VinAx schreef:Als je zoontje autistisch is, zul je mij echt nooit commentaar horen geven. Krijgen regelmatig een klant over de vloer, met een 5tal autistische kindjes; en daar zeg ik NOOIT wat op. Maar, je verwacht toch van ouders van een niet-autistisch kindje, dat ze hem aanspreekt op zulk gedrag? En ik ben er 99,9% zeker van, dat haar zoontje niet autistisch is..
Ik denk dat jij arts moet worden in plaats van cassiere!

maar nee, serieus, hoe kan jij hier nou over oordelen?
ik snap dat je het lastig vindt, maar je ziet de mevrouw met haar kind , in je 6? 8? urige werkdag hoeveel minuten?
gewoon door werken en zorgen dat de klant snel de deur uit komt

ik heb 7 jaar in een supermarkt gewerkt en ben natuurlijk al jaren klant in supermarkten en dat is dus heel fijn dat je de situatie van 2 zijdes kan bekijken
absoluut heb je echt hele vervelende klanten

maar ik zie ook genoeg voorbeelden hier voorbij komen dat ik denk: ja iets meer begrip en respect zou op z'n plek zijn
heb je dat niet? zoek dan een andere baan!
. Wat er in de winkel gebeurt gaat ook jou aan toch? En ook daarmee zul je een klant moeten kunnen helpen hoor
Dat bedoelde ik ook, dat je ze al vaker hebt gezien. En als moeder zijnde zou ik gewoon zeggen dat je er niks aan kan doen aangezien het een autist is en niet helemaal uit mn pan gaan.
En dat de hele. dag. lang.
Maar doen gelukkig wel allebei iets anders nu
), het maakt me ook niet uit als ze moeten staan zoeken naar hun klantenkaart (terwijl je zou denken dat ze dat ondertussen al kennen he! Klantenkaartje afgeven als het je beurt is!), of wat dan ook. Heb ooit eens een klant een stuk van €2 gegeven voor een karretje, van mezelf. Even goed brengt die dat niet terug, maar hey, ben ik niet klantvriendelijk? Ik zeg altijd goedemorgend/middag/avond met een smile tot achter m'n oren, klets met de oude dametjes wanneer ze een gesprek beginnen, complimenteer moeders met snoezige kindjes,... De hele mikmak. Maar als ik dan zo'n associale zuurpruim aan m'n kassa krijg.. Tsja.

.