Engeltje op m'n schouder gehad..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:34

Poeh dat is niet niks zeg, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Hopelijk hou je er niets aan over :(:)

NiKip

Re: Engeltje op m'n schouder gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:42

Was dit in de buurt van Rotterdam? Heb daar vandaag een auto zien staan met een behoorlijke deuk in de achterkant! Daar stond echter wel een vrachtwagen achter..
Ik merk zelf ook hoe egoïstisch iedereen is in het verkeer. Vooral het geen snelheid maken bij het invoegen is bij mij een grote irritatie. Daar komen ongelukken van en jij bent daar het bewijs van! Wees maar blij met je engeltje ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:46

Jeetje broccoli, dat is schrikken :oo

Hopelijk is het alleen bij schade aan je auto gebleven en hou je er zelf niks aan over.... Ik ken het punt ook en je kan daar idd behoorlijk in de knel komen te zitten. Balen dat de vrachtwagenchauffeur door is gereden. Hij zal wss niet gevoeld hebben dat hij je geraakt heeft, maar hij had je toch wel moesten zien tollen. Sterkte iig met de afhandeling :(:)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:07

carolalisa schreef:
Broccoli schreef:
Ik ben officieel NIET schuldig verklaard.
En ik kon er ook NIET achter, anders had ik dat wel gedaan!

oke, mag ik vragen waarom jij niet schuldig bent terwijl jij moest invoegen? niet aanvallend bedoeld hoor maar meer omdat ik het niet helemaal snap.

De vrachtwagen had ruimte moet maken. Hij had alleen het gas los hoeven laten...
Hij bleef gewoon stug naast me rijden terwijl hij ook kan zien dat mijn rijstrook ophoudt.
Verder weet ik het ook niet allemaal meer, dit is wat de politie mij vertelde.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:08

ninajojo schreef:
Was dit in de buurt van Rotterdam? Heb daar vandaag een auto zien staan met een behoorlijke deuk in de achterkant! Daar stond echter wel een vrachtwagen achter..
Ik merk zelf ook hoe egoïstisch iedereen is in het verkeer. Vooral het geen snelheid maken bij het invoegen is bij mij een grote irritatie. Daar komen ongelukken van en jij bent daar het bewijs van! Wees maar blij met je engeltje ;)

Nou inderdaad! Daar begon het ook al mee, met die slome voor me. Het was bij Amsterdam/Diemen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:14

Veulen84 schreef:
Deze bedoel je zeker?

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 71,,0,8.37

Die v invoegingen daar, daar gebeuren vaak ongelukken of bijna ongelukken.

Zo'n ding heet een taper (weet niet of ik het goed spel)
en is inderdaad erg vervelend :=

Hoop dat je nek snel beter voelt en anders toch even langs de huisarts.
Je zult wel flink geschrokken zijn!
En wat asociaal van die vrachtwagenchauffeur zeg! :(

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:15

jeetje dan zit de schrik er goed in.
ik blijf ook altijd rechts rijden met dit soort gevaarlijk invoeg stroken.

broccoli: wees wel zuinig op je engeltjes he. ;)
sterkte met je nek, ga er even mee langs de dokter.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:16

Nou hier de auto dan:

Afbeelding

Dit is de kant waarmee ik tegen de betonblokken ben geklapt.
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 21-04-11 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:16

Wat zal dat schrikken zijn geweest zeg! Gelukkig zijn jullie beide helemaal heel gebleven en heb je alleen spierpijn (kan ook pijnlijk zijn). Die auto, dat is ook zonde, maar het is maar een stuk blik. Sterkte ermee en ik hoop dat je snel toch weer in de auto durft te rijden.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:18

Ik ga toch even die vrachtwagenchauffeur verdedigen. Aangezien ik zelf ook vrachtauto rijdt, weet ik uit ervaring dat auto's die op die positie naast je rijden vaak helemaal niet te zien zijn. Ik ben ook regelmatig hele auto's kwijt in mn dode hoek of achter mn spiegels. Dus ik vermoedt dat hij je helemaal niet heeft gezien en dus ook niet heeft gevoeld toen je aangetikt werd.
Heel vervelend natuurlijk, maar niet helemaal eerlijk dat diegene gelijk voor vanalles uitgemaakt word.

Desalniettemin hoop ik voor je dat je snel weer kan en durft te rijden en hoop ik dat je er fysiek geen schade aan overhoud. Succes!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:20

Wow that's scary, ik heb bijna precies hetzelfde meegemaakt! Ik moest invoegen reed zeg maar van een wijk de snelweg op en er stond file. Ik dacht dat de vrachtwagen mij had gezien en er was een gaatje wel klein maar ik dacht dat hij me er tussen zou laten, nou niet dus! ook mijn auto was dus links bij de achterdeur geraak en tolde ook de weg over, ik snap echt totaal niet hoe ik geen andere auto's heb kunnen raken omdat het helemaal vast stond?! Ik stond met mijn neus in de tegenovergestelde richting en alle auto's dus richting mij. Ze stonden wel schots en scheef en op de vluchtstrook en ik had helemaal niks zelfs de auto had alleen een deuk maar ik dacht wel even dat ik dood zou gaan.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:21

Hij heeft mij wel gezien toen ik ging tollen. Hij heeft mij namelijk ook nog eens met zijn linkerkant geraakt.. En ja, sorry hoor, maar ik vind het behoorlijk asociaal dat je niet even stopt. Hij heeft het ook kunnen horen trouwens. Want dat geluid hoor ik nog steeds als ik probeer te slapen...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:22

Heel eng is dat, Broccoli! Het is ook niet dat je een mini-koekblikje had, best een grote auto. Dat heeft-ie toch denk ik wel gemerkt, zewker als je er twee keer op bent geklapt.
Gelukkig ben je er heelhuids uitgekomen :(:) (zal die grote auto mss ook wel voor geholpen hebben)!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:24

Tatyana schreef:
Ik ga toch even die vrachtwagenchauffeur verdedigen. Aangezien ik zelf ook vrachtauto rijdt, weet ik uit ervaring dat auto's die op die positie naast je rijden vaak helemaal niet te zien zijn. Ik ben ook regelmatig hele auto's kwijt in mn dode hoek of achter mn spiegels. Dus ik vermoedt dat hij je helemaal niet heeft gezien en dus ook niet heeft gevoeld toen je aangetikt werd.
Heel vervelend natuurlijk, maar niet helemaal eerlijk dat diegene gelijk voor vanalles uitgemaakt word.

Desalniettemin hoop ik voor je dat je snel weer kan en durft te rijden en hoop ik dat je er fysiek geen schade aan overhoud. Succes!

De vrachtwagen reed haar toch op een gegeven moment ook voorbij, en het is druk op de weg dus ook
op die invoegstrook, en had hij alleen simpel hoeven nadenken om te weten dat er vast ook
auto's naast hem zijn. Dat het niet gezien is , is iets anders, daar moet gewoon wat op bedacht
worden want het komt vaak genoeg voor dat bestuurders en andere over het hoofd worden
gezien.

Wie er meer fout zijn in mijn ogen, zijn de auto's die achter de vrachtwagen zaten. Die konden
ook ruimte maken...
Maar wat gebeurd is , is gebeurd. Je kan het nu niet meer veranderen!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:27

Zooo dat is schrikken!!
Gelukkig heb je er lichamelijk niks aan overgehouden.
Geef dat engeltje maar een schouder klopje ;)

Zo'n chauffeur moet dat toch merken??
Helemaal als jij ook nog bent gaan tollen.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:28

Heel erg veel sterkte iig. Wat ik nu ga zeggen niet verkeerd opvatten.
Dat de politie gezegd heeft dat je 'niet schuldig' zou zijn moet je niet te letterlijk oppakken.
Het kan namelijk goed zijn dat jouw verzekering van mening is dat jij zelf aansprakelijk bent. Als je invoegt ben jij namelijk met een bijzondere verrichting bezig. Ik hoop natuurlijk voor je dat je ofwel all risk verzekerd bent met een no claim beschermer, of wel dat de schade verhaald kan worden op het Waarborgfonds (http://www.wbf.nl) maar houdt er echt rekening mee dat het misschien wel anders uit kan pakken dan dat jij nu hoopt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:29

Schuldvraag hoeven WIJ nu niet te stellen of vast te stellen! Gebeurd is gebeurd. Ik heb zelf een ongeluk gehad waarbij ik officieel wel schuld heb gehad (maar niet voor vervolgd ben ofzo want de NS was blij genoeg dat ik het overleefd had en daarbij: hoeveel schuld heb je als je verblind wordt door de laagstaande zon...)

Feit is dat dit gebeurd is en TS wil haar verhaal en schrik kwijt. En dan zit ze niet te wachten op allerlei commentaar of ze schuld had. Zo'n ongeluk is heftig genoeg!

