Een vent die rijdt, de ideale man?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vent die rijd, de ideale man?

Ja, omdat...
76 (30%)
Nee, omdat..
128 (51%)
Anders, namelijk....
46 (18%)

Totaal aantal stemmen: 250

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:33

Ik vind het ideaal een paardenman, en heb er ook een :D
we hebben allebei onze eigen paarden maar helpen elkaar waar mogelijk. We zijn allebei prestatiegericht met de hobby bezig en zitten qua training en verzorging dan ook vrijwel op 1 lijn. Vind het super om zo de hobby te delen. De paarden zijn voor ons allebei heel erg belangrijk, dus nooit gezeur over de tijd en het geld dat het kost :D

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:36

Lijkt me heerlijk om samen buiten ritten te maken, maaar vind het ook lekker dat het mijn ding is hoor :D

IK heb dus anders gekozen, beetje van allebei dus :+

Lieuwkje_90

Re: Een vent die rijdt, de ideale man?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:45

Ik heb een vriend die ook paarden heeft. Heel handig! Ik rij dressuur, hij springt, nog handiger! Ik help hem af en toe wel eens met de basis (dressuur), want lesvolgen doet'ie niet. Hij denkt dat hij alles kan, maar gelukkig wil hij dan toch wat hulp van mij :P En hij laat me af en toe wel eens een sprongetje maken op zijn paard.

Hij mag wel niet op mijn paarden :+ Maar dat vind hij helemaal niet erg. Zolang ik de zijne af en toe maar eens rij is hij tevreden.
Kan alleen maar zeggen dat het heel handig is. Al loopt hij af en toe wel te zeuren dat ik weer op wedstrijd ga. Hij is niet van het wedstrijdtype, al doet hij het af en toe ook. En ik doe niets liever dan op wedstrijd gaan. Maar als ik dan 's avonds bij hem ben is hij dat ook alweer vergeten.
Hij gaat trouwens bijna nooit mee als ik op wedstrijd ga, en dat werkt voor ons prima :D

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:51

Ik heb anders ingevuld omdat mijn vriend vaak meegaat naar mijn pony en af en toe rijdt.
Hij begint het steeds leuker te vinden, maar hij vind de elke dag verplichting niet leuk.
Hij gaat af en toe mee en zo hebben we een goede relatie haha.

Ik zou het niet leuk vinden als hij heel de dag bij de paarden zit. Vind het ook belangrijk om je eigen ding te hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:07

Ja, omdat ik hem anders niet ontmoet had ;) hij was met zijn paard op de stal komen staan waar ik een bijrijdpaard had en hij vond mij gelijk heel leuk, ik moest even wennen maar na een paar keer samen buiten rijden was ik verkocht. Ik vind het samen delen ideaal, maakt ook dat ik nu er een kleintje is nog steeds lekker kan rijden en mijn man ook. Dat is vaak heel anders als er kinderen komen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:48

Ik heb een man die niks heeft met paarden. Hij gaat wel eens mee, en heeft 2 keer op mijn paardje 'gereden'. Wat een lol heb ik gehad.
Ik vind het niet erg dat hij er niks mee heeft. Zo hebben we beide tenminste nog iets voor ons zelf aan hobby's etc :)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:56

Nouja, dat zou natuurlijk wel ideaal zijn... maar ik heb nog nooit een leuke jongen gespot die paardrijdt. :+ Dus ik houd het wel gewoon bij niet-paardrijdend..

Zolang hij maar niet gaat zeuren dat ik teveel tijd aan mijn paard besteed en wel eens mee wilt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:57

Ik vind een man in paardrijbroek ook niet sexy. Mijn broer ziet er wel altijd knap uit, maar andere mannen... Not really :')

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:57

op dit moment heb ik geen relatie, maar het is geen pré als m'n vriend zou rijden. Als hij maar rekening houdt met m'n tijd die in de paarden zit!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:59

Hey ik heb ja ingevuld maar weet het eigenlijk niet zo zeker. Had beter anders kunnen kiezen. Ik heb een nieuw vriendje die ook erg van paarden houdt, wat op zich heel handig is want als ik ga uitmesten poetst hij mijn pony. Ik heb hem nog niet zien rijden omdat mijn pony momenteel een blessure heeft. Ik vind het erg leuk dat hij elk weekend mee gaat want zo zijn we bij elkaar en kan ik ook lekker op stal zijn. Maar ik vraag me af of ik het over een tijdje nog steeds leuk vind, ik zie het al helemaal gebeuren dat ik straks steeds mijn pony kwijt ben ;)
dus ik weet het nog niet.
Groetjes s

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:00

Ik heb nee ingevuld....Mijn man is mijn ideale man. Daarvoor hoeft hij niet paard te rijden. Hij komt af en toe met ons dochtertje kijken en dat vind ik best genoeg. Ook werkt ie zich uit de naat om straks de paarden bijn huis te kunnen krijgen. Dat vind ik ideaal genoeg. :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:19

Ik had een keer een date met een springruiter, maar rende aan het eind van de avond nog net niet gillend weg... Hij was echt heel erg vol van (vooral) zichzelf en zijn wedstrijduitslagen, hield zijn paard hele dagen op stal en in zijn eentje! En stond totaal niet open voor mijn mening w.b.t. paardenwelzijn. Ik ben zelf juist neigend naar de naturalkant, ik vind dat een paard altijd buiten moet staan in kuddeverband :')

Duss in mijn geval :P : ik zou het leuk vinden als mijn vriend (die toevallig niets met paarden heeft) in de toekomst wel eens mee zou willen op buitenrit ofzo. Maar ik heb liever een vent die helemaal niks met paarden heeft, dan eentje die wel iets met paarden heeft, maar in mijn ogen op een totaal verkeerde manier.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:21

Van mij hoeft het niet hoor :) .
Vind het belangrijk om je eigen dingen te blijven doen. Vriend lekker voetballen, ik naar de paarden, heerlijk! :D
Daarbij is het ook niet zo dat hij ze vreselijk vindt, hij vindt het best leuk om eens mee te gaan! <3

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:27

Het zou me wel leuk lijken als mijn vriend kon paardrijden, maar ik
vind het niet erg dat het niet zo is. Hij vindt het wel leuk om af en toe
te kijken, maar hij snapt het niet zo helemaal wat er nou altijd zo leuk
is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:31

Ik heb ja in gevuld. Ik ben super blij met mijn "paardenvent". Je kunt zo veel samen doen! Paarden houden en rijden is leuk, maar op vele vlakken een zeer intensieve en tijdrovende hobby. Ik ben blij dat ik iemand heb die daar begrip voor heeft en gezellig mee doet.

En niks zo leuk als met je vent een stukkie met de koets te toeren of een gezellig buitenritje te maken :D

Afbeelding

abgarxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:33

Ik ben ook blij met mijn paardenvent...
Hij rijdt niet echt (af en toe buitenritje)

Maar hij is Hoefsmid

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:35

die van mij heeft niets met paarden...aan de ene kant jammer en aan de andere kant misschien wel goed...hij is vrij eigewijs en ik weet het ook allemaal beter,goede ingredienten voor een fikse ruzie ;)

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:50

abgarxx schreef:
Ik ben ook blij met mijn paardenvent...
Hij rijdt niet echt (af en toe buitenritje)

Maar hij is Hoefsmid

Same here! :j

Vriendlief is hoefsmid, dus paarden zijn zijn brood! En hij heeft samen met zijn vader op het moment 4 trekpaarden. Woont nu bij mij, maar in het weekend zijn we heel veel op het 'hof' bij mijn schoonvader, waar de paarden gewoon aan huis staan.
Zelf heb ik een haflinger die ergens anders staat.

Delen echt onze hobby, zijn recreatieve ruiters, doen allebei aan ringrijden en sjezenrijden. Waarbij we dus ook een paar keer samen rijden (als team).
Regelmatig gaat één van de paarden in de trailer, zodat we samen heerlijk buiten kunnen rijden. In het weekend mesten we samen de stallen uit, controleren de omheining van de weide e.d.

