Ik weet niet wat ik er mee aanmoet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:34

Jeetje meid, wat moet jij door een verschrikkelijk moeilijke tijd! En echt, zoals heel veel anderen ook al zeggen: je stelt je niet aan! Dat iemand zijn ouders niet heeft gekend wil niet zeggen dat jij niet verdrietig mag zijn omdat jij jouw moeder na 14 jaar kwijtraakt. 14 jaar is nog veel te kort, veel te jong om al zonder moeder door het leven te moeten gaan.

Hopelijk kun je iets met de tips die hierboven gegeven worden. Zoek alsjeblieft vooral iemand bij wie je wél je verhaal kwijt kunt, want dat is echt heel erg belangrijk. Je hoeft niet sterk te blijven of te doen alsof het je niets doet. Niemand verwacht dat van je, ook al denk je misschien van wel.

Sterkte meid :(:)

LEKKERGEK

Re: Ik weet niet wat ik er mee aanmoet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:09

Je stelt je echt niet aan! Het is heel erg heftig om één van je ouders te verliezen. Mijn vader is twee jaar geleden ook gestorven aan kanker. En daar heb ik het nog steeds moeilijk mee.

Probeer zo veel mogelijk tijd door te brengen met je moeder. Vertel haar alles, vraag haar alles. Het is ook niet verkeerd om te huilen. Probeer je verdriet dan ook niet te verbergen voor je moeder. Geniet van alle tijd die je nog met haar hebt.

En zoals andere ook zeggen, zoek iemand waar je mee kan praten. Dat is heel erg belangrijk.

Heel veel sterkte.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:13

Heel veel sterkte.
Probeer nog zoveel mogelijk met je mama te zijn.

Mijn PB staat open!
Als je wil mag je, je verhaal aan mij kwijt.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:37

Jeempie, ik weet echt niet wat ik moet zeggen..
Heel veel sterkte :(:)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:16

Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen...
Zo oneerlijk... en natuurlijk mag je boos, verdrietig, shagerijnig zijn!!! Schaam je er alsjeblieft niet voor en je stelt je zeker niet aan!! Zoek echt iemand om mee te praten meis, zal je goed doen. Eventueel je zus, een leraar op school of wie dan ook. Zoek iemand die je vertrouwd en die zal je ook vertellen dat je, je niet aanstelt!! Hele dikke knuffel voor jou :(:)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:27

Jeetje, wat vreselijk dit... Ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Nog maar 14 jaar en dan al dit moeten meemaken.. Zo jong.. Meid, zoek iemand op tegen wie je dit kan vertellen, iemand die je kan steunen en die je begrijpt. Je mag me altijd een pbtje sturen!

Hele dikke knuffel :(:)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:30

vreselijk, een aansteller ben je sowieso niet! :(:)
kan je echt niet met iemand erover praten, je oudere zus bijvoorbeeld?
heel veel sterkte! :(:)
:*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:37

Je stelt je niet aan! Het is gewoon heel naar, het leven is oneerlijk :(
En je vader... of op school(ik weet niet of je nog school hebt..), kunnen die je helpen?

Heel veel sterkte!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 23:18

Bedankt voor de lieve reacties, echt heel fijn.

Ik ga er later allemaal even op in. Ze hebben de chemotabletten gestopt, de laatste hoop, ze hebben het helemaal opgegeven. Woensdag komt ze naar huis met bed rolstoel enzo en een therminaal dokter (24/7)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:12

Sterkte meid...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:19

TS, het lijkt soms of je de woorden niet kan vinden om iemand te steunen.

Het enigste wat ik kan zeggen: sterkte, echt heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie nog een paar fijne gesprekken/momenten kunnen hebben.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:27

Jeetje ik weet ook niet wat ik zeggen moet..maar vind jezelf echt geen aansteller.. Dit is zo ontzettend triest. Ik hoop dat je nog een mooie, waardevolle tijd met je moeder door mag brengen. Koester de tijd die jullie nog hebben. Ik hoop voor je dat er in je omgeving toch mensen zijn die je kunnen steunen in de komende tijd.. :(:)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:09

wat erg weet niet wat ik moet zeggen mijn moeder heeft ook borstkanker gehad
heeeel erg veel sterkte

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:46

Jeetje, wat ontzettend erg wat jij en je familie mee moeten maken.. Woorden schieten me eigenlijk tekort..
Probeer inderdaad iemand te vinden waarmee je erover kunt praten, ik denk dat dat wel heel belangrijk is. Probeer verder nog zoveel mogelijk van het nu te genieten, en inderdaad zoveel mogelijk aan haar te vragen. Misschien is het een idee (als zowel jullie als je moeder dit willen natuurlijk) om je moeder een videoboodschap voor je in te laten spreken? Dan kun je haar stem altijd terughoren en haar terugzien.

Ik kan me gewoonweg niet voorstellen waar je nu doorheen gaat, en ik wil je ontzettend veel kracht en sterkte toewensen.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:05

Meer dan je alle sterkte van de wereld wensen kan ik niet doen... Wat zitten jullie in een verschrikkelijke situatie.... En dat allemaal door die rot ziekte! (zacht uitgedrukt..)

