Wat voor fiets in de stad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Wat voor fiets in de stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:54

Je hebt nog een paar dagen. Lukt vast nog wel om voor maandag nog ergens 2e handsje op de kop te tikken. ;) Veel plezier met je introductieweek! :D Waar en wat ga je studeren? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:59

Dankje! Rechten in A'dam :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:00

Cool! :D Leuke stad. :P Zie dat jij ook uit N-H komt. Dus ook meteen op kamers? :D Relaxed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:02

Ja haha! heb vanochtend de sleutel gekregen van m'n kamertje!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:06

Spannend! :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:44

Rockyy81 schreef:
Ik woon in Groningen, en heb zelf een hele oude fiets van mn oma. Kan bijna niks aan kapot, kan niks vanaf gejat worden, en is ook niks waard, dus als die gejat wordt (wat binnen een halfjaar in Groningen toch wel wat gaat gebeuren), is het ook geen drama :). Waarom raadde die man die praxis fietsen af dan?

valt wel mee toch? Mijne heeft meer dan een jaar in Groningen gestaan en zolang je er maar een goed slot op hebt gebeurt er niets mee :)
mijn fiets kwam overigens uit de sloot :') heb m lichtelijk opgeknapt en een nieuw kleurtje gegeven en toen is hij zo mee naar groningen gegaan :j

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:09

Gewoon stationsfietsje. Kan je overal kopen, plaatstelijke krant, supermarkt? Of marktplaats misschien?
Ik heb mijn oude fiets (waar ik 7 jaa op heb gereden) in Delft staan. Staat altijd op het station, behalve in vakanties, dan laat ik hem op school overdekt staan. En in de zomer neem ik hem mee naar huis. Het is echt een oud ding, maar hij fietst en ik kom er overal mee. :) Het is wel een batavus moet ik erbij zeggen, want ik heb wel echt gemerkt dat bij fietsen merk wel belangrijk is. Dus als je een tweedehands merkfietsje (gazelle, batavus, phoenix, locomotief) kan krijgen voor onder de 50 euro zou ik het zeker doen. :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:11

Ik zou inderdaad een 2e hands fiets doen maar wel een goed slot erop en zorg ervoor dat je het wiel en het frame op het slot hebt :P Ik heb mijn fiets trouwens knal roze gesprayd dan wordt hij ook minder snel gestolen :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 19:43

De mijne is idd ook roze met groen, grasmatjes en bloemen slingers :j in die 6 jaar enkel de gras matjes eens vervangen :') ik fiets trouwens ook gazelle, een oldtimer want volgens de fietsemaker was het frame al wel 50 jaar oud! Wat zorgt voor een niet te tillen fiets, zo zwaar :')

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:34

Eleionomae schreef:
De mijne is idd ook roze met groen, grasmatjes en bloemen slingers :j in die 6 jaar enkel de gras matjes eens vervangen :') ik fiets trouwens ook gazelle, een oldtimer want volgens de fietsemaker was het frame al wel 50 jaar oud! Wat zorgt voor een niet te tillen fiets, zo zwaar :')

Hoef je ook niet bang te zijn dat 'ie gejat wordt :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:43

Juul schreef:

Amsterdam heeft goed openbaar vervoer en in de binnenstad is lopen vaak sneller. Je hebt als student toch gratis reizen?
Andere optie is een vouwfiets. Iets duurder, maar die neem je gewoon als bagage mee.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:45

Traiectum schreef:
Tijdje terug kon je in Utrecht voor 'n tientje een fiets kopen, dus valt ook nog wel mee.

Geheel off topic maar waar was dat?? :D

Traiectum schreef:
Tipje: als je je fiets met een (ketting)slot ergens aanbindt, zorg dan dat je slot door je voorwiel én je frame zit, en om een hek/boom/lantarenpaal etc. Je zou de eerste niet zijn die alleen een voorwiel, of een fiets zónder voorwiel terugvind.

Tip 2: als je dat doet zet hem dan alsjeblieft zo vast dat hij niet op de geparkeerde auto's kan vallen als die er naast staan. Ik heb al 2x schade gehad door fietsen die zo aan een lantarenpaal staan. En niet in het fietsrek waar ze horen. :+

en on topic: ik heb een oude fiets met versnellingen die dag en nacht buitenstaat nu al zo'n 3 jaar. Ding doet het nog prima, zelfs de roest valt mee. Hoe simpeler en goedkoper de fiets, hoe minder er stuk aan gaat. :D

sunnies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:47

ik heb een fiets bij de gamma gekocht
en die doet het prima staat af en toe buiten en soms binnen.
heb 1 keer een lekke band gehad en voor de rest doet ie het prima

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:49

Je zou die van mij zo mogen halen maarja woon een beetje ver weg..
(Hij gaat toch op MP)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:51

Ir111 schreef:
Traiectum schreef:
Tijdje terug kon je in Utrecht voor 'n tientje een fiets kopen, dus valt ook nog wel mee.

