Waarom doe ik alles fout?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danique91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:49

Hee meis,

Pff.. ik heb ook zon tijd gekent, ik ben er uit gekomen. En ik denk dat heel veel mensen wel eens last hebben van zo'n dip.
Ik ben op een gegeven moment eens niet meer naar mijn geestelijke toestand gaan kijken. Maar eens gaan rondkijken op internet wat voor symptomen(volgens mij schrijf je het zo:P) ik allemaal had en ben maar eens naar het ziekenhuis gegaan. Wat blijkt; mijn schildklier werkt niet zoals het hoort. (weet het fijne er niet van want mijn dokter doet er een beetje lacherig over) Maar was dus moe, negatiefe gedachten, down. Zijn allemaal verschillende dingen waar je dan last van kunt hebben. En dit kan je schildklier allemaal veroorzaken. Ik zeg natuurlijk neit dat jij last van je schildklier zal hebben. Maar je kunt eens gaan rondkijken? Het hoeft natuurlijk niet altijd je "geestelijke" kant te zijn die je humeur etc beïnvloed. Maar ga niet te veel aan je vriend hangen, ga zelf meer de deur uit. Probeer wat vaker te werken? Zo ga je meer verdienen kun je meer uitgeven/doen. Misschien wel een eigen paardje?
Dat je dat als doel stelt, meer werken waardoor je een paard kunt veroorloven, geloof me; heb je direct een hele goeie vriend er bij waarschijnlijk!

Succes meis, en laat je koppie niet hangen, kop op!

Liefs

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:50

Dank jullie! Weer hele verhelderende posts :j
Ik ga er nog eens doorheen lezen, met mn vriend praten en m dit allemaal laten lezen.
En ik ga van de week opzoek naar een (team)sport om te gaan doen, en leuke hobby's zijn ook welkom (ben alleen niet zn pietjeprecies :Y) )
Huisarts en/of psycholoog leg ik denk ik nog even aan de kant, vanavond even praten hoe ik t aan ga pakken zodat mn vriend er nog
toekomst in ziet, ik denk over een paar weken/maand ff reflecteren hoe t dan gaat en dan beslissen of een psycholoog toch nodig is..

Ik woon thuis bij mijn ouders en volg een opleiding (zelfde als mn vriend, daarvan ken ik m)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:58

lieve ts :(:)
Volgens mij moet je eerst eens van jezelf uitgaan.
Wat wil jij van het leven.
Je vriend heeft werk, veel vrienden, sport veel, heeft een grote familie.
Dat is een druk leven dat bij hem past.

Wat past er bij jou, dat hoeft helemaal niet hetzelfde te zijn.
In vriendinnen moet je investeren, als ze dienen als tijdvulling omdat je niet bij je vriend kunt zijn dan gaat dat niet werken.
Een sport zoeken zodat je veel weg bent is ook een verkeerd uitgangspunt, zo kom je niet uit dit cirkeltje.

Als je het liefst paardrijdt begin daar dan; wat heb je nodig om dat mogelijk te maken.
Misschien moet je er een baantje bij zoeken of een opleiding gaan volgen.
Er was ook ergens een topic over 100 dingen doen in 100 dagen oid.

Jij moet iets van je eigen leven gaan maken, dat heeft niks met je vriend te maken.
Hoe was het in het begin toen jullie elkaar net kenden, waarom is hij op jou gevallen destijds, en hoe ben je nu.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:04

Ach Lois toch! :oo
Tuurlijk doe jij niet alles fout. Echt niet!! :(:)

Succes vanavond, je kan het! En als je er eens tussenuit wil, ben je hier ook hartstikke welkom hoor. Of ik kom jou kant op, allemaal geen probleem. :(:) :(:) :(:)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:08

Toen ik naar Eindhoven verhuisde om met mijn ex samen te gaan wonen, kende ik daar ook niemand.
Zo ben ik op bokt terecht gekomen :+ Ik verveelde me en zocht iets leuks over paarden op internet.
Na een tijdje bent ik er achter gekomen dat via bokt vaakt meetings ge-organiseerd worden en dat heb ik toen dus een keer gedaan. Eerst heb ik een topic gemaakt dat ik mensen zocht uit de buurt van Eindhoven, om vervolgens wel een echt meeting topic te maken.
Uiteindelijk wilde we gewoon gaan wandelen in de bossen, maar doordat een meisje in dat topic connecties had bij het asiel, zijn we uit eindelijk met asielhonden gaan wandelen.

Misschien ook iets voor jou?

Verder ga ik erg mee met de post van Justkid, succes!

kjoetie

Re: Waarom doe ik alles fout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:16

als je niet kunt sporten kun je bv ook een toneel- of zangvereniging bezoeken, een instrument gaan bespelen, schilderclub, of open een topic op bokt om mensen in de buurt te leren kennen... is er niets wat je altijd al hebt willen doen of goed zou willen kunnen? Dan zou je dat kunnen gaan doen, inderdaad moet je denk ik je vriend wat meer ruimte geven, hij moet een aanvulling op je leven zijn, niet DE invulling. Verder gewoon een dikke knuffel en veel sterkte gewenst. Enneuh, je hoeft echt geen hordes vrienden te hebben, ik kan mijn Echte vrienden op 1 hand tellen, liever een of enkele diepe vriendschappen dan heel veel oppervlakkige kennissen denk ik dan maar..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:43

Loiz schreef:
Dankje Ragdollcat, hele duidelijke post die wat hard aan komt, maar je hebt wel gelijk.
Je verwoord het erg goed, zet me aan het denken, dankje.

