Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RianneH schreef:Nee, goed, ik snap best dat ze niet zomaar willen komen. Echter was het ons niet bekend (ook mijn ouders niet die al 30 jaar lid zijn) dat het persoonsgeboden is en niet autogebonden (auto is van mn pa, anwb ook van paps). Dus ik krijg altijd braaf de papieren en pas mee, voor het geval dat. Echter blijkt het geval dat, gewoon niet op te gaan. En dat is zo absurd, dat ik (heb zelf geen auto) een lidmaatschap moet afsluiten voor die 2x in het jaar dat ik buiten nederland met de auto kom. Of altijd mijn pa mee moet nemen (vind die vast leuk, hele dag Equitana). Gelukkig uitgebreide verzekering voor de auto, waardoor we terug konden komen. Maar we gaan er zeker achteraan, al is het alleen maar om het op te zeggen en wellicht ADAC lid te worden.
Neonlight schreef:Op het moment als je lid wordt van de ANWB ga je kijken welk lidmaatschap je pakt, en wat erin zit en wat je betaalt. Dus je mag wel aannemen dat leden van de ANWB dit wel weten. Je bent zelf geen lid, dus dat jij het niet weet is niet heel vreemd. Maar het is wel vreemd dat je denkt dat de ANWB overal maar opdraaft, ook voor niet leden.
Overigens ben ik zelf ook niet lid van de ANWB.
jesito schreef:Cookies schreef:Of naar Routemobiel gaan, die verzekeren de auto en niet de persoon. Kan iedereen er mee rondkarren en bellen als er wat is.
Als je auto ouder is dan 10 of 15 jaar willen ze hem wel niet meer, dat vind ik van routemobiel een groot minpunt.
annebe schreef:Erg jammer dat je hiermee de ANWB zo afschrijft... Het is namelijk niet hun fout, maar jullie "fout" geweest.
Zelf ben ik al jaren lid en betaal een redelijk bedrag (geloof zo'n 120,-) voor zowel woonplaats, nederland, buitenland en caravan service.
En ik moet zeggen dat ze altijd perfect geholpen hebben. Zeker toen wij een half jaar geleden aan het eind van de avond met een kapotte auto en 3 kinderen kwamen te staan.
Huurauto en vervoer werden zonder problemen geregeld.
Brainless schreef:Tja hoe vervelend ook, regels zijn regels. Die regels zijn, als het goed is, bekend bij je vader.
Niet voor niets is er een goedkopere partner/familiekaart in het leven geroepen, zodat andere binnen het gezin extra korting krijgen. Ook bestaat er de jongeren/studentenabonnement die met veel korting te verkrijgen is.