Drugsgebruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:52

Ik durf het eigenlijk niet haha:')
Wel jointjes gerookt enzo, maar nee, pilletjes,snuiven enz. durf ik gewoon niet.

We hadden laatst slagroompatronen en ballonnetjes gekocht, dat moet je inhaleren en dan schijn je een beetje te spacen ofzo zegmaar. Duurt echt een paar seconden. Ik wilde het wel proberen, maar was verkouden en benauwd dus deed het maar niet. Was daar wel heel benieuwd naar aangezien het echt maar een paar seconden duurt :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:52

suikermeisje schreef:
nooit geprobeerd, mensen in mijn klas gebruiken het weleens... ik doe een lerarenopleiding, ik vind het gewoon niet kunnen. Zij moeten jongeren gaan zeggen wat wel en niet goed voor ze is... en wat doen ze zelf :S?

Tjaa.. als ze het willen proberen en het geschijden houden van hun werk zie ik het probleem niet. Het lijkt mij juist goed, zodat ze uit eigen ervaring kunnen vertellen. Daar hebben de kinderen ook meer aan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:54

Maar eigenlijk stiekem dus wel een beter idee. Dan was het wellicht beter gevallen.
XTC is eigenlijk niet zo spannend hoor, maar dan moet je wel goede pillen hebben. :) Die kun je laten testen of je moet op ervaringen van anderen af gaan. Maar ook bij xtc geldt weer: je moet kunnen doseren. Dus niet na een uur denken: ow doe er nog maar een want het werkt niet. Goed jezelf inlezen, goed navraag doen, goede omgeving creeëren enz enz. En vooral veel lol hebben. ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:54

kayacratzo schreef:
Ik durf het eigenlijk niet haha:')
Wel jointjes gerookt enzo, maar nee, pilletjes,snuiven enz. durf ik gewoon niet.

We hadden laatst slagroompatronen en ballonnetjes gekocht, dat moet je inhaleren en dan schijn je een beetje te spacen ofzo zegmaar. Duurt echt een paar seconden. Ik wilde het wel proberen, maar was verkouden en benauwd dus deed het maar niet. Was daar wel heel benieuwd naar aangezien het echt maar een paar seconden duurt :')

haha dat klinkt wel heel grappig :+ bij mij werkte het pas na 2 uur en het heeft 17 uur geduurt voor ik me weer normaal voelde :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:54

Nee ik heb het nooit gebruikt
en zal het ook nooit gaan gebruiken ook
ben erg paranoia en als ik drugs gebruik heb ik grote kans dat ik in een psychose beland ;)

Snap er ook het nut niet van om drugs te gebruiken
als je een leuke tijd wil hebben ga dan lekker naar een comedy kijken of met de paarden naar het strand of bos

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:56

@idefix: Bedoel je die ballonnetjes? Werkten die pas na 2 uur bij jou? Moet zeggen dat het ook wel heel grappig was om naar te kijken hoor, heb me echt kapot gelachen om vrienden die dat toen ook deden. 1 kreeg gewoon spontaan een lachkick en de rest ging echt automatisch meelachen. Ze moesten zo erg lachen dat er 1 spontaan begon te kwijlen hahaha!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:57

Iris82 schreef:
Maar eigenlijk stiekem dus wel een beter idee. Dan was het wellicht beter gevallen.
XTC is eigenlijk niet zo spannend hoor, maar dan moet je wel goede pillen hebben. :) Die kun je laten testen of je moet op ervaringen van anderen af gaan. Maar ook bij xtc geldt weer: je moet kunnen doseren. Dus niet na een uur denken: ow doe er nog maar een want het werkt niet. Goed jezelf inlezen, goed navraag doen, goede omgeving creeëren enz enz. En vooral veel lol hebben. ;)

Haha ja dat begrijp ik :) maar XTC is toch ook juist dat je veel meer outgoing word terwel wiet je meer op jezelf maakt? ik had mezelf vorige keer ook wel ingelezen maar ik dacht dus dat er eigenlijk niets meer mis kon gaan, voor de zekerheid wel cola gekocht dat we dat konden drinken maar dat het zo kon voelen... Mischien dat ik nog een keer ga blowen maar space cake never de nooit meer :o

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 10:58

kayacratzo schreef:
@idefix: Bedoel je die ballonnetjes? Werkten die pas na 2 uur bij jou? Moet zeggen dat het ook wel heel grappig was om naar te kijken hoor, heb me echt kapot gelachen om vrienden die dat toen ook deden. 1 kreeg gewoon spontaan een lachkick en de rest ging echt automatisch meelachen. Ze moesten zo erg lachen dat er 1 spontaan begon te kwijlen hahaha!

nee sorry, beetje verwarrend maar ik bedoel bij de space cake. Dan lijken me die balonnetjes leuker :P
haha nou dat was dan in iedergeval een leuke ervaring haha :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:00

Ik heb alleen geblowd. Hasj en wiet.

Van wiet werd ik enorm vrolijk. Mijn broertje werd kotsmisselijk en mijn vriendin kreeg honger := Geniaal moment was dat.

Van hasj ben ik behoorlijk van de kaart geweest. Dit doordat ik het innam in combinatie met alcohol. Was echt echt echt een steen. Zo lam, loom en van de kaart.

Voordeel is wel; ik heb totaal geen kater gehad de volgende ochterd!! :D

Vrienden waarmee ik om ga doen alles. Eentje rookt niet, alleen maar wiet en hasj (voornamelijkdat laatste), andere snuiven, nemen poppers, kruimels en pilletjes. Ze bieden t met uitgaan wel aan.. maar zo sterk als ik ben, sla het gewoon af :D Geen trek aan.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:01

Ik heb nog nooit drugs gebruikt, maar merk toch wel in mijn omgeving dat ik een van de weinigen ben. Veel mensen die ik ken, ook veel vrienden, hebben wel eens drugs gebruikt, of gebruiken het vaker. Veder niet mijn probleem, ik ben zelfstandig en oud genoeg om niet met hun mee te doen :)

Afgelopen kerstvakantie heeft mijn buurjongen dezelfde ervaring met spacecake gehad als de TS. Zijn ouders waren op vakantie en zijn nichtje bleef slapen. Hij had wat vrienden uitgenodigd en 't was allemaal leuk en wel, tot zijn vrienden hem en zijn nichtje overhaalden om ook een beetje te nemen. Vrienden in kwestie hadden blijkbaar al eerder ervaring opgedaan, maar buurjongen en nichtje nog niet. Toen het mis begon te gaan, zijn de vrienden hem gepeerd en is mijn buurjongen in paniek bij ons aan de deur gekomen.. Zijn nichtje liep toen al panisch door de straat en stond te gillen dat ze dood ging. Mijn ouders werken beiden in het ziekenhuis en hebben dit al vaker mee gemaakt (ok, niet perse met de buurjongen, maar over het algemeen dus :')). Vaders had een collega gebeld om te vragen of we beter met ze langs het ziekenhuis konden gaan, of wachten tot het vanzelf overging en ze in de gaten houden. Collega raadde aan om zo veel mogelijk melk te laten drinken, dan kwam het vanzelf wel goed. Resultaat was dus dat mijn buurjongen en zijn nichtje zo'n 3 uur kotsend in onze woonkamer hebben gezeten en geloof me, daarna kon ik dus een maand lang geen melk ruiken... en ik heb er alleen naast gestaan. Geen haar op mijn hoofd dat er nu nog overtwijfeld of ik het niet toch een keertje zou doen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:02

suikermeisje schreef:
nooit geprobeerd, mensen in mijn klas gebruiken het weleens... ik doe een lerarenopleiding, ik vind het gewoon niet kunnen. Zij moeten jongeren gaan zeggen wat wel en niet goed voor ze is... en wat doen ze zelf :S?

Hihi ik doe ook een lerarenopleiding :') Maar ik geef straks Nederlands, geen drugsvoorlichting. En ik hou mijn studie en privé graag gescheiden.

loveidefix schreef:
Wat leuk om je verhaal te lezen, iemand met ervaring :) Zelf vind ik pilletjes enz best eng omdat je nooit zeker weet wat erin zit, en aangezien het harddrugs is zal het als het mis gaat ook wel erger zijn dan bij wiet gok ik, en dat lijkt me niets :o paddos lijkt mij juist wel weer grappig. Wat vond jij er niet leuk aan? :D

Ik word niet zo blij van paddo's gewoon, ik vind het leuk bij een filmpje, maar ik kan er niet op uitgaan.

