Veel plezier met je introductieweek!
Waar en wat ga je studeren?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veel plezier met je introductieweek!
Waar en wat ga je studeren?
Leuke stad.
Zie dat jij ook uit N-H komt. Dus ook meteen op kamers?
Relaxed!
Rockyy81 schreef:Ik woon in Groningen, en heb zelf een hele oude fiets van mn oma. Kan bijna niks aan kapot, kan niks vanaf gejat worden, en is ook niks waard, dus als die gejat wordt (wat binnen een halfjaar in Groningen toch wel wat gaat gebeuren), is het ook geen drama. Waarom raadde die man die praxis fietsen af dan?

heb m lichtelijk opgeknapt en een nieuw kleurtje gegeven en toen is hij zo mee naar groningen gegaan
Het is wel een batavus moet ik erbij zeggen, want ik heb wel echt gemerkt dat bij fietsen merk wel belangrijk is. Dus als je een tweedehands merkfietsje (gazelle, batavus, phoenix, locomotief) kan krijgen voor onder de 50 euro zou ik het zeker doen.
Ik heb mijn fiets trouwens knal roze gesprayd dan wordt hij ook minder snel gestolen
in die 6 jaar enkel de gras matjes eens vervangen
ik fiets trouwens ook gazelle, een oldtimer want volgens de fietsemaker was het frame al wel 50 jaar oud! Wat zorgt voor een niet te tillen fiets, zo zwaar
Eleionomae schreef:De mijne is idd ook roze met groen, grasmatjes en bloemen slingersin die 6 jaar enkel de gras matjes eens vervangen
ik fiets trouwens ook gazelle, een oldtimer want volgens de fietsemaker was het frame al wel 50 jaar oud! Wat zorgt voor een niet te tillen fiets, zo zwaar
Traiectum schreef:Tijdje terug kon je in Utrecht voor 'n tientje een fiets kopen, dus valt ook nog wel mee.

Traiectum schreef:Tipje: als je je fiets met een (ketting)slot ergens aanbindt, zorg dan dat je slot door je voorwiel én je frame zit, en om een hek/boom/lantarenpaal etc. Je zou de eerste niet zijn die alleen een voorwiel, of een fiets zónder voorwiel terugvind.

Ir111 schreef:Traiectum schreef:Tijdje terug kon je in Utrecht voor 'n tientje een fiets kopen, dus valt ook nog wel mee.
Geheel off topic maar waar was dat??Traiectum schreef:Tipje: als je je fiets met een (ketting)slot ergens aanbindt, zorg dan dat je slot door je voorwiel én je frame zit, en om een hek/boom/lantarenpaal etc. Je zou de eerste niet zijn die alleen een voorwiel, of een fiets zónder voorwiel terugvind.
Tip 2: als je dat doet zet hem dan alsjeblieft zo vast dat hij niet op de geparkeerde auto's kan vallen als die er naast staan. Ik heb al 2x schade gehad door fietsen die zo aan een lantarenpaal staan. En niet in het fietsrek waar ze horen.
en on topic: ik heb een oude fiets met versnellingen die dag en nacht buitenstaat nu al zo'n 3 jaar. Ding doet het nog prima, zelfs de roest valt mee. Hoe simpeler en goedkoper de fiets, hoe minder er stuk aan gaat.
)
Zijn wel de leuke verhalen, mensen met fietsen van een tientje en vervolgens een slot van 30 euro eromheen omdat je anders een week later voor je eigen fiets weer een tientje betaald
tamary schreef:[naam] schreef:Dankje! Rechten in A'dam
Amsterdam heeft goed openbaar vervoer en in de binnenstad is lopen vaak sneller. Je hebt als student toch gratis reizen?
Andere optie is een vouwfiets. Iets duurder, maar die neem je gewoon als bagage mee.

tamary schreef:Juul schreef:Dankje! Rechten in A'dam
Amsterdam heeft goed openbaar vervoer en in de binnenstad is lopen vaak sneller. Je hebt als student toch gratis reizen?
Andere optie is een vouwfiets. Iets duurder, maar die neem je gewoon als bagage mee.
Traiectum schreef:Tijdje terug kon je in Utrecht voor 'n tientje een fiets kopen, dus valt ook nog wel mee.
OK, fiets met doorgeknipt slot, aangeboden door iemand die 'n uur in de wind naar drank / zichzelf stinkt![]()

(en misschien wel verkocht voor €5
)