Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lnda_ schreef:Daarom zet ik altijd bij mijn advertentie's / in de mail dat verzending risico is van de koper.
Niet omdat ik onbetrouwbaar ben maar om dit te voorkomen.
Het is natuurlijk erg vervelend voor de koper als het niet aankomt, maar nog veel vervelender voor de verkoper want dan krijg je juist een ''slechte'' naam terwijl je alles netjes op de post doet![]()
Vervelend voor je dat het dit zo is gelopen , maar misschien wel handig om er voortaan op te letten en dit gewoon in je advertentie te zetten.
lnda_ schreef:Daarom zet ik altijd bij mijn advertentie's / in de mail dat verzending risico is van de koper.
Brainless schreef:@Bigone
Ok, dan verzeker jij het pakketje.. en koper betaald je en jij doet het pakketje op de post.
Dan komt het pakketje niet aan... en jij krijgt de vergoeding van de verzekering.
Dan is de koper zijn geld kwijt en geen pakje en jij hebt dubbel geld.
M3lisss schreef:lnda_ schreef:Daarom zet ik altijd bij mijn advertentie's / in de mail dat verzending risico is van de koper.
Inda_ dat wil niet altijd iets zeggen. Sommige bepalingen van de wet, zoals die uit art. 7:10 BW zijn dwingrechtelijk van aard. Dat wil zeggen dat je niet van dit artikel kunt afwijken. Dat betekent in de praktijk dat dat wat jij in je advertentie zet en waar de koper mee akkoord is gegaan, helemaal niet geldig is omdat het in strijd is met de wet.