BlueStar"]
De vergelijking tussen kind en paard e.d.vind ik iets raar.
Paarden en auto´s kan je verkopen kinderen niet.
Hoewel als dit mogenlijk zou zijn zouden onvrijwillige kinderloze echtparen een grotere kans hebben tot het krijgen van een kind.
.
[/quote]
en effe ter aanvulling, maar goed dat er geen asiels voor kinderen zijn, hoewel, deze worden het probleem van de maatschappij.
[quote="BlueStar"]
Wel vindt ik dat mensen met een hogere inkomen geen volledig recht hebben hierop. Maar dat er inderdaad naar inkomen gekeken moet worden.
[/quote]
Maar die mensen met een hoger inkomen betalen zowiezo al een groter aandeel aan de maatschappij in de vorm van belasting, dus ik vind het niet geheel terecht dat ze dan minder kinderbijslag zouden moeten krijgen. Meer betalen en dan minder ontvangen, nee, dat kun je echt niet maken.
[quote="BlueStar schreef:Ook zijn kinderen nodig in onze maatschappij, wij vergrijzen. Als we KB zouden intrekken bewust kinderloze een vergoeding gaan geven, dan ben ik benieuwd hoeveel kinderen er (gewenst) op de wereld komen.
Wie verzorgt later de ouderen, wie geeft er les aan de paar kinderen die er wel zijn. Hoe gaan we later de kosten van aow betalen.
.
Ben ik het niet mee eens. Er is nu een babyboom aan de gang en dat zal ruimschoots compenseren. Voor de kinderen waar ik NIET aan begin, komen er een hoop in de plaats door mensen die er wel aan beginnen want die compenseren het voldoende. De vergrijzing van nu is van tijdelijke aard: die generatie is niet onsterfelijk. Jij mag mij wel dankbaar zijn dat jouw kinderen dank zij mensen als ik straks meer leefruimte hebben! WAarmee meer vrijheid.