Bommelding in Arnhem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Galeobdolon

Re: Bommelding in Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:53

gisteren ja, maar als je van plan was vanavond te rijden merk je het echt wel.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 11:26

Ciska, ja daar ben ik dus ook benieuwd naar. Onze mogelijkheid om uit te rijden is voornamelijk richting BOM ;) dus ik neem niet aan dat dat mogelijk is. We gaan nu het nuttige maar met het aangename combineren en dineren op stal ;)

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:51

ik ken het daar ja..sta je bij het lage erf?
ik had mensen graag willen helpen vanavond met paarden bezighouden in koeienstallen maar moet voor 7 uur de weg op zijn omdat ik daarna niet meer weg kan met de auto. tot die tijd kan ik helpen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:04

Ciska, wat lief aangeboden van jou :j . We hebben denk ik op dit moment genoeg eigenaren opgetrommeld om te helpen. Het zijn tenslotte onze eigen paarden dus we moeten er gewoon zijn ;).

Lage erf? Wat bedoel je daar pecies mee :o? ?

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:12

ach, misschien zijn er andere prioriteiten of noodgevallen waardoor mensen misschien niet kunnen.
Het lage erf is een stal praktisch tegenoven de bom. ik kan op het kaartje wel even wat aanwijzen..

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:16

Ja er zijn ook wel mensen die gewoon moeten werken ;) dus niet iedereen zal er zijn. Maar met een paar mensen lukt het ook wel. Wordt het straks nog gezellig ook ;). Hmmm, ik weet inderdaad geloof ik niet goed wat het lage erf is...

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:19

nu ik op je profiel gekeken heb herken ik je paarden:P dat is die blauwe stip bij de schelmseweg, 2 minuten van mijn huis vandaan.
Afbeelding
Die roze stip is waar ik woon, de blauwe stippen is waar paarden staan/stalling is.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:23

Spannend hoor! Wel netjes dat er advies wordt gegeven in de omgeving.
Ze kunnen de bom vast zonder problemen opruimen!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:59

Oh haha Ciska, ik hoop dat ik me wel altijd netjes gedragen heb :o.

Zo kun je idd mooi zien waar wij staan. De twee blauwe stippen het dichtste bij de Bom (X) betreft onze paarden idd := . De blauwe stip linksonder zijn denk ik die twee haffies en shetjes bij het Shellstation en de blauwe stip linksboven zullen wel dat hafje en shetje zijn aan de Kemperbergseweg denk ik?

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:25

nope je zit net scheef. de stip het dichtst bij de bom is een haf en shetje die ik daar een tijdje stonden, weet niet of ze daar nog steeds staan, die meest rechtse en 2na dichtst bij de bom daar sta jij, dat is de wei aan de weg bij die hovenier die ook tuintoestellen verkoopt,
de bovenste is het lage erf, ook een stalling, de onderste is naast het afgebrande restaurant, daar staan ook een stuk of 15 paarden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:34

Aha ok, dan zijn wij die stip tegen de Schelmseweg aan maar daar onder het kruis (± een cm op schaal) staan ook nog paarden van ons, die moeten ook weg. Dus die shet en haf moeten ook naar binnen? Ik weet niet eens of de paarden van de pensionstal verderop aan de Schelmseweg ook naar binnen worden gehaald (bij de Shell aan de overkant). Schuin tegenover onze stal staan ook twee haffies en twee shetjes (naast de Shell) maar dat is allemaal particulier dus ik weet niet wat daar mee gebeurt, ze hebben wel een klein stalletje. Pensionstal het lage erf ken ik niet, zit die in het bos aan de rechterkant (komend va de Schelmseweg)? Kun je die zien liggen ad weg? Dat is niet Van Loenen?

