Ons duitse avontuur: op weg naar de Equitana, of toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue9

Re: Ons duitse avontuur: op weg naar de Equitana, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:15

Jongens toch, van Friesland naar Equitana, dat KAN toch ook gewoon niet goed gaan :')..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:11

Na stiekeme leedvermaak; hulde voor jullie doorzettingsvermogen! Ik was warschijnlijk in paniek gelijk richting huis gegaan :o
Wat ANWB betreft; ja, je moet inderdaad ook voor pech in het buitenland lid zijn, wil je dat ze in duitsland komen helpen. Maakt niet uit hoe lang je lid bent, of met hoeveel leden je daar staat. ;)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 17:27

Nou het vervelendste van het hele ANWB verhaal was dat ze je ook gewoon laten zitten, mocht je problemen hebben. Goed, dat ik een preek krijg en ons lidmaatschap niet zo volledig blijkt te zijn als dat we dachten, oke. Maar nu stonden we gelukkig veilig, voor hetzelfde geld hadden we naast de snelweg gestaan waar mensen je met 160 voorbij scheuren en je geen engelssprekende ADAC-ers aan de lijn krijgt. Gelukkig kon ik me redden met mn duits en stonden we gewoon naast onze helden, maar het had allemaal een stuk zuurder kunnen zijn. En dan betaal je wel 30 jaar lidmaatschap, maar laten ze je gewoon staan..
Algemeen bekend is het zeker niet, want ik ken niemand die dit wist...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:31

Op het moment als je lid wordt van de ANWB ga je kijken welk lidmaatschap je pakt, en wat erin zit en wat je betaalt. Dus je mag wel aannemen dat leden van de ANWB dit wel weten. Je bent zelf geen lid, dus dat jij het niet weet is niet heel vreemd. Maar het is wel vreemd dat je denkt dat de ANWB overal maar opdraaft, ook voor niet leden.
Overigens ben ik zelf ook niet lid van de ANWB.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 17:39

Nee, goed, ik snap best dat ze niet zomaar willen komen. Echter was het ons niet bekend (ook mijn ouders niet die al 30 jaar lid zijn) dat het persoonsgeboden is en niet autogebonden (auto is van mn pa, anwb ook van paps). Dus ik krijg altijd braaf de papieren en pas mee, voor het geval dat. Echter blijkt het geval dat, gewoon niet op te gaan. En dat is zo absurd, dat ik (heb zelf geen auto) een lidmaatschap moet afsluiten voor die 2x in het jaar dat ik buiten nederland met de auto kom. Of altijd mijn pa mee moet nemen (vind die vast leuk, hele dag Equitana). Gelukkig uitgebreide verzekering voor de auto, waardoor we terug konden komen. Maar we gaan er zeker achteraan, al is het alleen maar om het op te zeggen en wellicht ADAC lid te worden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:18

RianneH schreef:
Nee, goed, ik snap best dat ze niet zomaar willen komen. Echter was het ons niet bekend (ook mijn ouders niet die al 30 jaar lid zijn) dat het persoonsgeboden is en niet autogebonden (auto is van mn pa, anwb ook van paps). Dus ik krijg altijd braaf de papieren en pas mee, voor het geval dat. Echter blijkt het geval dat, gewoon niet op te gaan. En dat is zo absurd, dat ik (heb zelf geen auto) een lidmaatschap moet afsluiten voor die 2x in het jaar dat ik buiten nederland met de auto kom. Of altijd mijn pa mee moet nemen (vind die vast leuk, hele dag Equitana). Gelukkig uitgebreide verzekering voor de auto, waardoor we terug konden komen. Maar we gaan er zeker achteraan, al is het alleen maar om het op te zeggen en wellicht ADAC lid te worden.

Nee, dat is niet absurd, dat is logisch. Zo werkt dat en je kunt er moeilijk vanuit gaan dat ze voor niks komen..
Maargoed, ondanks dat toch vervelend, pech is nooit fijn!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:19

Jee meis, wat een verhaal.

Het verhaal van de anwb herken ik. Zo heb ik een keer met pech gestaan in de polder, een uur van huis en moest ik mijn meoder laten komen om mij te helpen met haar auto. Dit omdat ik boven de 21 ben en dus zelf lid moet zijn. Wanneer ik de geb. datum van mijn moeder had gegeven was er niks aan de hand want de beste man vroeg er zelf niet om.

Hieruit toch maar zelf lid geworden omdat ik veel in de auto zit.

