Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Re: Het meest vriendelijke/leuke/beleefde gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:11

Leuk topic!

Ik vind het leuk als mensen me vriendelijk gedag zeggen, een glimlach is ook goed :)
Ik vind het leuk dat ik elke week bij dezelfde AH mijn boodschappen doe, nog steeds geen bonuskaart heb maar toch altijd mijn korting krijg.
Ik vind het leuk als mensen hun hond vasthouden, netjes afremmen met scooter/auto, oftewel rekening met me houden als ik langs kom met mijn paard.
Ik vind het ook altijd leuk om te zien hoe de meeste vrachtwagenchauffeurs met elkaar omgaan op de weg.
En zo nu en dan elkaar eens voorlaten ongeacht wie er voorrang heeft, maakt het ook een stuk gezelliger in het verkeer. Ikzelf word daar altijd helemaal vrolijk van, haha.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:47

Ik zag vandaag nog een auto keurig stoppen toen er een eend overstak met pullen. :j
Eigenlijk heel normaal maar de meeste mensen rijden toch echt door helaas! :n

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 19:53

Ik vond het erg beleefd toen ik 2 strippen te kort kwam in de bus en een kaartje wilde kopen maar de vrouw achter mij aanbood strippen van haar strippenkaart af te laten stempelen en dat dus ook liet doen. Van dat soort momentjes word ik erg vrolijk en dat kan ik erg waarderen.
Verder vind ik het fijn/leuk als mensen rustig langs mij rijden als ik met de paarden op weg ben ondanks dat ze prima verkeersmak zijn. Ze houden wel rekening met mijn dieren.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 20:00

Vanalles, een conducteur die wat extra tijd besteed aan bange kinderen in de trein.
Mensen die elkaar voorlaten in de winkel.
Het is leuk als mijn vriend de deur voor me openhoud, al zeg ik vaak dat dat niet nodig is maar stiekem blijft het vleiend. En hij blijft het ook doen, erg lief! Ook mag ik geen hele zware tassen tillen, erg lief bedoeld. Maar ook daarvan zeg ik altijd dat ik dat prima kan en doe dat dan ook gewoon wel.
Verder kan ik gewoon blij worden van een gesprek over weinig met vreemde in het ov. Het feit alleen al dat mensen met elkaar of met mij een praatje willen maken vind ik leuk. Het is ook leuk om te zien hoe groepjes oudere vrouwen met elkaar op pad gaan in de trein en dat de jongere generatie dan voor hen opstaat (lang niet altijd hoor).

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:23

De buschaufeurs die even knuffelde met mn pupje en de tijd namen toen hij met zijn 10 weken oude koppie voor het eerst met de bus mee moest, en het allemaal zo spannend vond.

Toen ik naar texel ging met de trein, moest ik overstappen op amsterdam centraal en stond met 2 gigantisch zware koffers en een tentje te stuntelen. Kwam er een aardige studente op me af en hielp me met het tillen van de tassen tot op het perron.

Mensen die vriendelijk/beleefd groeten op straat bij passeren, of een knikje geven :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:32

Anne_26 schreef:
Als ik aan het paardrijden ben en mensen die voorbij komen glimlachen/knikken/compliment maken over B-star of iets positiefs over het weer zeggen :)

Dat is inderdaad ook leuk :j Vorige week was ik met knollie in het bos en een mevrouw op de fiets meldde dat ze het 'zo'n leuk apart paard vond met dat mooie kleurtje'. Heel leuk :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 22:56

toen ik amper kon lopen en met een koffer een trap het perron op moest en dat ineens zomaar iemand mn koffer ophees en hem voor me naar boven droeg :D

En mensen die hun honden even bij zich houden als ik langs kom met /3

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:08

De conducteur die vorige week een kwartiertje bij een jongetje ging zitten, hem complimenten gaf over zijn speelgoedpaardje, en hem een leuk kaartje uit liet zoeken.

De buschauffeur die zei dat mijn Stetson cowboyhoed me goed stond :D

Klanten die mijn hulp waarderen en dit zelfs aan de kassa vermelden.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:23

Vanochtend was er ook wel iets heel liefs gebeurd, in mijn ogen dan :Y) , er zat een jongetje ( schat hem 10 jaar ) in de bus en de bus zat al vol, en toen kwam er een wat oudere man instappen, en hij vroeg aan die meneer of hij niet op zijn plekje wou zitten, normaal kom je dat hier echt nooit tegen en ik zie mezelf het ook nog niet zo snel doen, maar dat vond ik toch wel erg goed van hem :)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:27

Als ik op de fiets in de regen sta te wachten zou ik het heel fijn vinden als er iemand voor me stopt maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dat soort dingen zelf niet echt door heb als ik in de auto zit. :o

Ik vond de man die me laatst ongevraagd hielp mijn fiets in en uit de trein te tillen heel aardig!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:30

ik stond een keer in de regen op de bus te wachten, komt er een man met een paraplu bij me staan zodat ik niet nat werd. :)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:31

Loose schreef:
ik stond een keer in de regen op de bus te wachten, komt er een man met een paraplu bij me staan zodat ik niet nat werd. :)

Dat heb ik ook weleens gehad! Sommige mensen zien dat ook gewoon, zou ik zelf wat meer op moeten letten!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:33

Dat de mensen mijn dochtertje allemaal terug groeten. Mijn dochtertje groet echt IEDEREEN :+
Ik loop dus heel de dag met Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi over straat :=

ChelseaAyLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:36

Vreemde mensen die je portemonnee met 500 euro erin vinden (ik had net gepind om stalling voor de 2 dames te betalen) en vervolgens alle nummers op je kaartjes die erin zitten af gaan bellen om je telefoonnummer te achterhalen. Is gelukt trouwens, ben nog nooit zo dankbaar geweest.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:42

Sammyy schreef:
Dat de mensen mijn dochtertje allemaal terug groeten. Mijn dochtertje groet echt IEDEREEN :+
Ik loop dus heel de dag met Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi Hoi over straat :=

Haha, dat had ik laatst ook.
Loop ik naar mijn werk.
Komt er z'n ong 3 jarig jochie de apotheek uitlopen met mams.
Zegt dat kindje heeel vrolijk HOOI!!
Dan krijg ik echt een glimlach van oor tot oor.
Dus HOOI terug!!

En toen ik nog heel klein was.
Zat in een overvolle trein van het Noorden naar Den_Haag of Amsterdam??
We hadden zowat de hele weg gestaan in het gangpad.
Komt er een conducteur naar mij toen (ik was 6 ofzo)
Zeg meisje? wil jij even sturen??

Dus ik :roll: :))

Geweldig dat ik het vond boven in die trein!!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:57

Heel veel van de kleine dingen waar iedereen zo blij van wordt kosten geen of weinig (extra) moeite. Dus ik heb er voor mezelf een sport van gemaakt om veel van die kleine dingetjes gewoon in mijn handelen in te programmeren. Naast een ander blij maken geeft het jezelf ook een goed gevoel.

Leuk voorbeeldje: ik had op mijn werk een vrouw aan de lijn die ontzettend veel voor andere mensen deed maar eigenlijk zichzelf teveel wegcijferde vond ik. Dus heel simpel een kaartje gestuurd om haar sterkte te wensen en haar een hart onder de riem te steken. Een paar dagen later kreeg ik een brief van haar terug. Ze was zo ontzettend blij dat er ook eens iemand gewoon interesse in haar toonde... Iedereen kreeg die kaart te zien en daardoor kreeg ze ook door de mensen dichtbij haar de erkenning die ze imo verdiende.

De situatie voor deze mevrouw veranderde niet wezenlijk maar het gevoel erbij werd ineens heel anders door die erkenning. Dat maakte haar leven heel anders.

Kaartje, kleine moeite, groot plezier dus.... :D

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:08

Loose schreef:

Dat vind ik ook wel erg lief ja!

Ik word altijd erg blij en vrolijk wanneer ik iemand op straat zie glimlachen, of zie dat iemand een binnenpretje heeft. Dat tovert bij mij altijd een glimlach op m'n gezicht.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:25

kinderen die hardop zingen op de fiets en daarna hun tong naar je uitsteken met een vette grijns erachter

mensen die sorry zeggen als ze tegen je aan botsen met hun boodschappenkarretje

mensen die een complimentje geven

die lieve meneer die de zware boodschappentas voor me in de auto tilde toen ik op het eindje van mijn zwangerschap liep

de knul die pas geleden mijn ketting op mijn fiets gelegd heeft en vervolgens met gitzwarte handen naar zijn werk moest

gewoon, een vriendelijke blik

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:33

Wat is dit een ontzettend goed topic!

Er zijn zo ontzettend veel kleine dingen in het leven die zo fijn zijn. Een klein gebaar, een simpele handeling, kan op dat moment zo veel betekenen. :)
Ik denk dat we dat vooral moeten inzien, en naar moeten blijven handelen. :)

Positieve spontaniteit:

een glimlach, een schouderklopje, een compliment. :)
Iemand anders die straalt... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:45

Vandaag liet ik een mevrouw voor gaan omdat ze met haar auto niet van haar oprit af kon komen omdat er een file voor kwam te staan.... 50 meter verder liet zij een vrachtwagen voor gaan die op een afrit stond te wachten en de dorpsstraat niet op kwam. Blijkbaar is het besmettelijk :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:49

em_papillon schreef:
zucht gaan we weer met de vervolgtopics :P Je kan een hele gedragspsychologie uit bokt halen inmiddels :+

Als je het niet interessant vind... reageer dan gewoon niet :+

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 14:54

Elma_ schreef:
he- he, wat fijn, werd tijd voor dit topic he :P :+
Wat ik nou leuk vind is dat mijn zoontje van 3 zich spontaan in de rij bij de kassa omdraait en vraagt aan de wildvreemde achter zich: KUSJE? en die nog krijgt ook :')

Haha geweldig! Ik vind het leuk van de kids van mijn vriend dat als ik binnenkom of wegga een dikke knuffel krijg! :j En dit terwijl ik ze pas 4 keer heb gezien *\o/*

Ik vind het leuk dat mijn vriend elke dag laat weten dat hij gek op me is <3

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:05

-Ik vind het leuk als mensen naar mij (terug) glimlachen. Ik glimlach zelf de hele dag naar iedereen, maar krijg het weinig terug, maar de momenten dát ik het terugkrijg... *\o/*
-Ik vind het leuk als mensen hun hulp aanbieden zonder dat daar een greinsje egoïsme bij komt kijken. Dus even dat kleine meisje helpen met dat ene product dat zo hoog in de schappen ligt.
- Even aan de kant gaan i.p.v. trots midden op het voetpad blijven lopen, gewoon even rekening met elkaar houden.
- Gewoon je excuus aanbieden of 'pardon' zeggen als je in al je haast perongeluk tegen iemand op botst.
- Wat TurdusMerula ook al aanhaalt, als andere mensen stralen, of lekker van het zonnetje genieten. Of als mensen zachtjes proberen mee te neuriën met een liedje, en niet doorhebben dat ik er van mee kan genieten. Dat vind ik altijd wel zo schattig. :D

Ik probeer zelf zo veel mogelijk als goed mens te leven, en dit allemaal na te streven. Ik moet zeggen, op mijn goede dagen lukt dat behoorlijk, maar als ik chagrijnig ben.... :o

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:42

Lamar schreef:
Vandaag liet ik een mevrouw voor gaan omdat ze met haar auto niet van haar oprit af kon komen omdat er een file voor kwam te staan.... 50 meter verder liet zij een vrachtwagen voor gaan die op een afrit stond te wachten en de dorpsstraat niet op kwam. Blijkbaar is het besmettelijk :D

Zou zomaar eens kunnen...Ik merk het wel eens met boodschappen doen dat er soms een vreselijk blije sfeer hangt waardoor iedereen voor elkaar opzij gaat zonder zuur te kijken, mensen anderen voor laten gaan bij de kassa, mensen elkaar vriendelijk groeten of gewoon elkaar helpen, je gaat dan automatisch meedoen en ik kom dan altijd supervrolijk de winkel uit.
Heb er ook een sport van gemaakt om werkmensen met hun lunch te spotten en die even voor te laten. Is gewoon leuk, zo blij als zij daarvan worden. :D

Waar ik ook vreselijk vrolijk van word is zo'n oud manneke in een scootmobiel die ik regelmatig 's ochtends tegenkom. Hij is gewoon áltijd vrolijk, lacht, neuriet en groet iedereen. Buschauffeurs die weigeren weg te rijden totdat dat oude strompelende vrouwtje een zitplaats heeft. Mensen die gewoon zomaar groeten. Gekke hangjeugd die ineens vraagt hoe het gaat en je een prettige dag wenst. Die wielrenner die stopte om te vragen of ie moest helpen toen ik eens aan mijn fiets aan het sleutelen was. Een kolonie wielrenners die allemaal in koor goedemorgen roepen als ze langs komen sjezen. Brommerjeugd die je aan zien komen met paard, gas terugnemen en heel netjes passeren. Vuilniswagenmannen die de wagen stilzetten omdat ze moeten paardjeaaien. De lieve voorbeelden in dit topic.
Pfff...kan nog wel even doorgaan zo...

En al kan ik af en toe echt wel een asociale humeurige ouwe heks wezen, over het algemeen vind ik het gewoon leuk om zelf ook vriendelijk en beleefd te zijn. Gewoon, omdat je ziet dat anderen daar ook vrolijk van worden en heel soms krijg je daar nog iets bijzonders voor terug ook..
Die keer dat een oudere mevrouw in een scootmobiel achter me bij de kassa stond/zat. Ze moest duidelijk haar ei even kwijt dus heb ik dat aangehoord. Voordat ze wegreed pakte ze mijn hand en zei:'Dankjewel dat je even naar zo'n oude zeur hebben willen luisteren'. Zo weinig moeite dat dat kost en dat dan iemand daar zo blij mee is. Heeft me heel wat gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 15:43

Ik vond het heel lief dat laatst een man tegen me zei dat ik zo'n super leuke lach had haha. Kende hem heel niet en was met iemand aan het bellen en ik liep alleen maar ik moest dus beetje grijzen en ik vond het zo lief dat ie dat even kwam vertellen! :+ Mensen die je voorlaten bij de supermarkt als het druk is en je maar één dingetje hebt, mensen die je helpen als je wat laat vallen..