bontkraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:54

Sjors493 schreef:
TS wat betekend zwartemarkt ?

Ik ben de TS wel niet, maar de zwarte markt is een bazaar markt in beverwijk.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:55

verootjoo schreef:
liedje89 schreef:

Voor een losse bondkraag, dat vind ik wel veel je kan voor zo'n bedrag ook al bijna gewoon een nieuwe jas kopen met bondkraag.

met een nepbonTkraag neem ik aan? Jassen met een kraag van echt bont vind je niet voor onder de €150 euro...

Ik heb met twee minuten googlen al een volledige jas met bontkraag van wasberenbont voor 99,- gevonden :Y) . En over het algemeen kunnen de meeste mensen niet zo goed naaien dat ze echt mooi resultaat krijgen wanneer zij een bontkraag aan een jas zetten die niet is ontworpen met een bontkraag in gedachten. Dus ik vind 70 euro dan erg veel :Y) .

Bont geproduceerd in landen met minder strenge regels van bijv konijnen hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Als je europees nertsenbond oid wil zit je natuurlijk wel in een aardige prijsklasse.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:15

Ik heb vorig jaar een bontkraag aan een trenchcoat laten zetten..

Afbeelding

Deels echt, deels synthetisch :) Kostte geloof ik 45 Euro, inclusief het er aan zetten van de kraag :)

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:36

Buitenlands bont is lekker goedkoop omdat er geen regels zijn
Dieren hebben daar nl geen rechten
Vooral wasbeerbont is helemaal hot #)
Prachtig en lekker goedkoop ..het dier bepaald de prijs maar daar zit verder niemand mee toch ?
Als je naar dit schokkende flimpje kunt kijken en nog graag bont wil heb je geen hart in je lijf :r
http://www.youtube.com/watch?v=mBR0Mz9i ... re=related
Laatst bijgewerkt door unamie op 06-09-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:39

unamie schreef:
Buitenlands bont is lekker goedkoop omdat er geen regels zijn dieren hebben daar nl geen enkel recht
Vooral wasbeerbont is helemaal hot
Prachtig en lekker goedkoop ..het dier bepaald de prijs maar daar zit verder niemand mee toch ?
Als je naar dit schokkende flimpje kunt kijken en nog graag bont wil heb je geen hart in je lijf :r

OMG dat filmpje... BAH!
Weg ermee :o

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:51

Ach het maakt ze niets uit of ze nog leven als ze gaan villen en al helemaal niet hoe lang ze daarna nog blijven leven..
Tijd kost geld en de vraag is groot
Zonder bont ben je blijkbaar niet populair genoeg dus ook de jeugd koopt massaal jassen met echt bont
Je gaat toch zeker niet met nepbontkraag lopen..?..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:52

unamie schreef:
Ach het maakt ze niets uit of ze nog leven als ze gaan villen en al helemaal niet hoe lang ze daarna nog blijven leven..
Tijd kost geld en de vraag is groot
Zonder bont ben je blijkbaar niet populair genoeg dus ook de jeugd koopt massaal jassen met echt bont
Je gaat toch zeker niet met nepbontkraag lopen..?..

helemaal geen bont, ook geen nepbont! :n
Laatst bijgewerkt door Sjors op 06-09-11 19:57, in het totaal 2 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:55

unamie schreef:

Ik vind dit ook een verschrikkelijk filmpje maar dit zijn wel echt extremen natuurlijk en in beeld gebracht door een niet echt objectieve organisatie. Bont van dieren die bijv levend gevilt worden hoef ik ook niet maar je ziet in dit filmpje bij ook veel dieren met open wonden, het kan natuurlijk domweg niet dat dat de standaard is want een bedrijf verdient aan de huid van deze dieren :Y) .

Waarom geen nepbont?? Omdat jij het lelijk vind??

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:58

liedje89 schreef:
unamie schreef:

Waarom geen nepbont?? Omdat jij het lelijk vind??

het idee erbij, bah.
Geen bont ook geen nepbont ;)

Odysseus

Re: bontkraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:00

Nepbont en echt bont is verschil van dag en nacht. Dat kan je niet vergelijken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:05

mensen die vol trots met bont rondlopen die zijn gewoon dom en achterlijk, ik vind ze afschuwelijk, een stuk dierenvel, een stuk dierenlijk is het.

