abgarxx schreef:Ik ben ook blij met mijn paardenvent...
Hij rijdt niet echt (af en toe buitenritje)
Maar hij is Hoefsmid
Same here!
Vriendlief is hoefsmid, dus paarden zijn zijn brood! En hij heeft samen met zijn vader op het moment 4 trekpaarden. Woont nu bij mij, maar in het weekend zijn we heel veel op het 'hof' bij mijn schoonvader, waar de paarden gewoon aan huis staan.
Zelf heb ik een haflinger die ergens anders staat.
Delen echt onze hobby, zijn recreatieve ruiters, doen allebei aan ringrijden en sjezenrijden. Waarbij we dus ook een paar keer samen rijden (als team).
Regelmatig gaat één van de paarden in de trailer, zodat we samen heerlijk buiten kunnen rijden. In het weekend mesten we samen de stallen uit, controleren de omheining van de weide e.d.
Vind het heerlijk zo dag in dag uit samen bezig te zijn... Een andere vriend (of voor hem vriendin) zou het wellicht niet begrijpen en vervelend vinden dat je zoveel tijd aan je hobby besteed. wat paarden kosten nou eenmaal erg veel tijd en geld niet te vergeten!
En als je dan 's morgen een buitenrit maakt samen in de ochtendzon.. beter kun je de dag niet beginnen... Ben elke keer als ik hem zo zie op paard in de zon opnieuw verliefd!