Sjors493 schreef:TS wat betekend zwartemarkt ?
Ik ben de TS wel niet, maar de zwarte markt is een bazaar markt in beverwijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:liedje89 schreef:
Voor een losse bondkraag, dat vind ik wel veel je kan voor zo'n bedrag ook al bijna gewoon een nieuwe jas kopen met bondkraag.
met een nepbonTkraag neem ik aan? Jassen met een kraag van echt bont vind je niet voor onder de €150 euro...
. En over het algemeen kunnen de meeste mensen niet zo goed naaien dat ze echt mooi resultaat krijgen wanneer zij een bontkraag aan een jas zetten die niet is ontworpen met een bontkraag in gedachten. Dus ik vind 70 euro dan erg veel
.
unamie schreef:Buitenlands bont is lekker goedkoop omdat er geen regels zijn dieren hebben daar nl geen enkel recht
Vooral wasbeerbont is helemaal hot
Prachtig en lekker goedkoop ..het dier bepaald de prijs maar daar zit verder niemand mee toch ?
Als je naar dit schokkende flimpje kunt kijken en nog graag bont wil heb je geen hart in je lijf![]()
http://www.youtube.com/watch?v=mBR0Mz9i ... re=related
unamie schreef:Ach het maakt ze niets uit of ze nog leven als ze gaan villen en al helemaal niet hoe lang ze daarna nog blijven leven..
Tijd kost geld en de vraag is groot
Zonder bont ben je blijkbaar niet populair genoeg dus ook de jeugd koopt massaal jassen met echt bont
Je gaat toch zeker niet met nepbontkraag lopen..?..
unamie schreef:Buitenlands bont is lekker goedkoop omdat er geen regels zijn
Dieren hebben daar nl geen rechten
Vooral wasbeerbont is helemaal hot![]()
Prachtig en lekker goedkoop ..het dier bepaald de prijs maar daar zit verder niemand mee toch ?
Als je naar dit schokkende flimpje kunt kijken en nog graag bont wil heb je geen hart in je lijf![]()
.liedje89 schreef:unamie schreef:Buitenlands bont is lekker goedkoop omdat er geen regels zijn
Dieren hebben daar nl geen rechten
Vooral wasbeerbont is helemaal hot![]()
Waarom geen nepbont?? Omdat jij het lelijk vind??
Ragdollcat schreef:mensen die vol trots met bont rondlopen die zijn gewoon dom en achterlijk, ik vind ze afschuwelijk, een stuk dierenvel, een stuk dierenlijk is het.
Ze hebben er geen idee van hoe deze dieren ervoor hadden moeten lijden,

Macs schreef:Leer heeft nog een functie, bont niet (behalve laten zien dat je geld hebt)

Macs schreef:Wij zijn gemaakt om vlees te eten. (omnivoren)
Elke dag vlees is zeker luxe, 2 a 3x per week is genoeg.
Ik heb geen leren jas (nepleer) maar wel leren rijschoenen. Anders krijg ik last van mijn enkels.
Maar ik vind bont iets heel anders dan leer. Dieren voor bont worden daar speciaal voor gefokt; leer komt van ''vlees''dieren.
Macs schreef:Wij zijn gemaakt om vlees te eten. (omnivoren)
Elke dag vlees is zeker luxe, 2 a 3x per week is genoeg.
Ik heb geen leren jas (nepleer) maar wel leren rijschoenen. Anders krijg ik last van mijn enkels.
Maar ik vind bont iets heel anders dan leer. Dieren voor bont worden daar speciaal voor gefokt; leer komt van ''vlees''dieren.

Macs schreef:Drogredenen.. onwaarheden.. Lijkt me niet dat levend villen een super argument is om bont te kopen..

Macs schreef:Maar ik heb het ook niet alleen tegen jou hoor, in het algemeen.
Dan nog vind ik bont onnodig en nutteloos, maar dat mensen bont zo goedkoop mogelijk willen hebben en niet weten/niet boeien waar het vandaan komt vind ik erg
Met keurmerk.. daar kan ik op zich nog wel mee leven.
Ook het feit dat wij biologisch vlees eten kan ik mee leven. (ik kan écht niet zonder vlees, ook niet met vitaminepillen, vleesvervangers en de hele rambam)

Macs schreef:Maar ik heb het ook niet alleen tegen jou hoor, in het algemeen.
Dan nog vind ik bont onnodig en nutteloos, maar dat mensen bont zo goedkoop mogelijk willen hebben en niet weten/niet boeien waar het vandaan komt vind ik erg
Met keurmerk.. daar kan ik op zich nog wel mee leven.
Ook het feit dat wij biologisch vlees eten kan ik mee leven. (ik kan écht niet zonder vlees, ook niet met vitaminepillen, vleesvervangers en de hele rambam)
).
.