Ze hebben er geen idee van hoe deze dieren ervoor hadden moeten lijden,

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:05

Ragdollcat schreef:
mensen die vol trots met bont rondlopen die zijn gewoon dom en achterlijk, ik vind ze afschuwelijk, een stuk dierenvel, een stuk dierenlijk is het.

Ze hebben er geen idee van hoe deze dieren ervoor hadden moeten lijden,

En jij gebruikt nooit leer, suede? Eet geen vlees of gebruikt andere dierlijke producten?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:14

Leer heeft nog een functie, bont niet (behalve laten zien dat je geld hebt)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:15

Macs schreef:
Leer heeft nog een functie, bont niet (behalve laten zien dat je geld hebt)

Wat is de functie van leer dan? Een leren jasje, leren schoenen? We kunnen gemakkelijk zonder leer want er zijn genoeg andere mogelijkheden voor kleding, schoenen tuig etc.
En nog wat: Wat is de functie van vlees? We kunnen gemakkelijk zonder vlees (enkele uitzondering van mensen met een speciaal voedingspatroon daargelaten) en er zijn ook genoeg vleesvervangers.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:20

Wij zijn gemaakt om vlees te eten. (omnivoren)
Elke dag vlees is zeker luxe, 2 a 3x per week is genoeg. :j
Ik heb geen leren jas (nepleer) maar wel leren rijschoenen. Anders krijg ik last van mijn enkels.

Maar ik vind bont iets heel anders dan leer. Dieren voor bont worden daar speciaal voor gefokt; leer komt van ''vlees''dieren.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:23

Macs schreef:
Ik heb geen leren jas (nepleer) maar wel leren rijschoenen. Anders krijg ik last van mijn enkels.

Maar ik vind bont iets heel anders dan leer. Dieren voor bont worden daar speciaal voor gefokt; leer komt van ''vlees''dieren.

Leer komt absoluut niet alleen maar van vleeskoeien.

Daarnaast zijn we gemaakt om vlees te eten maar in deze maatschappij is het absoluut NIET meer nodig. Genoeg vleesvervangers, supplementen e.d. om vlees volledig weg te kunnen laten in ons dieet.
Voor leer geldt hetzelfde.

Het verschil tussen bont en andere dierlijke producten begint te verdwijnen. Alles is inmiddels even luxe (danwel decadent) en overbodig.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:25

Macs schreef:

Dat is niet waar er zijn net zo goed dieren die speciaal voor het leer worden gefokt en geslacht. En bij konijnen en schapenbont komt een deel ook wel dieren waarvan het vlees ook word gebruikt.

Bovendien zijn mensen van nature wel omnivoren maar het is niet per definitie zo dat een dieet zonder vlees daardoor ongezond en onmogelijk is. Een dieet zonder vlees is (ook doordat we tegenwoordig goede supplementen en vleesvervangers hebben ontwikkeld) prima mogelijk.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:25

Ooit gedacht dat je in je eentje geen verschil kunt maken? Probeer dan maar eens te slapen met een mug in je kamer.. ~ De Dalai Lama

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:27

Macs schreef:
Ooit gedacht dat je in je eentje geen verschil kunt maken? Probeer dan maar eens te slapen met een mug in je kamer.. ~ De Dalai Lama

Iedereen die op zijn manier zijn steentje bij wil dragen, prima. Maar kom niet met drogredenen en onwaarheden aan als argumenten.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:28

Drogredenen.. onwaarheden.. Lijkt me niet dat levend villen een super argument is om bont te kopen.. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:29

Macs schreef:
Drogredenen.. onwaarheden.. Lijkt me niet dat levend villen een super argument is om bont te kopen.. :D

Ik doelde op je "leer komt van vleeskoeien", "we hebben vlees nodig want we zijn omnivoren".

