Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:32

haffie83 schreef:
Ik ken het gevoel en het verhaal maar al te goed.
ik ben op mijn negende jaar verkracht door mijn vader bleek niet mijn echte vader te zijn ma ging veel vreemd en dertien jaar mishandeld zowel geestelijk als
lichaamlijk ;( ik heb meedere pogingen gedaan maar leerde door boeken te lezen en alternatieve dingen, dat het leven toch wat te bieden heeft en veel praten helpt mij erg goed,ik snap jou wel,als je mijn msn wilt stuur even een pb,zie het maar als een ervaringsdeskundige ik heb alles mee gemaakt in het leven en mensen veroordelen goed.
Geen veroordelen,pas als je het zelf hebt meegemaakt anders niet. zo verloor ik mijn vriendje op mijn 16 jaar vliegtuigongeluk en liep een vriendin ik zag het gebeuren onder de trein.
En ik loop of zit niet bij ggz hoor :D ,zit ergens anders de politie zij ooit waren er maar zo sterk als jou vol met vechtlustig vuur.dat deed me wel wat hoor :o .
Ik zit ergens anders bij,en kan erover praten op mijn eigen stek,edit: ik heb nooit lieve ouders gehad opgegroeid tussen de monsters van ouders.
Dat wil zeggen ze me me als eens willen vermoorden maar bang ben ik niet van hun,omdat ik ze toch te slim af ben telkens.
maar goed als ik wat voor je kan doen een luisterend oor pb maar. :j

Ik moet je verhaal even laten bezinken en ik zal je dan even pben. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:46

Bedoelde een nieuw topic openen waarin je aangeeft lotgenoten te zoeken om mee te praten. Maar zo te zien is daar al een topic over en kun je misschien beter daar aansluiten?

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:46

Sassol schreef:
Bedoelde een nieuw topic openen waarin je aangeeft lotgenoten te zoeken om mee te praten. Maar zo te zien is daar al een topic over en kun je misschien beter daar aansluiten?

Ah oke zo. Sorry snapte je niet helemaal. Ja ik zal zo even een mod erover pben. :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:47

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:48

Sassol schreef:
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Ik hoop het ook. :)

Nadine_S

Re: Zie geen lichtpuntje in de tunnel meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:53

Heftig voor je. Heb je al eens EMDR-therapie gehad? Sterkte!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:55

Broccoli schreef:
Heftig voor je. Heb je al eens EMDR-therapie gehad? Sterkte!

Ja heb ik al gehad. Maar dat was voor mij geen goede optie. :n

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:59

Nee? Oh dat is jammer! Ik vond het ook heel moeilijk, maar heeft me uiteindelijk wel geholpen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:04

Jeetje meid, wat heftig. Ik kan je verder ook niet helpen hiermee, maar misschien is het een idee om heel je verhaal ( en dan ook écht alles) op papier te zetten. Het van je afschrijven en dát aan een hele goede vriendin te laten lezen of een vertrouwenspersoon. Ik weet echt niet of het een idee is hoor, maar dit kwam zo in me op.

Hoe is je relatie met je ouders ? Woon je nog wel thuis of woon je op jezelf?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:11

Schrijven kan inderdaad erg hel(p)end zijn!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:23

Jeetje wat een verhaal, ik kan je helaas niet verder helpen... Ik heb het (gelukkig) nooit meegemaakt, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! En ook jij mag der zijn, iedereen is het leven waard...Dus jij ook! Je mag me altijd BP-en als je daar behoefte aan hebt, kan wel een luitsterend oor zijn... Sterkte!

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:37

Broccoli schreef:
Nee? Oh dat is jammer! Ik vond het ook heel moeilijk, maar heeft me uiteindelijk wel geholpen.

Nee, werkte niet voor mij. Ja het is ook moeilijk..

IngridB schreef:
Jeetje meid, wat heftig. Ik kan je verder ook niet helpen hiermee, maar misschien is het een idee om heel je verhaal ( en dan ook écht alles) op papier te zetten. Het van je afschrijven en dát aan een hele goede vriendin te laten lezen of een vertrouwenspersoon. Ik weet echt niet of het een idee is hoor, maar dit kwam zo in me op.

Hoe is je relatie met je ouders ? Woon je nog wel thuis of woon je op jezelf?

Ja heb ik inderdaad ook al gedaan, maar niet aan iemand laten lezen. Is misschien wel een goed idee, bedankt voor de tip. :)
Relatie met mijn moeder is heel goed. Ik pb je nog wel even.
Ik woon verder gewoon nog thuis.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:38

Broccoli schreef:
Schrijven kan inderdaad erg hel(p)end zijn!

Ja doet me ook echt goed soms, ook dat ik me ei hier kwijt kan helpt me om een dag vol te houden.

