Ben ik echt niet zelfstandig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:39

Is dit niet de zoveelste 'kijk-me-eens-ik-ben-zielig' topic van jou?
Dat zijn vriendengroep je niet ziet staan, boeiend! Echt niet dat het de hele Amsterdam doorgaat, misschien horen ze wel er iets van maar no way dat ze jou kennen :) Zeker niet met gaypride waar er duizenden mensen op af komen, ze komen echt niet allemaal uit Amsterdam ;)

DaisNBenj

Re: Ben ik echt niet zelfstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:40

Wauw, jij bent vriendelijk! Ben er diep van onder de indruk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 15:48

MoonChloe schreef:
Dat zijn vriendengroep je niet ziet staan, boeiend! Echt niet dat het de hele Amsterdam doorgaat, misschien horen ze wel er iets van maar no way dat ze jou kennen :) Zeker niet met gaypride waar er duizenden mensen op af komen, ze komen echt niet allemaal uit Amsterdam ;)

Ik denk dat je niet zo kattig hoeft te doen. En wat de Gay Pride betreft, het gay wereldje in Amsterdam is relatief klein, hoor. Ik denk dat je even door die hele Gay Pride heen moet kijken (al het publiek e.d.), maar het wereldje zelf is echt niet zo groot in A'dam. Verder denk ik ook dat ze zich niet zo druk moet maken over die mensen, maar dat kun je toch ook op een normale manier zeggen?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:00

MoonChloe schreef:

Ja dit is idd de zoveelste :d

De hele wereld is stom en ik kan er niks aan doen, boehoeh....

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:18

Kattenbak schreef:
MoonChloe schreef:

Is het toevallig dezelfde vriend als in dit topic?

[LZP] Waarom trap ik er toch weer altijd in?

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:21

Wildgirl schreef:
Kattenbak schreef:

Is het toevallig dezelfde vriend als in dit topic?

[LZP] Waarom trap ik er toch weer altijd in?

O jeetje, het zou toch niet he? Staat zij even in de kou :brr:

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:22

Mensen, laat iedereen in zijn waarde. Het is de bedoeling van dit topic om raad te geven,
en verder niets.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:24

Tja, wat een verhaal..... Ik kan niet zoveel met termen als 'ziel kapot geslagen'.... Meissie, je moest eens weten wat er allemaal in je leven kan gebeuren.... En dan moet je ook verder. Hoe heftig ook. Ik spreek uit ervaring. Mijn ziel is niet zomaar kapot geslagen, hoor, en ik heb al heel wat te verwerken gehad in mijn leven. Je wordt er in elk geval harder van en je leert beter in te zien wie wel en niet ok is. Richt je op positieve dingen, denk goed na, luister naar je intuitie en laat anderen niet alles zo bepalen. Jij hebt je grenzen toch ook? Geef die aan. Niet iedereen hoeft je aardig en lief te vinden. En zeker de mensen niet die je zelf ook niet zo aardig vindt. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:25

DaisNBenj schreef:
Mensen, laat iedereen in zijn waarde. Het is de bedoeling van dit topic om raad te geven,
en verder niets.

Ja, heb je gelijk in. Afzeiken is zo makkelijk, zeker anoniem op internet. Dus meiden, laat TS in haar waarde. Sommige mensen zijn nou eenmaal meer beinvloedbaar. Daar zal ze het al moeilijk genoeg mee hebben, denk ik.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:25

Mijn dochter gaat begeleid wonen en dat ga je niet zo maar hoor, er is dan wel heel wat aan voor af gegaan.Zijn ook wachtlijsten voor, en is alleen voor mensen met een indicatie.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:27

Alleen reactie op openingspost. Denk eerlijk gezegd niet dat dit veel te maken heeft met zelfstandigheid maar meer een keuze die je hebt gemaakt om bij je ouders te wonen omdat je een opleiding doet, wat het financieel gezien gewoonweg moeilijk maakt om alleen te wonen.

Tuurlijk kan het met een kamer ofzo, maarja, dat is naar mijn mening een keuze.. De ene wil op zijn 17e al het huis uit de andere is 40 en woont nog bij zijn ouders.. Nou prima toch als je je er zelf maar goed bij voelt.

Bijbaantje vinden is idd een stuk moeilijk op 27 jarige leeftijd aangezien ze liever goedkopere/jongere krachten hebben. Maar als je aan callcenter of dergelijks denkt moet het wel te vinden zijn.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:50

Hmmm.. ik ben nu 22 en hard opzoek naar een eigen (huurwoning), als je met 27 nog thuis woont vind ik dat best laat, ja. Ik heb mijn studie achter de rug, werk nu een vol jaar en ben sinds een half jaar actief huizen aan het zoeken. Hoop voor mijn 23ste toch wel op eigen benen te staan en niet meer onder moeders vleugels, om het zo maar te zeggen.
Overgens kan ik me niet voorstellen dat het alleen het thuis wonen is, er zal wel meer spelen want echte vrienden laten je niet zomaar vallen mag ik aannemen.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:36

purny schreef:
En ik heb homo's toch lange tijd gerespecteerd voor wat ze zijn. Maar nu snap ik dus wel een beetje de homo haat. Het zijn net een stelletje kleine kleuters die andere mensen die ze niet mogen het leven flink zuur maken.

