Blokering op abbonement, ander abbonement nemen mogelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:33

Waarom bel je ze niet gewoon even. Er is vast iemand in de buurt die je even kan helpen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:34

Ik denk om eerlijk te zijn dat je geen ander abbo kan nemen.

Ik ben nu wel een Belgje, dus weet niet hoe het in NL werkt. Maar ik heb bij Mobistar gewerkt, aanvragen van abbo's verwerken. Ik moest toen gewoon de handgeschreven aanvragen ingeven in de computer, en door dat te doen, werden een aantal mensen altijd steevast geweigerd. Ik heb toen ook navraag gedaan over het waarom. Mobistar, Proximus, Telenet, Base,... Werken daar allemaal in samen.

Vanwege dus de niet betaalde rekeningen. Dat maakt dat een andere provider je ook zal weigeren.

Maar ik zeg het.. Zo werkt het in BE..

Ashley5760

Re: Blokering op abbonement, ander abbonement nemen mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:35

Je kan wel andere abo's nemen bij andere telefoonmaatschappijen maar je rek bij t mobile blijft stijgen.
je kan gewoon kijken op http://www.t-mobile.nl/my-t-mobile voor een rekeningoverzicht.
En anders even bellen, sturen ze het naar je op.
Een ander abo afsluiten zorgt dat je nog verder in de problemen komt.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 10:36

Hm.. Ik vind het erg onduidelijk. Vraag me echt af of ik nu wel of niet een abbonement kan nemen.

Mocht ik nu geweigerd worden. En ik betaal bij tmobile. Kan ik dan alsnog een ander abbonnement nemen. Of sta ik dan toch op een lijst en word ik de komende jaren overal geweigerd?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:37

wat ik niet begrijp is dat je je rekening toch gewoon online in kan zien?
en je kunt ze ook bellen voor een overzicht heb je dat inmiddels al gedaan?
heb je niet gewoon nummers buiten je bundel gebeld....... bijvoorbeeld 0900 info nrs of iets dergelijks?

succes ermee ik ben alleen bang dat je aan het kortste eind trekt en je toch vroeg of laat
zult moeten betalen

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:38

nee,je staat nergens op een lijst.

waarom zit je nog op bokt te twijfelen?

Bel tmobilie gewoon even ls je dolgraag een andere abbo wilt.

Of durf je niet te bellen?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:38

basilicum schreef:
Hm.. Ik vind het erg onduidelijk. Vraag me echt af of ik nu wel of niet een abbonement kan nemen.

Mocht ik nu geweigerd worden. En ik betaal bij tmobile. Kan ik dan alsnog een ander abbonnement nemen. Of sta ik dan toch op een lijst en word ik de komende jaren overal geweigerd?

Volgens mij kun je dan gewoon een ander abbo nemen hoor. Het is bij ons gewoon zo, als je ergens een rekening niet betaald hebt, dat andere providers je automatisch weigeren. Dat deden wij zélf niet, dat deed de computer automatisch..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:43

Aangezien dit geen paardgerelateerd topic is verplaats ik het naar het juiste forum.

TAO-->HTT

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:53

Annemiek89 schreef:
Of durf je niet te bellen?

Haar abo is afgesloten dus volgens mij kan ze niet meer bellen :P
Dat je geen BKR notering hebt wil niet zeggen dat je gewoon een ander abo kunt nemen.
Providers houden ook onderling lijsten bij.

Nogmaals: je kunt toch online je rekening bekijken?

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 11:39

Ik heb zojuist in mijn online rekening gekeken. Er staat daar dat ik behoorlijk over mijn rekening heen gebelt heb. Naar mijn mening klopt dit niet. Ik vraag me af hoe dit nu verder loopt. Er staat niet bij naar wie of wanneer ik gebelt heb.
Ik wacht tot ik bericht thuis heb, mischien staat daar meer in.

Ik kan inderdaad niet meer bellen :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:45

Je kunt ze toch ook met je vaste lijn bellen? Althans dat is bij de kpn wel zo. Vraag om een specificatie, zodat je kunt zien met wie en wanneer je gebeld hebt. Verder zou ik het vooral schriftelijk regelen, ik heb een conflict met de kpn gehad en heb 3 aangetekende brieven gestuurd, daarna is het rechtgezet. Samenwerking met BKR hebben ze niet meer, maar de telefoniebedrijven werken nu samen met een stichting die prevental heet en daar zitten de meeste teloonbedrijven bij. Ik stond na een tijd daar te boek als wanbetaler. Ook daar een aangetekende brief naartoe gestuurt met mijn verhaal en dat de fout bij kpn lag en dat ik wilde dat het onderzocht werd. Daarna ben ik snel uit hun systeem gehaald en opeens waren de problemen met kpn over. Heel apart.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:54

Dan zou ik even naar vrienden of familie gaan om te kijken of je mag bellen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:04

basilicum schreef:
Ik heb zojuist in mijn online rekening gekeken. Er staat daar dat ik behoorlijk over mijn rekening heen gebelt heb. Naar mijn mening klopt dit niet. Ik vraag me af hoe dit nu verder loopt. Er staat niet bij naar wie of wanneer ik gebelt heb.

