Is het nou gewoon te veel gevraagt of wat is het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:29

Ik heb over het algemeen voornamelijk positieve ervaringen met via internet kopen, zowel op marktplaats als op bokt. 1 keer heb ik als koper echt achter een gekocht (en betaald) dekje aan moeten zeuren, en zelfs een moderator in moeten schakelen. Vorige week heb ik een rijjasje overgekocht. Omdat ik het een behoorlijk bedrag vond, hadden we afgesproken dat ik eerst de helft zou betalen, en zodra het jasje binnen was de andere helft. Hierdoor hebben we het risico gedeeld. Ik had het jasje binne no-time binnen, en meteen de rest betaald. Ook laat ik vaak weten wanneer ik bijvoorbeeld zo'n jasje eerst in de winkel ga passen voor de maat, of het jasje al dan niet pastte. Dan krijg ik ook de reactie dat mensen het jammer vinden dat hij niet pastte, maar fijn dat ik van me had laten horen.
Ik vind het niet meer dan normaal....

CoSnuf

Re: Is het nou gewoon te veel gevraagt of wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 17:35

Dan ben jij een top klant in mijn ogen!
Daar hou ik van haha.

Ik heb met het kopen gelukkig ook goede ervaringen, op een enkel na....

Maar ik vind het gewoon zo jammer. De één verpest het weer door de ander.

Een tijd geleden was er ook een heel stuk op tv over het 'bedrog' van het kopen via MP. Nou bij mij heeft het na die uit zending gewoon bijna een maand stil gelegen. Zo jammer.
En je weet van je zelf wel dat je echt te vertrouwen bent, alleen soms is dit gewoon erg moeilijk over te brengen. Wat ik ook heel goed begrijp. Als je al een paar keer bedrogen bent geloof je ook niet zomaar meer wat een 'vreemde' zegt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:49

geheel onverwacht kreeg ik toch een mailtje van de mensen die waren komen kijken.Ze willen kyona graag kopen.Ik heb ze wel gemeld dat ik een aanbetaling wil hebben,zodat ik zeker weet dat ze haar komen halen wanneer ze weg zou mogen.Een extra zekerheid ingebouwd dus.
misschien komt het meisje morgen al even om samen met mij kyona te verzorgen!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 07:53

ooh fijn :)

Ben benieuwd hoe het af loopt *D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:00

gister is het meisje nog niet geweest.kon het niet halen.nou ja dat kan.
ben benieuwd of ik vandaag wat hoor,want ik wil wel graag een datum en tijd afspreken voor de aanbetaling.
voor die tijd gaat de advertentie niet van internet

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 07:47

Ik ben ook wel benieuwd:D Had je nog iets gehoord?

Trouwens nu we toch lekker allemaal op de klaagstoel zitten..... Hahaha
Ik haal morgen mijn nieuwe paard en moet nog even het één en ander hebben, dus ik dacht laat ik dat eens zoeken op bokt. Dus ik start even een topic.
Met duidelijk: Alleen reageren in dit topic en alleen aanbieden wat ik vraag.

Krijg ik vervolgens een link met tekst. Ik zoeken staat gewoon helemaal niks tussen waar ik om vraag.
Ook die teksten van.... zie mijn onderschrift. Vervolgens moet je dan weer zelf zoeken.

Ook dan dit: Ik heb nog wel een bitje bij interesse vraag maar.
Dan denk ik? Ik heb geen foto... geen maat geen prijs.... Hoe kan ik dan interesse hebben?

Tuurlijk als je iets zoek mag je ook je best er voor doen maar ik ben wel van mening als je echt iets wilt verkopen neem je zelf de moeite om te laten zien wat je aanbied door middel van een foto. En de nodige informatie en niet te vergeten de prijs.

Ik ben een aantal berichten rijker maar uh.... ben nog steeds niets tegen gekomen wat ik zoek haha.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:59

Gerda20 schreef:
Krijg ik vervolgens een link met tekst. Ik zoeken staat gewoon helemaal niks tussen waar ik om vraag.
Ook die teksten van.... zie mijn onderschrift. Vervolgens moet je dan weer zelf zoeken.

Ook dan dit: Ik heb nog wel een bitje bij interesse vraag maar.
Dan denk ik? Ik heb geen foto... geen maat geen prijs.... Hoe kan ik dan interesse hebben?

:')

Tja tis vreemd!

elliecuijk schreef:
ben benieuwd of ik vandaag wat hoor,want ik wil wel graag een datum en tijd afspreken voor de aanbetaling.
voor die tijd gaat de advertentie niet van internet

Een aanbetaling vind ik heel normaal, je wil bij zo'n aankoop als verkoper wel een soort van 'garantie' dat mensen echt daadwerkelijk het paard komen halen als het zover is en niet alleen zeggen dat ze geinteresseerd zijn! Ik hen bij mijn veulen de aanbetaling gewoon via internetbankieren gedaan. De verkoper heeft toen meteen netjes alle advertenties weggehaald. Prima toch?
Zolang je nog geen aanbetaling hebt gehad is de deal nog neit rond lijkt me.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:04

Ik heb ze vanmorgen maar weer gemaild.potverdrie moet ik ze achter de box aan gaan zitten?gister trouwens heel even de kleine van mas gehad.We wilden testen hoe dat zou gaan.Nou ruana vondt het niet erg en liep gewillig mee,maar die kleine....

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 11:58

Ik ben deze week ook bij een paard wezen kijken. Omdat het paard nogal een eind weg staat kon ik haar niet meteen mee nemen en ook niet de zelfde dag ophalen.

Dus heb ik gewoon het paard alvast betaald. En ik heb de papieren en het paspoort mee gekregen naar huis.

Morgen ga ik dr dan eindelijk halen haha. Als ik nou nog maar kan slapen vanacht *\o/* hahaha.

Ik vind zo iets niet meer als normaal.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:47

ik vindt het aanbetalen ook normaal,nu kan kyona nog niet weg bij haar moeder,maar het zou voor mij een zorg minder zijn als ik weet dat ze weg kan als ze wordt gespeend.
Lijkt me toch normaal als nieuwe eigenaar,dat je geregeld contact houdt?