Toen ik nog fanatiek XTC slikte kocht ik trouwens altijd 1 grote partij pillen, en daar liet ik er een aantal van testen. Het adresje waar ik nu af en toe dingen haal test ook zelf, zo probeer je de risico's in te perken. Maar goed, in de Yes stond ooit een verhaal van een meisje dat allergisch was voor een stofje in een pil, die is bewusteloos geraakt en heeft hersenletsel. Het is en blijft gewoon gevaarlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:03

shilady schreef:
als je een leuke tijd wil hebben ga dan lekker naar een comedy kijken of met de paarden naar het strand of bos

:') Dude :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:03

MarcoBorsato schreef:
shilady schreef:

:') Dude :')

_O-

eenitraM

Re: Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:05

http://www.dumpert.nl/mediabase/1682601 ... _2011.html

Zo heb ik er al een aantal van meegemaakt.

Jongen uit mijn klas vorige week; Had op zondag op het terras gezeten en bedacht zich toen dat hij de colgende ochtend weer naar school moest. Het ie een bult pillen achterover gegooid en kwam die volgende ochtend met huge ass ogen op school hahahahha :') _O-

Zegt ie; Mooie werk hé, mooi werk _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:09

eenitraM schreef:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1682601 ... _2011.html

Zo heb ik er al een aantal van meegemaakt.

Jongen uit mijn klas vorige week; Had op zondag op het terras gezeten en bedacht zich toen dat hij de colgende ochtend weer naar school moest. Het ie een bult pillen achterover gegooid en kwam die volgende ochtend met huge ass ogen op school hahahahha :') _O-

Zegt ie; Mooie werk hé, mooi werk _O-

Jezus :')

Ik was ook ernstig verdwaald op Lowlands hoor, kon de uitgang niet meer vinden _O-

Afbeelding

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:11

De een wil het proberen en de ander blijft er mooi vanaf, ik denk dat je je goed moet laten voorlichten en zeker een pil laten testen...
of hoe dat ook heet :o

Mijn stiefdochter heeft ooit eens een "bad trip "gehad van spacecake, naar om te zien en het arme kind dacht dat iedereen dood ging.
2 uur aan een stuk geschreeuwd en heel erg trippen.
De dag erna kon ze zich niets meer herrinneren....

Zelf heb ik nog nooit drugs gebruikt en zal ik ook nooit doen!
Ik kom uit een klein dorpje vlakbij Heerlen en wat ik daar vroeger (ja ik ben al oud ;-) ) heb gezien dat heeft mij zo erg geraakt dat ik er nooit aan zal beginnen....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:11

loveidefix schreef:
Ier_ schreef:
Ik snap eerlijk waar niet waarom mensen zulke rommel gebruiken. Het maakt meer kapot dan je lief is... Ik heb nog nooit iets gebruikt en ben ook niet van plan dit ooit te gaan doen.. :=

gewoon uitproberen he ;) bij mij heeft het verder niets kapot gemaakt, maar nu is wiet ook niet erg verslavend natuurlijk...
gebruik je wel drank? of gebruik je helemaal geen verdovende middelen?

Wiet is hartstikke verslavend, weten alleen veel niet ;)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:12

paddo's heb je niet meer je kunt nu truffels kopen die het zelfde effect geven als voor heen de paddo's.

paddo's/truffels leuk voor thuis,niet om op uit te gaan
xtc als je goede pillen hebt leuk voor te stappen,maar dag erna voel je je wel rot ook omdat je er niet op kunt slapen,zin in eten heb je niet
speed:fijn als je wakker wilt blijven/of om te stappen,dag erna voel je je erg gaar omdat je niet geslapen hebt eten kun je ook niet
coke:kan thuis maar ook op stap krijgt er een fijn gevoel van,en je kunt er op slapen dus dag erna ben je gewoon fit,en je kunt er op eten
ghb:1x gebruikt niet mijn ding werd er moe en duf van,moest ook overgeven
mdma:vind ik het fijnste je word lekker wazig,zoals je vroeger ook van goede xtc pillen werd.je kunt er sávonds op slapen dag erna kun je eten en je voelt je niet ellendig
weed:je word er duf van en hebt nergens echt zin in
hasj:fijner als wied wel gaar maar kunt nog dingen ondernemen
Laatst bijgewerkt door keona op 02-09-11 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:14