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:38

die moeten ook allemaal naar binnen ja, hoe ze dat doen weet ik niet.
het lage erf staat ook wel bekend als Van Loenen ja:)

dat paarden die van jullie daar staan staan dan in de allerachterste wei? waar ook dat bankje staat?
het komt vast wel goed en alles valt wel mee maar het is fijn dat er maatregelen getroffen worden.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 14:43

Ach iedereen zal idd wel de juiste maatregelen hebben getroffen en het zal vast allemaal meevallen. Ik maak me ook geen zorgen maar het is wel een beetje gek ;).

Oh dus het Lage Erf is van Loenen? Die moeten dus ook naar binnen? Apart hé?

Ja de paarden in de achterste wei bij het bankje horen ook bij ons.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:49

Ik zit nu bij Van Loenen. Ik kon van geen mogelijkheid vanaf de Schelmseweg de Deelenseweg of Kemperbergerweg op komen. We moesten er 1 verder pakken. Ik moet voor 7 uur schaarsbergen uit zijn, anders moet ik ergens na binnen.

En ook hier gaan alle paarden om 6 uur naar binnen.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:58

Zou dit niet een beetje te zijn? Ik woon in Schaarsbergen en er zijn vaker bommen gevonden uit WOII. Er is hier zwaar gevochten. Nog nooit eerder zijn er dit soort maatregelen getroffen terwijl er wel vaker zware bommen gevonden zijn. De boeren hier hebben allemaal wel een verhaal over het vinden van een bom tijdens werkzaamheden. Dus: ofwel het gevaar van deze bom is om wat voor een reden dan ook groter dan ooit, ofwel we slaan allemaal een beetje door (net zoals bij de weeralarmen van afgelopen winter). Wie het weet mag het zeggen.....

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:09

Het gaat om een erg zware bom, dat enorm erg hard boem gaat zeggen. Een zwaardere bom is zover ik weet hier nog niet gevonden.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:19

Als het goed is gaat ie niet 'boem' zeggen..... Er is wel vaker een 500 pnd gevonden. Bij mijn wei is ooit (vorige eigenaar) een 250 pnd onschadelijk gemaakt en die zei wel 'boem'. Een krater(tje) was het gevolg + schadevergoeding voor de eigenaar.

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:28

Laten we hopen dat ie niet boem zegt!!! Mijn paard is (gelukkig) in Lunteren ivm crossles met mijn bijrijdster... Maarre ik hou contact met je Seesje!!! Ben benieuwd, jammer dat ik er niet bij kan zijn! Succes!!

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:50

wuswa schreef:
Zou dit niet een beetje te zijn? Ik woon in Schaarsbergen en er zijn vaker bommen gevonden uit WOII. Er is hier zwaar gevochten. Nog nooit eerder zijn er dit soort maatregelen getroffen terwijl er wel vaker zware bommen gevonden zijn. De boeren hier hebben allemaal wel een verhaal over het vinden van een bom tijdens werkzaamheden. Dus: ofwel het gevaar van deze bom is om wat voor een reden dan ook groter dan ooit, ofwel we slaan allemaal een beetje door (net zoals bij de weeralarmen van afgelopen winter). Wie het weet mag het zeggen.....

Ja inderdaad. Dit is niet de eerste die ze er vinden. En kan mij ook niet herineren dat het dan zo groots wordt aangepakt. Ze zeggen ook dat ze dit soort bommen well vaker hebben ontmanteld dus ze verwachten ook geen problemen. Ik moet in iedergeval zorgen dat ik voor 7 uur bij mijn ouders de hond heb opgehaald.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:00

Nou Sas enz, succes vanavond!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:04

ben erg benieuwd!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:09

Dan mag je opschieten, want ik kwam met erg veel moeite Schaarsbergen uit. Ik moest door het bos rijden.

Ik ga zo maar eens kijken of ik nog thuis kan komen, aangezien ik net een plattegrond heb gezien tot waar het afgezet is.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:52

Ik sta nét buiten gevaar gebied, spannend!! hopen dat alles goed gaat, en succes iedereen!!

lien96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:14

Hoop dat alles goed gaat, wel spannend!!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:18

Veel overvliegende helicopters....