__Elizabeth schreef:Mensen het is krap niet krab..
sorry maar zie het nou al een aantal keer staan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ditano schreef:Een maand een keertje wat krap zitten , dat heeft denk ik iedereen wel eens .
IndianLady schreef:A. Ik ben dus idd van baan verandert, eerst een groot contract bij A en bij B per 01-04 begonnen en dus een kleiner contract aangegaan bij A. Aangezien ik mn salarisstrook van B. al gehad heb weet ik nu precies wat ik daar concreet verdien, alleen bij A dus niet. Ik heb mezelf uit de naad gewerkt en ga nu weer zo'n maand tegemoet. Ik wil dus weten of het de moeite loont, of niet.
B. Mijn uitgavepatroon (op de vaste lasten na) varieert op wat ik verdien, minder ORT, minder uitgaven.
C. Ik weet precies wat er elke maand binnenkwam (april dus nog even niet) en wat er elke maand overblijft.
D. Sparen is wat lastig aangezien ik een gedeelte afsta aan mn ouders ivm een kapotte auto begin dit jaar en zij dit voorschoten.
manzano schreef:Nee klagen heeft waarschijnlijk geen zin, want er zijn geen regels over tijden waarop jij het moet krijgen. Zelfs als het een dag langer zou duren is het jouw probleem, niet dat van de bank.
Electra63 schreef:Mijn werkgever gebruikt de Rabobank voor de salarisbetalingen.
Tot voor kort hadden werknemers met een Rabo-rekening het salaris in de morgen. Werknemers met een andere bank hadden het in de middag en werknemers met een girorekening hadden het de volgende dag.
Nu de giro Ing is geworden, hebben werknemers het salaris dezelfde dag, maar pas laat in de middag, terwijl het 's morgens wordt overgemaakt.
Je kan er verder niets van zeggen, want de maand is nog niet voorbij, al betalen de meeste werkgevers rond de 25e van de maand het salaris uit.
Electra63 schreef:Dan vraag je aan personeelszaken een bruto/nettoberekening. Dan kan je ongeveer zien wat je netto gaat verdienen.
Maar als je nu een kleiner contract aangaat, zul je er ook rekening mee moeten houden, dat je ORT ook minder zal worden.
IndianLady schreef:Electra63 schreef:Dan vraag je aan personeelszaken een bruto/nettoberekening. Dan kan je ongeveer zien wat je netto gaat verdienen.
Maar als je nu een kleiner contract aangaat, zul je er ook rekening mee moeten houden, dat je ORT ook minder zal worden.
ORT wordt in principe niet minder omdat ik wel gewoon avonden en weekenden door blijf draaien en ook bij baan B ORT houd. Beide banen zijn in de zorg.
Bij baan A zit ik in een andere schaal dan baan B, bovendien gaat er nog belasting ed vanaf. Zou idd de salarisadministratie kunnen bellen
DDDMakkink: ja dat wist ik. Maar omdat ik al elke maand krap uitkom, heb ik weinig speelruimte om geld opzij te leggen (daarom baanverandering) plus verjaardagen plus onverwachts toch een extra trip naar mn ouders. Ik heb ook meer benzine verbruikt dan ik dacht en dat had ik al vrij ruim genomen.
IndianLady schreef:Electra63 schreef:Dan vraag je aan personeelszaken een bruto/nettoberekening. Dan kan je ongeveer zien wat je netto gaat verdienen.
ORT wordt in principe niet minder omdat ik wel gewoon avonden en weekenden door blijf draaien en ook bij baan B ORT houd. Beide banen zijn in de zorg.
Bij baan A zit ik in een andere schaal dan baan B, bovendien gaat er nog belasting ed vanaf. Zou idd de salarisadministratie kunnen bellen
DDDMakkink: ja dat wist ik. Maar omdat ik al elke maand krap uitkom, heb ik weinig speelruimte om geld opzij te leggen (daarom baanverandering) plus verjaardagen plus onverwachts toch een extra trip naar mn ouders. Ik heb ook meer benzine verbruikt dan ik dacht en dat had ik al vrij ruim genomen.