Vind het heerlijk zo dag in dag uit samen bezig te zijn... Een andere vriend (of voor hem vriendin) zou het wellicht niet begrijpen en vervelend vinden dat je zoveel tijd aan je hobby besteed. wat paarden kosten nou eenmaal erg veel tijd en geld niet te vergeten!

En als je dan 's morgen een buitenrit maakt samen in de ochtendzon.. beter kun je de dag niet beginnen... Ben elke keer als ik hem zo zie op paard in de zon opnieuw verliefd! <3 <3

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:55

Ik heb nee gestemd. Ik heb mijn vriend liever zoals hij nu is :D Hij heeft zijn stalen ros (is wielrenner), en ik vind het wel leuk dat onze interesses qua hobby/sport niet op 1 lijn zit. Ik ga wel eens bij hem kijken als hij een wedstrijd heeft, en andersom gaat hij weleens mee naar mijn paard. Heel soms fietst hij weleens mee als we buiten gaan rijden. Is net zo leuk! Hij heeft wel aangegeven dat het hem wel leuk lijkt om te paard naar buiten te gaan, maar dan moet hij eerst een beetje leren rijden in de bak (en dat vind hij saai) :Y) Toch zie ik hem niet als iemand die graag paardrijd. Zijn eigen sport blijft nr 1.

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:57

Sythaa schreef:
Ik vind het ideaal een paardenman, en heb er ook een :D
we hebben allebei onze eigen paarden maar helpen elkaar waar mogelijk. We zijn allebei prestatiegericht met de hobby bezig en zitten qua training en verzorging dan ook vrijwel op 1 lijn. Vind het super om zo de hobby te delen. De paarden zijn voor ons allebei heel erg belangrijk, dus nooit gezeur over de tijd en het geld dat het kost :D

bij mij net zo zou niet anders willen....nooit geen gezeur moet je al weer naar de paarden,we gaan gewoon samen.En als de een wat heeft rijdt de ander ze..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:13

Ik vind het echt totaal onbelangrijk of m'n vent paard rijdt of niet. Ieder zijn hobby en ik ben met hen om wie hij is. Hij doet aan mountainbiken en daar heb ik weer niets mee, prima toch? We houden van elkaaren daar gaat t om.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:16

Het is wel verrekte handig, maar het hoeft niet! Het is mijn hobby. Maar vriendlief heeft zelf ook paardjes, alleen mennen! Ga op zondag soms ritje mee, maar ook daarin laat hij mij vrij. En andersom net zo als ik op wedstrijd ga!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:19

Een man die rijdt/verstand ervan heeft bemoeit zich ermee en het is mijn hobby en ik wil iets voor mezelf houden...niet mn man 24/7 om me heen hebben en dat hij ongevraagd advies geeft. Uitkomst voor een goede ruzie en irritaties!

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:22

Ik denk dat het afhankelijk is van de situatie.
Het kan handig zijn maar ook lastig als je een verschil van opvatting hebt.
Het kan daarnaast wel een mooie aanvulling zijn omdat de ander heel goed snapt waarom er veel tijd en soms geld in kan gaan zitten.
Mijn voorkeur zou denk ik wel ja zijn, maar laat ieder het op zijn/haar manier doen.
En in dit geval ben ik een man die rijd :)
Laatst bijgewerkt door PascalB op 17-05-11 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:23

Nee, van mij hoeft het niet. Ik ben al blij als hij snapt wat de dieren voor mij betekenen, en af en toe mee naar stal en de kruiwagen legen vind ik ook al geweldig haha! Mijn ex had altijd liever dat ik hem wat meer aandacht gaf, dan de paarden. Maarja, de paarden kunnen niet voor zichzelf zorgen. Ooit heb ik ook eens wat gehad met een jongen die internationaal reed, maar toen bedacht ik me toch echt dat dat het niet ging worden. Hij iedere week weg met de vrachtwagen, wonend aan de andere kant van NL...neej, dat is ook niets voor mij...