Altijd als je alleen bent...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:13

O god, krijg net een telefoontje van m'n moeder dat m'n neef (26) ernstig ziek is.

Wat het precies is weten ze nog niet. Hij is nu in het ziekenhuis en ze keren hem binnenstebuiten.
Hij voelde zich al een paar dagen niet zo goed, last van de luchtwegen.
Is wel blijven werken, is internationaal chauffeur en dat is zijn lust en z'n leven, maar dat ging helemaal niet goed. Hij kon moest soms de truck aan de kant zetten omdat hij zo'n pijn had.

Gisteren is hij thuisgekomen en m'n moeder had het woord longontsteking laten vallen. Dat had hij opgezocht op het net en de klachten kwamen idd erg overeen.
Vanmorgen naar de huisarts en die heeft direct het ziekenhuis gebeld en hij moest direct door.
Hoewel ze nog niet precies weten wat het is hebben ze wel gezegd dat het heel ernstig is. Het leek erop dat de klieren in of tussen zijn longen waren opgezet.
Oh k*t! |(

En ik maar klagen over die pietlullige dingen alsof de wereld vergaat.

karuna
Drukke kabouter

Re: Altijd als je alleen bent...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:17

He bah een erg naar bericht, hopelijk vinden ze snel wat het is en is het geneesbaar.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:22

Jeetje wat een naar bericht! Heel veel sterkte en ik hoop dat ze het kunnen genezen!

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:27

Jeetje wat naar! Sterkte!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:30

Er is door de artsen Hodgekin genoemd. Als klein jongetje van 5 dachten ze dat hij schildklierkanker had. Daaraan is hij toen geopereerd maar hoewel het weefsel afwijkend was en ze de helft van de schildklier hebben weggehaald is er nooit echt uitslag gekomen wat het wel was alleen dat het geen kanker was :?

O man, ik hoop dat er snel duidelijkheid is en dat het toch nog meevalt op één of andere manier.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:34

Sterkte voor jou en je neef!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 13:47

Dank jullie wel.
Net heel even met de hond naar buiten geweest maar wil niet bij de tel. weg. Dit kan toch niet waar zijn :n

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:38

Zie dit maar als een levensles. Je krijgt kansen om dingen te leren! -:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:22

Is er meer nieuws over je neef? Wat een gedoe zeg :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:39

Jeetje, wat een nieuws! Heel veel sterkte, ik duim dat het niet al te ernstig is, en je neef beter wordt!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 19:59

We hebben een nogal turbulente paar dagen achter de rug emotioneel gezien.
In het eerste ziekenhuis werd gedacht aan Hodgkin of Non-Hodgkin (kankersoorten) en werd steeds benadrukt dat hij ernstig ziek was en het er niet goed uitzag. Er is geen test, foto of scan onbenut gelaten en er werd gezegd dat, ondanks dat ze niet wisten wat het was, hij 6 chemo's zou moeten hebben :oo

Gisteren heeft hij nog een darmscan gehad en is daarna met een ambulance naar het UMCG gegaan. Daar hebben ze alle tests nog eens herhaald en nog veel meer nieuwe gedaan en er werd ons gezegd dat we alles moesten vergeten wat er in ziekenhuis nr. 1 was gezegd :roll: 8)7
Ze hadden geen idee wat hij had maar het was nog niet zeker dat het kanker was.

Uiteindelijk kwam gisteravond laat het uiteindelijke verhaal dat hij kinderkanker heeft. Lymphoma - weet de NL benaming even niet. Dit is erg uitzonderlijk omdat hij volgende week 27 wordt. Het komt maar erg weinig voor dat volwassenen dit krijgen.
Door de zwelling van de lymphklieren tussen hart en longen heeft hij nog maar de beschikbaarheid of 1/3 van zijn longen en heeft het erg benauwd. Als hij zo benauwd bleef wilden ze hem een roesje geven en een stevige buis in zijn luchtpijp plaatsen zodat hij in elk geval redelijk kon ademen want zijn luchtpijp en slokdarm vernauwen ook.
Gisteravond zijn ze direct begonnen met de voorbereidingen voor de 1e chemo vandaag.
We hebben vanmorgen nog even gesmst en hij schreef dat hij om 14.00 de chemo zou krijgen.

We wachten af hoe hij zich morgen voelt. Gaat het goed gaan we op bezoek.

Dus hoe het gaat kan ik nog niet zeggen. Het is allemaal nog afwachten.
Bedankt voor de belangstelling.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:09

He bah wat een rare situatie dan, wel niet wel niet ja toch maar iets totaal anders dan gedacht. Wel vaag een kindersoort als je 27 bent. Wel goed dat er meteen is ingegrepen nu.

Sterkte voor iedereen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:09

Jeetje, wat heftig zeg!
Lymphoma is engels voor lymfoom, wat weer een zwelling van de lymfeklieren is. Wat oa het geval is bij Hodgkin en non-hodgkin. Wat er in dit geval met kinderkanker bedoeld wordt weet ik niet.
Maar goed, dat doet er ook niet toe, ik hoop dat het goed op de chemo reageert!! Hee veel sterkte voor je neef, voor jou en iedereen om jullie heen :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:26

Wat gaat dat allemaal snel! Bij mijn vader hebben ze eerst 3 weken op uitzaaiingen gechecked, en pas sinds vorige week zit hij aan de chemo...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:30

heel veel sterkte, je zult wel blij zijn als je partner weer thuis is.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 09:53

Dank jullie wel.
Hij is toch al een medisch raadsel want 22 jaar geleden toen hij 5 jaar was kreeg hij ineens een bult aan de hals. Bleek dat zijn schildklier veel te groot was.
Ziekenhuis nr. 1 riep gelijk 'kanker' en stuurde m'n zus en zwager door naar Groningen. Daar zijn de eerste dag ...tig artsen geweest die in hem zaten te drukken en te knijpen en riepen ook allemaal 'kanker'.
Hele familie over de zeik want je denkt dan toch als eerste dat hij het niet zal overleven.

Ik zie hem nog als klein jochie daar op bed zitten rondkijken naar de andere kindertjes op de zaal. Allemaal met kale koppies en gezwollen gezichten. Zijn oogjes vielen er bijna uit en met een angstig gezichtje vroeg hij aan m'n zus: 'Mamma krijg ik dat ook?' Kan nog wel janken als ik daaraan terugdenk.

Komt er later een professor die doodleuk zegt: 'Allemaal storm in een glas water. We weten nog niet eens wat het is' !!!!!!
Ik was zooo boos. Hoe kun je nou zulke uitspraken doen en iemand anders later die uitspraken weer helemaal van tafel vegen?! Hebben ze dan niet door wat dat met mensen doet?

Uiteindelijk is hij geopereerd en hebben ze de helft van z'n schildklier toen weggehaald en ter plekke onderzocht op kwaadaardige cellen terwijl mijn neefje nog op de operatietafel lag. Als ze kwaadaardige cellen aantroffen zou de andere helft ook verwijdert moeten worden.
Maar ze konden niets vinden dus gelukkig heeft hij de helft van z'n schildklier nog anders zou hij levenslang meds moeten hebben.
De andere helft is opgestuurd naar de US maar er is nooit meer iets van gehoord!
Dat is toch raar allemaal of ben ik nou gek?!

@Laura82, dank voor de vertaling. Op NL sites kon ik niet veel vinden dus ben gaan zoeken op engelse sites. Met kinderkanker bedoelen ze dat de kanker zich niet heeft kunnen ontwikkelen a.g.v. blootstelling aan gifstoffen omdat een kind daarvoor nog te kort op deze aarde is. Ze gaan bij zoiets uit van DNA schade.
Vind ik zelf een rare redenatie want we hebben zo'n toxische wereld om ons heen gecreeerd, spuiten kinderen stijf met vaccins, ze krijgen gifstoffen van de moeder mee maar denk ook eens aan de schadelijke stoffen in onze kleding, matrassen, hoofdkussen, vloerbedekking, uitlaatgassen enz. enz.

@Lieveli, omdat het zo ernstig met hem is hebben ze zoveel mogelijk gechecked op uitzaaiingen maar dat ging allemaal in een rottempo omdat hij het zo benauwd heeft. Daarom moest er ook snel ingegrepen worden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:00

Jeetje, heftig hoor, ook wat hij eerder al meegemaakt heeft. Ik dacht dat het een neef was in de zin van een kind van je oom en tante, maar ik begrijp dus dat het een kind van je zus is. Da's nog iets dichterbij, en misschien nog wel heftiger.
Wat een gekke beredenatie van die kinderkanker... Ondanks dat veel kanker voortkomt uit toxische stoffen, is een groot deel van de kankersoorten genetisch bepaald, en ligt dus al vast in onze DNA. Dan zouden al die soorten kinderkanker zijn, terwijl ze toch veruit het meest bij volwassenen voorkomen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 14:30

Ja het was het eerste kleinkind en de eerste 4 jaar heeft m'n moeder full-time op hem gepast en woonde ik nog thuis. Hij is voor mij dus echt heel dichtbij. En het is ook nog eens een hele lieve jongen. Denkt altijd aan een ander maar werd vanmorgen door m'n zwager gebeld. Nick (m'n neef) wilde graag eens andere neuzen zien dus ik ga aan het begin van de avond op bezoek. Hij heeft gisteren een hele zware dag gehad met meerdere chemo's en wilde graag wat mensen om zich heen hoewel hij het nog steeds heel benauwd heeft. Ze hebben hem een buisje in de luchtpijn gezet zodat het ademen toch zo makkelijk mogelijk gaat.

In tegenstelling tot wat mensen meestal denken is hooguit 2 tot 3% van de kankergevallen genetisch bepaald. In het boek 'The China Study' staat dat goed uitgelegd. Het is een boek over 50 study naar de relatie eet- en leefgewoonte en ziekte, erg interessant om te lezen. Mensen krijgen vaak geen slecht dna mee maar slechte eet- en leefgewoontes.
Hier staat dat ook wel http://www.raw-food-health.net/Genetics ... sease.html
Citaat:
Once again people cite their bad genes when they get cancer, but once again the cards don't stack up. By the best estimate of researchers, genetics are responsible for only 2-3 percent of our cancer risk (5).

The remaining 97 percent? You guessed it - diet and other environmental factors.

Maar goed, hoe dan ook. Ik ben blij dat ik hem vanavond even kan zien. Zal m'n best doen wat luchtige gesprekstof te hanteren. Hij moet altijd zo lachen om m'n verhalen en heeft genoeg tranen gelaten en gezien de laatste 3, 4 dagen.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:39

:(:) Ik hoop oprecht dat je neef er gauw weer bovenop komt en dat hem zoveel mogelijk ellende bespaart blijft.

Maak er wat van vanavond, hij zal het vast fijn vinden dat je er voor 'm bent!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:44

Ik geloof wat meer in de wetenschappelijke onderzoeken die zeggen dat een hoop juist wel genetisch bepaald is. Komt omdat ik dagelijks met kanker werk. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de erfelijke soorten kanker, ze kunnen door je dna te bekijken zeggen of je een verhoogde kans hebt, en helaas hebben ze zo vaak gelijk dat ik er wel in moet geloven. Maar goed, dat is verder geen discussie voor hier.
Ik hoop dat je een glimlach op zijn gezicht kan toveren :)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 21:21

The China Study is 50 jaar wetenschappelijk onderzoek gebundeld maar dat doet er idd niet toe.

Ben vanavond samen met m'n ouders bij Nick geweest.
Ik hoorde vamiddag van m'n moeder dat de diagnose nog steeds niet definitief was. Het ziekenhuis was nog steeds z'n internationale contacten aan het aanspreken om er achter te komen wat hij heeft en nu is het dan eindelijk definitief.
Het is uiterst zeldzaam maar Nick heeft dus idd kinderkanker. Dit soort kanker komt per jaar bij 35 kinderen voor en dat zijn dan kinderen tot 2 jaar. De artsen geven zelf toe dat het een beetje gissen is hoe de behandeling vorm moet krijgen en kunnen niets zeggen over de toekomst of hoe één of ander uit zal pakken.

Nick ondertussen vind ik zooo dapper. Hij zegt wel dat het is alsof hij in een ander leven is gestapt maar dat kan ook niet anders. Ik bedoel, woensdag voor foto's naar het ziekenhuis en dan een paar uur later opgeroepen worden en te horen dat het heel ernstig is en dat je chemo moet hebben....
Er is geen mens die zich op zoiets kan voorbereiden. Het komt allemaal nog heel onwerkelijk op hem over.
Hij is rustig en accepteerd nu dat hij ziek is het enige waar hij het erg moeilijk mee heeft is dat hij wellicht geen toekomst meer heeft. Het geeft een leeg, raar gevoel.
Maar zo willen wij er nog niet over denken. Dit moet goedkomen.
Ondertussen heb ik hem idd lekker laten lachen vanavond voor zover dat gaat vanwege zijn benauwdheid. We hebben niet al te serieuze dingen besproken maar het ook niet geschuwd.
Hij heeft gisteren 3 verschillende chemo's gehad en dat was erg zwaar geweest en hij zag er dan ook moe uit maar hij genoot van ons bezoek.

Woensdag is hij jarig. Als het een beetje meezit en hij voelt zich goed gaan we dan weer maar voor de zekerheid gooi ik morgen al wel een verjaardagskaart op de bus.