mijn moederhart huilt.......ben even leeg en moe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ra_chel

Re: mijn moederhart huilt.......ben even leeg en moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 23:08

@ anshrop ; je beschrijft precies wat ik meemaak!
ook over het bijstellen van de verwachtingen, keer op keer opnieuw.
telkens de briefjes van de leerkrachten of je even binnen wil komen......
en telkens weer het onbegrip van de maatschappij om je heen....

en ik verwacht geen panklare oplossing, maar even mn hart luchten zonder mezelf en mn kinderen te hoeven verdedigen is oh zo fijn....

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:09

:(:) gewoon een knuffel om je op te krikken

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:09

meis wat naar en zwaar! sterkte!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:11

Ik vind zoizo dat basis scholen nu veeeeel te erg gericht zijn op het goed presteren van kinderen.
Laat ze nou nog gewoon een beetje kind zijn inplaats van ze onder het huiswerk te doen en ze toetsen
te geven en rapporten mee naar huis te doen! Zelf heb ik dit allemaal nooit gehad en ik red het prima
in de havo, zelf beter dan de gemiddelde havo leerling bij mij op school

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:11

Zo dat valt niet mee :(:)

Heeft de school/ jullie al onderzoek aangevraagd voor een "rugzak"
Wij hebben de "rugzakkinderen" bijna iedere dag 3 kwartier uit de klas en dan kunnen ze in een rustige ruimte onder begeleiding (van mij :D ) werken.
Ik leg ze dingen extra uit of zorg dat ze heel gestructureerd aan het werk kunnen.
(Het aanvragen van een rugzak houdt ook in dat ze in principe een verwijzing naar het speciaal onderwijs krijgen)

Ik zou zeker kijken of ze niet alsnog aan medicatie kunnen, volgens mij kun je dat wel bijstellen.
Zijn er in de klas ook al aanpassingen gedaan?
Ik ben heel benieuwd hoe de school met je kinderen omgaat.
Constateren dat het niet lukt is niet zo moeilijk, wat heeft de school voor mogelijkheden om ze te helpen?
Alleen een jaar overdoen is denk ik niet genoeg.
Moeilijk hoor dit soort oudergesprekken is zo confronterend ;( , sterkte.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:12

rachel_j schreef:
daantjuhhh schreef:
Misschien begrijp ik je verkeerd.
Maar volgens mij haal ik uit je tekst dat het allemaal heel erg is dat je dochter (misschien) een klas over moet doen.

Ik heb geen add of adhd, maar ik heb ook ooit een groep over moeen doen.
Dat is absoluut geen schande.
Voor mij was het echt een opluchting destijds.

Ik moest altijd op mijn tenen lopen, had het altijd moeilijk.
En toen ineens kon ik mee komen.
Ik snapte dingen die uitgelegd werden.

Als je niet op je tenen hoeft te lopen wordt het ook leuker om te leren.
Misschien is je dochter wel veel rustiger als het allemaal wat makkelijker gaat.

ik persoonlijk vind het geen schande dat ze een jaar over moet doen, het zit hem in het verhaal erachter/omheen , het had allenaal niet zo gehoeven....

Dat weet ik niet.
Je kunt niet alles van te voren weten.
ADHD is gewoon moeilijk om te begrijpen.
Je kunt niet zeggen.. ooh hier dit pilletje werkt perfect voor blonde meisjes, deze voor donkere meisjes.
En meisjes met krullen die kunnen beter geen pilletje nemen.
Het is gewoon een fase van testen.
Soms kun je niet anders dan je erbij neerleggen.
Hoe meer frustratie er is over dingen die er gebeurt zijn, hoe moeilijker het is om door te gaan en positief blijven.

Tuurlijk snap ik dat het heeeeel moeilijk is, en ik heb makkelijk praten aan de zijlijn.
Maar in dit geval kan je niet anders.
Focus je nu op de toekomst!!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:12

Allereerst een compliment voor jou ts, je bent een sterk persoon en ikvibd dat je je goed inzet!!
Ik werk met jongeren met add, ADHD, pddnos, autistisch spectrum etc etc, er zijn veel verschillende soorten medicatie, laat je niet 1,2,3 afschepen maar vraag om andere medicatie.