TS: je kunt het niet terug draaien al zul je nog vele malen je af blijven vragen: wat als.... Je hebt een flinke klap gemaakt meid! En ik weet dus hoe je je voelt. Bij mij was het een trein die mij geraakt heeft en nog (het is 10 jaar geleden bijna) voel ik het in mijn lijf als ik een overweg passeer.

Als je pijn blijft houden: naar de HA! weet nog wel dat met zo'n ongeluk er heel veel energie door je lijf gaat, dus enige dagen spierpijn zul je idd hebben. En de schrik komt soms pas later, als je je ineens echt gaat beseffen hoeveel geluk je hebt gehad.

Ik kan je er niet mee helpen allee de tip geven: praat erover met andere mensen wanneer jij er aan toe bent. EN kies daarvoor mensen uit waarvan je weet dat die je op termijn geen zeur gaan vinden. Want je zult het nog vaak genoeg kwijt willen aan iemand!

Wat betrfet het autorijden: zo snel mogelijk oppakken. Net als met paardrijden. Ik ben eerst begonnen met naast mijn man weer meerijden (toen ik de volgende dag het ziekenhuis mocht verlaten na een nacht observatie ivm mijn zeer zwangere buik :o) en dat was al heftig genoeg. En ik ben eerst begonnen met weer in mijn rustige woonplaats te rijden. Tot ik mezelf goed genoeg voelde (en naast mijn man de overweg al meerdere keren gepasseerd was als passagier). Toen ben ik erheen gereden en heb eerste gekeken hoe dat nou allemaal werkte (om te weten hoeveel tijd ik had tussen lampen aan en trein is er) En toen na een aantal keer daar gestaan te hebben, heb ik hem weer gereden.

Heel veel sterkte en als je wat kwijt wilt kun je mij altijd PB-en

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:30

Ik hoop niets want ik krijg ook niets. De auto wordt 18 jaar oud en was WA verzekerd.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 19:33

Bedankt voor je lieve reactie, Zilfstar!!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:53

Dat moest een flinke klap zijn geweest

Offtopic: zie ik daar naast een gloednieuwe BMW (3 letterig nummerbord) staan met een scheef wiel?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:47

Zo, jij hebt idd een beschermengel, gezien de relatief kleine schade aan je auto. De angst waarin je op zo'n moment verkeerd zal wel erg groot zijn geweest.
Het is een erg gevaarlijk punt daar. Vorig jaar gebeurde er een ongeluk net achter mij. Ik wilde invoegen daar en er kwam een auto met een erg hoge snelheid aanrijden, een veel te hoge snelheid. Die moest mij ontwijken en vervolgens op zn rem trappen voor een andere auto. Is achter ons gaan tollen en over de kop gevlogen, allemaal vuurvonken.
Ben even later bij de benzinepomp gestopt om de politie te bellen, want op de vluchtstrook was dat onmogelijk.
Heb toen gebeld met het KLPD om te achterhalen hoe het met die persoon ging.

Wens je veel geluk en sterkte hiermee..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:57

Jeetje, wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig is wel alleen de auto stuk en heb je zelf niks ernstigs, dat is het belangrijkst..

Conquesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:07

Oeff dat is inderdaad flink schrikken! Wat betreft pijnn aan je nek en spierpijn, ik zou toch even naar de huisarts gaan. Een vriendin van me had na een ongeluk ook alleen pijn aan haar nek en is niet naar het ziekenhuis gegaan, achteraf bleek dat ze toch een whiplash had en aangezien ze niet direct naar het ziekenhuis is gegaan had ze wat problemen met haar ziektekostenverzekering. Ieder geval nog sterkte ermee!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:25

Die vrachtwagen moet toch iets hebben gevoeld?

Een paar jaar terug heb ik ook een ongeluk gehad met een vuilniswagen, ik reed toen nog geen 30 kmh maar ook mijn auto total loss.
We hebben toen 1000,00 terug gehad voor de auto (dagwaarde) nog geen maand ervoor hadden we er een dure reparatie aan gehad.

Het is balen, je gaat er altijd op achteruit. Je hebt geluk gehad dat het nog zo goed is afgelopen.

Ik heb toen ook nog redelijk lang last gehad van mijn nek en ook de daarbij behorende spierpijn.
Binnen 5 min was bij mij de brandweer, ambulance, bergingsauto en politie ter plekke.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:30

Ik vind dit altijd van die rare invoegstroken, die opeens ophouden. Ik houd d'r niet van, blijf daarom altijd lekker rechtsrijden, Dan kun je meestal de vluchtstrook nog op ofzo.