waar fijne BH's kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:25

hii wij hebben hier kim's fasion collection zitten voor grotere maten en alles kan wel ff website geven die hebben echt alles en nog leuke ook heb zelf ook die maat en daar hebben ze echt leuke en goede maar zit hier in anna paulowna maar kan ook bestellen ;)

http://www.fashioncollection.nl/

groetjes :)

debsoleino

Re: waar fijne BH's kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:28

Ik heb een paar bh's bij de C&A gekocht en ze zitten echt heerlijk!
Dat had ik echt niet verwacht! ;)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:34

Ilsemarie schreef:
Ik snap niet waarom je niet veel keus kan vinden in 75D... dat is echt geen moeilijke maat!
Je hebt Hunkemoller, Livera heeft ook veel, H&M soms ook geloof ik? Esprit heeft ook leuke bh's! (heb je wel bij livera).
Verder heb je merken in het duurdere segment: Marie-Jo is een heel fijn en goed merk (zeker de Avero) dan natuurlijk MarliesDekkers, Freya (die laatste kan je het makkelijkste via ebay uit engeland bestellen, stuk goedkoper!).
sportbh's zweer ik bij Shockabsorber.

Dat is makkelijk, er staat al wat ik wilde zeggen. :D Cup 75 D is tegenwoordig een hele normale maat. Van Esprit hebben ze bij de Livera inderdaad redelijk wat keuze, niet overdreven duur en ook niet overdreven aanwezig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:44

rebeltje schreef:
Ilsemarie schreef:
Ik snap niet waarom je niet veel keus kan vinden in 75D... dat is echt geen moeilijke maat!
Je hebt Hunkemoller, Livera heeft ook veel, H&M soms ook geloof ik? Esprit heeft ook leuke bh's! (heb je wel bij livera).
Verder heb je merken in het duurdere segment: Marie-Jo is een heel fijn en goed merk (zeker de Avero) dan natuurlijk MarliesDekkers, Freya (die laatste kan je het makkelijkste via ebay uit engeland bestellen, stuk goedkoper!).
sportbh's zweer ik bij Shockabsorber.

Dat is makkelijk, er staat al wat ik wilde zeggen. :D Cup 75 D is tegenwoordig een hele normale maat. Van Esprit hebben ze bij de Livera inderdaad redelijk wat keuze, niet overdreven duur en ook niet overdreven aanwezig :+

Kan dan een normale maat zijn, maar velen voldoen niet. Ik heb bijvoorbeeld een 75d gehad van esprit. Probleem de bandjes zijn te dun, de bandjes gaan van je afstaan en je cup hangt aan de bandjes, en dan krijg je een losse bh, ook al is het een 75 d.
Vele bh merken gaan mee met de grotere maten, zonder ze echt aan te passen. Bij Marlies heb je bijvoorbeeld geen push up bh's voor de dubbel d en volgens mij ook niet voor de d. de bandjes zijn iets breder en het tussenstuk tussen de cups ook. Dat heb je bij de goedkopere merken niet, daar is het gewoon een vergroting van de b cup en dat werkt gewoon met zware borsten niet.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:18

Jij hebt tenminste nog een maat, ik zit net overal tussenin... ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:33

En bedenk ook dat de ene cupmaat de andere niet is. Ik heb brede borsten waardoor niet elk merk past. Vergelijk het maar met schoenen: De een zweert bij een bepaald merk, een ander kan er absoluut niet op lopen en toch hebben ze beiden maat 40...
Ik ben gisteren bij een speciaalzaak geweest in Arnhem (Odendaal). De verkoopster kon me meteen al vertellen dat ik geen Chantelle bh's hoefde te proberen want die hebben een vrij smalle beugel. Ik ben naar huis gegaan met een Prima Donna. Mocht de bh achteraf toch niet helemaal lekker zitten dan kan ik terugkomen en kan hun coupeuse de bh vermaken voor mij. bijv. Bandjes verstellen, die cup iets innemen enzovoort.
Zoals hierboven al werd aangegeven zijn de bh's uit de speciaalzaak niet goedkoop maar de hele dag aan je bh lopen trekken omdat die niet lekker zit is ook niet fijn.

