Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:03

Hoezo zijn dat soort restaurants dan meteen vreselijk? eerder de mensen die dat in hun hoofd halen, vind dat echt onbeschoft..
Ik werk toevallig in een wok restaurant :+ Maar dan hoor je ook mensen 'ik heb de hele dag niet gegeten, kan ik me hier volstampen.' :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:03

kleinvosje schreef:
Marilla schreef:
Dat mensen op dat idee komen joh!

Vraag me sowieso af wat ze er thuis mee moeten, dat wordt toch koud?

Nee, het wordt niet koud, want het is al koud. Denk dat het hier om een wokrestaurant gaat, daar zoek je zelf rauwe groenten en vlees/vis uit en bereiden dat terplekke. Dus je kunt rauwe groenten en vlees pakken!

Ze nemen het 'gewokt' mee. Ik heb het over zo'n lopendbuffet wokrestaurant gebeuren. Waarbij je zelf je bord vollaat met spullen en dit laat wokken in zo'n vlamberende pan.
Deze mensen namen het dus gaar mee naar huis.

kleinvosje

Re: Tuppewarebakjes vullen bij de wok en meenemen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:04

Ok, ik dacht rauw. Ik heb het ook over een lopend buffet wokgebeuren hoor, dacht echt dat ze de rauwe spullen in bakjes deden.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:06

Haha, ik vind het eerlijk gezegd echt grappig!! :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:08

maakt mijn redenen om niet naar wokrestaurants te gaan weer iets gegronder..... mij zul je er mooi niet zien vanwege dit soort aso volk! echt vreselijk! ik heb er werkelijk waar geen woorden voor!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:08

kleinvosje schreef:
Ok, ik dacht rauw. Ik heb het ook over een lopend buffet wokgebeuren hoor, dacht echt dat ze de rauwe spullen in bakjes deden.

Dat is wel iets té opvallend denk. Hele borden met rauwvlees naar je tafel sjouwen! ;)

Doordat ze het lieten wokken viel het minder op, dachten ze, denk ik.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:11

Jezus wat aso :')

Mag ik vragen waar dit was?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:15

Euhm mensen... is het óóit bij jullie opgekomen dat die mensen misschien inderdaad gewoon geen cent te makken hebben?
Ik moet zeggen dat ik dit een behoorlijk geniaal idee vind om toch aan je eten te komen. Oke, het is misschien niet helemaal zoals wij het hier in NL doen, maar toch. Liever zo dan dat ze gaan lopen jatten in een winkel, want zeg nou zelf... onbeperkt is onbeperkt.

In amerika is het bijvoorbeeld doodnormaal dat je je overgebleven eten in doggybags meekrijgt, nooit begrepen waarom dat hier niet word gedaan trouwens.

Dus veroordeel die mensen aub niet gelijk, denk echt niet dat ze dat doen omdat ze het leuk vinden hoor, aangezien ze ook nog een schichtig om zich heen zaten te kijken. Iedereen gaat denk ik liever 2 of 3x uiteten ipv het eten mee 'smokkelen'...
Dus denk ook even aan de keerzijde ipv gelijk met 'aso's ' te gaan strooien.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:18

hebben dieven ook geen centen te makken? en is dat ook zielig? Het is gewoon stelen wat hier gebeurd. Je gaat uiteten omdat je DAAR eet. Daarom kun je ook voor dat bedrag DAAR eten. Het is niet de bedoeling dat je het meeneemt, anders werd dat wel vermeld.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:18

ehhhhh als ze geen cent te makken zouden hebben, zouden ze boodschappen doen bij de Lidl en niet uit eten gaan! dit is gewoon diefstal, als je echt geen cent te makken hebt dan jat je een brood omdat je anders echt niet kunt eten!
sorry maar ik vind dit een belachelijk excuus!
en overgebleven eten is iets anders dan stiekem je bakjes van het buffet te vullen!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:20

Dieven hebben wel een cent te makken, aangezien een tv oid luxe goederen zijn. Mensen die bijv. een appel ofzo stelen in de supermarkt.... tsja... als ik honger had zou ik ook gaan jatten. Als dat de manier is om je gezin van voedsel te voorzien

En stel dat ze 15 euro hebben betaald per persoon en ze gaan met 50 euro pp extra de deur uit, dat is nog altijd goedkoper (én lekkerder) dan bij de lidl boodschappen doen hoor

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:20

tv is inderdaad een luxe, uit eten gaan ook

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:21

Iid, als je niet veel geld heb ga je ook niet uit eten. Dat loopt al gauw op tot 20 pp excl. drinken! :j

Edit; typfout.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:21

Tsja ik weet het niet mensen... Het is niet zoals het zou moeten, dat mag duidelijk zijn, maar ik weet zelf ook hoe het is om super krap te zitten en alleen dankzij mijn ouders heb ik nooit mn bezoek aan de supermarkt af hoeven te zeggen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:22

ik geloof idd dat je van het geld dat je uitgeeft aan uiteten beter kan besteden aan de aldi-lidl..
edit: en ik weet ook hoe het is ook heel krap te zitten, maar ik zou nooit asociaal worden!
Laatst bijgewerkt door pinuts op 11-04-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Hahahahahaha ik moest er heel hard om lachen, ik zie het al helemaal voor me! John en Anita met de buren 'ff' lekker uit eten en gelijk wat mee voor thuis.

Ik zou er ook niet opkomen. Maar ze pakten het gelijk groots aan begrijp ik?! Kijk dat je 1 bakje meeneemt om het overgebleven in te bewaren.. maar een heel boodschappentas vol? Dapper :+

Nic

Ik vind dit dus ontzettend zielig.
Mensen zoals dit voorbeeld zorgen ervoor dat het voor anderen steeds minder leuk wordt om onbeperkt te eten.
Ik bedoel, de restaurants gaan ervan uit dat er x hoeveelheid gegeten wordt.
Als straks de inkoop niet meer rond komt daarvan dan komt er gewoon steeds minder keus, of maximaal zoveel x opscheppen, enz.

Ik moet altijd denken aan de mcDonalds (-achtige restaurants) met dit soort "grappige" anekdotes.
Vroeger was (wat ik weleens gelezen heb) de mayo en ketchup ook altijd gratis in Nederland. (in andere landen kan je vaak wel onbeperkt pakken)
Maar omdat wij met tassen vol mayo en ketchup wegliepen heeft de mcDonalds er bij ons zakjes waarvoor je moet betalen van gemaakt.
Omda 'wij' geen maat kunnen houden blijkbaar, moeten we voor elke additief betalen.

In dit opzicht schaam ik me er dus voor om Nederlander te zijn.

JessAndHope schreef:
In amerika is het bijvoorbeeld doodnormaal dat je je overgebleven eten in doggybags meekrijgt, nooit begrepen waarom dat hier niet word gedaan trouwens.

Ik ben het niet eens met de rest van je post, als je geen cent te makken hebt dan heb je niets te zoeken in een restaurant.
Enne voor 15 euro pp kan ik écht veel koken :j en lekker! Ik heb namelijk ook superdesuperkrap gezeten.

Maar met de doggybag ben ik het dan wel weer eens. Ik haat weggooien en verspillen van eten.
Laatst bijgewerkt door Nic op 11-04-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:23

Lidl mag dan wel goedkoper zijn, maar kost nogsteeds een hoop geld hoor :j En vergeet niet dat het waarschijnlijk minder lekker is als wokken ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:24

Lidl is niet in alles goedkoper.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:24

blik soep bij de aldi is 1 euro. stokbroodje is 50 cent.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:25

pinuts, ga jij dat 7 dagen per week, 52 weken per jaar eten?

dancer_

Tis niet echt netjes ofzo.. maar ja volgens mij eten kinderen ofzo het geld er lang niet uit.. Denken die ouders ja we zitten er nou toch dus neem maar wat extra's mee want we hebben er voor betaald! Wel asociaal ja!!

pinuts

er is nog meer bij de aldi. Melk is bijv 45 cent.. WIl wel meer opnoemen hoor. Heb net ook weer voor 4 euro eten gehaald voor vandaag morgen en miss zelfs voor overmorgen;)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 19:26

Ik denk niet, dat als je geen cent te makken hebt, met z'n allen gaat zitten tafelen in een wokrestaurant.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:26

Restjes vind ik dan weer anders, denk dan aan brood bij Bakker Bart oid, dat wordt om 5 uur gewoon in de bak geflikkerd. :n