Zou het een optie zijn voor je zoon om met picto's te werken?
En heb je weleens gedacht over therapie / coaching met paarden??

PB evt voor meer info.

Suc6

Groetjes

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:13

rachel_J: Mijn broertje gaat al jaren door dezelfde molen en het gaat nu uit eindelijk erg goed :j
Hij doet nu eindexamen kader, en dat terwijl hij hoogbegaafd is.
Ik ben dan wel niet zijn moeder maar weet hoe zwaar het kan zijn, ook als zus zijnde.
Ik stuur je nog even een pb toe met wat mee informatie over eventuele optie's

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:13

loveidefix schreef:
Ik vind zoizo dat basis scholen nu veeeeel te erg gericht zijn op het goed presteren van kinderen.
Laat ze nou nog gewoon een beetje kind zijn inplaats van ze onder het huiswerk te doen en ze toetsen
te geven en rapporten mee naar huis te doen! Zelf heb ik dit allemaal nooit gehad en ik red het prima

Wij moeten dit van de inspectie en deze regering maakt het er zeker niet beter op :n

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:15

Heb je al gekeken naar verschillende typen onderwijs? Montessori, Jenaplan (basisschool), straks keuze uit Vrije School, Dalton, etc.
Ik weet niet op wat voor type onderwijs je kinderen nu zitten?

Helpt een huiswerk klasje wellicht? En kunnen de leerkrachten momenteel iets extra's doen voor je kinderen? Ik werk zelf als docent geschiedenis op een middelbare school, ik zit op de vmbo afdeling en heb regelmatig een kind in mijn klas met bijv. Asperger, ADHD of pdd-nos. Een leerling die ik heb met pdd-nos kan bijv. niet schrijven en luisteren tegelijk. Voor hem print ik altijd de aantekeningen op een stencil uit, zodat hij tijdens de les kan luisteren, en het thuis op z'n gemak kan doorlezen.

Mocht je van school willen veranderen, of straks een middelbare school gaan uitkiezen, laat je heel goed informeren over hoe de school omgaat met kinderen die 'anders' zijn, die op bepaalde vlakken meer aandacht nodig hebben dan andere kinderen. Vraag een gesprek aan met de afdelingsleider, en probeer een zo goed mogelijk beeld te krijgen van het beleid van de school.

Iig veel sterkte! :+:

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:17

rachel_j schreef:
@ eridinges ; het gaat er niet om of ik wel of niet op het speciaal onderwijs wil gaan kijken, mijn kinderen komen daar geen van beide voor in aanmerking.

Ze hebben dus een indicatie gehad waar uit kwam dat ze niet geschikt zijn?
Op veel speciale scholen wordt onderwijs gegeven naar het niveau van je kinderen.
Ieder kind is hier vaak zelfstandig of 1 op 1 met een leerkracht bezig met zijn/haar studievoortgang.

Maar dit is niet gek bedoeld, maar je dochter is 7 als ze nu al niet mee kan komen, hoe gaat dat dan als ze in groep 7 zit?
Het wordt alleen maar moeilijker voor hun als ze nu al zoveel moeite doen dat nauwelijks beloont wordt.

het is gewoon zonde als je het niet probeert(misschien heb je dit wel gedaan hoor dat weet ik niet)
Een vriend van mij heeft ook op een speciale school gezeten tot zijn 14 de jaar en doet nu HBO rechten..
Puur wegens concentratieproblemen.

De uitspraak dat kinderen te goed zijn voor speciaal onderwijs gaat vaak niet op. Maar dat is mijn mening

Of een huiswerkklasje proberen?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:17

justkid schreef:
loveidefix schreef:

Wij moeten dit van de inspectie en deze regering maakt het er zeker niet beter op :n

Nee hoor dat hoeft helemaal niet! Ik zelf heb de vrije school gedaan en daar kijken ze naar de vooruitgang die een kind maakt
en niet naar een of ander landelijk gemiddelde. Elk kind is toch ook anders, hoe kun je ze dan vergelijken met elkaar ;(
Maar ik snap wel wat je bedoelt, het is tegenwoordig allemaal zo presentatie gericht dat er eigenljik geen tijd is naast het rekenen en taal en aarderijkskunde en weet ik het welke vakken om nog je andere basis vaardigheden te onwikkelen zoals muziek, tekenen, dansen, toneel en handvaardigheden terwel dat toch juist op een BASIS school hoord te gebeuren :(:) :o

