Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rachel_j schreef:daantjuhhh schreef:Misschien begrijp ik je verkeerd.
Maar volgens mij haal ik uit je tekst dat het allemaal heel erg is dat je dochter (misschien) een klas over moet doen.
Ik heb geen add of adhd, maar ik heb ook ooit een groep over moeen doen.
Dat is absoluut geen schande.
Voor mij was het echt een opluchting destijds.
Ik moest altijd op mijn tenen lopen, had het altijd moeilijk.
En toen ineens kon ik mee komen.
Ik snapte dingen die uitgelegd werden.
Als je niet op je tenen hoeft te lopen wordt het ook leuker om te leren.
Misschien is je dochter wel veel rustiger als het allemaal wat makkelijker gaat.
ik persoonlijk vind het geen schande dat ze een jaar over moet doen, het zit hem in het verhaal erachter/omheen , het had allenaal niet zo gehoeven....
loveidefix schreef:Ik vind zoizo dat basis scholen nu veeeeel te erg gericht zijn op het goed presteren van kinderen.
Laat ze nou nog gewoon een beetje kind zijn inplaats van ze onder het huiswerk te doen en ze toetsen
te geven en rapporten mee naar huis te doen! Zelf heb ik dit allemaal nooit gehad en ik red het prima
in de havo, zelf beter dan de gemiddelde havo leerling bij mij op school
rachel_j schreef:@ eridinges ; het gaat er niet om of ik wel of niet op het speciaal onderwijs wil gaan kijken, mijn kinderen komen daar geen van beide voor in aanmerking.
justkid schreef:loveidefix schreef:Ik vind zoizo dat basis scholen nu veeeeel te erg gericht zijn op het goed presteren van kinderen.
Laat ze nou nog gewoon een beetje kind zijn inplaats van ze onder het huiswerk te doen en ze toetsen
te geven en rapporten mee naar huis te doen! Zelf heb ik dit allemaal nooit gehad en ik red het prima
in de havo, zelf beter dan de gemiddelde havo leerling bij mij op school
Wij moeten dit van de inspectie en deze regering maakt het er zeker niet beter op
rachel_j schreef:@ anshrop ; je beschrijft precies wat ik meemaak!
ook over het bijstellen van de verwachtingen, keer op keer opnieuw.
telkens de briefjes van de leerkrachten of je even binnen wil komen......
en telkens weer het onbegrip van de maatschappij om je heen....
en ik verwacht geen panklare oplossing, maar even mn hart luchten zonder mezelf en mn kinderen te hoeven verdedigen is oh zo fijn....
Anthea schreef:rachel_j schreef:mijn kinderen zijn beide te goed voor het speciaal onderwijs (excuses dat het zo stom klinkt maar zo wordt dat gezegd) en zouden daar ook wegkwijnen omdat de andere kinderen daar te druk zijn en ze daar niet mee om kunnen gaan.
verstandelijk gezien zijn ze allebei slim zat , maar door hun gebrek aan concentratie missen ze veel te veel informatie die op school verteld wordt.
mijn zoontje kan daar al wat beter mee omgaan, maar mijn dochtertje kan zelfs bij 1 op 1 aandacht van de leerkracht haar gedachtes niet bij de opdrachtjes houden.....om maar te zwijgen over de klassikale uitleg...
ik zal altijd blijven strijden voor mijn kinderen , maar het is zo afschuwelijk frustrerend en vermoeiend om het telkens weer op te moeten nemen tegen de bureaucratie , en om keer op keer alles te moeten herhalen, om informatie te moeten verschaffen die ze allang hebben......
Hoezo zijn ze te goed? Op speciaal onderwijs draaien ze allemaal mee op hun eigen niveau, en als ze op een gewone school niet 'mee komen' dan zou dit toch een kansje kunnen zijn?
BiancaLesley schreef:Allereerst een compliment voor jou ts, je bent een sterk persoon en ikvibd dat je je goed inzet!!
Ik werk met jongeren met add, ADHD, pddnos, autistisch spectrum etc etc, er zijn veel verschillende soorten medicatie, laat je niet 1,2,3 afschepen maar vraag om andere medicatie.
Zou het een optie zijn voor je zoon om met picto's te werken?
En heb je weleens gedacht over therapie / coaching met paarden??
PB evt voor meer info.
Suc6
Groetjes
benangelique schreef:oei oei oei, de beste stuurlui staan weer aan wal en dat zijn dan ook nog de mensen die GEEN kaas gegeten hebben van bezuinigingen op Passend Onderwijs, geen aanvragen doen bij het CvI, geen rugzakbegeleiding geven, niet met de doelgroep werken etc.
Jongeren met een normale verstandelijke ontwikkeling en 'slechts' de aanverwante problematiek van ADHD vallen in ons land gewoonweg buiten de boot. Medicijnen zijn leuk maar werken niet bij alle mensen, daar komt bij dat er heel wat met de medicijnen en behorende spiegel wordt gerommeld voordat de juiste combi en hoeveelheid zijn gevonden, iets wat vooral jonge kinderen vaak niet aan kunnen.
Tel daar de grote groepen in het regulier onderwijs bij op, de onderwijsvernieuwingen die doorgevoerd moeten worden, de minimaal 3 niveaus waarop een groepsleerkracht les moet geven, de WSNS en ook nog alle inspectie-eisen waaraan de school moet voldoen en het dramatische plaatje is compleet.
Nee TS, jij strijdt voor je kinderen en dus bloed je moederhart en flink ook.