Ik hoop dat je iemand vind waar je je verhaal bij kwijt kan! :(:)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:12

Heel veel sterkte gewenst meid!

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:18

Wat verschrikkelijk dat je dit om zo'n jonge leeftijd al mee moet maken. Woorden schieten even te koort. Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:23

Voel jezelf aub geen aansteller. Er is niks ergers voor een meisje van 14 (in de puberteit) om haar mama te gaan verliezen.
Ik kan mij voorstellen dat je ontzettend veel verdriet hebt hierover. Dat je het niet meer kunt aanzien.
Het is moeilijk om iemand in de ogen te kijken waarvan je weet dat die er plots niet meer kan zijn.
En die iemand is hier je mama. Probeer samen nog veel te praten meid... En te genieten van de laatste momenten.
(Je mag altijd pb'en als er iets is). Veel stertke!

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:06

och meid toch...
ik weet echt niet zo goed wat ik moet zeggen. Wil je heel erg veel sterkte wensen!

Wanneer je de behoefte hebt om te praten mag je me altijd pb-en :(:)

liefs

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 01:46

Natuurlijk stel je je niet aan dat is toch een het slechtste nieuws die je kan krijgen. Jullie hebben het jaren geleden meegemaakt. En nu komt het zo hard en snel terug. Dat is een keiharde klap die bij elk mens hard aankomt. Alleen al om het te lezen vind ik erg.
Krop je gevoelens niet op praat of schrijf erover. Geniet van je moeder misschien kunnen jullie samen een leuke schriftje maken waarin in je je leukste gebeurtenissen opschrijft en je moeder opschrijft wat ze graag wilt voor je. Ik kan je pijn niet weghalen of iets liefs schrijven zodat je verdriet weggaat.
Ik wilde dat de wereld anders was waarin lieve mensen niet ziek worden en kinderen geen verdriet hebben.
Maak veel foto's praat en knuffel veel vergeet haar niet te vertellen dat ze een geweldige moeder is.
Ik vind het zo erg ook voor je moeder, hebben jullie hulp in huis? Familie die meehelpt? Heeft je moeder iemand met wie ze kan praten. Ik wens jullie gezin alle kracht en sterkte.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:17

Meis wat erg voor je. :(:) Ik vind het echt erg dat jij dit op je 14e al moet meemaken..
Ik heb een jaar geleden zelf in ongeveer dezelfde situatie gezeten dus ik herken wel het een en ander, maar ik was 22.
Probeer als de mogelijkheid er is, nog een aantal dingen met zijn twee te doen, al is het maar een wandeling maken met de rolstoel, samen cake bakken, iets in elkaar knutselen, spelletje spelen, etc. Van een aantal van die momenten heb ik foto's gemaakt en dat zijn de momenten die ik me heel vaak voor de geest haal. Dat boek dat eerder is genoemd is een goede tip: Linkje. Erover praten of schrijven is echt belangrijk, iemand die er voor jou is en altijd naar je luistert. Dat kan de vriendin zijn waar je eigenlijk ruzie mee hebt, via de mail met iemand als je het fijner vind om iemand niet aan te hoeven kijken, een tante die je situatie en je moeder heel goed kent, je huisarts, een vriendin die ver weg woont maar je wel altijd kunt bellen, bokt desnoods.

Ik weet een beetje wat je de komende tijd gaat meemaken en ik wil je heel, heel veel sterkte wensen. En mooie momenten samen met je moeder. Als je je verhaal kwijt wilt, kun je altijd pb-en. Y;(

lovehorses4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:47

Meid... omg wat heftig!! Dat je dit op zo'n leeftijd moet meemaken is echt te erg voor woorden. ;( Een beetje steun en begrip van anderen is wel het minste wat jij kunt gebruiken. :(:) Hulp vragen aan anderen is geen schaamte in dit soort situaties. Hulp en begrip is een must voor iedereen die in zo'n situatie zit. Je hebt iemand nodig die een arm om je heen slaat en grote knuffel geeft en waarbij je uit kan huilen. Want meisje, meisje, meisje wat moet jij je rot voelen :(:) Super fijn dat iedereen op bokt je hopelijk een klein steuntje in je rug geeft. Geniet nog van de momenten die je met je moeder kan hebben en probeer je emoties naar haar en je omgeving te uiten. Ik wil jee heel veel sterkte wensen!! Y;( Als je iets kwijt wil, mijn pb staat ook altijd open! :j

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:51

Heel veel sterkte! :(:)

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:53

ach meisje! :(:)
Wat moet het rot zijn om je moeder te zien aftakelen! Ik vind het goed dat je het op bokt heb neergezet :). hier kun je gelukkig altijd je verhaal kwijt! Ik zou toch proberen ook met je vriendin erover te praten en de ruzie bij te leggen .. je hebt het al zo moeilijk!
Heel veel sterkte voor jou je zusje en je zus! :(:) En ik hoop dat ze er nog is met je verjaardag.

lovehorses7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:00

Ach jeetje heel veel sterkte!!! :(:)