Eerste dier dood gereden, hoe reageerde jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:00

SuzieQ schreef:
Ik heb tot nu toe alleen een hoop insecten tegen mijn voorruit gehad, gelukkig maar :)

:D :D :D

Heb zelf nog nooit een dier dood gereden maar als 8 jarig kind ooit een merel laten verdrinken.Hij was in een vijver terecht gekomen en ik liet hem er niet uit.Op een gegeven moment [door uitputting] is die verdronken. :( |(
Dit beeld ben ik nóóit meer kwijt geraakt,ik denk er nog heel vaak aan of ik nou wil of niet.
Ik vind dit nu nog steeds zó erg. |(

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:27

Ik net ..

Een kat hij kwam echt vanuit het niets de weg op rennen en voor ik het in de gaten had hoorde ik al een klap ;( zag hem er na ook nog de berm invliegen.. |(

Ik ben zo geschrokken er van dat ik niet eens gestopt ben maar zo snel mogelijk naar huis wou, zat helemaal te trillen en had de tranen in m'n ogen staan..

voel me nu wel schuldig dat ik niet ben gestopt overigens.

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:34

ik reed op me scooter op een boeren weggetje, kwam een tnt busje van de andere kant dus ik gign meer aan de kant rijden, reed langs aan de linker kant een sloot en rechts een vijvertje
en toen vloog er net en eend van het vijvertje naar de sloot en die knalde voor tegen me kap aan, ik reed nog wat door en ben toen omgekeerd..
zag er niet echt lekker uit. de man van de tnt was ook maaar even uitgestapt en dacht dat ik gepleurd was met de scoot omdat het best een klap was, maar ik had gelukkig niks. de eend had wss zijn nek gebroken en liep wat dronken rond, toen zij die man; ik rijd m denk nog maar even over, dus ik ahd zoiets nou dan rijd ik vast door.. hoop voor die eend dat die dat toch wel even gedaan heeft :(:)

Anoniem

Re: Eerste dier dood gereden, hoe reageerde jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 21:40

Op een dier gaan staan telt dat ook mee?

Vorig jaar liep er een muisje door onze badkamer(heel fijn katten die die dieren mee naar huis nemen..) En ik wilde hem vangen om weer buiten te zetten. En toen wilde ik een stap zetten. En schoot hij net onder mijn voet waardoor ik er op was gaan staan. Hij kraakte en was (gelukkig) gelijk dood. Maar ik moest wel heel hard huilen.. Vond het zo erg.. En ik durft geen stap meer te verzetten als ik weer bezig ben met een muisje te vangen hier in huis..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 22:01

Bijna 21 jaar mijn rijbewijs en GELUKKIG nog nooit iets geraakt of dood gereden. Wel meegemaakt dat er een duif doelbewust werd aangereden -:(-. De auto stuurde er gewoon recht op af terwijl de duif wilde uitwijken. Maar de automobilist gaf extra gas en gooide zijn stuur om richting die arme duif (waardoor die andere auto mij bijna raakte!).
Helaas wel afgelopen januari onze kater verloren door een onverlaat die geen snelheidsbeperkingen kent. Hij had niet eens het fatsoen om te stoppen en te kijken :( :( :(. Buren zijn geschrokken van de klap, naar buiten gegaan en bij hem gebleven tot hij na 2 minuten stopte met de reflexmatige ademhaling. Netjes in de berm gelegd, wij ons suf zoeken maar niet gevonden. Overal berichten achtergelaten en na 6 dagen spanning (waar is hij, zit hij vast in een schuur) bleek dat een buurvrouw hem op het erf had gelegd. Dit om te voorkomen dat de gemeente hem als "grof vuil" mee zou nemen. Gelukkig konden we nu zorgen dat hij netjes naar het crematorium ging (waar de hond een week daarvoor ook naartoe was gegaan; overleden door wrs een hersenbloeding). Waar onze kater is aangereden mag je maar 30 km rijden. Je bent je leven niet zeker als je de weg op wilt draaien. Ook in de woonwijk wordt vreselijk gescheurd.
Ik kan me voorstellen dat het soms onmogelijk te vermijden is (op snelwegen, achterop komend verkeer) maar op plekken waar je maar 30 mag en gewoon met 80 voorbij komen :n. Er geldt hier in het dorp ook een geslotenverklaring in de spits. Geen controle dus iedereen gebruikt het dorp als sluis. Levensgevaarlijk voor mens en dier! Vooral de "bezoekers" maken het gevaarlijk. Ik hou mij netjes aan de snelheid maar er wordt gedrukt en getoeterd.