Ik ben altijd eerlijk en ik zeg gewoon wat ik ervan vind en denk en ben graag duidelijk zonder omwegen en lange uitleg.

Je kan toch lekker gaan winkelen en ga lekker naar de kapper, heerlijke dingen die je in je eentje kan doen, en ga lekker films huren en bekijk het lekker thuis, heerlijk geen gezeur van ben je klaar met snuffelen enof door de film heen praten.

En ga weer lekker zoeken naar een bijrijpaard of verzorgpaard dan kom je ook vanzelf mensen tegen met wie je kan optrekken/koffie drinken.

Ga bij de buren wat kletsen en of ga je eigen familie opzoeken, op de koffie.

Geloof me en echt waar, veel vrienden hebben is echt niet altijd leuk en schept ook verplichtingen zoals al die verjaardagen enzovoorts, een paar is voldoende, dan blijft het leuk.

Je kan toch ook met je vriend af n toe meegaan naar zijn vrienden en daarnaast heb je ook nog je werk van 2 dagen in de week.

En noem maar op van wat je leuk vind en wil doen.

Kijk maar wat Kjoetie zegt (post boven deze post), daar ben ik het ook mee eens.

En denk gewoon positief en niet zo negatief dan komt het gewoon vanzelf wel goed.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:14

Hoe moeilijk het ook is soms, je moet echt zelf je lol maken (een ander doet het echt niet voor je!)
Wat ik weleens bij meerdere mensen gehoord hebt, dat het echt helpt als je jezelf over een drempel heen
kan zetten en niet thuis op de bank gaan zitten mokken..... Dan wordt de dip volgens mij alleen maar groter.
Wat mij nog weleens helpt, is een lekker lange boswandeling. Knap ik echt van op!

Sterkte, ik hoop dat je niet ook nog de klap krijgt te verwerken dat je vriend de relatie een tijdje stop zet. :(:)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 21:30

Bedankt allemaal voor de reactie's! Doet me heel veel!

Mn vriend is net weg en heeft alles gelezen, hij zit erg met hoe t nu gaat tussen ons maar is er van
overtuigd dat t beter gaat worden als ik ga doen wat ik hier zeg te gaan doen. We hebben allebei flink gehuild
maar ook weer met een lach afgesloten en laten alle fouten nu achter ons en gaan, of teminste, ik ga er hard
aan werken. Mag volgens mn vriend trots zijn op mezelf dat ik dit topic geopend heb en dit alles gezegt heb,
nu moet ik het alleen nog waar gaan maken, maar hij heeft er gelukkig nogsteeds vertrouwen in.
Al met al best positief dus, ben blij dat ie toch gekomen is, want hij wou eigenlijk niet meer komen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:32

+:)+
Tuurlijk ga je er aan werken, en het gaat ook echt wel goed komen!
Mooi dat je vriend er nog vertrouwen in heeft, geeft jou ook nog wat extra steun.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:33

Toppie, Lois! +:)+
Je kan het..
En echt waar, als je eens er tussen uit wil, u roept maar! Zo ver is het niet. :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:45

Begin anders eens met vrijwilligerswerk, dan kom je ook meer onder de mensen en wie weet hou je er nog vrienden aan over.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:45

Ik heb het gelezen en ik vind het heel erg knap van je! :j

Maak eens een lijstje met sporten en hobby's die je leuk kijken.
Want je kan wel een sport kiezen maar als je dat niet leuk vind dan heeft dat ook geen zin.en met hobby's en sporten leer je ook weer mensen kennen waar je leuke dingen mee kan gaan doen.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:13

Lieve meid,

Natuurlijk doe je niet alles fout! Moet je eens kijken wat je vandaag zoal gedaan hebt! Je hebt om hulp gevraagd en je bent een gesprek met je vriend aan gegaan.. Dat doen niet veel je na hoor, dat is een grote stap! :(:)

En het allerbelangrijkste is dat je beseft dat er iets moet veranderen. Daar begint het mee. Je kunt niet verder voordat je het probleem ziet, dan pas kun je er rustig aan gaan werken. Niet te snel, stap voor stap. En de allergrootste stap heb je vandaag al gemaakt, kijk hoe positief dat is! :j

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:08

Hey Lois, je mag ook altijd langskomen op stal hoor! Ook als ik er niet ben. Kan je gewoon Ted pakken als je dat wilt, die vindt toch alles wel best. :(:)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 21:31

Dankje Sophie!