Succes!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:41

@mindim: heb je je al eens goed laten opmeten in een speciaalzaak? want het kan natuurlijk ook zijn dat je geen goede maat draagt.
Verder anders al eens niet-voorgevormde bh's geprobeerd? ik vind die van Freya echt heel goed zitten en ze geven ook mooi vorm door de drie-vlak cups. en via ebay zijn ze ook goed te betalen.
Ik kon tot 70E prima voorgevormd dragen maar nu zit me dat ook niet meer goed, dus zoiets kan bij jou ook best wel eens het geval zijn.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de ene cup de andere niet is en dat je ook met een gangbare maat niet alle merken kan dragen. Máár er is wel veeeel meer keus... ik bedoel vind maar eens iets in 70F/G, als er al iets dan is er niet veel dus als je dan ook nog eens niet alles aan kan heb je wel echt een groter probleem dan wanneer je 75D hebt en niet alles aan kan, dan blijfter nog genoeg over. En dan te bedenken dat er nog veel moeilijkere maten zijn.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:02

heey bedankt allemaal voor de sites en tips,
heb nu wat bh besteld dus ik hoop iets fijns te hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:51

Ik heb ook 75 d en ik haal ze hier altijd op de markt. Weet even niet van welk bedrijf dit is. Hier heb je voor 15 euro een hele mooie bh zónder vulling en de kwaliteit is super. Toen ik nog c had kocht iknze daar al. En die heeft mijn moeder nu. Zien er echt nog als nieuw uit.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:56

V&D!!
Al jaren op zoek naar fatsoenlijke BH's en Hunkermoller, Livera, zélfs de speciaalzaak is allemaal BAGGER.
Zogenaamd "70D" op het kaartje zetten en vervolgens kan je er nog geen Ccup inproppen :(

Maar V&D heeft veel maten, veel soorten (sport, sexy, casual) en types. En vooral ook veel betaalbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:01

Ilsemarie schreef:
@mindim: heb je je al eens goed laten opmeten in een speciaalzaak? want het kan natuurlijk ook zijn dat je geen goede maat draagt.
Verder anders al eens niet-voorgevormde bh's geprobeerd? ik vind die van Freya echt heel goed zitten en ze geven ook mooi vorm door de drie-vlak cups. en via ebay zijn ze ook goed te betalen.
Ik kon tot 70E prima voorgevormd dragen maar nu zit me dat ook niet meer goed, dus zoiets kan bij jou ook best wel eens het geval zijn.

Ik kan me heel goed voorstellen dat de ene cup de andere niet is en dat je ook met een gangbare maat niet alle merken kan dragen. Máár er is wel veeeel meer keus... ik bedoel vind maar eens iets in 70F/G, als er al iets dan is er niet veel dus als je dan ook nog eens niet alles aan kan heb je wel echt een groter probleem dan wanneer je 75D hebt en niet alles aan kan, dan blijfter nog genoeg over. En dan te bedenken dat er nog veel moeilijkere maten zijn.

Ik heb me inderdaad laten meten in een speciaalzaak. De maten varieren per merk. Ik heb de meeste merken al gehad. Maar de goedkope merken doen het hen niet voor mij, dat is niet stevig genoeg. Persoonlijk vind ik voorgevormde bh zeer prettig. Mijn sportbeha's zitten minder prettig. Met 70E (DD) val je vaak al buiten de normale categorie, Triumph heeft wel fijne bh"s, After Eden, Marie JO, Chantelle en Prima Donna, maar geen een zo fijn en stevig als de Marlies Dekker. Het kost alleen een hoop, dus heb ook niet bijster veel setjes in de kast liggen :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:30

Voor MarliesDekkers kan ik je echt marktplaats aanraden, anders Pollingerie.nl in de gaten houden en verder een keer geluk hebben in een winkel, in een dorp kan je het goed proberen, in steden zijn die maten vaak zo weg. maar bij ons in het dorp haalde 70E regelmatig de uitverkoop. Ik heb echt lang 70E gehad, heb mijn bh's daarna ook allemaal verkocht op marktplaats. heb nu nog wel wat 70F liggen van marlies. Maar setjes deed ik ook niet aan, ik vond een bh kopen al genoeg pijn doen in de portemonnee haha

Ik vond het met 70D nog te doen met bh's maar vanaf 70E word het echt lastiger.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 10:25

Mindim schreef:
Kan dan een normale maat zijn, maar velen voldoen niet. Ik heb bijvoorbeeld een 75d gehad van esprit. Probleem de bandjes zijn te dun, de bandjes gaan van je afstaan en je cup hangt aan de bandjes, en dan krijg je een losse bh, ook al is het een 75 d.
Vele bh merken gaan mee met de grotere maten, zonder ze echt aan te passen. Bij Marlies heb je bijvoorbeeld geen push up bh's voor de dubbel d en volgens mij ook niet voor de d. de bandjes zijn iets breder en het tussenstuk tussen de cups ook. Dat heb je bij de goedkopere merken niet, daar is het gewoon een vergroting van de b cup en dat werkt gewoon met zware borsten niet.

Oh qua kwaliteit ben ik het absoluut met je eens dat je het bij andere merken moet zoeken dan dat wat in de prijsklasse van een hunkemuller/hema e.d. zit. Maar in 75 D is er tegewoordig al zoveel keuze, ga een cup groter en dan is het echt heel wat minder. Dat je problemen hebt met een bh zoeken die voor jou perfect zit heb je volgens mij in elke maat. Ik had met 75 D geen problemen om goed zittende bh's te vinden. Als je naar cup E gaat kom je dan weer in een heel andere categorie. Maar of een bh goed zit is dan ook heel persoonlijk. Het verschilt ook zoveel per merk, vooral voorgevormde bh's, wat voor vorm die er af en toe van maken :+

Ik heb hier voornamelijk ook Chantelle liggen, erg fijn. MD is hier altijd uitverkocht, en de volle mep gaat mij een beetje te ver :)

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:37

Ik denk dat je de verkeerde maat bh hebt, dat bijna alle bh's niet lekker zitten lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik heb met m'n 75F ook geen probleem met bh's kopen.
Ik kan Marlies Dekkers en Sapph aanraden.
Maar ik zou eerst echt alles even op (laten) meten.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:41

Ik weet niet waar je woont maar in breda zit een super fijne speciaal zaak weet ik van een vriendin.
Als je daar in de buurt woont kan ik wel even vragen hoe het heet

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:12

Huh? hunkemoller hoerige? :? >;)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:39

Kiichi schreef:
MarieJo heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb 75E (nog erger) en ik kom dus standaard uit bij Marlies Dekkers, Sapph, L'aventure...BH's die ook echt wel steun geven maar ook nog gewoon onder een shirt/hemd kunnen. Misschien daar eens tussen kijken , succes!

L'aventure = Marie Jo.
Maar dan de jeugdlijn.

Bon, ik ben een ... 70D. Pas gelukkig ook in 75C, het is maar wat effect ik wil bereiken.
(Stevigheid dan wel een lekker mooie ronde borst voor in een t-shirtje)

Marlies Dekkers is al-tijd héél goed, maar inderdaad niet goedkoop :(:)
Gelukkig voor ons brengt ze nu remakes uit: oude series in een nieuw kleurtje.
Omdat ze daar dus geen ontwerpkosten aanheeft zijn die 20% goedkoper.
Aubaude vind ik ook goed, maar moet je wel passen natuurlijk.
Bh's vind ik sowieso passen, een bh over het internet kopen :n maar da's mijn mening natuurlijk.
Want ik kan nu wel de Gloria van Marlies aanhebben in 70C, de Zentagle paste me langs geen kanten.