Focussed schreef:
Wiet is hartstikke verslavend, weten alleen veel niet ;)

En een onwijze trigger voor psychoses. Ik vind dat veel mensen met wiet té makkelijk zijn. Het THC gehalte is zo hoog tegenwoordig...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:14

keona schreef:
paddo's heb je niet meer je kunt nu truffels kopen die het zelfde effect geven als voor heen de paddo's.

Alles wordt onder de toonbank verkocht he :') Gedroogd en vers...

Overigens reageert niet iedereen hetzelfde op drugs, dus aan je beschrijvingen hebben niet alle mensen iets.. Ik word van speed bijvoorbeeld veel blijer en gelukkiger dan van xtc... En ik krijg er geen hangovers van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:18

MarcoBorsato schreef:
Overigens reageert niet iedereen hetzelfde op drugs, dus aan je beschrijvingen hebben niet alle mensen iets.. Ik word van speed bijvoorbeeld veel blijer en gelukkiger dan van xtc... En ik krijg er geen hangovers van.

En de ene dag reageer je heel anders dan de andere dag. Daar is geen pijl op te trekken.
Dat heeft met zoveel factoren te maken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:22

MarcoBorsato schreef:
suikermeisje schreef:

Hihi ik doe ook een lerarenopleiding :') Maar ik geef straks Nederlands, geen drugsvoorlichting. En ik hou mijn studie en privé graag gescheiden.

loveidefix schreef:
Wat leuk om je verhaal te lezen, iemand met ervaring :) Zelf vind ik pilletjes enz best eng omdat je nooit zeker weet wat erin zit, en aangezien het harddrugs is zal het als het mis gaat ook wel erger zijn dan bij wiet gok ik, en dat lijkt me niets :o paddos lijkt mij juist wel weer grappig. Wat vond jij er niet leuk aan? :D

Ik word niet zo blij van paddo's gewoon, ik vind het leuk bij een filmpje, maar ik kan er niet op uitgaan.

Toen ik nog fanatiek XTC slikte kocht ik trouwens altijd 1 grote partij pillen, en daar liet ik er een aantal van testen. Het adresje waar ik nu af en toe dingen haal test ook zelf, zo probeer je de risico's in te perken. Maar goed, in de Yes stond ooit een verhaal van een meisje dat allergisch was voor een stofje in een pil, die is bewusteloos geraakt en heeft hersenletsel. Het is en blijft gewoon gevaarlijk.

je zult toch het goede voorbeeld moeten geven aan je klas vind ik dan heel persoonlijk. wat jij vindt is weer anders maar goed, ik vind het niet kunnen dat er een of andere dagelijkste gebruiker voor de klas staat, maar dat zal wel aan mij liggen :)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:23

Ik heb wel jointjes geprobeerd, maar meer niet.
Een hele dierbare van me dacht ook ooit van: Laat ik xtc proberen, ah speed kan ik ook wel even proberen. En zo alle drugs af. Hij is nu zwaar verslaafd. Ook bij hem begon het als uitproberen. Hij was 15 toen het begon, dat maakt hem nu al 7 jaar verslaafd.
Geen school, wel een diploma, maar geen motivatie om te werken. Ik vind het vreselijk om hem te zien. Dat is de reden dat ik ook niet verder probeer, ik zie nu elke dag wat het kapot kan maken.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:25

ligt eraan of je het open en bloot op internet zet;) Als je het prive houdt is er niks mis mee toch;) Als er ook maar 1 leerling op bokt zit weet zo de hele school het..( als ze in NL zit..) en dan nog.. denk dat lieveli daar wel rekening mee houdt toch? Moet iedereen lekker zelf weten

Iris82

Re: Drugsgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:26

Dat moet iedereen inderdaad zelf weten. Maar kijk uit Lieveli, ik heb het al twee keer zo ontzettend fout zien gaan. Leerlingen kunnen zo vals zijn en alle info die ze kunnen vinden tegen je gebruiken...