Maar voor alle verkeersslachtoffers onder de dieren hoop ik altijd maar dat het leed snel geleden is. Ik heb genoeg gezien in de tijd dat ik op de dierenambulance mee reed......

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:57

Ik heb nu vijf jaar mijn rijbewijs en afgezien van de talloze insecten gelukkig geen slachtoffers gemaakt. Mijn vader heeft een keer een hert voor de auto gehad, dat was ook wat. Politie erbij, jachtopziener erbij en het hertje werd afgevoerd. Je wilt ook niet weten hoe de auto er toen uit zag, het bloed zat overal :\

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:04

Vorig jaar ik zat op de fiets ,fietste voorbij een heg en ineens liep mijn achterband vast dus ik stopte..

Zat er een enorme rat klem tussen de band en spatbord !

Ik de fiets achteruit gereden en toen viel het diertje eraf heeft nog even nagespartelt en was toen naar de rattenhemel...

Brrrrrr was echt heel vreemd..

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:08

gohya schreef:
SuzieQ schreef:
Ik heb tot nu toe alleen een hoop insecten tegen mijn voorruit gehad, gelukkig maar :)

:D :D :D

Heb zelf nog nooit een dier dood gereden maar als 8 jarig kind ooit een merel laten verdrinken.Hij was in een vijver terecht gekomen en ik liet hem er niet uit.Op een gegeven moment [door uitputting] is die verdronken. :( |(
Dit beeld ben ik nóóit meer kwijt geraakt,ik denk er nog heel vaak aan of ik nou wil of niet.
Ik vind dit nu nog steeds zó erg. |(

Je was 8 en je liet hem er niet uit? Expres? of per ongeluk? Waarschijnlijk is de herinnering ook wat verdraaid doordat je het zo vreselijk vindt.

Zo kan ik me als klein meisje nog herinneren dat mijn vader de prutsloot in sprong omdat er een jonge merel in was gevallen, mijn held! (you win some, you loose some... :) )

On topic, janken........ en ik ben niet gelovig maar sla zelfs een kruisje als ik opnieuw langs 'the scene of the accident' rijd..... weird, ik weet het :')
Ik vind het hoe dan ook vreselijk om een leven te beeindigen voordat het daar tijd voor is en vindt deze periode van pullen en kuikens een nachtmerrie. Dan zit ik als een soort idioot naar de kantjes van de weg te staren. :j

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:42

Een paar weken terug had ik bijna een das onder de auto.. Was al donker, en amper verlichting op de weg, dus ik zag hem pas in de zijkant van mijn koplamp, hij stopte net op tijd! Toen ik in mijn spiegel keek zag ik hem snel overrennen, de bosjes in. Maar vorige week lag er daar in de buurt een aangereden (dode) das... al de 2e die ik in een jaar bij ons zie.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 10:49

Ik heb een keer een kikker doodgereden.
Ik moest ook echt janken en heb die weg wekenlang vermeden.
Achter het stuur heb ik nergens angst voor, alleen om een dier dood te rijden. Dat vind ik verschrikkelijk.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:04

Ik was helemaal overstuur. Heb ook een paar weken terug 2 eendjes doodgereden. Heb er toen ook een topic over geopend en was blij dat ik niet de enige was die het overkomen is. Voelde me toch wel heel erg schuldig. Arme beestjes.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:37

Ik had afgelopen zaterdag een haas onder de auto. Ik had niks gezien en ineens voelde ik een boink. Keek in de binnenspiegel en zag de haas liggen |( Er kwam nog een haas uit de berm, keek even en rende weer weg. Jemig wat voelde ik mij *** ;(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:51

Mijn eerste ervaring hiermee was toen ik bij mijn vader in de auto zat. We reden net terug van de verjaardag van mijn oma. Het was 15 augustus 1996 s nachts op de snelweg. Toen zag ik in het autolicht opeens iets de weg op duiken en voordat mijn vader kon reageren inderdaad boink en nog een boink. Achteromkijkend zag ik hem liggen, het was een haas. Ik vond het echt vreselijk, heb flink potje zitten huilen en die auto vanaf dat moment gehaat tot het moment dat ie weg ging (ik was puber).

Zelf is het me overkomen dat er een duif recht naar beneden uit een boom kukelde, recht voor mijn auto. Die kon ik echt niet zien aankomen en ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels of hij niet net op dat moment zelf dood neerviel uit die boom.

Laatst reden mijn vriend en ik onderweg naar mijn ouders, toen kwam er uit het bos aan onze zijkant een fazant knoeterhard aanvliegen en knalde zo tegen de zijruit aan de bestuurderskant op. Dan krijg je echt de schrik van je leven want je ziet hem letterlijk op je afkomen. Ik denk dat hij in paniek was en daarom zo raar aan kwam vliegen.

Als ik enigszins de mogelijkheid heb, dan ontwijk of rem ik zeker voor dieren ja. Doet me erg veel verdriet.. ik ben dan ook iemand die denkt dat wij onze wegen in hun territorium hebben gemaakt en niet andersom (dat zij over onze weg heen komen), als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb een tijd terug een kerkuil gevonden, die zat op de oprit van de snelweg. Ik vond het zo raar dat hij niet weg vloog, dat ik de auto in de achteruit heb gegooid en bij het dier ben gestopt. Ik heb een deken over hem heen gegooid en meteen met het dier naar de dierenarts gegaan. Hij had helaas 2 gebroken pootjes en shock, was waarschijnlijk tegen een vrachtwagen aan gekomen. Bij de dierenarts is hij ingeslapen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:43

Ik heb een keer een muskusrat ofzo doodgereden. Ik ben gestopt om te kijken maar (gelukkig :o ) was het een heel vies beest en niet iemands huisdier. Mijn reactie was dan ook pfoei, gelukkig :=

En een egeltje, die kon ik echt niet meer ontwijken, ik vond het ZO erg! Ik had toen een klein autootje en voelde zo *flats* onder mijn wielen :\
Maar dit was op een druk kruispunt, als ik het niet had gedaan had degene achter mij hem wel geraakt, beestje was daar echt op de verkeerde plek.

Maar ik rij 30.000 km per jaar en begrijp soms niet hoe sommige andere mensen het voor elkaar krijgen om zoveel beesten dood te rijden.
Ook stop ik om ze opzij te leggen als ik katten op de weg zie liggen en ik ben in de mogelijkheid om te stoppen.
Ik bel niet altijd meer de dierenambulance, in sommige plaatsen is het nogal een gedoe om er eentje te pakken te krijgen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:27

Naomi_Haffie schreef:
Ik net ..

Een kat hij kwam echt vanuit het niets de weg op rennen en voor ik het in de gaten had hoorde ik al een klap ;( zag hem er na ook nog de berm invliegen.. |(

Ik ben zo geschrokken er van dat ik niet eens gestopt ben maar zo snel mogelijk naar huis wou, zat helemaal te trillen en had de tranen in m'n ogen staan..

Je bent niet gestopt?! Sorry, maar dat vind ik echt schandalig...

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:52

Heel vaak denken mensen ook dat de kat het wel overleefd heeft omdat hij nog weg loopt.
bij een harde klap overlijden ze meestal langzaam aan interne bloedingen. Helaas weet ik dat uit ervaring omdat mijn eigen kat nog terug is komen kruipen naar de tuin. Zo traumatisch. Een eigenaar is daar echt stuk van.
Gelukkig maar 2x een merel die vanuit de berm zo onder mijn auto vlogen. Ik let altijd vreselijk op...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:04

Gohya, meen je dat nou :n? Waarom in godsnaam?

Naomi-haffie, dat vind ik eigenlijk wel heel erg :o. Ik snap dat je geschrokken bent maar nu is iemand zijn/haar kat dus gewoon kwijt en hij/zij zal nooit weten wat er is gebeurd ;(.

Tootje, _O- wat een bizar (én smerig ;)) verhaal.

Ik heb een keer een rotweiler overreden met mijn Peugeotje 106. Mijn god...ik ben de hele dag overstuur geweest en heb alleen maar zitten snotteren op mijn werk. Ik ben in totaal 2 dagen van slag geweest (en de hond leefde nog en kreupelde alleen een beetje, kun je nagaan wat er gebeurt als ik ooit een beest doodrij :D ) .

Verder is er volgens mij een keer een duif tegen mijn voorruit gevallen/gevlogen maar ik zag hem niet in de achteruitkijkruit dus weet nog steeds niet of het echt zo was.

En ik zat een keer naast mijn vriend in de auto en toen stak er een kat over, ik maakte zo´n schrikgeluid, sloeg mijn handen voor mijn ogen en gilde dat hij moest stoppen. Er stopte een auto achter ons en de chauffeur wist ons te vertellen dat de kat precies tussen de wielen doorschoot en wegrende Y;( maar tóch heb ik een uur lang de buurt uitgekamd, niks gevonden natuurlijk dus katlief had idd waarschijnlijk niks ;).

Ik snap die kamikazevogels sowieso niet |o ...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:06

Ik rij wel eens wat aan. Niet vaak, maar het gebeurd.
Hoe ik reageer? Gewoon koel. Mijn hartslag gaat van dat soort dingen niet omhoog.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:15

Ikzelf heb gelukkig alleen maar honderden insecten op mijn motorkap zitten. Maar mijn vriend heeft ooit in mijn bijzijn een konijn aangereden... :(:)
Hij wilde doorrijden omdat het een drukke 80weg was, maar ik heb hem gedwongen om in de berm te stoppen en te gaan kijken of het dier nog leefde. O:)
"Gelukkig" was hij op slag dood.
Ik vond het zo zielig, ik ben wat dat betreft echt een enorme softie.. Ik hoop het zelf nooit mee te maken. :Y)

Frank schreef:
Ik rij wel eens wat aan. Niet vaak, maar het gebeurd.
Hoe ik reageer? Gewoon koel. Mijn hartslag gaat van dat soort dingen niet omhoog.

Sorry, maar dat vind ik echt harteloos en kil.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:18

Ik heb het dan wel over wilde dieren he! Vogels, muizen, ratten, eenden enzo.
Huisdieren heb ik nooit aangereden.

Heb het gewoon niet in mijn aard om daar druk van te worden. Blijf altijd wel rustig.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:20

Hier bij de buren is ooit de hond doodgereden. De buren liepen aan de overkant van de weg, kwam een auto aan en de hond stak net over. Een grote bouvier.
De man is verderop gestopt, durfde de auto niet uit omdat hij dacht een van hun kleine kinderen geraakt te hebben. (het was schemerdonker) Hij kende die familie redelijk.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:25

Naomi_Haffie schreef:
Ik net ..

Op een soortgelijke wijze ben ik een kat verloren. Die persoon had ook niet het fatsoen om te stoppen en te gaan kijken. Zoiets is toch het minste wat je kunt doen????? Ook al "vliegt" de kat de berm in, er kan inwendig letsel zijn. Misschien heeft de kat daar wel de halve nacht liggen vechten voor zijn leven, of idd naar huis proberen te komen om daar alsnog te sterven. Sorry, maar hier kan ik echt geen begrip voor opbrengen hoor. Jij bent geschrokken maar hoe denk je over de eigenaar van die kat?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:32

Frank schreef:

Heb het gewoon niet in mijn aard om daar druk van te worden. Blijf altijd wel rustig.

Dan vind ik het nog steeds zielig. Ik zie geen verschil, of je nou een hond of een eend aan rijd.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:33

Ik heb nu bijna vijf jaar mijn rijbewijs. TWee weken geleden voro het eerst een beest aangereden.

60 weg ergens langs een vaart. Hier en daar wat huisjes. Zit te babbelen met de rest van mijn passagiers en zie ineens iets voor mij auto langs schieten. Sh*t een eend. Dus ik rem af en draai mijn auto. Vrioendinnetje zegt nog: wat ga je nou doen, die is wel dood hoor. Ik wilde voor de zekerheid even gaan kijken, anders had ik er nog een keer overheen moeten rijden (liever niet, maar laten creperen vind ik ook niks)

Rij ik terug, zie ik een kat kruipend over de weg gaan. Ik schrok mij helemaal het heen en weer. Een beest aanrijden is niet grappig, maar een huisdier aanrijden is verschrikkelijk. Ik heb direct bij de huizen aangebeld om te vragen of iemand wist van wie die kat was. Gelukkig was de eigenaar zo gevonden.

Kat is waarschijnlijk niet onder mijn wielen gekomen, hij was redelijk wakker. Ik denk dat hij onder mijn auto doorgerold is en veel geluk heeft gehad.

Liever niet meer!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:43

Miracle_ schreef:
Frank schreef:

Dan vind ik het nog steeds zielig. Ik zie geen verschil, of je nou een hond of een eend aan rijd.

Een eend is niet van een gezinnetje.
Ja, misschien dat er wat kuikens rondzwemmen, maar wat doe je er aan!

Er wordt hier gevraagd hoe men reageert. Dus dan geef ik mijn eerlijke antwoord... Wordt er niet warm of koud van.