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:23

rachel_j schreef:
@ anshrop ; je beschrijft precies wat ik meemaak!
ook over het bijstellen van de verwachtingen, keer op keer opnieuw.
telkens de briefjes van de leerkrachten of je even binnen wil komen......
en telkens weer het onbegrip van de maatschappij om je heen....

en ik verwacht geen panklare oplossing, maar even mn hart luchten zonder mezelf en mn kinderen te hoeven verdedigen is oh zo fijn....

:D trust me, ik heb verhalen waar we nu allemaal hard om moeten lachen,maar toen we er midden in zaten helemaal niet zo grappig waren! Probeer maar eens te bedenken hoe je kerst boodschappen moet halen met een 8 jarige auti die niet naar de dag opvang kan omdat de bussen niet rijden vanwege de sneeuwval! Heel karretje vol met losse appels en mandarijnen en ander door haar verzamelde meuk," mevrouw, zo'n kind neemt u toch niet mee naar de supermarkt op zo'n dag" nee, verteld u dan maar eens waar we "zo'n kind" dan wel moeten laten, in de auto bij de honden? Zoveel onbegrip idd!
De juf van de oudste die keer op keer zegt, ja, ze wordt gepest, maar ik ben niet bij machte het te stoppen, en daarbij, zo'n kind als zij met dat specifieke probleem, tja die zijn sociaal nu eenmaal zwakker, dan moet u maar accepteren dat ze geen vriendjes of vriendinnetjes heeft, zo gaat dat nu eenmaal!
Heb haar nu op een andere school gezet, met een kleinere klassen, en vooralsnog gaat het een stuk beter. Al spreekt ze nog steeds niet af met andere kinderen. Joh, je doet het al zo knap, soms moet je gewoon maar eens kijken naar wat ze wel heel goed kunnen. Dat het best hele fijne mensen zullen worden, dank zij, en soms ondanks onze zorgen :P !
En als het water je aan de lippen staat, is daar altijd nog cote d'or! ( extra puur, in mijn geval :7 )

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 23:23

@ justkid ;
mijn zoontje heeft via jeugdzorg een rugzakje gehad, en heeft verschillende sova trainingen gehad , en weerbaarheidstrainingen, en op school kreeg hij RT , en daarbij extra aandacht etc om hem te helpen zijn werkjes zelfstandig uit te kunnen voeren.( weekkaart werd dagkaart, etc etc)
hij heeft therapie gehad bij keinder, en we hebben thuisbegeleiding gehad vanuit tender , we hebben een oudercursus gevolgd in de hoop meer structuur aan te kunnen brengen om het zo wat makkelijker voor ze te maken. we zijn bij een kinderpsycholoog geweest , bij een kinderarts , hebben hersenscans laten maken en die na laten kijken door een neuroloog, en ga zo maar door.
de school doet tot op heden heel erg zijn best om de kids te helpen, maar zeggen ook heel eerlijk dat ze medicatie nodig hebben als extra steuntje in de rug.

mijn dochtertje is bekend geweest bij ggz , bij de kinderpsycholoog , heeft helaas nog geen rugzakje gekregen , en is telkens van het kastje naar de muur gestuurd.(zo ging het bij mn zoontje in het begin ook)
gelukkig heeft wel 2 heel betrokken juffen, die alles doen wat ze kunnen om haar te helpen, en in hun vrije tijd picto"s zoeken en memory kaartjes etc, maken om haar in de klas te kunnen helpen , of om thuis mee te oefenen.

mijn hoop staat momenteel echt op de medicatie, en dan de begeleiding erbij die ze nu al krijgen, en dan hoop ik echt dat de medicatie ze net dat ruggesteuntje biedt wat ze zo hard nodig hebben.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:23