Gelukkig hebben jullie er het beste van gemaaakt en toch nog een leuke dag gehad :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 03:39

Goed goed, alle redenen van de anwb begrijp ik best. Maar dat ik om te beginnen door persoon 1 bijzonder chagrijnig te woord werd gestaan en werd gezegd, zoek het maar uit. Dat daarna mijn ouders hebben gebeld, die uitleg hebben gehad waar iets anders werd verteld. Ik weer heb gebeld en ook door de volgende persoon chagrijnig te woord ben gestaan vind ik absurd. Dat er ook geen oplossingen werden aangeboden vind ik nog slechter. Dat ook degene die lid was en in de auto zet net zo goed zelf maar een oplossing moest vinden vind ik ook niet netjes. Als dat zo werkt, dan is dat absurd ja ;)
Want de heren van de ADAC waren direct al vriendelijk (voor hun was het ook zaterdag en ook vroeg) en hebben ons vrijwel kosteloos geholpen. Waarom kan dat door de anwb dan niet?

Maar goed, dat is een lang verhaal waar ik eigenlijk al niet meer mee zit. Het is gegaan zoals het gegaan is, en wij zijn een stuk wijzer. Het kost hun in elk geval enkele leden, terwijl het anders zeker leden had opgeleverd.. Tja.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 07:41

Erg jammer dat je hiermee de ANWB zo afschrijft... Het is namelijk niet hun fout, maar jullie "fout" geweest.
Zelf ben ik al jaren lid en betaal een redelijk bedrag (geloof zo'n 120,-) voor zowel woonplaats, nederland, buitenland en caravan service.
En ik moet zeggen dat ze altijd perfect geholpen hebben. Zeker toen wij een half jaar geleden aan het eind van de avond met een kapotte auto en 3 kinderen kwamen te staan.
Huurauto en vervoer werden zonder problemen geregeld.

Verder heb je het verhaal ontzettend leuk beschreven en gaaf dat je toch nog door bent gegaag naar Essen!
Was je niet vreselijk moe s'avonds?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:15

Ik vind het ook slecht dat je niet op voertuig verzekerd bent, maar op persoon. "Wij" zijn ook lid, staat op man's naam maar ik heb de auto meestal bij.
Gelukkig heb ik ze nog nooit nodig gehad.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:52

je kan een partnerpas aanvragen ! Tip!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:01

Waren jullie wel verzekerd voor buitenland bij anwb?
Als jullie alleen nederland verzekerd zijn dan is het logisch dat ze je niet helpen in het buitenland.
Leuk is het niet, maar gelukkig hebben jullie ondanks alles een redelijk leuke dag gehad.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:54

Of naar Routemobiel gaan, die verzekeren de auto en niet de persoon. Kan iedereen er mee rondkarren en bellen als er wat is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:56

Voor routemobiel is mijn auto te oud....
Ze verzekeren alleen auto's jonger dan 15 jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:11

Dat je zo te woord bent gestaan, dat is inderdaad niet netjes. :n

En het op persoon staan heeft zijn voordelen en zijn nadelen. Voordeel is dat het niet uitmaakt in welke auto je rijdt, je wordt altijd geholpen, ook als je wel eens een andere auto leent. Nadeel is als er sprake is van een auto waar meerdere gezinsleden mee rijden en nooit in een andere auto gereden wordt. Er zijn meerdere hulpservices en je kunt een keuze daarin maken. Ik ben blij dat er die keuze is, wij rijden regelmatig in andere auto's en dan is een pas op naam veel makkelijker.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:15

Neonlight schreef:
Op het moment als je lid wordt van de ANWB ga je kijken welk lidmaatschap je pakt, en wat erin zit en wat je betaalt. Dus je mag wel aannemen dat leden van de ANWB dit wel weten. Je bent zelf geen lid, dus dat jij het niet weet is niet heel vreemd. Maar het is wel vreemd dat je denkt dat de ANWB overal maar opdraaft, ook voor niet leden.
Overigens ben ik zelf ook niet lid van de ANWB.

Dan zou inderdaad iedereen met andermans pasje gaan rijden en dat je al zolang lid bent maakt hun niet uit.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:16

Cookies schreef:
Of naar Routemobiel gaan, die verzekeren de auto en niet de persoon. Kan iedereen er mee rondkarren en bellen als er wat is.

Als je auto ouder is dan 10 of 15 jaar willen ze hem wel niet meer, dat vind ik van routemobiel een groot minpunt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:18

jesito schreef:
Cookies schreef:

Als je auto ouder is dan 10 of 15 jaar willen ze hem wel niet meer, dat vind ik van routemobiel een groot minpunt.

Ik dacht 9 jaar. Voor mij destijds een reden om gewoon te kiezen voor de ANWB.

