Cadeautje voor Oma (91) HELP!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:09

Ze heeft toch wel een taxikaart? Kun je zo met de rolstoeltaxi op pad :)
Wij gingen elk jaar met oma een visje eten en dan door haar geboortedorp rijden, was voor haar het perfecte verjaardagscadeau!
(al kon toen nog de rolstoel achter in de auto gepropt worden).
Andere oma kreeg altijd praktische dingen omdat ze in een bejaardenhuis woonde en sja... daar verdwijnen gewoon nu eenmaal regelmatig washandjes etc :P

Luisterboek kan overigens nog best een idee zijn, wij lezen de krant ook altijd voor aan de wat dementerenden; dan horen ze even wat anders :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:10

een MP-3 speler met muziek "van toen" mijn moeder van 80 vind het de uitvinding van de eeuw :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:10

Zou een Pashmina-sjaal (<-- schrijf je dat zo :? ??) wat voor d´r zijn? Oudere mensen hebben het vaak koud, ook al is het buiten niet eens echt :brr: .
Een uitje met ergens lekker koffie/thee drinken valt ook altijd wel in goede aarde.
Mijn moeder is dit jaar 80 geworden en haar doe je een groot plezier als je d´r mee neemt naar een pannekoeken restaurant :) .
Het lijkt mij toch ook dat je ouders hier qua vervoer aan mee zouden willen werken?!

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:12

Ik heb voor mijn oma die toen eind 80 werd het aantal cakejes gemaakt. Kaarsjes erin en hard (met de nadruk op hard:)) zingen. De caejes werden door alle medebewoners later opgepeuzeld heb ik gehoord en oma vond het geweldig... Was wel wat werk, maar ja... wat geef je anders he?

Liesje89

Re: Cadeautje voor Oma (91) HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:20

Langs huizen rijden waar mijn oma had gewoond deed het ook altijd heel goed!
Pannenkoekenhuis/koffie drinken is ook áltijd leuk.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:20

Naast de goede tips die al gegeven zijn, hier worden bij speciale gebeurtenissen liedjes in elkaar geknutseld en met leuk vertoon voorgedragen (niet kunnen zingen is daarbij geen belemmering :D ).
Als je er creatief genoeg voor bent, bezing wat belangrijke momenten uit haar leven op een melodie die ze goed kent, indien mogelijk begeleid door iemand die wat met een gitaar kan.
Print de tekst van je obade leesbaar uit in een mooi lettertype op 'n mooi vel papier, en stop 'm in een lijst of rol 'm op met een strik en een officieel zegel als mooi document.
Als je dan ook nog 'n luisterboek hebt en een lekker potje kookt, dan kan ik me zo voorstellen dat oma's verjaardag niet meer stuk kan :P

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 23:25

houdt oma een beetje van taart en/of zoetigheid? anders zou je een taart of cupcakes kunnen laten maken:
[VT] Taarten Decoreren XVII

kunnen ook ingevroren worden :P

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 00:53

Misschien zo'n dvd met polygoonbeelden uit d'r geboortejaar/huwelijksjaar/18de verjaardagsjaar?

Een mandje met snoepjes van vroeger doet het bij de mijne erg goed (je weet wel, zoethout, suikerballen, dropshots enzo). De mijne waren jong in de oorlog. Dus dat vinden ze echt heel lekker en leuk, kregen ze vroeger niet zo vaak en een echte traktatie.

Verder drinkt die van mij graag een likeurtje :)

Mijn opa wilde op het laatst hele grappige dingen. Puzzels enzo, en dan moesten de kleinkinderen mee spelen :) (Leukste verjaardag ooit, op bed bij opa een puzzel doen van winnie de poeh) en de keer d'r op zaten we pannekoeken te bakken in de keuken.

Je kan trouwens ook een ontbijtje laten bezorgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 02:18

Op zich is er met die oude muziek / gezangen natuurlijk wel iets heel leuks / persoonlijks te bedenken , als ze niet al vanalles daarvan in de kast heeft ? :)

Ehm Lielle iemand uit 1910 had nu ruim 100 geweest hoor , zo erg is het nog niet :P

Is een slecht korte termijn geheugen een belemmering voor een luisterboek eigenlijk...? :)

Of heeft ze er dan gewoon lekker lang / vaak plezier van :P

Vind ik ook nog best een leuk idee eigenlijk :)

Mijn oma heeft iets met sorbets , haar man trakteerde haar vroeger altijd op een sorbet , heeft je oma ook niet zoiets waar een herinnering aan zit ? :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:28

oeps, rekenfoutje. Maar goed, idee blijft hetzelfde :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:40

Jammer dat het zondag al is....een fotoboek is altijd leuk (zo eentje die je digitaal maakt) Heb ik destijds ook voor mijn oma gemaakt...allemaal oude foto's ingescand en een gaaf boek gemaakt. Oma is er heel blij mee :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:44

Dagje dierentuin, kinderboererij ofzo?
Meestal houden de oudjes wel van dieren .

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:46

Ik zou het in de doe-hoek zoeken. Samen iets leuks doen. Hoeft niet groots te zijn.
Oudere mensen hebben vaak genoeg (maken weinig op), maar zijn beperkt in dingen doen.
Ik denk dan ook dat daar het grootse plezier in zal zitten.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:54

Een leuke familiefoto?
Wij hebben met de hele familie onze oma en opa eens een grote kader gegeven met foto's van iedereen. Zowel oude trouwfoto's als kinderfoto's van hun kinderen, kleinkinderen, dieren die ze vroeger gehad hebben, hun ouders,... als huidige foto's.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 07:57

ik heb laatst voor oma die 90 werd een mooie foto van de achterklein kids laten maken .

Mensje was helemaal ontroerd !!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:19

MonaLieske schreef:
Er is een centraal cadeau topic: [LZP] [CENTRAAL] Het Cadeau topic :D

Maar om je toch te helpen: is het mogelijk om haar een dagje mee uit te nemen of zo? Of gaat dat niet meer?

Hier hebben we inderdaad een centraal topic voor, daar kun je je vraag stellen. Hier een slotje.