En dat komt omdat ze homo zijn? bah wat een nare opmerking :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:44

Loesje, even goed het topic lezen, TS heeft daar al netjes op gereageerd. ;)

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:49

Ik lees het net inderdaad, nadat ik gepost had.
Maar ik vind het zo'n misselijke opmerking, omdat een klein groepje het voor haar verpest heeft?
Ik denk dat de algemene 'homohaat' hier helemaal niets mee te maken heeft, en TS beledigt met deze zin wél alle holebi's. Even nadenken voordat je iets post kan geen kwaad.

Verder inhoudelijk op de OP: waarom trek je je zoveel van hun mening aan? Laat die 'vriendschap' lekker gaan, je weet nu hoeveel hij waard is. Zolang jij zelf maar tevreden bent met je 'zelfstandigheid', niemand anders hoeft jou te vertellen hoe het hoort, of wat 'normaal' is.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:21

mayniac_val schreef:
Dwaallicht, onder alle mensen is een hoop drama. Ga eens een middagje op de gemiddelde pensionstal rondlopen en je hebt genoeg stof voor een complete soapserie. Dat heeft niks met holebi zijn te maken hoor :')

Tja, het is niet politiek correct om te zeggen misschien, maar het is niet mijn ervaring he, maar die van een lesbische vriendin van mij.
Toen ze me over haar huidige vriendin vertelde zei ze dat er nogal veel meiden met problemen rondliepen in de kringen en er veel haat en nijd onderling was. Zelf is ze de meest nuchtere en rustige persoon die ik ken. Dus ja, van haar geloof ik dat wel, en ik ben verre van homo-hater hoor.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:28

ik vind het thuis of niet thuis wonen niks met zelfstandigheid te maken.. t gaat om alles daaromheen.

Als je echter afhankelijk bent van het inkomen van je ouders omdat je het anders niet red dan ben je dus daarin iig niet zelfstandig, maakt je in andere situatie's niet minder zelfstandig ofzo...
Ik vind zelfstandigheid ook te maken hebben met dingen zelf oplossen, verantwoordelijk zijn voor dingen, zelf kunnen koken,winkelen, reizen etc..

ik vind je dus deels wel en deels niet zelfstandig ;)

Maar dat hele homohaat gebeuren, tja weet je, tis misschien makkelijk te zeggen dat je nu weet waar het vandaan komt omdat het toevallig homo's zijn!
Maar er zijn zat mensen (vooral vrouwen dan) die tzelfde doen! zo zijn er ook genoeg mensen en dus ook homo's die niet zo zijn...ik kan je zo al wat situatie's in mn leven en leven van vrienden vertellen die zoon zelfde problemen hebben, de ene keer homo/lesbies de andere keer hetero...tis gewoon een menselijke eigenschap die veel helaas bezitten
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 21-08-11 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:29

Ik vind je wel zelfstandig maar ook afhankelijk. Maar dat kan nu voor jou even niet anders. En dat is helemaal niet erg. ;) Jou tijd komt echt wel. :j

Er zijn mensen die mij ook niet zelfstandig vinden omdat mijn vader en stiefmoeder mijn financiën beheren. (ik heb heel lang een gat in mijn hand gehad en het ging de verkeerde kant op. Nu gaat het goed en het is wel de bedoeling dat ik het zelf weer over ga nemen) Maar dat heb ik liever dan dat ik het zelf had moeten doen en het dus verkeerd ging en ik in de schulden ging komen. Het doet mij best pijn als mensen zeggen dat ik niet zelfstandig ben want ik heb zelf mijn woningen geregeld, ben zelf verhuisd en dus mijn huisje geschilderd etc. Ik heb zelf mijn banen geregeld, kan prima het huishouden en als er iets aan mijn auto mankeert zorg ik ook zelf dat hij bij de garage komt.

Ik regel dan misschien mijn financiën (nog) niet zelf maar buiten dat vind ik mijzelf wel zelfstandig.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:32

Kattenbak schreef:
MoonChloe schreef:

Lekker veilig he Kattenbak? MoonChloe quoten en er nog lekker een schepje bovenop doen? ;)

TS: Je komt op mij zelfstandig over. Dat je niet op jezelf kunt wonen zonder baan is gewoon heel simpel, en ik begrijp dat je wel zoekende bent dus je lijkt mij wel zelfstandig (en gedwongen afhankelijk).

