik dus in de auto van mijn vriendlief, die nu nog steeds zegt dat er in mijn rijbewijs niks staat waarom ik niet schakel zou mogen rijden ( nou is mogen en kunnen wel een verhaal apart he)
Het enige verschil tussen onze rijbewijzen is dat ik hem op papier heb en hij in pasje vorm.
Maar ben nu zeker erg benieuwd of het wettelijk mag! ( een agent een paar jaar geleden zei toen ook dat ik gewoon onder een oude wet viel en schakel mag rijden,maar die kan het ook fout hebben gehad he)

Misschien hebben ze bij de vorige verlenging een fout gemaakt en had er dus ook nu weer automaat of een code op moeten staan, dat weten we dus niet, op mijn vorige stond heel duidelijk automaat.
Volgens googel moet ik opnieuw op examen inderdaad om schakel te mogen rijden, maar er staat dus nergens in mijn rijbewijs die ik nu heb een beperking....erg vreemd dus....Ik kan ook niks vinden over de oude regeling dat je toen na 1 jaar schakel mag rijden, dat je rijbewijs veranderd werd automatisch of wat, maar ik ga er morgen zeker achteraan!

Wat betreft mijn zoon, ik stond echt met open mond te kijken! ( Tja zijn vader vertelt mij natuurlijk niet dat hij hem heeft leren rijden en ook veel laat doen aan de auto's omdat ik zo een zeur ben )

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 16:02

Ik ben eruit!!!

Ik ben eerst het gemeente huis ingelopen vanmorgen.
Dame die de rijbewijzen verlengd zegt dat ik gewoon BE heb, er staat niks in van automaat.
Ik gezegd dat ik toch echt examen heb gedaan in een automaat, is ze even gaan bellen.
Conclusie -> Ik viel schijnbaar in de nog oude regeling dat je rijbewijs van automaat na 1 jaar werd omgeschreven, dit is dan schijnbaar ook gebeurd bij het verlengen van mijn rijbewijs.
Ze wist het niet heel zeker, maar het zou dus ook een fout kunnen zijn geweest bij de verlenging.

Daarna ben ik het politie buro binnen gelopen, ook daar werd gezegd dat ik in een normale schakel auto mag rijden, dat er nergens staat dat dat niet mag op mijn rijbewijs.

Voor de zekerheid ook nog een rijschool binnen gewandeld, en die gaven me wel als advies mee om even 1 uurtje theorie en 1 uurtje les te nemen.
Dit ga ik komende vrijdag dan ook meteen doen!
Gewoon voor de zekerheid he!

Ik heb dus schijnbaar geluk dat ik mijn rijbewijs al langer heb of dat er een foutje is gemaakt, dat kunnen ze niet meer nakijken...
Anders moest ik opnieuw de hele theorie doen en lessen voor een schakel.
Nouja het spaart me een hoop geld nu, dus heb ik vrijdag meteen een afspraak gemaakt voor een theorie en praktijk les, wil wel veilig kunnen rijden als ik in de schakel auto rijd ;-)
En als blijkt dat ik me toch nog onzeker voel over het schakelen dan neem ik nog een paar extra lessen, kreeg ze heel goedkoop hihi.

Groetjesssssssssss

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:05

Super dat je les gaat nemen! top!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:19

Mag ik je dan nog een tip geven?
Als je ergens stilstaat en je gaat je auto verlaten, haal dan even bewust de auto even uit de versnelling en dan er weer in ter controle en voor je eigen zekerheid.
Dit doe ik altijd en is inmiddels een gewoonte geworden.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 18:34

MelloW Thkz voor de tip!

Net de auto moeten verplaatsen en ik gebruik nu echt wel de handrem! Bah stel je voor kinderen gaan stoepkrijten en dat doen ze dus niet op de stoep maar altijd op de parkings en de auto rolt dan weg....zou ik mezelf nooit vergeven!
Dan maar naar de garage als de handrem stuk gaat zoals vriendlief zegt, maar het vriest nog niet , en ik hoor tijdens die lessen wel wat ik nu precies moet doen hihi.

JollieGirl, thkz voor de eye opener, zonder jou had ik misschien nooit verder gekeken!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:59