Bon, ga eens naar een lingeriewinkel met een paar verschillende merken.
Ga binnen, zeg dat je op zoek bent naar een nieuwe bh, maar dat je borsten wat veranderd zijn en je dus je maat niet meer weet.
De verkoopsters zullen dan vanaf 0 beginnen en -bij een goede winkel- bij de juiste maat uitkomen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:47

Ik zweer bij de Primark. Ik heb 85 D - En ze hebben daar super bh's voor 6 a 7 euro.
Gaan nog behoorlijk lang mee. Voor de D-F cups hebben ze 'Sexy Plunge', geeft mijn borsten echt een boost omhoog en meer vorm.
Zijn ook niet hoerig oid, ik heb nu een huidskleurige aan met een kanten shiney laag er over heen met een donkerdere tint.
Erg mooi, was 7 euro. ( Heb gelijk alle kleuren ervan gehaald. Had voor 28 euro 4 super bh's!)

En anders vind ik de Hema ook zeker nog te doen. Maar ik vind die van de Primark mooier.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:52

Sabinee__ schreef:
Ik zweer bij de Primark. Ik heb 85 D - En ze hebben daar super bh's voor 6 a 7 euro.
Gaan nog behoorlijk lang mee. Voor de D-F cups hebben ze 'Sexy Plunge', geeft mijn borsten echt een boost omhoog en meer vorm.
Zijn ook niet hoerig oid, ik heb nu een huidskleurige aan met een kanten shiney laag er over heen met een donkerdere tint.
Erg mooi, was 7 euro. ( Heb gelijk alle kleuren ervan gehaald. Had voor 28 euro 4 super bh's!)

En anders vind ik de Hema ook zeker nog te doen. Maar ik vind die van de Primark mooier.

Mijn ervaring is heel anders..
Ik heb 75D, maar ik vind dat de bh's van de Primark geen steun geven..
Van de kwaliteit is idd helemaal niets te zeggen! Voor die paar euro gaan ze lang mee.

Ik vind zelf dat Sapph en Esprit fijne bh's hebben.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:54

Misschien ligt het ook aan de borstvorm .. :)
Ik vind ze namelijk ECHT heel lekker zitten .. :)

En voor die 6 euro is het voor de TS wel te proberen denk ik .. Sapph en Esprit gaan richting de 30-40 denk ik?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:54

Ik ben helemaal weg van Primadonna bh's, super pasvorm en mooie kleuren en modellen.
Felina is ook een heel fijn merk, meer basisbh's vaak, maar ze zitten heel erg goed, dus voor onder t-shirts etc - ideaal
Bij mij in de buurt zit een Lincherie, die hebben mooie en goede bh's en dus ook PrimaDonna, Felina en Marie-Jo

http://www.lincherie.nl/site/
Laatst bijgewerkt door fargo op 06-09-11 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:57

Sabinee__ schreef:
Misschien ligt het ook aan de borstvorm .. :)
Ik vind ze namelijk ECHT heel lekker zitten .. :)

En voor die 6 euro is het voor de TS wel te proberen denk ik .. Sapph en Esprit gaan richting de 30-40 denk ik?

Ja, mocht het niet fijn zitten dan heb je iig niet veel geld 'weggegooid'.
Die prijzen kloppen wel ongeveer ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:35

Kan je voor 6 euro een goede bh kopen? Das bijna niet te geloven.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:47

Optiwolk schreef:
Bh's vind ik sowieso passen, een bh over het internet kopen :n maar da's mijn mening natuurlijk.

Als je zoals ik van Freya gewoon precies hetzelfde model maar dan in andere kleurtjes koopt kan je prima gewoon via internet kopen! (bovendien kan je terugsturen).
Ik wil bv binnenkort Curvy Kate gaan proberen, maar dat is in nederland maar in 1 winkel te krijgen, dat ga ik dus ook gewoon via internet bestellen (ook goedkoper trouwens in engeland) en dan bestel ik meerdere maten en zie vanzelf welke goed past, rest stuur ik terug. En daarna weet ik van welk model ik welke maat moet hebben, kan ik daarna andere kleuren gewoon bestellen en weet zeker dat het past.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:57

Zoals eerder genoemd, Freya! Geweldige BH's in heel veel maten en modellen.