En lees je eerst in voordat je je mengt in zo'n discussie. Bont uit Azië e.o. wordt vaak levend gevild, maar bont uit Europa niet. En veel merken voorzien hun collectie tegenwoordig (gelukkig) met Europees bont. Ookal hoort daar wel een prijskaartje bij.

Edit: Al ben ik het met je eens dat levend villen totaal walgelijk is, en ik keur dat dan ook volledig af!!!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:34

Maar ik heb het ook niet alleen tegen jou hoor, in het algemeen.
Dan nog vind ik bont onnodig en nutteloos, maar dat mensen bont zo goedkoop mogelijk willen hebben en niet weten/niet boeien waar het vandaan komt vind ik erg :n
Met keurmerk.. daar kan ik op zich nog wel mee leven.
Ook het feit dat wij biologisch vlees eten kan ik mee leven. (ik kan écht niet zonder vlees, ook niet met vitaminepillen, vleesvervangers en de hele rambam)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:37

Macs schreef:
Dan nog vind ik bont onnodig en nutteloos, maar dat mensen bont zo goedkoop mogelijk willen hebben en niet weten/niet boeien waar het vandaan komt vind ik erg :n
Ook het feit dat wij biologisch vlees eten kan ik mee leven. (ik kan écht niet zonder vlees, ook niet met vitaminepillen, vleesvervangers en de hele rambam)

Daar ben ik het helemaal met je eens. De mensen die zo goedkoop mogelijk een bontkraag willen, en het idd gewoon niet boeit wat voor een leed erachter heeft kunnen zitten... :x

Misschien offtopic, maar ik eet uit principe geen biologisch vlees. Waarom niet? Omdat de biologische koeien bij ons op stal gewoon op een paar vierkante meter staan, nooit buiten komen, nooit gras eten in hun leven, lekker tot hun knieën in de stront staan en nooit de benen kunnen strekken. De stal is net zo gemaakt dat het binnen de "biologische principes" past. (Dus bijv. een open voorkant = "buiten staan"). De niet biologische koeien van de boer staan de hele zomer op gras buiten en in de winter in een loopstal binnen.
Een facade, een wassen neus. Echt ontzettend jammer want het concept had zo succesvol kunnen zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:45

Macs schreef:

Dat jij iets vind maakt het nog niet onomstotelijk bewezen. Echt bont heeft net als echt leer wel voordelen tov synthetisch ik heb ook schoenen met echt schapen bont (Uggs dus) dat vind ik gewoon echt een beter/fijner product als dat soort schoenen van synthetisch bont, hetzelfde met echt leer. Als nepleer/nepbont net zo lekker zat en net zo duurzaam was zo ik denk alleen nep gebruiken (al is het maar omdat dat meestal toch goedkoper is O:) ).

Overgens zou ik ook echt geen bont willen van dieren die echt leven gevild worden maar ik vind het eigenlijk heel belachelijk dat mensen zo kortzichtig doen over bont. Zelf zeggen dat je geen nepbont zou moeten dragen om het "idee" maar niemand die de moeite neemt om te kijken in welke omstandigheden zijn leren schoenen zijn geproduceerd :x .

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:02

Natuurlijk je hebt ook leren schoenen dus mag je ook bont dragen van dieren die levend gevild worden
Wat een flut argument!
Biologisch koeien komen volgens jou niet buiten en gangbare koeien wel
Dan heb je een buurman die de boel belazerd dus ik zou em maar snel aan gaan geven als ik jou was
Het is iig ook geen reden om bont goed te praten!!

Ragdollcat jou post komt uit je tenen volgens mij :D
maar zo denk ik er ook over
Mensen die bont dragen hoef ik niet in mijn vriendenkring!
Wordt er vreselijk agressief van als ik het alleen al zie
En dat alles maar voor een sierrandje aan je laars of muts

Ik kreeg een keer een kreeftje "voor de sier" op mijn bord in een restaurant

edit: tpyefout
Daarop heb ik de ober vriendelijk verzocht die levend gekookte diertje per direct te verwijderen
Laatst bijgewerkt door unamie op 06-09-11 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt