Salaris

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:00

__Elizabeth schreef:
Mensen het is krap niet krab..

sorry maar zie het nou al een aantal keer staan :')

_O- ....gecorrigeerd ..... :o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:00

ditano schreef:
Een maand een keertje wat krap zitten , dat heeft denk ik iedereen wel eens .

Daar kan ik inkomen, maar als het iedere maand structureel is, moet je zelf iets gaan veranderen ;)

A. Indien nodig meer inkomen realiseren
B. je uitgavenpatroon aanpassen
C. je boekhouding bijhouden in/uitgaven (bonnetjes)
D. wat laten om kredietcrisis te voorkomen. (wat er niet is kun je ook niet uitgeven)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:01

Nee klagen heeft waarschijnlijk geen zin, want er zijn geen regels over tijden waarop jij het moet krijgen. Zelfs als het een dag langer zou duren is het jouw probleem, niet dat van de bank.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:02

ditano schreef:
__Elizabeth schreef:
Mensen het is krap niet krab..

sorry maar zie het nou al een aantal keer staan :')

_O- ....gecorrigeerd ..... :o

Krabben zijn best lekker maar niet nu :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:05

Mijn werkgever gebruikt de Rabobank voor de salarisbetalingen.
Tot voor kort hadden werknemers met een Rabo-rekening het salaris in de morgen. Werknemers met een andere bank hadden het in de middag en werknemers met een girorekening hadden het de volgende dag.
Nu de giro Ing is geworden, hebben werknemers het salaris dezelfde dag, maar pas laat in de middag, terwijl het 's morgens wordt overgemaakt.

Je kan er verder niets van zeggen, want de maand is nog niet voorbij, al betalen de meeste werkgevers rond de 25e van de maand het salaris uit.

DDDMakkink

is het niet zo dat je baas voor een bepaalde datum geld stort en dat de bank nog 2 of 3 dagen de tijds nodig heb??
ik heb zelf dan een WIA uitkering en kreeg laatst een brief over het veranderen van de uitbetaal datum en daar stond bij dat hun het voortaan de 23ste overmaken
en daar stond ook duidelijk bij dat de bank dan nog 2 of 3 dagen nodig kan hebben
bij mijn man is het anders met zijn loon want zijn baas had toen een brief gestuurd met daarin dat de werknemers het uiterlijk op een vaste datum binnen hebben
en als je het dan bv toch een dag later binnen heb dan kan je er wel wat van zeggen ivm met vaste afschrijvingen

manzano

Nou ja.......... het kan best jeuken als je geldtekort hebt ;)

(dus dan is krabben best lekker)
Laatst bijgewerkt door manzano op 26-04-11 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:07

A. Ik ben dus idd van baan verandert, eerst een groot contract bij A en bij B per 01-04 begonnen en dus een kleiner contract aangegaan bij A. Aangezien ik mn salarisstrook van B. al gehad heb weet ik nu precies wat ik daar concreet verdien, alleen bij A dus niet. Ik heb mezelf uit de naad gewerkt en ga nu weer zo'n maand tegemoet. Ik wil dus weten of het de moeite loont, of niet.

B. Mijn uitgavepatroon (op de vaste lasten na) varieert op wat ik verdien, minder ORT = minder uitgaven.

C. Ik weet precies wat er elke maand binnenkwam (april dus nog even niet) en wat er elke maand overblijft.

D. Sparen is wat lastig aangezien ik een gedeelte afsta aan mn ouders ivm een kapotte auto begin dit jaar en zij dit voorschoten.
Laatst bijgewerkt door Onali op 26-04-11 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:07

oh ja vast wel
als je nog een x aantal dagen over heb tot je loon binnen komt kan dat heeeeeeel naar zijn

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:09

IndianLady schreef:
A. Ik ben dus idd van baan verandert, eerst een groot contract bij A en bij B per 01-04 begonnen en dus een kleiner contract aangegaan bij A. Aangezien ik mn salarisstrook van B. al gehad heb weet ik nu precies wat ik daar concreet verdien, alleen bij A dus niet. Ik heb mezelf uit de naad gewerkt en ga nu weer zo'n maand tegemoet. Ik wil dus weten of het de moeite loont, of niet.

B. Mijn uitgavepatroon (op de vaste lasten na) varieert op wat ik verdien, minder ORT, minder uitgaven.

C. Ik weet precies wat er elke maand binnenkwam (april dus nog even niet) en wat er elke maand overblijft.

D. Sparen is wat lastig aangezien ik een gedeelte afsta aan mn ouders ivm een kapotte auto begin dit jaar en zij dit voorschoten.

Dan vraag je aan personeelszaken een bruto/nettoberekening. Dan kan je ongeveer zien wat je netto gaat verdienen.
Maar als je nu een kleiner contract aangaat, zul je er ook rekening mee moeten houden, dat je ORT ook minder zal worden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:10

manzano schreef:
Nee klagen heeft waarschijnlijk geen zin, want er zijn geen regels over tijden waarop jij het moet krijgen. Zelfs als het een dag langer zou duren is het jouw probleem, niet dat van de bank.

Daar was ik al bang voor :\ Ligt ws dus gewoon aan de combi tussen hun bank en de mijne.

Electra63 schreef:
Mijn werkgever gebruikt de Rabobank voor de salarisbetalingen.
Tot voor kort hadden werknemers met een Rabo-rekening het salaris in de morgen. Werknemers met een andere bank hadden het in de middag en werknemers met een girorekening hadden het de volgende dag.
Nu de giro Ing is geworden, hebben werknemers het salaris dezelfde dag, maar pas laat in de middag, terwijl het 's morgens wordt overgemaakt.

Je kan er verder niets van zeggen, want de maand is nog niet voorbij, al betalen de meeste werkgevers rond de 25e van de maand het salaris uit.

Op intranet staat er een lijst van elk jaar met daarop de data waarop je je salaris ontvangt. Dit varieert van de 25ste t/m 28ste (weekend/feestdagen)
Deze maand duurde 5 weken waardoor ik nu echt op zwart zaad zit, ook vanwege baanverandering en meer benzineverbruik dan daarvoor.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:12

maar wist je niet van te voren dan dat je nu 5 weken moest wachten?
dan had je geld apart kunnen houden
denk toch echt niet dat je er wat aan kan doen hoor je zal gewoon moeten afwachten tot het binnen is
is niet anders hoor
ik kijk ook de dagen af van de kalender tot half mei :D VAKANTIEGELD JIPPIE

NatasjavE

Re: Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:15

Oja...vakantie geld...ennnnee mijn Bonus!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:15

Electra63 schreef:
Dan vraag je aan personeelszaken een bruto/nettoberekening. Dan kan je ongeveer zien wat je netto gaat verdienen.
Maar als je nu een kleiner contract aangaat, zul je er ook rekening mee moeten houden, dat je ORT ook minder zal worden.

ORT wordt in principe niet minder omdat ik wel gewoon avonden en weekenden door blijf draaien en ook bij baan B ORT houd. Beide banen zijn in de zorg.

Bij baan A zit ik in een andere schaal dan baan B, bovendien gaat er nog belasting ed vanaf. Zou idd de salarisadministratie kunnen bellen :j

DDDMakkink: ja dat wist ik. Maar omdat ik al elke maand krap uitkom, heb ik weinig speelruimte om geld opzij te leggen (daarom baanverandering) plus verjaardagen plus onverwachts toch een extra trip naar mn ouders. Ik heb ook meer benzine verbruikt dan ik dacht en dat had ik al vrij ruim genomen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:17

Euh wat is ORT? :o?

DDDMakkink

ah ja dan word het moeilijk
nou hopelijk heb je het snel binnen en is het meer bij je nieuwe baan en heb je dit probleem straks niet meer
en wat ik al zei volgende maand vakantiegeld dan heb je weer een buffer voor een poosje

Destino

Dit gebeurt echt heel erg veel, ligt gewoon aan de verwerkingstijd van je bank. Dus niet aan de verwerkingstijd van de bank van je baas.
Wat ik weet is dat de ING er altijd vrij lang over doet.
Ik werk zelf in de salarisadministratie en heb hier vaker mee te maken.

DDDMakkink

ORT=onregelmatigheid toeslag

Destino

NatasjavE schreef:
Euh wat is ORT? :o?

Onregelmatigheidstoeslag ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:18

IndianLady schreef:
Electra63 schreef:

ORT wordt in principe niet minder omdat ik wel gewoon avonden en weekenden door blijf draaien en ook bij baan B ORT houd. Beide banen zijn in de zorg.

Bij baan A zit ik in een andere schaal dan baan B, bovendien gaat er nog belasting ed vanaf. Zou idd de salarisadministratie kunnen bellen :j

DDDMakkink: ja dat wist ik. Maar omdat ik al elke maand krap uitkom, heb ik weinig speelruimte om geld opzij te leggen (daarom baanverandering) plus verjaardagen plus onverwachts toch een extra trip naar mn ouders. Ik heb ook meer benzine verbruikt dan ik dacht en dat had ik al vrij ruim genomen.

Ik kan eventueel nu ook wel een B/N berekening voor je maken :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:18

IndianLady schreef:
Electra63 schreef:

Als jouw uren-contact minder wordt, dan wordt in het algemeen ook je ORT minder.
Stel je werkte eerst 5 dagen per week, en nu nog 2 dagen per week, kan je toch niet meer dan 2 nachten of avonden werken per week.

En 2 banen, betekent dat je maar 1 maal de heffingskorting mag laten toepassen, dus bij één van de banen verdien je netto in verhouding minder. Dat kan je wel volgend jaar rechttrekken via aangifte van de inkomstenbelasting.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:19

Antwoord is al gegeven :+

Oke dankje Destino.

electra: loonheffing heb ik gelijk aangepast.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:23

Ik ga alleen wel over 5 minuten naar huis ;)
Zou gewoon de salarisadministratie even bellen!
Weet je wel dat je maar 1 x de loonheffingskorting mag toepassen en dat dit schriftelijk gewijzigd moet worden?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:23

Heb je niet de mogelijkheid, als je weet dat er zo'n langere maand aan komt met ook nog eens een nieuwe baan, een keertje die auto afbetaling aan je ouders over te slaan dan? Dan kun je het met dat bedrag even "opvangen".

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 14:26

Ik heb in maart idd niet mn ouders betaald :+

Ik heb de loonheffing van baan A opgezegd en overgezet naar baan B, aangezien daar het contract het grootst is.