Beauty26 schreef:
Jeetje wat een verhaal, ik kan je helaas niet verder helpen... Ik heb het (gelukkig) nooit meegemaakt, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! En ook jij mag der zijn, iedereen is het leven waard...Dus jij ook! Je mag me altijd BP-en als je daar behoefte aan hebt, kan wel een luitsterend oor zijn... Sterkte!

Dankjewel. :) Ik moet zelf nog in zien dat ik ook het leven waard ben. Nogmaals bedankt.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 18:39

Heel erg bedankt voor de lieve reacties en de lieve pb's. Doet me erg goed, doe me best overal zo snel mogelijk op te reageren. :)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:14

Allereerst vind ik het heel goed van je dat je dit hier neerzet, wellicht zijn er mensen die je kunnen steunen! Ik kan je niet helpen, maar het lijkt me heel erg voor je, veel sterkte. :(:)
En ooit zie je weer een lichtpuntje, echt! Heel erg dat je niet trots op jezelf kunt zijn, maar je bent niet voor niets op de wereld, ieder mens is waardevol en jij ook! Onthoud dat alsjeblieft :)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:15

LF_xx_D schreef:
Allereerst vind ik het heel goed van je dat je dit hier neerzet, wellicht zijn er mensen die je kunnen steunen! Ik kan je niet helpen, maar het lijkt me heel erg voor je, veel sterkte. :(:)
En ooit zie je weer een lichtpuntje, echt! Heel erg dat je niet trots op jezelf kunt zijn, maar je bent niet voor niets op de wereld, ieder mens is waardevol en jij ook! Onthoud dat alsjeblieft :)

Dankje voor je lieve reactie. :)
Doet me echt goed deze lieve reacties.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:34

Heb je trouwens wel het idee dat je bij deze therapeut op je plek zit?

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:37

Broccoli schreef:

Ik heb nog geen idee, die waar ik zat wel. Al had ik het gevoel alsof ze gewoon niet altijd luisterde.
Moet nu wachten op een nieuwe therapeute waar ik heel erg tegen op zie. Weer alles opnieuw moeten vertellen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:51

afraid schreef:
Broccoli schreef:

Ik heb nog geen idee, die waar ik zat wel. Al had ik het gevoel alsof ze gewoon niet altijd luisterde.
Moet nu wachten op een nieuwe therapeute waar ik heel erg tegen op zie. Weer alles opnieuw moeten vertellen.

En daar is die brief dan misschien wel heel erg goed voor. Alles precies op papier zetten wat er is gebeurt en dat, eventueel voordat je naar haar toe moet, laten lezen aan haar. Dan weet ze wat er aan de hand is en dan kun je misschien ook in de brief aangeven dat je het heel moeilijk vind om erover te praten.
Hun weten dan echt wel hoe ze hier met jou over moeten beginnen.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:54

Ja dat is ook wel een goed idee, zal het allemaal is even laten bezinken en er over nadenken. :)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:34

Je hebt PB :)

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 20:35

merel90 schreef:
Je hebt PB :)

Ik zie niks?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:17

Kun je met je moeder hierover praten? Weet zij eigenlijk wel wat er aan de hand is?
Je was heel jong toen het gebeurde schrijf je, maar vaak stoppen mensen het dan weg en durven het niet te
zeggen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 07:54

Snap heel goed dat van therapeut veranderen vervelend is, maar bij een therapeut lopen waar je je eigenlijk niet lekker bij voelt helpt ook niet. (Misschien ook een bijdrage aan waarom je dichtklapt tijdens therapie?)

Helaas kan het 10 therapeuten duren voor je de juiste voor jou tegenkomt, maar het is de zoektocht wel waard! Als jij je hart uitstort moet je wel het idee hebben dat de persoon die tegenover je zit om je geeft.

afraid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:54

IngridB schreef:
Kun je met je moeder hierover praten? Weet zij eigenlijk wel wat er aan de hand is?
Je was heel jong toen het gebeurde schrijf je, maar vaak stoppen mensen het dan weg en durven het niet te
zeggen.

Nee, dat kan ik niet. Soms heel soms wel. Maar ook zij praat er liever niet over en dat vind ik best wel moeilijk.

Sassol schreef:
Snap heel goed dat van therapeut veranderen vervelend is, maar bij een therapeut lopen waar je je eigenlijk niet lekker bij voelt helpt ook niet. (Misschien ook een bijdrage aan waarom je dichtklapt tijdens therapie?)

Helaas kan het 10 therapeuten duren voor je de juiste voor jou tegenkomt, maar het is de zoektocht wel waard! Als jij je hart uitstort moet je wel het idee hebben dat de persoon die tegenover je zit om je geeft.

Ja het zou best kunnen dat ik daarom steeds dichtklapte. Al vond ik haar wel aardig.
Ben benieuwd naar de nieuwe therapeute.