Het verhaal is in elk geval erg vermakelijk geschreven, wat een dag hebben jullie beleefd! :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:21

Hili, ja ik twijfelde, dan zal het inderdaad wel 9 jaar zijn.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:32

annebe schreef:
Erg jammer dat je hiermee de ANWB zo afschrijft... Het is namelijk niet hun fout, maar jullie "fout" geweest.
Zelf ben ik al jaren lid en betaal een redelijk bedrag (geloof zo'n 120,-) voor zowel woonplaats, nederland, buitenland en caravan service.
En ik moet zeggen dat ze altijd perfect geholpen hebben. Zeker toen wij een half jaar geleden aan het eind van de avond met een kapotte auto en 3 kinderen kwamen te staan.
Huurauto en vervoer werden zonder problemen geregeld.

Zoals ik al eerder zei, ik begrijp best de redenen waarom ze niet zijn gekomen. Dat zijn nou eenmaal hun regels, nou goed. Maar wat ik absurd vind is dat er zo slecht geïnformeerd wordt. Wij gebruiken binnen een gezin van 5 regelmatig deze auto voor een dagje/weekendje buitenland. Dat zou betekenen dat zodra mijn zusje en broertje een rijbewijs hebben, we 5 abonnementen af moesten sluiten voor het buitenland. Dat is flink wat euro's richting de ANWB. Maar ook nu vind ik dat binnen een gezin waar al 30 jaar betaald wordt wij zeker wel wat vriendelijker te woord hadden mogen staan. En niet behandeld als een klein kind, want ik ben zeker niet achterlijk. En ik ben in beide gesprekken ook netjes gebleven. Dat er ook totaal geen oplossing gezocht werd vind ik nog vervelender. En dat de ADAC ons kosteloos ruim 2 uren hebben geholpen, taxi/autoverhuur gebeld heeft en dingen geregeld, waarom kan het daar wel?
Nu stonden we op een super plek en kon ik mij redden in het duits, maar voor hetzelfde geld had dat niet zo zijn geweest en waren we door onze vrienden laten staan in een volledige panieksituatie.

Tja, het kost de ANWB minstens 3 leden, ipv een winst van zo'n 5...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:36

Tja hoe vervelend ook, regels zijn regels. Die regels zijn, als het goed is, bekend bij je vader.
Niet voor niets is er een goedkopere partner/familiekaart in het leven geroepen, zodat andere binnen het gezin extra korting krijgen. Ook bestaat er de jongeren/studentenabonnement die met veel korting te verkrijgen is.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:37

Inderdaad wat een doorzettingsvermogen! En wat een leuk verhaal om te lezen :P
Vooral de wisserwasserwasser vind ik geweldig :D

Edit: Wanneer ging je naar Equitana?
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 21-03-11 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:38

Ik geef ts wel gelijk wat betreft de service, ze hadden minimaal een tip of advies kunnen geven en zeker niet nors mogen reageren.
Ik zou hiervoor een klacht sturen naar anwb en die spreken dan misschien de desbetreffende medewerker hierop aan.
En een vette pluim voor de adac!!!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 13:45

Brainless schreef:
Tja hoe vervelend ook, regels zijn regels. Die regels zijn, als het goed is, bekend bij je vader.
Niet voor niets is er een goedkopere partner/familiekaart in het leven geroepen, zodat andere binnen het gezin extra korting krijgen. Ook bestaat er de jongeren/studentenabonnement die met veel korting te verkrijgen is.

Nogmaals :D Ik begrijp het wel. Maar de voorlichting is gewoon heel slecht. Want partnerabbonement was wel bekend bij ons, maar ik ben al ouder dan 21, dus valt dat weer af. Ik had best lid willen worden hoor, had ik het geweten.
Maar goed, reisgenoot met NL lidmaatschap in de auto werd net zo goed afgekapt. Ik snap het allemaal wel, heel begrijpelijk, maar de manier waarop wij geholpen waren is gewoon heel slecht. Zeker als je bedenkt hoeveel geld dat wel niet gekost heeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:52

Maar alleen als je bestuurder bent kun je aanspraak maken op de ANWB, volgens mij niet als je inzittende bent.
Ook moet je sowieso Europesehulp hebben, wil je buiten Nederland geholpen worden.

Als je ziet hoeveel reclame en aanbiedingen je krijgt van de ANWB kun je er als lid er niet omheen te weten te weten wat voor contracten er zijn. Je vader had kunnen weten dat jullie niet verzekerd waren voor hulp.
Ook in de Kampioen staat daar regelmatig informatie over.