Nu een kleine week later, t gaat nu erg goed vind ik zelf, en mn vriend gelukkig ook!
Ben nu actief opzoek naar een bijrijdpaard, let heel erg op hoe ik reageer en heb de tip
van het opschrijven opgevolgd, ben een word documentje gestart waarin ik elke dag een reflectie schrijf.
Op de een of andere manier vind ik het wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die
hier mee zit en ook via PB heb ik nog best wat reactie's gekregen met eigen verhalen en tips, heel erg bedankt daarvoor!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:45

En niet alleen maar bezig zijn met oplossingen zoeken, nadenken, proberen positiever te denken.. Ga eens heel hard meezingen (je hebt op youtube van elk beetje bekend liedje wel een karaoke versie, doet mij altijd heel erg goed), hardlopen, bungeejumpen als het even kan..
Nou is dat laatste misschien wel heel extreem maar ik hoop dat je het idee begrijpt ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:47

Loiz, ten eerste veel sterkte en wat goed dat je de tips die hier gegeven worden opvolgt.

Als jij de fotograve bent van de foto's uit Sophie der profiel dan kan je daar misschien ook meer mee gaan doen. Zeker als sporten te zwaar voor je is, is dit misschien ook een vrijetijdsbesteding waar je contacten mee kan leggen en de tijd mee kan doorkomen als je vriend naar zijn vrienden/hobby's is. Al ga je af en toe maar naar een sportevenement met je camera, hoeft niet persé paarden te zijn, dan ben je er toch even uit. Aanspraak volgt vaak vanzelf.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:59

Zie je wel.. Komt helemaal goed! +:)+

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 00:38

Ga anders lekker naar de sportschool! Ik vind het echt heerlijk om een paar avonden in de week lekker te sporten. Of hardlopen of vraag of je nog een paar uur extra kunt werken! Succes en kop op!!

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 01:09

Ik lees dat je een sport wilt gaan doen, super! misschien meer werken? Of vrijwilligerswerk? Probeer je leven spannend te maken en op te vullen!! Hoe harde je aan mensen trekt hoe harder zij bij je weg willen..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 01:32

http://www.youtube.com/watch?v=Zm-MIdFXV_4

Ik vind het ge-wel-dig om dit liedje mee te zingen. het gaat er dan misschien om dat je je niet rot moet voelen over je uiterlijk, maar toch.... Lekker liedje ;)

Wat vind je daarnaast van vrijwilligers werk? Ga lekker met oudjes wandelen (geloof me, die babbelen de oren van je kop af := ) Of ga naar het asiel om je daar bezig te houden. ben je lekker met dieren in de weer en doe je wat nuttigs én vul je je eigen tijd in! :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 08:10

Sportschool word ´m niet denk ik, daar kan ik niet zo heel veel dingen doen en ik ben niet consequent genoeg om zelf erheen te gaan.
Meer werken word m ook niet, want wanneer de Hema verder open is zit ik op school, vrijwilligerswerk.. tja, ik heb niks met
ouderen of kinderen, en het asiel is hier wel een flink stukje vandaan, en ik heb al eens gekeken, maar daar moet je volgens de
site geloof ik min 1 hele dag doordeweeks kunnen, wat ik dus niet kan want ik moet naar school ;)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:36

Wat goed dat je er met vriend over gepraat hebt, en hieraan wil gaan werken!

Ik ga vooral met Justkid mee, probeer het niet te zien als 'ik moet iets vinden om bezig te zijn', maar ga een bij jezelf na wat je leuk lijkt? Wat wíl je, wat zijn je dromen? om dit voor jezelf concreet te maken kan het 101 doelen in 1001 dagen helpen, om bewust na te denken over wat je wil doen.

Ik herken mezelf trouwens wel een beetje in jou. Ik was altijd heel erg druk, maar door flinke lichamelijke problemen kan ik nu al een jaar niet naar school, kan ik niet werken en veel dingen als uitgaan of winkelen met vriendinnen zitten er nu gewoon niet in. Daardoor heb ik soms ook teveel de neiging aan mijn vriend te gaan hangen. Belangrijk is om toch voor jezelf een invulling van je dagen te vinden. Niet voor hem, maar vooral voor jezelf.

Je gaat wel nog naar school zeg je, is dat fulltime?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:03

Loiz: heb even naar je foto's gespiekt, doe je goed zeg!

Je kan idd zoals iemand al zei, evenementen gaan fotograferen en aan de inschrijvingstafel een briefje hangen met iets à la
Wil je m'n foto zien/ bestellen? Bezoek ... en je site erachter.
2 vliegen in 1 klap: je hebt JOUW eigen hobby en evt wat extra zakcentjes, en misschien binnenkort wel opdrachten!
Leuk toch?

En ohja: :(:)
Heb ook zo'n periode gehad.
Ik heb dit héél anders opgelost door m'n vriend buiten te smijten, een totaal foute kerel mee naar huis te nemen en m'n hart te laten vertrappelen.
Uiteindelijk ... haalde het niets uit, want ik moest nadenken.
Je moet gewoon even nadenken: wat wil ik? Wat zijn m'n doelen, waar wil ik naartoe?
Wat voor leven wil ik nu eigenlijk? En dan daaraan werken ;)