Maarre.. Meid laat je toch niet zo gek maken... Omdat één iemand het zo stelt ga je meteen op de kast zitten, onnodig in de tegenaanval "Alle homo's zijn kinderachtig etc." en ga je het allemaal nog geloven ook. Lekker bij jezelf blijven!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 21:04

Bellatrix schreef:
Ik vind je wel zelfstandig maar ook afhankelijk. Maar dat kan nu voor jou even niet anders. En dat is helemaal niet erg. ;) Jou tijd komt echt wel. :j

Er zijn mensen die mij ook niet zelfstandig vinden omdat mijn vader en stiefmoeder mijn financiën beheren. (ik heb heel lang een gat in mijn hand gehad en het ging de verkeerde kant op. Nu gaat het goed en het is wel de bedoeling dat ik het zelf weer over ga nemen) Maar dat heb ik liever dan dat ik het zelf had moeten doen en het dus verkeerd ging en ik in de schulden ging komen. Het doet mij best pijn als mensen zeggen dat ik niet zelfstandig ben want ik heb zelf mijn woningen geregeld, ben zelf verhuisd en dus mijn huisje geschilderd etc. Ik heb zelf mijn banen geregeld, kan prima het huishouden en als er iets aan mijn auto mankeert zorg ik ook zelf dat hij bij de garage komt.

Ik regel dan misschien mijn financiën (nog) niet zelf maar buiten dat vind ik mijzelf wel zelfstandig.

Mijn moeder beheert ook mijn financieën, gewoon weg omdat het bij mij ook fout gaat. Ik overleg ook alles nog op geld gebied en vraag haar raad.

@JuliaMaria: Dank je wel, maar op die posts reageer ik zowiezo niet meer :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:27

Ahjaaa, die vriend maakt jou het leven zuur, die vriend is homo, dus álle homos maken mensen het leven zuur!
Logisch tochhh!

:n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:56

Sjah, soms kan je inderdaad niet altijd zelfstandig zijn. Ik vind het slimmer om een opleiding te volgen als je nog geen goede hebt dan op je 23ste volledig zelfstandig te wonen. Zou het echt niet slim vinden om perse vroeg uit huis te gaan als dat je ontwikkeling of lange termijn tegen gaat.
Of dat je ouders inderdaad je geld beheren dan in de schulden staat.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:16

Pfoe ja, vind het lastig om zo maar te zeggen dat je wel of niet zelfstandig bent met zo'n klein beetje info.

Maar als je dan zegt dat je alleen de trein pakt, kan koken en het huishouden kán doen op je 27e, komt niet over als een persoon wat echt zelfstandig is. Dat is voor mij niet meer als normaal op je 27e. (Ik ben 19 en voor mij is het ook niet meer als normaal) Met daarbij dat je terug naar je ouders bent gegaan omdat je niet zelfstandig het geld kan regelen en blijkbaar dus ook geen entertainment (vereenzaming).

En natuurlijk dat je hier bevestiging komt zoeken bij zo'n klein probleem, ook niet echt zelfstandig.

Dus nee, vind je niet heel zelfstandig overkomen.

sterremaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:24

TS, al jouw topics en de manier waarop je reageert komen erg kinderlijk over. Heb je jezelf al eens laten testen, want eerlijk gezegd (en dit bedoel ik niet verkeerd) lijkt het wel alsof je last hebt van een kleine achterstand.
Je komt iig zeker niet over als iemand van 27. Als ik je leeftijd niet zou kennen en alleen af zou moeten gaan op je reacties en topics zou ik denken dat ik te maken zou hebben met een tienermeisje.

Zoals al in een ander topic van jou is aangegeven, neem je leven in eigen hand en probeer een tegenslag niet te zien als onoverkomelijk, maar wordt er juist sterker van. Neem je eigen verantwoordelijkheden. En nee, het is niet erg als je hierin hulp nodig hebt, als het je maar verder brengt.

Als antwoord op je vraag in je openingspost, nee ik vind je niet zelfstandig.
Je doet een studie die je niet leuk vind en die je zomaar zou opgeven voor een onbestemde baan. Maar je kan ook besluiten om te kiezen voor wat je leuk vind, andere studie of hard op zoek naar een leuke baan. Je woont nog thuis, dus nu heb je die mogelijkheden. Maak er gebruik van, neem je leven in eigen hand.
Daarnaast, nu tijdens je studie geen werk kunnen vinden (bijbaan) is natuurlijk onzin. Er is altijd werk te vinden. Thuiszorg heb ik ten alle tijden in kunnen werken. Horeca ook.

Sterkte en hopelijk krijg je je leven op orde en groei je als mens.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:41

Nee, iemand van 27 die nog thuis woont, niet werkt (naast haar studie) en de financiën door haar moeder laat beheren, zou ik niet als zelfstandig omschrijven. Maar wat maakt het uit wat anderen vinden? Het gaat er toch om dat jij tevreden bent :)? En als dit voor jou werkt, wie zijn anderen dan om te bepalen dat je je leven om moet gooien?

Waarom gaat het trouwens fout als je niet met je moeder overlegt over geldzaken, Purny? Het is wel belangrijk om zélf goed met geld om te leren gaan :)