Yeeh mijn certificaat is binnen (stervensbegeleiding)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 10:02

annebe schreef:
Mooi!!! En ozo dankbaar.
Heel veel succes gewenst met je toekomstige bedrijf!

En wat naar dat je dit als oma hebt moeten meemaken, al is het soms wel de weg om naar je pad begeleid te worden.

Dat is inderdaad mede de reden waarom ik deze weg ben opgegaan, mijn kleinkind heeft niet geleefd, maar heeft wel stof tot nadenken gegeven en mij mijn richting aangewezen..

Eponastable

Re: Yeeh mijn certificaat is binnen (stervensbegeleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 10:19

Petje af TS!
Wat een mooi gebaar, waren er nog veel meer zoals jij.

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 17:00

Eponastable schreef:
Petje af TS!
Wat een mooi gebaar, waren er nog veel meer zoals jij.

Dank je..(bloost :o )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:43

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:20

shadowflower schreef:
prima dat je dit doet hoor, maar je geeft aan zelf bij een natuurgeneeskundig therapheut te hebben gelopen om de boel op orde te rkijgen . na 2 jaar is dat ineens allemaal in orde en ga je na een kortstondige opleiding mensen begeleiden naar de dood ...???? en wil je een praktijk beginnen ???? juust ....

Als ik jouw negatieve ondertoon weg denk vind ik dit juist heel goed klinken. Twee jaar lang therapie om de laatste dingetjes op te lossen vind ik juist een heel goed initiatief. Dan is je energie schoon en ontstaat er ruimte en stabiliteit om anderen te ondersteunen.

(Spirituele) rouwverwerking vind ik iets heel moois, heb tot op heden alleen maar gehoord dat mensen er positief over waren. :)

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 12:10

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 12:12

JuliaMaria schreef:
shadowflower schreef:
prima dat je dit doet hoor, maar je geeft aan zelf bij een natuurgeneeskundig therapheut te hebben gelopen om de boel op orde te rkijgen . na 2 jaar is dat ineens allemaal in orde en ga je na een kortstondige opleiding mensen begeleiden naar de dood ...???? en wil je een praktijk beginnen ???? juust ....

Als ik jouw negatieve ondertoon weg denk vind ik dit juist heel goed klinken. Twee jaar lang therapie om de laatste dingetjes op te lossen vind ik juist een heel goed initiatief. Dan is je energie schoon en ontstaat er ruimte en stabiliteit om anderen te ondersteunen.

(Spirituele) rouwverwerking vind ik iets heel moois, heb tot op heden alleen maar gehoord dat mensen er positief over waren. :)

Dat is inderdaad ook de reden waarom ik dat gedaan heb, ieder mens heeft zijn rugzakje en die wilde ik eerst legen en dan met open mind en schone energie dit werk gaan doen!
Is voor iedereen beter vind ik zelf...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:45

RESPECT

Hier aan de weg woonde een vrouw die een Amerikaanse auto had die ingericht was om ouders met hun overleden kindje te vervoeren.
Ze gebruikte de auto ook als dagelijks vervoer maar eens in de zoveel tijd zaten de magnetische berenplaten met daaronder de tekst Dag lieve kleine er op en daar kreeg ik altijd de kriebels van

Helaas werd ze door veel uitvaartondernemers geboycot omdat die met hun eigen auto's willen verdienen.

De ouders die ze gereden heeft waren heel dankbaar dat het zo kon maar veel ouders kwamen er pas achter als het al te laat was.

Ze heeft de auto inmiddels verkocht.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:03

hoi wat een mooi (raar woord eigenlijk he bij zo´n onderwerp?) en zwaar beroep heb je gekozen.
eerst even respect voor je dat je na het overlijden van je kleinkind voor dit beroep gaat kiezen!
dat je na zo'n dramatisch gebeuren er zo'n mooie draai aan weet te geven en hulp wilt bieden aan anderen!
ook ik heb intresse in dit beroep na het overlijden van mijn schoonmoeder wat ik van erg dichtbij heb meegemaakt.
zij werd heel goed begeleid door de uitvaartverzorgers en zou ook eventueel naar een hospice gaan maar wou het liefst op laatst rustig thuis inslapen.
ik zou graag van je willen blijven lezen over dit onderwerp misschien wil je met je stage en andere plannen hier een blog bijhouden?
groetjes en nogmaals veel respeckt!

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 23:47

MiSz_SaNdY Dank je wel!..Ik probeer het sterven van mijn kleindochter (en helaas nog meer jonge mensen),om te zetten in iets positiefs. Zodat ze er niet voor niets is geweest, ze heeft er even mogen zijn om sommige mensen (zoals ik) een richting te geven in het leven.
Vind het bijhouden van een blog of iets wel heel moois, ga daar eens over nadenken!

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 17:43

voor degene die het willen lezen..Heb me net ingeschreven voor een studie uitvaartverzorging en nog een thuisstudie stervensbegeleiding...In augustus heb ik een workshop van 3 dagen..Dat worden zware dagen!
En ga maandag alweer aan mijn 3de trainingsdag beginnen over de palliatieve zorg...Daar moet ik dan daarna nog 4 dagen voor doen..Dus kortom er komt schot in en hoop snel weer wat verder te zijn en langzaam te kunnen beginnen met mijn praktijkje