Traiectum schreef:
Tipje: als je je fiets met een (ketting)slot ergens aanbindt, zorg dan dat je slot door je voorwiel én je frame zit, en om een hek/boom/lantarenpaal etc. Je zou de eerste niet zijn die alleen een voorwiel, of een fiets zónder voorwiel terugvind.

Tip 2: als je dat doet zet hem dan alsjeblieft zo vast dat hij niet op de geparkeerde auto's kan vallen als die er naast staan. Ik heb al 2x schade gehad door fietsen die zo aan een lantarenpaal staan. En niet in het fietsrek waar ze horen. :+

en on topic: ik heb een oude fiets met versnellingen die dag en nacht buitenstaat nu al zo'n 3 jaar. Ding doet het nog prima, zelfs de roest valt mee. Hoe simpeler en goedkoper de fiets, hoe minder er stuk aan gaat. :D

Op 't pleintje bij het Stadhuis, en zo'n 8 jaar geleden :')

Mijn fiets staat trouwens zo muurvast verankerd, die verschuift geen cm (nogal kort kettingslot :D )

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:52

Een tijdje terug noemt ze dat!! _O- _O-

Braaf, vooral geen langer slot kopen zeg ik. :D

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:55

Ir111 schreef:
Een tijdje terug noemt ze dat!! _O- _O-

Braaf, vooral geen langer slot kopen zeg ik. :D

Is toch een tijdje terug :+ kun je nagaan hoe oud ik ben :D

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:58

Je kan in Utrecht nog steeds voor die prijs een fiets kopen, vraag een random zwerver en het wordt geregeld. Moet je alleen niet miepen als je wordt aangeklaagd voor heling :+ Zijn wel de leuke verhalen, mensen met fietsen van een tientje en vervolgens een slot van 30 euro eromheen omdat je anders een week later voor je eigen fiets weer een tientje betaald :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:02

tamary schreef:
[naam] schreef:

Amsterdam heeft goed openbaar vervoer en in de binnenstad is lopen vaak sneller. Je hebt als student toch gratis reizen?
Andere optie is een vouwfiets. Iets duurder, maar die neem je gewoon als bagage mee.

Ja weet ik, maar moet voor m'n introductieweek sowieso een fiets hebben! :)

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:05

Ir111 schreef:
Traiectum schreef:

Neude donderdag nacht

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:21

En als je toch ietsje duurder wilt: ik heb 8 jaar geleden mijn omafietsje bij de hema gehaald en hij doet het nog steeds, hetzij met enige aanpassingen. Hij is al een paar keer gejat maar op de een of andere gekke manier komt ie steeds bij me terug.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:43

Ik heb heel lang op een mountainbike gereden. Zelf in elkaar geknutselde fiets met gevonden onderdelen.
Nu heb ik een standaard oma stadsfiets. Ook heel chill. Ook gewoon ergens gevonden :P

tamary schreef:
Juul schreef:

Fiets is wel een must have in Amsterdam vind ik. Ik doe bijna alles op de fiets. Ik vind het OV helemaal niks, duurt allemaal vet lang. Zeker de binnenstad heeft niet altijd efficiënte aansluitingen en lopen ben je vaak toch ook echt wel ff bezig. Niet erg als je tijd hebt, maar soms wil je gewoon ff opschieten.

nicolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:14

Ik heb laatst eindelijk een goede fiets gekocht en ik ben er zo blij mee! Ik heb deze wel tegen diefstal verzekerd. Maar ik ben net uit de stad verhuisd. In a'dam /utrecht had ik altijd een omafiets. Volgens mij hebben ze er nu een bij de halfords in de aanbieding!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:04

Traiectum schreef:

OK, fiets met doorgeknipt slot, aangeboden door iemand die 'n uur in de wind naar drank / zichzelf stinkt :+

Sommigen deden het ook voor 5 euro :x

Maar de politie noemt het heling en als je een geheelde fiets koopt krijg je een hele hoge boete dus is de fiets alsnog heel erg duur :+

Ik had er voor 30€ een op MP gekocht. Deed het prima tot hij gejat werd :j (en misschien wel verkocht voor €5 :D)

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:05

En heling is een misdrijf en geen overtreding -> dus strafblad. Lijkt me niet heel praktisch als je rechten gaat studeren!
Gewoon een barrel ergens kopen (marktplaats, fietsenmaken, gemeentehuis) in een leuk kleurtje spuiten, een goed slot er omheen en consequent aan iets vast zetten dan zal het allemaal wel meevallen. Mountainbike lijkt me 3x niks. Waarom werd een oude opoe fiets afgeraden? Volgens mij fiets elke student daarmee!