Anthea schreef:
rachel_j schreef:
mijn kinderen zijn beide te goed voor het speciaal onderwijs (excuses dat het zo stom klinkt maar zo wordt dat gezegd) en zouden daar ook wegkwijnen omdat de andere kinderen daar te druk zijn en ze daar niet mee om kunnen gaan.
verstandelijk gezien zijn ze allebei slim zat , maar door hun gebrek aan concentratie missen ze veel te veel informatie die op school verteld wordt.
mijn zoontje kan daar al wat beter mee omgaan, maar mijn dochtertje kan zelfs bij 1 op 1 aandacht van de leerkracht haar gedachtes niet bij de opdrachtjes houden.....om maar te zwijgen over de klassikale uitleg...

ik zal altijd blijven strijden voor mijn kinderen , maar het is zo afschuwelijk frustrerend en vermoeiend om het telkens weer op te moeten nemen tegen de bureaucratie , en om keer op keer alles te moeten herhalen, om informatie te moeten verschaffen die ze allang hebben......

Hoezo zijn ze te goed? Op speciaal onderwijs draaien ze allemaal mee op hun eigen niveau, en als ze op een gewone school niet 'mee komen' dan zou dit toch een kansje kunnen zijn?

Daar zitten ze toch ook vaak tussen kinderen met down syndroom en zwaar autistische kinderen. Mede door al het bezuinigen gooien ze op die scholen ook alle problemen gewoon door elkaar. Ze kunnen niet anders.
Als concentratie en hyperactiviteit de enige problemen zijn wil je je kind toch ook niet op zo'n speciale school hebben. Als het mogelijk is snap ik dat je het liefst zo normaal mogelijk gezin bent natuurlijk!

Ik hoop dat het binnenkort allemaal beter gaat en er wat minder chaos is bij jullie! Als ze straks wat ouder zijn (en eventueel aangepaste medicijnen kunnen krijgen) zal het vast wel iets makkelijker worden. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:24

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt.
Ik heb ook ADHD en mijn dochter heeft PDD-nos en diabetes. Door hoge bloedsuikers krijgt ze ook nog ADHD gedrag en concentratiestoornissen. Ik heb haar van kleins af aan op een montessorischool gehad, omdat dat een ander vriendelijker systeem is deed ze het daar echt heel goed. Ze zat in groep 8 op gymnasiumniveau. Toen ging ze naar het voortgezet onderwijs en daar ging het pas echt mis. Na de brugklas zakte ze terug naar HAVO niveau en ze ging ieder jaar met de hakken over de sloot over. Problemen op school met de leraren, ze werd niet begrepen, ze konden niet met haar overweg (lees: met haar aandoeningen).
Nu zit ze op het Luzac, een particuliere school, omdat geen enkele normale school haar er door weet te loodsen en er voor kinderen zoals die van jou en mij geen aangepast speciaal onderwijs is. Ze zijn te intelligent... maar dat wordt door wat ze hebben weer verstoord en zo kunnen ze er vaak niets mee.
Erg frustrerend en vermoeiend!!
Als moeder wil je toch je kinderen een zo goed mogelijke start geven in het leven.
Vergeet niet om momentjes voor jezelf te pakken en energie uit de leuke (kleine) dingen te putten.
Ik hoop dat je snel de juiste hulpverlening vind. Ik heb er 16 jaar over gedaan met mijn dochter :')
Mocht je over 2 jaar het gevoel hebben dat het je allemaal over de kop loopt... wij hebben wat meer ademruimte gekregen nu jeugd-act ons helpt.
http://www.jeugdact.nl/index.html
Sterkte!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:31

Wat fijn dat de school meewerkt/meeleeft, dat helpt in ieder geval iets.
Dan zou het het mooiste zijn als ze daar gewoon kunnen blijven.
Inzetten op medicatie is denk ik ook het belangrijkste.
Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen. :(:)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 23:35

BiancaLesley schreef:
Allereerst een compliment voor jou ts, je bent een sterk persoon en ikvibd dat je je goed inzet!!
Ik werk met jongeren met add, ADHD, pddnos, autistisch spectrum etc etc, er zijn veel verschillende soorten medicatie, laat je niet 1,2,3 afschepen maar vraag om andere medicatie.

Zou het een optie zijn voor je zoon om met picto's te werken?
En heb je weleens gedacht over therapie / coaching met paarden??

PB evt voor meer info.