Via my t-mobile kan je ook een specificiering openen! Gewoon inloggen > mijn facturen > en dan op de rekening klikken die je gespecificieerd wilt zien, dat opent dan in een apart venster.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:15

basilicum schreef:

je kunt dan toch zien waar je naar toe gebelt hebt............kunnen ook service nrs zijn geweest
en dat valt waarschijnlijk buiten je bundel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:16

Of je hebt enorm veel op internet gezeten waardoor je over je limiet bent gegaan.

Maar TS kan het idd gewoon online bekijken.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 21:36

Wat ik gebelt heb waren geen service nummers helaas. Echt over de bundel heen gebelt, terwijl ik nooit zoveel bel, ben een smser.

@Cayenne, ik heb een telefoon zonder internet :D Lijkt me dus sterk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:04

Misschien teveel gesmst? Ongemerkt verstuur ik ook veel smsjes

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:11

Heb je in de gaten dat als je een BKR registratie krijgt (na 3 aanmaningen) je ook geen hypotheek en dergelijke kan afsluiten! Dit heeft dus ook gevolgen als je een huis wilt gaan kopen en zo. Ik zou dus eerst de rekening betalen en daarna gaan uitvechten of je het wel of niet moet betalen. Ze storten dan het te veel betaalde geld terug. Een BKR registratie blijft 5 jaar staan en na 5 jaar kun je schriftelijk aanvragen om je BKR registratie weg te laten halen. Dit gaat dus niet automatisch. Je moet dat zelf regelen. Ik vraag me dus af of je daar op zit te wachten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 00:17

@3bengels
Er is al aangetoond dat door het niet betalen van een telefoonrekening je geen BKRnotering krijgt.

@TS
Ik ken persoonlijk mensen die gewoon het ene abonnement na de andere nemen bij verschillende providers (en stug niet betalen)... dus ik neem aan dat ze het niet controleren of je nog schulden bij de ander hebt.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 10:41

Ik heb nog steeds geen mail van knp. Zou ik volgens de meneer aan de klantenlijn binnen een uur hebben. Dus ik verwacht dat ik geen abbonnement krijg daar. Denk ik?

Ik betaal de rekening van de week. En dan moeten ze alsnog voor me uitzoeken hoe en of wat.

Ik vind het gewoon heel vreemd. Ik heb 450 belminuten, en zoveel bel ik nooit (Heb juist altijd over). En een 1000 sms bundel. Verder heeft mijn foon geen internet (Had voorheen wel een foon met internet, maar die is overleden, heb nu een oud dingske).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:45

Als ik jou was zou ik eerst de specificatie bekijken en als het idd niet klopt een aangetekende brief sturen. Kost je wel even wat, maar dan heb je wel een been om op te staan. Mss ben ik wat zwartkijkerig, maar ik heb echt veel gezeik gekregen bij de kpn toen ik wat zaken via de klantenservice liet oplossen. Ze hebben toen een ontzettende zooi gemaakt van mijn aansluiting, maar bewijs dat maar eens. Wel een kopie bewaren van je brief.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:28

Wat ik niet snap is waarom je niet gewoon de specificatie via my t-mobile bekijkt? Dan kun je meteen zien naar welke nummers je hoelang hebt gebeld en hoeveel dat gekost heeft. Lijkt me simpeler dan hier een topic openen en je de hele tijd zorgen te moeten maken over wel-of-geen abonnement krijgen en of je nu wel of niet gelijk heb over die openstaande rekening.
Maargoed, wie ben ik =)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:09

Inderdaad een aangetekende brief verzenden als je écht van mening bent dat het niet klopt, ik heb de ervaring dat bellen/emailen over dit soort zaken niet werkt bij bedrijven als T-Mobile..

Je kan inderdaad ook eerst de specificaties van de rekening bekijken via de site van T-Mobile, of heb je dat al gedaan?

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:35

mijn smsbundel blijkt eraf te zijn? nu iemand aan de lijn van hun.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:35

}:0 Vraag me af hoe dit afloopt..
Laatst bijgewerkt door basilicum op 24-06-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt