Heeeeeeeeelp, hele grote spin :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Re: Heeeeeeeeelp, hele grote spin :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:56

Ohhhhhh dus je had geeneens de kans om hem op te zuigen?????????? :oo

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:56

Renske_W schreef:
Ik ook niet, maar kan moeilijk tot morgenvroeg 8 uur als de poets komt op een stoel blijven staan :')

En op die stoel sta je ook niet veilig want spinnen kunnen klimmen he :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:57

M_Vainqueur schreef:
Ja en dan heb je 1 spin gevangen, maar dan zit zn maatje(zijn altijd samen:)) nog lekker onder je bed, of in je dekbed:)

Dat is de reinste onzin trouwens. ik heb er altijd maar eentje in huis! die ander is echt nergens gevonden hoor! nooit niet :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 23:58

Dhani schreef:
M_Vainqueur schreef:
Ja en dan heb je 1 spin gevangen, maar dan zit zn maatje(zijn altijd samen:)) nog lekker onder je bed, of in je dekbed:)

Dat is de reinste onzin trouwens. ik heb er altijd maar eentje in huis! die ander is echt nergens gevonden hoor! nooit niet :j

Z'n maatje is 2 weken geleden door de wc gespoeld :j

Heb 'm idd niet te pakken gehad... en weet nou ook echt niet waar hij zit..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 23:59

Ik vrees dat er niks anders op zit dan alles hier snel af sluiten, stofzuigen in de hal laten staan, en rap naar bed.
En dan morgen vroeg eerst de poets de keuken insturen :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:04

Dhani schreef:

Is geen onzin. is algemeen bekend dat het meestal paartjes zijn. Dat jij hem niet vindt, betekend niet dat hij er niet is ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:07

Tieme schreef:
Dhani schreef:

Is geen onzin. is algemeen bekend dat het meestal paartjes zijn. Dat jij hem niet vindt, betekend niet dat hij er niet is ;)

in al die jaren, nog nooit 2 huis spinnen ontmoed hoor hier in huis! ook bij mijn moeder thuis ( waar er toch wel veel zitten ) nooit een 2de gevonden. ;)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:09

Waarom altijd maar dood maken? Waarom niet gewoon een glas eroverheen, papiertje eronder en weer netjes buiten zetten? Spinnen zijn erg nuttige dieren!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 00:11

Ouwe schreef:
Waarom altijd maar dood maken? Waarom niet gewoon een glas eroverheen, papiertje eronder en weer netjes buiten zetten? Spinnen zijn erg nuttige dieren!

Als ik die spin zou durven opzuigen met de stofzuiger, ben ik al een hele held geweest.
Zij het niet dat ik hem kwijt ben geraakt...

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:22

opzuigen en stofzuiger een nachtje in de garage/stal/schuur zetten :+
Handig en diervriendelijk, wat wil je nog meer?
En ach, zolang je em niet ziet is ie toch niet eng? Aangezien ie er wss. al zat (omdat ie groot is) en je er toen ook niet bang voor was ;)
t'is best stom, ik ben ook als de dood voor die dikkerds, en die doen je niks,... terwijl ik wespen/bijen niet eng vind, en daarvoor ben ik (licht) allergisch voor :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 00:24

Ja.... maar voor ik hem zag wist ik niet dat hij er zat...
Nou weet ik dat hij ergens in de buurt van de keukentafel zit...
Ik hoop maar dat hij morgenvroeg ergens in het zicht zit en de poets hem kan vangen :=

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:26

[***] schreef:
Lache, die zijn met z'n 2 :j

mijn vriend sloeg eergisteren zo een dikke achter mij kapot op de deur :+
en wat zag ik vandaag zijn vriend/vriendin :')

en ik heb echt een gruwelijke hekel aan spinnen :o

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:28

Dhani schreef:
M_Vainqueur schreef:

Toeval of ??
Ik had er 2 binnen in dezelfde ruimte op 24 uur tijd :')

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:37

:') Ik had toen ik nog op kamers zat een hele invasie :oo 5 in een behoorlijke korte tijd, ik denk dat ze ofwel gezellig samen maatjes deelden, of nummertje 6 is 'm gauw gesmeerd := Tenzij ze de kruisspin die ik later tegen kwam in de douchecabine leuk vonden :')
Nummer 1 was braaf, die lag bij ontdekking al met z'n pootjes omhoog
nummer 2 zat tegen de muur, die heeft de onderkant van de schoen van mijn toenmalige vriend van dichtbij gezien
Nummer 3 vond het wel gezellig bij de wc rollen, greep bijna hem ipv de rol.. die kreeg dus zwemles, samen met de kruisspin
Nummer 4 zat lekker knus tussen de computerkast en de muur, vlak bij het verlengsnoerkastje waar ik moest zijn.. 10 cm zat er tussen mij en spinlief :oo
En last but not least,
Nummer 5 scheurde met een rotgang over de vloer van m'n kamertje.. Ik zat op bed, gelukkig niet alleen, exvriend had die dag net wat geklust voor me, en had de hamer nog vlakbij liggen. Die liep er naar toe, beest ging nog op z'n achterste poten zitten dreigen := En was daarna plat :')

En nee, ik heb ze dus niet zelf naar generzijde geholpen, doe mij dan toch echt maar een paar muizen :j

Hij's fijn! Succes met je spinnenvriend :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 00:40

Ik wil voortaan weer een oppas :')
Ben ik noooooooooooooit meer alleen thuis O:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:48

Ik zie altijd de 2e spin kort na de eerste. En ik had er eens één die was zo groot, dat ik een collega heb gebeld, die een straat verderop woonde. Zijn vrouw durfde ze op te zuigen en kwam dus heel dapper met de auto in ochtendjas mij redden. En idd, stofzuiger ging de garage in, met cellofaantje erop... Gut wat ben ik haar nog dankbaar! Manlief doet verzekeringen... :+
Deze was zo groot, dat ik dacht dat het een neppert was. Maar ik ben niet zo dapper om ze aan te raken hoor...
Doe mij idd ook maar een muis. En spinnen tekenen bij mij ook een doodvonnis als ze binnenkomen.
Die andere site geeft me al de kriebels bij het zien van die foto!

Mijn moeder is ook panisch voor spinnen.
Daarom ben ik met een man getrouwd die dat niet is. Mijn zoontje vindt ze helaas ook eng.. :')

Groetjes,
Anouk

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 01:06

Ooh echt slim dat ik dit topic open :+ ik leg nog even te bokken in bed en dat word dus niet slapen vannacht maar kan het echt niet laten om zulke topics te openen :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 01:09

Ben ik iig niet de enige die vannacht geen oog dicht doet :')

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 01:09

Tieme schreef:
Renske_W schreef:
Ik ook niet, maar kan moeilijk tot morgenvroeg 8 uur als de poets komt op een stoel blijven staan :')

En op die stoel sta je ook niet veilig want spinnen kunnen klimmen he :D

En springen.. ik spreek uit ervaring. Mega grote spin op de spiegel, ik wilde hem eens iets dichterbij bekijken en ineens springt hij in mn nek. :(

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 01:12

Neeeee ;( ... Waarom heb ik dit topic geopend? Ik ben echt niet bang voor spinnen, maar zoals ik in dat andere topic al neer had gezet, zat hier laatst zo'n reus met van die hele grote dikke lange poten, in mijn slaapkamer, voor mijn bed! Dat ding was verschrikkelijk, en ik was al blij dat iemand hem buiten heeft gezet, maar nu ik lees dat er altijd 2 zijn... :\ Nu ben ik echt bang..

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 03:26

11.00 uur: Ik zit te computeren en ineens zie ik wat langsrennen! dacht ik!
wat is het? is het een muis? is het mijn hond lara? het ging zo snel! Nee Lara ligt in haar mandje! hmm,
ik zal het mij wel verbeeld hebben.
11.30 ZOEF!!! Er vloog wat langs! WTF!!!!!!! Zie je wel!!! er zit iets!!!
het leek wel een muis ofzo! Zo hard ging hij! waarom slaat die stomme hond niet aan?
wat een waakhond zeg!
Snel de held gebeld! HELP ER ZIT IETS IN MIJN HUIS!!
de held vraagt mij wat dan? ik heb geen idee maar het is groot en snel!!
Hij vraagt me of ik drank of drugs heb gehad.
NEE MAN!! IK BEN NIET GEK!!! er loopt hier echt wat!
de held verteld dat hij in de stad zit, en dat ik hem wel op kan halen, hierop besluit
ik dat ik wel naar mijn ouders ga om te slapen. Held zegt, kijk er eens onder dan, onder de bank
waar hij zich verstopt heeft. dit durf ik niet, en zeg dat ik wel weg ga naar mijn ouders en ik hang op.
Ik besluit toch die bank aan de kant te schuiven om te kijken of de muis/ rat/...
er onder vandaan gaat rennen. en ineens zie ik wat het is:
HET IS EEN DIKKE ZWARTE VIEZE SPIN!
We kijken elkaar kort aan, ik zie de pure aggressie in zijn ogen.
mijn adem stokt, mijn hart vergeet spontaan een slag te maken, en kippevel
komt plots opzetten. Ik weet snel mijn blik af te wenden, om vervolgens naar adem te happen.
Ik bel held weer op en zeg: Ik weet wat het is, het is een SPIN! HELP!
held en ik overleggen net wat de beste oplossing is, als het enge zwarte
gevaarte plots ineens begint te rennen! Mijn adem stokt weer even voor een kort moment,
waarna ik compleet alle beheersing kwijt ben en een harde moordkrijs is het daaropvolgende.
held weet nu hoe ernstig de situatie daadwerkelijk is en zegt, kom maar hier dan kom ik hem overmeesteren.
zo gezegd zo gedaan. Ik klom van bank naar bank, om met een mega sprong het gangpad in te jumpen en mijzelf met enige
spoed naar de uitgang te begeven. het is nu 12 uur, held opgehaald en weer naar binnen.
Ik wil held de verstopplek van de spin laten zien, om er vervolgens achter te komen dat SPIN weg is!
OHNEE!
Held en ik hebben alles van de kant getrokken maar SPIN was echt foetsie!
het was ondertussen al kwart voor 1 en ik dacht die vinden we niet meer.
held probeerde me ondertussen al steeds wijs te maken dat spin door mijn gekrijs naar buiten was gerend.
Aangezien we hem echt niet konden vinden besloot ik maar even koffie te maken.
we zaten net rustig met onze koffie, ik met beentjes op de bank natuurlijk want stel je voor dat hij het nodig vind
via mijn broekspijp naar boven te klimmen.
Ik keek nog altijd angstig om mij heen, niet ervan overtuigd dat SPIN echt was vertrokken zonder gevecht.
Ineens gebeurde het,
Zonder dat hij me aankeek, kwam hij vol in de aanval op me af!
Deze SPIN had het ECHT op MIJ gemunt!
Ik twijfelde geen moment.
Sprong van de bank.
Zette het op een krijsen.
en vloog naar een veilige plek.
Spin had zich weer verstopt gauw.
Held zei; Waar?
hij bleek zich onder mijn schoen verstopt te hebben.
Hij dacht mij te slim af te zijn, en te wachten tot hij zijn volgende aanval in kon zetten.
maar ik zag hem,
ik zag hoe hij zijn volgende schuilplek innam, een zich klaarmaakte voor de strijd,
dat mocht niet gebeuren!
Snel liep held er op af!
Hij bedacht zich geen moment en voor spin zijn move kon maken...
BAM!
Voet...
Dood.......
We hadden deze strijd gewonnen.
Dit is mijn huis, en het is SPIN niet gelukt deze te veroveren!
SPIN heeft dit met de dood moeten bekopen....

OOK IK SLAAP VANACHT NIET DOOR DE GEDACHTE DAT ER NU NOG EEN ZIT!!!!!!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 10:17

Elisa, ik moet zeggen, je hebt het wel erg leuk neergezet zo!
Hier helaas ook geen spin meer te bekennen, en moet zeggen, zit nou ook niet heel erg op mijn gemak aan de keukentafel...
Poets moet de keuken nog doen, dus hopelijk komt zij hem straks tegen en ben ik er alsnog vanaf.
Het idee dattie hier nog ergens rondloopt := brrrrrr

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:28

Dhani schreef:
M_Vainqueur schreef:

Nou nou nou, je roept wel heel hard. Dat jij er nooit 2 hebt gevonden...kan natuurlijk ook betekenen dat je niet overal kijkt. Ik weet sowieso dat er wel meer in 1 huis zitten. Wie kan íemand wijs maken dat er géén spinnen in een huis zitten. Ze zitten overal, en ineens laten ze zich zien. En ja meestal laten ze zich samen zien. Dit is algemeen bekend. En ja dat je dat nog nooit hebt meegemaakt...Lucky you!
Maar om zo een uitspraak voor reinste onzin te bestempelen...tsja, moet je doen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:40

Ik heb er ook ooit gezien waarvan ik dacht dat ze nep waren. Echt zooooo groot, niet normaal. Leek net als die spinnen op tv. Bijna zo groot als mijn hand.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 19:19

Hier hebben we de spin vandaag terug gevonden :j
Hij lag dood in de huiskamer, ben blij dat ik hem na donderdagavond niet meer heb gezien :=