Suc6

Groetjes

mijn zoontje kan inmiddels zonder de picto"s en mijn dochter gebruikt ze op school nog wel.
therapie/coaching met paarden heb ik wel eens aan gedacht , mijn dochter heeft een eigen pony en krijgt 2x pw rijles (en dat kan ze ong. een half uur heel geconcentreerd vol houden!)
voor mijn zoontje zou het ook heel goed zijn maar die is wat bangig van paarden (slechte ervaring mee gehad en mede door mijn ongeluk met paard) maar die helpt wel weer graag mee met bijv. borstelen.(mits ponylief braaf blijft staan)
spijtig is dat je bij veel van deze zaken tegen behoorlijk wat kosten aanloopt, waar geen vergoedingen voor zijn.(leren paardrijden zou bijv. ook heel goed zijn ivm zijn dcd)
miss kun je mij er via pb toch meer over vertellen?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:50

TS, ik begrijp heel goed wat je bedoelt!

Ter aanvulling, wat TS bedoelt in het 'te goed' zijn. Je kunt je kinderen niet zomaar even op speciaal onderwijs doen, daar moet je keihard voor vechten, als het je dan al lukt. Aangezien ze al aan het bezuinigen waren en de broekriem alleen maar strakker is aangetrokken, is het nu helemaal niet makkelijk meer. Rugzakje aanvragen? Gaat ook al niet meer zo makkelijk. Is een financiele steun voor school die spullen kunnen aanschaffen ter ondersteuning van je kind.

TS, ik begrijp je vermoeidheid best hoor, sterkte!!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:08

oei oei oei, de beste stuurlui staan weer aan wal en dat zijn dan ook nog de mensen die GEEN kaas gegeten hebben van bezuinigingen op Passend Onderwijs, geen aanvragen doen bij het CvI, geen rugzakbegeleiding geven, niet met de doelgroep werken etc.
Jongeren met een normale verstandelijke ontwikkeling en 'slechts' de aanverwante problematiek van ADHD vallen in ons land gewoonweg buiten de boot. Medicijnen zijn leuk maar werken niet bij alle mensen, daar komt bij dat er heel wat met de medicijnen en behorende spiegel wordt gerommeld voordat de juiste combi en hoeveelheid zijn gevonden, iets wat vooral jonge kinderen vaak niet aan kunnen.
Tel daar de grote groepen in het regulier onderwijs bij op, de onderwijsvernieuwingen die doorgevoerd moeten worden, de minimaal 3 niveaus waarop een groepsleerkracht les moet geven, de WSNS en ook nog alle inspectie-eisen waaraan de school moet voldoen en het dramatische plaatje is compleet.

Nee TS, jij strijdt voor je kinderen en dus bloed je moederhart en flink ook.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:03

benangelique schreef:
oei oei oei, de beste stuurlui staan weer aan wal en dat zijn dan ook nog de mensen die GEEN kaas gegeten hebben van bezuinigingen op Passend Onderwijs, geen aanvragen doen bij het CvI, geen rugzakbegeleiding geven, niet met de doelgroep werken etc.
Jongeren met een normale verstandelijke ontwikkeling en 'slechts' de aanverwante problematiek van ADHD vallen in ons land gewoonweg buiten de boot. Medicijnen zijn leuk maar werken niet bij alle mensen, daar komt bij dat er heel wat met de medicijnen en behorende spiegel wordt gerommeld voordat de juiste combi en hoeveelheid zijn gevonden, iets wat vooral jonge kinderen vaak niet aan kunnen.
Tel daar de grote groepen in het regulier onderwijs bij op, de onderwijsvernieuwingen die doorgevoerd moeten worden, de minimaal 3 niveaus waarop een groepsleerkracht les moet geven, de WSNS en ook nog alle inspectie-eisen waaraan de school moet voldoen en het dramatische plaatje is compleet.

Nee TS, jij strijdt voor je kinderen en dus bloed je moederhart en flink ook.

Dank je, zo is het precies. _/-\o_
Wij proberen met alle mogelijke middelen alle kinderen goed les te geven maar de middelen worden ons gewoon uit handen geslagen.
Alleen helpt dit de ts niet en dat vind ik heel erg, ik had haar graag wat hulp willen bieden,

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:15

Stel je niet te veel voor van de hulpverlening.
Als je al aan bod komt betekend dat niet direct dat je dan ook de juiste hulpverlener getroffen hebt.
Houd zelf goed in het oog wat en hoe iets gedaan word met je kids.
Geloof me.....ik spreek uit ervaring!!!
Ik kan je meer vertellen, ik heb 20 jaar getobt met mijn zoon.
maar dan liever via pb.
De maatschappij is hard en zwaar voor kinderen met een "handicap"
En als ouder sta je al snel machteloos.

Medicatie, leuk voor op de extreme momenten, maar denk daar niet te makkelijk over.
Het helpt nu maar kan voor problemen in de toekomst zorgen.

Ik kan je slechts aanraden vooral je eigen gevoel te volgen en je niet door een buitenstaander van de wijs te laten brengen.
Het is fijn dat er zo iets als hulpverlening bestaat maar dat is ook niet altijd zaligmakend.

sterkte

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:25

Heeft school nog geen rugzakje aangevraagd, wat raar? Daar kan extra zorg voor worden ingekocht en de school kan daarmee meer begeleiding geven. Ik zou niet zomaar accepteren dat er geen medicatie wordt voorgeschreven, ik snap dat je af en toe de wanhoop nabij bent. Mijn dochter heeft van haar 8ste tot 16de medicatie gebruikt en hadden ze dat toen niet voorgeschreven dan was dit hele gezin vrees ik, ten onder gegaan! Maar laat je niet afschepen met eventuele Ritalin, er zijn veel betere alternatieven die niet rebouncen. (dus geen grote pieken en dalen geven)
Misschien kan je huisarts je naar andere behandelaars verwijzen zodat die er eens opnieuw naar kunnen kijken? Sterkte meid!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 13:08

dankjulliewel voor alle lieve ondersteunende berichten, die doen me echt veel goed, ik zit ze hier met tranen in mijn ogen te lezen.
na weer een halve nacht wakker liggen piekeren, ben ik tot een besluit gekomen.
wij zijn al veeeeeeel te lang van het kastje naar de muur gestuurd, en van wachtlijst naar wachtlijst , en as woensdag staan voor beide kinderen gesprekken gepland bij het ggz , en ik heb me voorgenomen om daar niet eerder weg te gaan dan dat er spijkers met koppen worden geslagen, ik VRAAG niet om hulp en medicatie , ik EIS nu hulp en medicatie, voor het welzijn van mijn kinderen.
en wordt hier geen gehoor aan gegeven of proberen ze me weer af te schepen , dan ga ik ter plaatse in staking , maw ik blijf daar op de stoel zitten en zal het vertikken om weg te gaan totdat er eindelijk actie wordt ondernomen.
ik heb alle wegen bewandelt die ik maar kon bewandelen, heb me aan alle regels en voorschriften etc etc etc gehouden......en nu gaat het over een andere boeg!

ik weet dat dit heel opstandig klinkt , maar voor het welzijn van mn kinderen zijn er voor mij geen grenzen meer.ik weiger pertinent om nog langer aan te moeten zien hoe mijn kinderen slachtoffer worden van de papiermolen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 13:19

ik zou wel 'oppassen' met medicatie. Ik wil hier niet de radicale antipsychiatrie muts uithangen ofzo :o Want als iemand heel veel baat heeft bij medicatie is dat fantastisch natuurlijk.

Maar ik heb zelf hele slechte ervaringen ermee, ik reageerde er nogal heftig op, maar ik als bijna-volwassene kon al niet eens op de bijwerkingen anticiperen. Ik zit nu nog met een ' nasleep ' ervan. Laat staan hoeveel invloed het kan hebben op een klein kind. Positief, maar als je niett oppast ook zeker negatief.
begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat je ook op moet passen dat je kind niet dalijk een proefkonijn moet worden van verschillende doseringen en medicijnen.... Want het kan dingen ook verergeren (dingen die je ook niet zomaar even oplost, ik kreeg er bv. een enorme sociale fobie van!), en ik vind dat er erg makkelijk over gedacht wordt :o . Maar dat ben ik :o

Verder denk ik dat het zo langzamerhand wel eens tijd wordt om opstandig te worden.... Succes ermee!